Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Zbyt duży pobór prądu???

Elektryka
ODPOWIEDZ
kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

[A6 C5] Zbyt duży pobór prądu???

Post autor: kryhawrc » 02 gru 2012, 21:09

Witam
Mam pytanie? Dotyczy 2.5 tdi V6
o ile spada napięcie po przekręceniu kluczyka w momencie grzania świec?

Pytam- bo wydaję mi sie że u mnie jest coś nie tak. Sprawdzając aku miernikiem ma ponad 12v. Kiedy przekęce kluczyk, spada do poniżej 10v, po pstryknieciu przekaźnika od świec wraca na ok 11v. No i przy temperaturach poniżej 0 czasami mam problem z odpaleniem.
Jeśli odpali to alternator i tak nie ładuje od razu. Jest ok 12 v. Różnie- czasami po kilku, po kilkunastu sekundach słychać 'pstryk' przekaźnika i wtedy ładuje poprawnie

Jak to jest w waszych autach?????
Może to wina aku?

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 03 gru 2012, 15:02

Jeśli przy próbie rozruchu/startu silnika rozrusznik kręci normalnie/standartowo, to przyczyny słabego odpalania, bądź problemów z odpaleniem w niskich temp. szukałbym gdzieś indziej ... może świece żarowe, albo zapowietrza się układ paliwowy ... filtr paliwa może?
Jeśli aku po sprawdzeniu miernikiem pokazuje niewiele ponad 12 V, np. 12.1-12.2 V, to taki aku uznaje się za rozładowany i należało by go podladować. Sprawny aku po naładowaniu powinien trzymać napięcie od 12.7 V do 12.9 V.
W momencie rozruchu napięcie może spaść sporo. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale na mierniku samochodowym faktycznie spada do 10 V, ale zaraz po tym wskazówka śmiga na wartość ponad 14 V. Pozdrawiam ;)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 gru 2012, 18:46

Czyli wychodzi na akumulator. Reszte podzespołów sprawdziłem i są ok.Tylko ten pobór prądu jest spory. Kiedy otworze drzwi zapala sie swiatlo, gdy przekrecam kluczuk swiatło przygasa.Po nagrzaniu świec aku ma ok 11 v.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2012, 20:51

kryhawrc, na podstawie tego co opisałeś to faktycznie wyglada na niedomagający akumulator.
Ale tak sobie pomyslałem, co Ci szkodzi zrobić jedną próbę ? :)

Sprawdź ile masz elektrolitu w celach, jeśli trzeba uzupełnij wodą destylowaną, potem naładuj akumulator prostownikiem aż do oznak całkowitego naładowania, zmierz gęstośc elektrolitu w poszczególnych celach, zmierz napięcie (ale nie od razu po zakończeniu ładowania, tylko tak po ok.1 godz.), jak się da to zobacz jak wygląda elektrolit w poszczególnych celach.

Może już coś z tego Ci wyjasni sytuację. Jak wszystko będzie Ok to załaduj aku do auta i zobacz co się będzie działo <okok>

W tym roku zrobiłem 2 takie próby. W wyniku jednej niczego sie nie dowiedziałem, akumulator załadowany do auta działa do dziś (od marca) i nie wiem dlaczego wcześniej "stękał" <okok>
W wyniku drugiej (w A6) wyszło, że po naładowaniu miałem 11V (jedna cela zwarta). Nie była to dobra wiadomość (w sensie uratowania aku) ale wyjasniła sprawę jednoznacznie.
Po wymianie w czasie grzania swiec napięcie spada do 11V, po zakończeniu grzania (cyknięcie przekaźnika) wraca na 12V, potem rozruch. Po rozruchu przez kilka sekund wskazówka woltomierza dochodzi do tych 14 V.

Mysle, że taka próbaniewiele kosztuje wysiłku a jest to w zasadzie prosta diagnostyka akumulatora. Ewentualnie jedź do elektryka, niech zrobi próbę pod obciązeniem. :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 gru 2012, 22:39

Powiem tak-
Mam 3 aku i teraz własnie ładuje drugi dla sprawdzenia. Dzis już jest mróz tak że jutro rano sprawdze obydwa(pozostanie trzeci) Chetnie bym go zbadal dogłębnie RomanS tak jak napisaleś tylko czym sprawdzić gestośc elektrolitu??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 03 gru 2012, 23:12

kryhawrc pisze:... czym sprawdzić gestośc elektrolitu??
Służy do tego aerometr. Wpisz w google a na pewno znajdziesz jak go użyć (kosztuje mniej jak 10zł na allegro)

Co do twojego problemu. Po uruchomieniu silnika ładowanie powinno skoczyć na ok 14V, jeżeli tego nie robi może się okazać że masz uszkodzony regulator i stąd mogą się brać problemy z niedoładowanym akumulatorem. (kiedyś w ciągu 3 miesięcy mój znajomy załatwił tak swój aku).

Naładuj akumulator tak jak radził kolego RomanS następnie sprawdź napięcie ładowania (musi być prawidłowe - to podstawa), oraz pomierz spadki napięć raz jeszcze (co do wartości referencyjnych to nie pomogę - mam benzyniaka)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga