[a6 c4 2.5 tdi ael]klimatronik kiepsko dmucha cieploem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
[a6 c4 2.5 tdi ael]klimatronik kiepsko dmucha cieploem
witam mam problem z klimatronikiem strasznie kiepsko dmucha mi cieplym powietrzem!zasilenie nagrzewnicy jest gorace a powrot letni,patrzylem do tego zaworka na powrocie prawidłowo dziala co m oze byc przyczyna tego kiepskiego ciepla?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
cały czas jest letnie powietrze? może silnik się powoli nagrzewa, u mnie tak było kilka dni temu, wymieniłem termostat i grzeje się w środku szybciutko, ewentualnie spróbuj włączyć obieg wewnętrzny, a jak to nie pomoże to możliwe że któryś czujnik temperatury nie działa
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
wymienilem filtr pylkowy.sprowadzilem ja w sierpniu i tak teraz wychodzi po kolei wszystko,silnik lapie temp.dobrze jak na diesla przystało,chodzi o to ze jak sie nagrzeje silnik do 90st. to tesz lekko dmucha cieplem,jak zwieksze nadmuch to tylko zimno!mozliwe ze to jakis czujnik,sprawdzalem kody to niby nie pokazuje błedu.martwi mnie to ze zasilenie nagrzewnicy jest gorace a powrut letni,zaworek podcisnieniowy odlaczylem i dalej to samo,raczej chyba nie mozliwe zeby jeszcze jakis zaworek byl po drodze w nagrzewnicy?nie mialem nigdy klimatronika wiec nie bardzo wiem co robic!
[ Dodano: 2008-11-23, 17:08 ]
a jeszcze wie ktos moze jakie wartosci maja byc na poszczegolnych nr. kodach klimatronika?
[ Dodano: 2008-11-23, 17:08 ]
a jeszcze wie ktos moze jakie wartosci maja byc na poszczegolnych nr. kodach klimatronika?
Kolego. Dlatego dmucha ci tylko letnim powietrzem poniewaz nie dziala lub dziala ale nie do konca elektryczny silniczek sterujacy klapa od powietrza cieple/zimne. Silniczek ten znajduje sie w podszybiu kolo silniczka wycieraczek pod taka kwadratowa plastikowa oslona(dookola na srubki).
ja tak mialem u siebie. Silniczek dzialal ale sie zawieszal lub czasami wcale nie krecil. Rozebralem go przeczyscilem szczotki i teraz dmucha cieplym i zimnycm jak trzeba.
ja tak mialem u siebie. Silniczek dzialal ale sie zawieszal lub czasami wcale nie krecil. Rozebralem go przeczyscilem szczotki i teraz dmucha cieplym i zimnycm jak trzeba.
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
oki wiem o co chodzi dzieki za podpowidz jestem wdzieczny jutro to sprawdze jeszcze raz dzieki.to moje pierwsze auto z klimatronikiem.dzieki
[ Dodano: 2008-11-25, 21:37 ]
witam zdemontowalem ten silniczek zeczywiscie stana ani go ruszyc jest lepiej ale to jeszcze nie to!otworzylem klape recznie i ja podparlem jest cieplej,martwi mnie ten hlodny powrot z nagrzewnicy ,niby uklad odpowietrzony a przewod hlodny co to moze byc?powrut wpada tam gdzie miesci sie termostat czy to jego wina?dobrze sie grzeje ani sie nie przegrzewa!
[ Dodano: 2008-11-25, 21:37 ]
witam zdemontowalem ten silniczek zeczywiscie stana ani go ruszyc jest lepiej ale to jeszcze nie to!otworzylem klape recznie i ja podparlem jest cieplej,martwi mnie ten hlodny powrot z nagrzewnicy ,niby uklad odpowietrzony a przewod hlodny co to moze byc?powrut wpada tam gdzie miesci sie termostat czy to jego wina?dobrze sie grzeje ani sie nie przegrzewa!
Powrót jest zawsze chłodniejszy bo oddaje ciepło powietrzu, szczególnie w fazie początkowego grzania. Sprawdź na rozgrzanym silniku i nagrzanym wnętrzu temperaturę powrotu (po nagrzaniu wyłącz dmuchawę i dopiero sprawdź), powinna być mniej więcej taka jak zasilanie. Jeżeli dalej powrót jest chłodny to nagrzewnica jest zapowietrzona lub zanieczyszczona (trzeba będzie ją przepłukać) ewentualnie zużyta pompa wody. Czasami nagrzewnica się zapycha po dodaniu do płynu środka uszczelniającego chłodnice.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
Sam mam podobny problem i już mi ręce opadają, bo nie wiem co robić.
W VAGu wywala błąd na potencjometr silnika klapy ciepłego powietrza, ale gdy się do niego dobrałem to okazało się, że silniczek chodzi jak brzytwa w pełnym zakresie pracy (zdejmuję temp.-klapa się zamyka, zwiększam temp.-klapa płynnie idzie w drugą stronę).
Wymieniłem płyn chłodniczy z porządnym odpowietrzaniem - w środku dalej lodówa.
Została wymiana nagrzewnicy, ale mój mechanior się zbuntował i nie chciał jej wyrywać, bo mówi, że przerąbana robota.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak wyciągnąć tą cholerną nagrzewnicę?!
W VAGu wywala błąd na potencjometr silnika klapy ciepłego powietrza, ale gdy się do niego dobrałem to okazało się, że silniczek chodzi jak brzytwa w pełnym zakresie pracy (zdejmuję temp.-klapa się zamyka, zwiększam temp.-klapa płynnie idzie w drugą stronę).
Wymieniłem płyn chłodniczy z porządnym odpowietrzaniem - w środku dalej lodówa.
Została wymiana nagrzewnicy, ale mój mechanior się zbuntował i nie chciał jej wyrywać, bo mówi, że przerąbana robota.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak wyciągnąć tą cholerną nagrzewnicę?!
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
siema wyjolem nagrzewnice jest troche roboty.trzeba wyjac ten caly plastik co miesci sie nagrzewnica nie jest on nigdzie przykrecony trzyma go tylko blaszka ktora jest na wierzchu skrecona wkretem,polaczenie klimy z nagrzewnica tzreba rozkrecic scisk na laczeniu gumowym,poodlanczac wszystkie mozliwe kostkiktore znajduja sie na nagrzewnicy,odlaczyc przewody gumowe,w srodku tzreba otkrecic schowek pod kierownica,ja mam 2 nagrzewnice jedna jest elektryczna i do niej idzie wiazka kabli 4szt.z nimi jest problem bo nie ma kostki laczacej oszukalem sie ja glupi wkoncu je obciolem tak zeby mozna bylo je potem zlaczyc bez rozczepienia tych kabli nie da sie wyciagnac nagrzewnicy.po wyciagnieciu trzeba rozpulowic plastik jest pare wkretow i blaszek trzeba dobrze szukac wkretow bo sa poukrywane.
[ Dodano: 2009-01-18, 12:05 ]
jak wejdziesz na dzial wnetrze wpisz nagrzewnica w wyszukiwarce tam jest kolega co tez opisuje jak wyciagnac nagrzewnica ma audi c3 100. 2.8 benzyna.
[ Dodano: 2009-01-18, 12:05 ]
jak wejdziesz na dzial wnetrze wpisz nagrzewnica w wyszukiwarce tam jest kolega co tez opisuje jak wyciagnac nagrzewnica ma audi c3 100. 2.8 benzyna.
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 18:32
- Lokalizacja: OLSZTYN
Tak jak najbardziej klimatronik . Musisz wyjąć całą szufladę tzn najpierw odpiąć wszystkie kostki jest ich cztery lub pięć . Nie przejmuj się można śmiało wyjmować gdyż każda kostka ma swoje miejsce i nie ma możliwości odwrotnego podłączenia. Jak już wyjmiemy szufladkę- klimatronik z auta zabieramy się za rozkręcanie. Jest kilka śrubek i zatrzaski na które trzeba uważać by ich nie połamać. Gdy juz mamy rozłożony klimatronik trzeba sprawdzić dwa stabo które odpowiadają za regulacje właśnie tymi silniczkami i najczęściej padają. Stabilizator jest na wartość 5V dokładny symbol podajemy w sklepie i dostajemy oryginał lub zamiennik :-D . Po wylutowaniu i wlutowaniu nowego w 85 % możemy już cieszyć się napięciem na silniczkach i o ile silniczki są sprawne to i działaniem klap . Podłączając klimatronik do auta najlepiej przelecieć cała wartością zakresu temp. oraz kierunkami nawiewu. Gdy wykonamy tą czynność podpinamy Vag i sprawdzamy czy jakaś z klap nie jest zblokowana lub też nie jest uszkodzony jakiś silniczek. Miłej naprawy jak ktoś ma jakieś pytania z miła chęcią odpowiem . W mojej niuni Mogę się cieszyć w pełni z klimatronika a kosztowało mnie to 10 zł + moja praca
Było Audi 80 B3 1.8 S '90
Jest Audi A6 C4 2.0 E '95
Jest Audi A6 C4 2.0 E '95
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga