Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] a6c4 2.5 AEL stuka na zimnym pomocy!

Silniki wysokoprężne
Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

[ AEL 2.5 140 KM] a6c4 2.5 AEL stuka na zimnym pomocy!

Post autor: Energetyk140 » 05 gru 2012, 13:26

Witam wszystkich. Zakupilem nie dawno ael, postanowilem zrobic przy silniku co trzeba czyli: vacum.., rozrzad przod kpl, nowe koncowki wtryskow, czyszczenie nastawnika, olej filtry, wszystko zrobione profesjonalnie i pojawil sie problem. Na zimnym zilniku po zapaleniu po dwuch sekundach zaczyna stukac wyraznie na jeden gar w miare jak silnik sie rozgrzewa cichnie, rozgrzany jest absolutnie cichy, zadnego stukanie nie ma. Jedna koncowka wtrysku byla przegrzana (stara) poczatek wtrysku dobry dawka bogata. oleju nie bierze. Cisnie sprezania 26:26:26:28:26 cisnienie a wtryskach po 190bar. Uprzejmie prosze o pomoc w rozwiazaniu tematu i z gory dziekuje.

[ Dodano: 2012-12-08, 16:09 ]
Witam, kilka dni minelo i nikt nie ma pojecia co moze stukac? Przegladajac google zauwazylem ze taki problem dotyczy nie jednego posiadacza c4 ale nikt nie pisze konkretow.

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 10 gru 2012, 20:34

"nikt nie pisze konkretów"
i się nie dziw bo na odległość pomagał Kaszpirowski
wszedłem na youtube i fakt ładnie stuka ale na odległość nikt ci nie powie nic konkretnego jedyna rada to mechanik i stetoskop chyba, że wolisz żeby się wymądrzać i pisać o popychaczach zaworów,wtryskach,panewkach,pompie,vacum ............... itd itp. <mysli>

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 13 gru 2012, 14:50

OK napisalem temat poniewaz widze ze to dotyczy wielu posiadaczy r5 a zapalalem nawet bez pompy prozniowej i tak samo, wtryski dwa razy zawozilem do serwisu i przy mnie badal. Jezdze krotko, zrobilem dwa tysiace, zapalam samochod chodzi chwile i jak zlapie 40 stopni to ruszam. Mialem podobny problem w 525 tds tam po rozebraniu silnika okazalo sie ze lal wtrysk na 6 gar przegrzalo tlok, przytarl sie i stukal ruszajac sie na boki ale na cieplym i na zimnym tak samo. W moim przypadku jak i na tym z youtuba stuka na zimnym i wraz z nagrzewaniem sie silnika wicisza sie ten stukot. Myslalem, ze problem rozwiaze sie przez forum poniewaz jak pisalem szukajac w sieci napotkalem na wiele tematow ale gluchych czyli vacum... szklanki.... Znalazlem gdzies nawet, ze to moze byc odkrecona podpora glowna walu... <szok>

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 15 gru 2012, 10:15

wtryskiwacz się zawiesza, sprawdzisz który to, jak na pracującym sinliku poluzujesz na wrtyskiwaczu, nieco przewód wysokiego ciśnienia kluczem 17mm.
przy tej próbie uważaj na oczy.

luzujesz pojedynczo, jak ucichnie to masz sprawcę, po dokręceniu przewodu znów zacznie stukać,

jeśli jest bez zmian to nie jest to ten wtryskiwacz i przechodzisz do kolejnego.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 15 gru 2012, 11:14

Witam, sprawdzalem tak jak piszesz i stuka caly czas. Wtryski odpadaja bo jak jest zimny i jade z gory na biegu bez gazu to takze slychac stukanie tylko troszke ciszej. Wiec obstawiam luz mechaniczny. Zastanawiam sie nad odkrenceniem miski, zobacze co tam slychac ale z doswiadczenia wiem ze nie latwo znalezc sprawce, podejrzewam osobiscie cos z tokiem-tuleja-sworzen korbowodu, co wy na to? Bardzo mnie to drazni a jak narazie jezdzi mi sie bardzo przyjemnie i umiejjetnie mozna pokazac nowemu dieslowi co stary potrafi. Narazie sie przyzwyczajam poniewaz wiekszosc doswiadczenia zdobylem z benzyna. Dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem, gdy zlokalizuje napewno podziele sie zdobyta wiedza.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 15 gru 2012, 12:15

filmik nie oddaje tego tak jak na żywo więc na podstawie filmiku ciężko wywnioskować co jest problemem

wygląda to na albo pompę VACU. albo o szklankę, mówisz że na gorącym jest cisza?


jak odpala pracuje równomiernie od razu czy chwilę czuć jak telepie.

jakie są korekcje w grupie 013 o ile dobrze pamiętam? wtedy kiedy stuka a jakie kiedy jest cisza, ale to co piszesz każe sie zastanawiać nad szklankami.

zrób logi ewentualnie zrzut z ekranu jak będziesz miał tą grupę włączoną,
jesli na zimnym kiedy stuka są na jednym garczku wyraźnie większe to spróbuj dwa wtryskiwacze w tym jeden z większą korekcją zamienić miejscami, ( nie dotyczy sterującego) jesli będziesz miał wszystkie mocno ujemne trzeba się będzie przyjrzeć sterującemu.

jeśli korekcja powędruje za wtryskiwaczem winowajce masz jak na dłoni, jeśli to będzie szklanka to będzie korekcja dodatnie nadal w tym samym miejscu. a na początek jak będziesz miał ciepły ale ie gorący silnik zrzuć pokrywę wałka rozrządu i drewnianym lub plastikowym klinem spróbuj naciskać na popychacze, kiedy krzywki są w górze, potem przekręc trochę silnik i spróbuj to samo z pozostałymi.

te które wyraźnie sie ugną trochę więcej zanim wystąpi wyraźny opór od sprężyn zaworowych odrazu do zmieny, a profilaktycznie polecam zmianę kompletu,


jesli by było mechaniczne uszkodzenie to na gorącym silniku kiedy olej staje się żadszy byłoby jeszcze bardziej słychać.

zresztą mieszkasz nie daleko, podjedź na tygodniu i zobaczymy co jest grane.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 15 gru 2012, 22:09

Przeczytalem, zastosuje sie do wszystkich Twoich porad na poczatku tygodnia krok po kroku. Dam znac, jezeli nie znajde nic wybiore sie i obadamy temat. Dzieki wielkie za zainteresowanie.


Dodam, ze odpala rowno na wszystkie, nie szarpie rano. Odpalam sekunda dwie i zaczyna stukac coraz bardziej i jak sie nagrzeje wycisza calkowicie. Zadziwia mnie to, iz nie stuka od razu.

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 16 gru 2012, 17:27

I mówiłem że się zacznie a może to może tamto
Z dużym prawdopodobieństwem uszkodzony jest element na który ma wpływ temperatura, więc może to być zawór lub tłok bo to są elementy najbliżej wysokiej temperatury.
Jak pisałem w pierwszym poście o popychacz zaworu jest to element który może wydawać podobny dźwięk w czasie pracy silnika a więc należy go sprawdzić np metodą opisaną przez "arwana" dodam tylko że przy ciepłym i zimnym silniku dla porównania a najlepiej uruchomić zimny silnik bez pokrywy zaworów lecz wtedy niestety silnik do mycia
co do drugiego elementu który mógł ulec uszkodzeniu to sworzeń korbowo tłokowy jak się nagrzeje to puchnie i przestaje pukać
Spróbuj dostać stary stetoskop taki jak używają lekarze i obsłuchać silnik najpierw zlokalizować gdzie puka góra czy dół silnika następnie przód czy tył a wtedy dopiero brać się za rozkręcanie silnika, przeważnie najczęściej zdarzają się proste usterki może jednak pompa wtryskowa raz podaje paliwo właściwie a raz nie dlatego sugeruję obsłuchać silnik i zlokalizować ów dźwięki. pozdro.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 16 gru 2012, 20:11

zbyszek_be2 pisze:co do drugiego elementu który mógł ulec uszkodzeniu to sworzeń korbowo tłokowy jak się nagrzeje to puchnie i przestaje pukać
wiesz kolego jaka jest rozszeżalność stali i aluminium pod wpływem temp?

jesli nie to odsyłam do fachowej literatury. jesli masz uszkodzony tłok w początkowej fazie będzie się tłuc tylko na ciepłym a później cały czas.

co do metody "arwama" to nie jest moja metoda, takie działanie zaleca producent pojazdów.

w silnikach wysokoprężnych koncerny VW siedzę już od ładnych kilku lat.
mówię o aspekcie mechanicznym, bo z elektroniką zawsze na bakier byłem , i teraz chce to zmienić.


zanim sie zacznei rozkręcać silnik to zawsze sie wyklucza najpierw uszkodzenia wtryskiwaczy i popychaczy zaworowych, jdynie jeszcze do tych objawów może pasować pęknięty płaszcz tłoka, lub lekko przytarty tłok
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 17 gru 2012, 19:10

Materiał Współczynnik rozszerzalności cieplnej
&#945; * [10-6 K-1]
Aluminium 24
Stal 12
Szkło 7
I co z tego wynika, że serwisy omijam z daleka, i zawsze znajdzie się jakiś pan obrażalski,
najpierw uczą się na pierwszym kliencie a później . . a ja najpierw na swoim.
Jak jesteś fachowiec to czytaj między wierszami a nie łapiesz człowieka za słówka wszystkie wypowiedzi to skróty myślowe a nie elaboraty na temat mechaniki pojazdowej to są tylko podpowiedzi wiadomo, że tłok wypracowuje się szybciej niżeli sworzeń a i tak w gwarze mechaników mówi się że puka sworzeń.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 gru 2012, 21:03

zbyszek_be2 pisze:Materiał Współczynnik rozszerzalności cieplnej
&#945; * [10-6 K-1]
Aluminium 24
Stal 12
Szkło 7
I co z tego wynika, że serwisy omijam z daleka, i zawsze znajdzie się jakiś pan obrażalski,
pow pierwsze nie miałem i nie mam zamiaru nikogo obrażać, jesli uraziłem przepraszam.




chodziło mi o to żebyś sobie zerknął i sam stwierdził co inni wiedza już od dawna. tłok w miarę nagrzewania silnika, coraz bardziej "wypełnia" cylinder, czyli mówiąc prawidłowo zmniejsza luzy w cylindrze.


zbyszek_be2 pisze:wiadomo, że tłok wypracowuje się szybciej niżeli sworzeń a i tak w gwarze mechaników mówi się że puka sworzeń.
język potoczny to jedno, ale bardzo często nawet wśród doświadczonych mechaników z długim stażem, spotyka się to że ludzie nie rozumieją zjawisk rządzących pracą silnika,

co do pukania sworznia to najczęściej nie stuka połączenie tłok-sworzeń, tylko korbowód-sworzeń. <okok>

to tyle odnośnie czytania między wierszami,

moje posty traktuj jako podpowiedź, w kontekście najczęściej spotykanych przeze mnie niedomagań.


Pozdro.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 17 gru 2012, 21:57

przyjmuje pozdrowienia i też jestem świadom że gramy w tej samej drużynie, niektórzy pod szyldem niektórzy bez, zgadza się ,że należy kontrolować układ dolotowy i lepiej zapobiegać niż reanimować.
W większości aut o znacznym przebiegu pojawiają się nieszczelności w okolicach turbo i z całą pewnością jest to fakt skłaniający do podjęcia działań lecz jeździć z turbiną trzeba umieć nie tylko gaz do dechy

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 gru 2012, 23:35

zbyszek_be2 pisze:W większości aut o znacznym przebiegu pojawiają się nieszczelności w okolicach turbo i z całą pewnością jest to fakt skłaniający do podjęcia działań lecz jeździć z turbiną trzeba umieć nie tylko gaz do dechy
i pod tym podpisuję się rękami i nogami :)
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 17 gru 2012, 23:48

Panowie spokojnie, dzisiaj nic nie zrobilem :( jestem jeszcze na urlopie, mialem dzisiaj duzo rozjazdow. Jutro czyli w wtorek od rana do 15 stej mam czas aby obadac szklanki o kturych piszemy zeby je wykluczyc. Pamietajmy tez o tym, ze jedna koncowka wtrysku byla przegrzana, fioletowa co wiaze sie z przegrzaniem komory spalania...

zuras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zuras » 18 gru 2012, 17:22

Witam wszystkich.Ja mam ten sam problem w mojej Audi.Mogę powiedzieć,że odgłos na filmiku kolegi idealnie odzwierciedla rzeczywistość.Mój stuka identycznie i zaczyna po kilkunastu,kilkudziesięciu sekundach.Czasem tez od razu tak tłucze.Trwa to już dość długo,bo tez ciężko mi to zlokalizować.Różnica jest taka ,że u mnie tłucze już cały czas ,nawet jak już jest rozgrzany.Tez mysłałem ,ze to vacum ,bo przy uszkodzonej pompie podobno też tak sie dzieje.Po wymianie tylko hamulce wróciły do normalnego stanu,bo wcześniej czasem pedał robił sie twardy.Tłuczenie jednak zostało.Ten dźwięk poteguję się podczas ruszania.Ostatnio dałem koledze przejechać sie i nie spodziewałem sie ,ze z odległości okołó 60,70 metrów tak to słychać.Wciśniecie sprzęgła na postoju czasem troche wycisza to tłuczenie.Wszystkie końcówki wtrysków wymieniałem dwa lata temu na nowe Boscha,ale czy tutaj jest przyczyna trudno mi powiedzieć.Zastanawiam sie czy to nie jest napinacz paska wielorowkowego. Jutro zrobie jeden myk z tym paskiem, to bede wiedział na 100%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga