Witam
Mam pytanie? Dotyczy 2.5 tdi V6
o ile spada napięcie po przekręceniu kluczyka w momencie grzania świec?
Pytam- bo wydaję mi sie że u mnie jest coś nie tak. Sprawdzając aku miernikiem ma ponad 12v. Kiedy przekęce kluczyk, spada do poniżej 10v, po pstryknieciu przekaźnika od świec wraca na ok 11v. No i przy temperaturach poniżej 0 czasami mam problem z odpaleniem.
Jeśli odpali to alternator i tak nie ładuje od razu. Jest ok 12 v. Różnie- czasami po kilku, po kilkunastu sekundach słychać 'pstryk' przekaźnika i wtedy ładuje poprawnie
Jak to jest w waszych autach?????
Może to wina aku?
[A6 C5] Zbyt duży pobór prądu???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Jeśli przy próbie rozruchu/startu silnika rozrusznik kręci normalnie/standartowo, to przyczyny słabego odpalania, bądź problemów z odpaleniem w niskich temp. szukałbym gdzieś indziej ... może świece żarowe, albo zapowietrza się układ paliwowy ... filtr paliwa może?
Jeśli aku po sprawdzeniu miernikiem pokazuje niewiele ponad 12 V, np. 12.1-12.2 V, to taki aku uznaje się za rozładowany i należało by go podladować. Sprawny aku po naładowaniu powinien trzymać napięcie od 12.7 V do 12.9 V.
W momencie rozruchu napięcie może spaść sporo. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale na mierniku samochodowym faktycznie spada do 10 V, ale zaraz po tym wskazówka śmiga na wartość ponad 14 V. Pozdrawiam
Jeśli aku po sprawdzeniu miernikiem pokazuje niewiele ponad 12 V, np. 12.1-12.2 V, to taki aku uznaje się za rozładowany i należało by go podladować. Sprawny aku po naładowaniu powinien trzymać napięcie od 12.7 V do 12.9 V.
W momencie rozruchu napięcie może spaść sporo. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale na mierniku samochodowym faktycznie spada do 10 V, ale zaraz po tym wskazówka śmiga na wartość ponad 14 V. Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kryhawrc, na podstawie tego co opisałeś to faktycznie wyglada na niedomagający akumulator.
Ale tak sobie pomyslałem, co Ci szkodzi zrobić jedną próbę ?
Sprawdź ile masz elektrolitu w celach, jeśli trzeba uzupełnij wodą destylowaną, potem naładuj akumulator prostownikiem aż do oznak całkowitego naładowania, zmierz gęstośc elektrolitu w poszczególnych celach, zmierz napięcie (ale nie od razu po zakończeniu ładowania, tylko tak po ok.1 godz.), jak się da to zobacz jak wygląda elektrolit w poszczególnych celach.
Może już coś z tego Ci wyjasni sytuację. Jak wszystko będzie Ok to załaduj aku do auta i zobacz co się będzie działo
W tym roku zrobiłem 2 takie próby. W wyniku jednej niczego sie nie dowiedziałem, akumulator załadowany do auta działa do dziś (od marca) i nie wiem dlaczego wcześniej "stękał"
W wyniku drugiej (w A6) wyszło, że po naładowaniu miałem 11V (jedna cela zwarta). Nie była to dobra wiadomość (w sensie uratowania aku) ale wyjasniła sprawę jednoznacznie.
Po wymianie w czasie grzania swiec napięcie spada do 11V, po zakończeniu grzania (cyknięcie przekaźnika) wraca na 12V, potem rozruch. Po rozruchu przez kilka sekund wskazówka woltomierza dochodzi do tych 14 V.
Mysle, że taka próbaniewiele kosztuje wysiłku a jest to w zasadzie prosta diagnostyka akumulatora. Ewentualnie jedź do elektryka, niech zrobi próbę pod obciązeniem.
Ale tak sobie pomyslałem, co Ci szkodzi zrobić jedną próbę ?
Sprawdź ile masz elektrolitu w celach, jeśli trzeba uzupełnij wodą destylowaną, potem naładuj akumulator prostownikiem aż do oznak całkowitego naładowania, zmierz gęstośc elektrolitu w poszczególnych celach, zmierz napięcie (ale nie od razu po zakończeniu ładowania, tylko tak po ok.1 godz.), jak się da to zobacz jak wygląda elektrolit w poszczególnych celach.
Może już coś z tego Ci wyjasni sytuację. Jak wszystko będzie Ok to załaduj aku do auta i zobacz co się będzie działo
W tym roku zrobiłem 2 takie próby. W wyniku jednej niczego sie nie dowiedziałem, akumulator załadowany do auta działa do dziś (od marca) i nie wiem dlaczego wcześniej "stękał"
W wyniku drugiej (w A6) wyszło, że po naładowaniu miałem 11V (jedna cela zwarta). Nie była to dobra wiadomość (w sensie uratowania aku) ale wyjasniła sprawę jednoznacznie.
Po wymianie w czasie grzania swiec napięcie spada do 11V, po zakończeniu grzania (cyknięcie przekaźnika) wraca na 12V, potem rozruch. Po rozruchu przez kilka sekund wskazówka woltomierza dochodzi do tych 14 V.
Mysle, że taka próbaniewiele kosztuje wysiłku a jest to w zasadzie prosta diagnostyka akumulatora. Ewentualnie jedź do elektryka, niech zrobi próbę pod obciązeniem.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Służy do tego aerometr. Wpisz w google a na pewno znajdziesz jak go użyć (kosztuje mniej jak 10zł na allegro)kryhawrc pisze:... czym sprawdzić gestośc elektrolitu??
Co do twojego problemu. Po uruchomieniu silnika ładowanie powinno skoczyć na ok 14V, jeżeli tego nie robi może się okazać że masz uszkodzony regulator i stąd mogą się brać problemy z niedoładowanym akumulatorem. (kiedyś w ciągu 3 miesięcy mój znajomy załatwił tak swój aku).
Naładuj akumulator tak jak radził kolego RomanS następnie sprawdź napięcie ładowania (musi być prawidłowe - to podstawa), oraz pomierz spadki napięć raz jeszcze (co do wartości referencyjnych to nie pomogę - mam benzyniaka)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga