Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Problem ze skrzynią. Błąd 17090

Układ napędowy i skrzynie biegów
Anat

[ MULTI] Problem ze skrzynią. Błąd 17090

Post autor: Anat » 25 lis 2012, 17:50

Witam bardzo serdecznie po raz pierwszy wszystkich forumowiczów a6klub.pl
Był założony taki post i nikt dokladnie nie potrafił odpowiedzieć na to, więc powtórzę go jeszcze raz:)
Chciałem państwu przedstawić następujący problem z moim a6 c5 2003r, 1,9 diesel , skrzynia biegów multitronic .A mianowicie:
od czasu do czasu zaczęła opadać i z powrotem podnosić się do prawidłowej wartości wskazówka temperatury, w momencie gdy dzieje się to zaczyna także mrygać ( tak jak jakiś kabelek by nie łączył, nieregularnie)na fisie podświetlenie wybranego biegu - D, w pewnym momencie później zaczyna migać (z jednakowa częstotliwością)podświetlenie wszystkich pozycji skrzyni biegów czyli PRND (biegi zmieniają się chyba prawidłowo, po przerzuceniu selektora biegów na +/- też można zmieniać biegi selektorem, jest ok -nie wyświetla się to tylko na fisie). Po zatrzymaniu samochodu można zaobserwować podwyższone obroty biegu jałowego, ale tylko na P. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki, uruchomieniu silnika mryganie podświetlenia wszystkich pozycji ustaje, ale w momencie przełączenia selektora nie podświetla się dana pozycja skrzyni biegów: P lub R lub N lub D, a do tego w momencie wrzucenia wstecznego R , wciskaniu i puszczaniu hamulca stuka cewka blokady selektora i miga kontrolka bucika przy selektorze, a do tego samochód nie przyśpiesza prawidłowo (obroty szybko rosną, a prędkość ledwo co). Dodam, że w momencie mrygania podświetlenia wszystkich pozycji selektora na wstecznym przyśpiesza prawidłowo.
-skrzynia biegów:
17090 obwód czujnika zakresu - zakres/możliwości skrzyni biegów
brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
- silnik:
16891 regulacja biegu jałowego-obroty powyżej założonych (po wykasowaniu błędów obroty wracają na swój prawidłowy poziom).
- z licznika nie ma żadnych błędów.
I to by było chyba na tyle.
Bardzo proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 26 cze 2013, 22:13 przez Anat, łącznie zmieniany 1 raz.

aras837
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 2011, 19:30
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: aras837 » 26 lis 2012, 14:54

Klasyczna usterka sterownika skrzyni multitronic. Pękają druciki w tym sterowniku. Trzeba spuścić olej z skrzyni wyjąć z niej sterownik i oddać do regeneracji(kosz to około 600 zł) Propomuje oddać go do kolegi Bartka jedna z nielicznych osób która w Polsce solidnie regeneruje te sterwniki.
ARAS

Anat

Post autor: Anat » 27 lis 2012, 22:41

Dzięki. Ale jesteś pewien że to będzie ten sterownik skrzyni? A żeby jego wymontować to trzeba wyciągać skrzyni z samochodu?

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 29 lis 2012, 11:35

Jak kolega ARAS837 napisal wystarczy spuscic olej i na tyle skrzyni tam gdzie jest podlaczony przewod, masz obudowe ktora odkrecasz i masz dostep do strownika elektr :)

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 26 cze 2013, 21:51

aras837 pisze:Propomuje oddać go do kolegi Bartka jedna z nielicznych osób która w Polsce solidnie regeneruje te sterwniki.
Witam,
odświeżę trochę temat. Mam błąd skrzyni tiptronic 5 biegów 17090 - tryb awaryjny. Błąd sie nie kasuje, kiepsko przyspiesza itd.
Możecie powiedzieć, o którego kolegę Bartka chodzi? Szukam kogoś kto zrobi solidnie i będzie można dalej jeździć z tą skrzynią - jeśli to faktycznie usterka sterownika.

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 27 cze 2013, 07:47

Warto poczytać ten temat(dotyczy tiptronik),

a6-c5-25-quattro-17090-transmission-ran ... t18028.htm
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 27 cze 2013, 23:17

Czytałem chyba wszystkie wątki na tym forum, na Audi A4, na elektrodzie i różnie piszą, że sterownik do wymiany/naprawy, że pozycjometr, że styki, że wiatrak na chłodniczce oleju skrzyni nie działa (nie wiem gdzie on jest) itd...
Styki sprawdziłem - czyste, kable całe, przeczyszczone, psiknięte. Komputer w podszybiu suchutki i szczelny, bezpieczniki w nim całe, wtyczki sprawdzone.
Wypięcie aku nic nie daje, błędu nie da się skasować, wolne/szybkie przełączanie biegów nic nie daje. Przy R i D szarpnie.

1. Problem pojawiał się z szarpnięciem przy wrzuceniu R gdy temp. oleju silnika była na 90st. Gdy było 80 st. wsteczny załącza się bez szarpnięcia. Nigdy nie było trybu awaryjnego.
2. Tryb awaryjny wskoczył wczoraj gdy temp. oleju była około 80 - więc się zdziwiłem.
3. od dłuższego czasu mam problem niby z ABS. Przy hamowaniu w przedziale prędkości 100-60 w momencie robienia redukcji następowało szarpniecie autem i lekkie zapadanie pedału hamulca. Mechanicy twierdzili, że źle ustawione czujniki ABS - ale wymienione, odległości ustawione, brak błędów ABS i w ogóle żadnych. Teraz się zastanawiam czy to nie jest też problem związany ze skrzynią?

Czy przy wymianie pozycjometra trzeba spuścić olej ze skrzyni?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 06 lip 2013, 22:57

ynos - za dużo kombinujesz. Jaki "pozycjonometr"... :| Sterownik skrzyni masz do naprawy!

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 08 lip 2013, 22:03

Bart-S pisze:ynos - za dużo kombinujesz. Jaki "pozycjonometr"... :| Sterownik skrzyni masz do naprawy!
wiesz - jeśli poznasz zasadę działania danej rzeczy to jesteś w stanie naprawić wszystko. Pytam by jak najwięcej się dowiedzieć.....i teraz Cię zaskoczę - pozycjometr wymieniony i skrzynia od razu działa jak przed problemem i nie sterownik jest ok!
A zakłady stawiały oczywiście na naprawę/wymianę sterownika lub otwieranie skrzynie. Takim fachowcem bądÂź naciągaczem to każdy może być, a jak się zada konkretne pytania, to mało kto odpowiada zna odpowiedÂź.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ynos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 08 lip 2013, 22:52

Nikt Cię nie naciągał - przy tym błędzie sam postawiłbym diagnozę: sterownik do naprawy.

Zanim poproszę o więcej detali - wklej proszę pełny log 17090 ale w oryginalnej wersji językowej.


...i jeszcze jedna prośba: możesz pokazać ten "pozycjometr" bo naprawdę nie wiem o co chodzi.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 09 lip 2013, 23:20

hej,
błędy opisane w skrzyni:
17090 - transmission range sensor (F125): Implausible Signal P0706-35-00- -
i ten błąd spowodował tryb awaryjny. nie szło go skasować.
efektem tego błędu było kolejny błąd w sterowniku ABS:
01119 - gear recognition signal 35-00- -

pozycjometr to urządzenie z boku tiptronica, które stwierdza, w jakiej pozycji biegu jest skrzynia i wysyła info do kompa.
W pewnym momencie przełącznik ten zwiesił się w takiej pozycji, że nie mogłem odpalić auta mimo, że lewarek był w pozycji P lub N.

[ Dodano: 2013-07-09, 23:24 ]
Bart-S pisze:Nikt Cię nie naciągał - przy tym błędzie sam postawiłbym diagnozę: sterownik do naprawy.
no właśnie w wielu miejscach gdzie pytałem o naprawę wszyscy mówili o sterowniku. Wyczytałem o reanimacji ścieżek itd.
ale na zagranicznych forach znalazłem taki sam błąd i opis fotostory jak wymienić pozycjometr.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 10 lip 2013, 00:16

Prawidłowa diagnoza - jeśli sygnał z F125 jest "implausible" to nie wskazuje to w 100% na sterownik i uszkodzony może być jeden z czujników pozycji lewarka (kluczowe jest zapoznanie się z całym logiem błędu a nie tylko jego kodem). Tutaj jednak - nie popadaj w samozachwyt bo... nie wyklucza to też usterki samego sterownika...!
ynos pisze:
pozycjometr to urządzenie z boku tiptronica, które stwierdza, w jakiej pozycji biegu jest skrzynia i wysyła info do kompa.
Tu akurat nie masz racji a przynajmniej nie do końca ;)

...no ale nic to. Najważniejsze, że diagnoza prawidłowa i usterka usunięta. Oby teraz dobrze Ci służyła.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 11 lip 2013, 21:38

wiesz, znalazłem klika, a może kilkanaście postów na zagranicznych forach, które informowały, że wymiana pozycjonometru usunęło problem.
Masz rację, że w paru przypadkach były to jeszcze problemy z czujnikami bądÂź wtyczkami przy lewarku.

Wyjaśnij w takim razie jakie zadanie pełni pozycjometr, bo nic innego nie wyczytałem, a jeśli jestem w błędzie to chętnie dowiem się coś nowego.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 13 lip 2013, 09:26

O ile dobrze kojarzę, jest on połączony linką z lewarkiem zmiany biegów, przełożenie pozycji na lewarku powoduje przełożenie pozycji na pozycjonometrze (słyszałem też nazwę poycjoner), odpowiada za zmianę trybu pracy skrzyni, jest on zamontowany na wałku który wchodzi w skrzynię i przy zmianie pozycji lewarka wałek się obraca, podłączona jest również do niego wtyczka. Tylko nie wiem za co odpowiada zmiana pozycji wałka, a co sygnalizuje sygnał przesyłany wtyczką.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 13 lip 2013, 13:19

Płytka znajdująca się przy wybieraku (gałka zmiany biegów) odczytuje pozycję samego wybieraka. Samą gałką - mechanicznie - wpływamy na układ cięgien przestawiając tym samym pozycję wałka wybieraka znajdującego się w skrzyni. Wałek ten zakończony jest bramką magnetyczną i to na podstawie odczytu jej pozycji sterownik skrzyni wie jakie przełożenie jest wybrane... Zmieniając jego ustawienie przestawiamy zawór zmiany przełożenia. Zatem nie płytka przy wybieraku decyduje o aktualnym przełożeniu - tylko odczyt aktualnej pozycji bramki magnetycznej przez sterownik (co jest chyba logiczne bo ważniejsze jest aby ustawić przełożenie na podstawie faktycznego - mechanicznego - ustawienia zaworu).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga