Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5] zasilanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaniklo

Elektryka
ODPOWIEDZ
ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

[A6C5] zasilanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaniklo

Post autor: ElDraque2 » 12 lis 2012, 22:58

Podpinalem sie pod jakis temat, ale zaloze nowy i mam prosbe elektrykow o pomoc.

Problem jest taki, ze na desce rozdzielczej pod kierownica zaniklo zasilanie te po przekreceniu kluczyka, po zwarciu.
Zwarcie zrobilem przy demontazu starych niepotrzebnych instalacji od archaicznej nawigacji i nie wiem nawet czego, chwila nieuwagi, ale momentalnie rozlaczylem
Jest tam od spodu 5 srob (skorzystam ze zdjecia kolegi z forum):
Obrazek
Ta calkiem z lewej, to zasilanie od kluczyka, na ktorym teraz nie mam napiecia.
Sa na niej 3 kable czarno-zolte:

gruby - na ktorym nie mam zwarcia do masy (sprawdzone miernikiem) zasila na pewno wentylator nawiewu, nie wiem co jeszcze, ale wentylator dziala kiedy przytknie sie koncowke do sasiedniej sroby ze stalym zasilaniem 12V.
cienki - nie jestem pewien, chyba zasila radio i tez nie ma zwarcia,
sredni - nie wiem co zasila oprocz kierunkowskazow, wycieraczek oraz pompek spryskiwaczy ale ma zwarcie do masy (na mierniku ustawionym na pomiar zwarcia ma wartosc 0 i ciagly pisk)
na razie rozlaczylem te kable i zaizolowalem.

W efekcie nie dzialaja wycieraczki i kierunkowskazy (migacze na awaryjnych i centralnym dzialaja). Dziala tez cale oswietlenie, swiatla.
Oczywiscie nie dziala tez w tym momencie rozlaczony nawiew, ale jak pisalem wentylator startuje.
Wszystkie bezpieczniki w skrzynce po lewej, oraz te co znalazlem na panelu za i ponad sa dobre, wszystkie sprawdzalem miernikiem. Moze pominalem jakies "inne" bezpieczniki?
Napiecie na tej srobie od zasilania kluczykowego jest teraz 0.

Moze ktos wie, co zrobic zeby przywrocic zasilanie od kluczyka? czy to problem, spalonego przekaznika? co trzeba zdemontowac, zeby to naprawic?
Drugie pytanie jest o ten kabel ze zwarciem, on leci w grubej wiazce, co lepiej zrobic, rozbebeszac wyciagac go czy przeciagnac drugi przewod? gdzie ten przewod jest podlaczony z drugiej strony?
Jesli ktos moze pomoc byloby super.

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 13 lis 2012, 11:45

Andi 2.5 tdi pisze:ElDraque2, sprawdz wyjscia bezposrednio ze stacyjki ,jezeli przewody byly poprowadzone od stacyjki i niezabezpieczone bezpiecznikiem - to stacyjka ulegnie uszkodzeniu przy zwarciu .
W tym temacie jest opisane , ktory bezpiecznik za co odpowiada
a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm
Dzieki, ten wykaz mialem juz wyrukowany i wedlug niego sprawdzam.
Mam pytanie odnosnie tych schematow z podanego linka:
Pierwszy diagram to skrzynka bezpiecznikow
Drugi diagram - czy to plyta przekaznikow polaczona ze skrzynka z trzeciego diagramu?
Trzeci to centralna skrzynka elektryczna - wlasnie ta ze srubami ze zdjecia, jesli sie nie myle.

Czwarty diagram - to bedzie skrzynka z tylu, jak sie domyslam.
Na ostatnim diagramie w opisie jest bezpiecznik 23 - brak danych, widac go na wczesniejszym zdjeciu w prawym dolnym rogu, to bedzie ten przezroczysty, chyba 60A, wiesz moze co to jest?


Sprawdze co jest na stacyjce, na kostce i bezposrednio. Myslisz, ze zasilanie na tej listwie ze srobami idzie bezposrednio z kostki stacyjki? To chyba powinien byc tam jakis bezpiecznik? Dziwi mnie ta stacyjka, bo poza tym wszystko dziala poprawnie.
Problem polega na tym, ze nie wiem i nie potrafie znalezc na schemacie (tym pdf z ogolnego dzialu elektryki), za co ten kabel sredni czarny z zoltym paskiem odpowiada. Jak pisalem wczesniej ma teraz zwarcie do masy.

Teraz sprawdzilem jeszcze raz, ze jak gruby czarny przewod z zoltym paskiem wepne w zasilanie to dziala i dmuchawa i wycieraczki i migacze.
Czy podlaczenie vaga powinno cos wiecej powiedziec?

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 14 lis 2012, 00:43

Andi 2.5 tdi pisze:
ElDraque2 pisze:Myslisz, ze zasilanie na tej listwie ze srobami idzie bezposrednio z kostki stacyjki? To chyba powinien byc tam jakis bezpiecznik?
Od stacyjki do listwy zabezpieczenia brak ( prad zwarciowy musialby poplynac przez stacyjke , i prawdopodobnym jest ze uszkodzilby styki w stacyjce ) wszystkie bezpieczniki sprawne ??
Niestety wszystkie bezpieczniki sprawne, a przynajmniej nie znalazlem jeszcze niesprawnego jesli jakis padl. Rozumiem, ze wszystkie bezpieczniki sa pod kierownica i z lewej strony, nie ma zadnej ukrytej skrzynki?. Jutro rano rozbiore obudowe kierownicy i sprobuje pomierzyc i napisze co wyszlo.
Podlaczalem VAG i nic nie pokazuje, ale przeciez nie ma co sie spodziewac przy takim uszkodzeniu.
Jakby co to stacyjka bedzie naprawialna?

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 14 lis 2012, 21:07

Dziekuje za pomoc, niestety nie moglem dzisiaj sciagnac obudowy kierownicy, musze zaopatrzyc sie w odpowiednio cienkie i dlugie narzedzie do odkrecenia srob.

Masz moze ETKE i mozliwosc sprawdzenia jaki to jest numer? 4B0 905 849 czy 4A0 905 849, 4A0 905 849 B?

[ Dodano: 2012-11-19, 10:48 ]
Andi 2.5 tdi pisze:
ElDraque2 pisze:Jakby co to stacyjka bedzie naprawialna?
Kostke stacyjki sie wymienia w calosci .
Pomierzylem napiecia na kostce i wszystko wyglada w porzadku.
na czerwonych kablach jest 12 stale
na zolto - czarnym, 12 po przekreceniu stacyjki
na szaro zoltym 12 kiedy stacyjka jest wylaczona i brak napiecia, kiedy jest wlaczona.

tak chyba powinno byc?

niestety nadal nie ma zasilania po stacyjce w centralce pradowej, gdzie teraz szukac?

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 23 lis 2012, 23:57

Dzieki wielkie! Jutro sprobuje posprawdzac i bede dzwonil, albo napisze tutaj :)

[ Dodano: 2012-11-24, 22:38 ]
olo_gsm, to ten przekaznik nr 2 o ktorym pisales, dokladnie 370, zamienilem z innym i jest prad po kluczyku!
Jeszcze raz wielkie dzieki!!!
Jak go otworzylem to wyglada na to, ze splot miedziany polaczony ze stykiem 30 odlutowal sie od blaszki podczas zwarcia.
Przylutowalem i dziala, ale zamowilem na zapas inny przekaznik.

Mialbym jeszcze jedno pytanie, moze bedziesz wiedzial. Sprawdzalem kable ktore sa podlaczone pod ta srobe w centralce, gruby czarno-zolty (ten co daje zasilanie na dmuchawe i wycieraczki) oraz najcienszy czarno-zolty (nie mam pojecia) wygladaja ok. Wiadomo, ze gruby bedzie pokazywal lekkie zwarcie bo podlaczony jest do silnika.
Natomiast sredni czarno-zolty pokazuje calkowite zwarcie do masy, tak powinno byc? Wiesz moze co jest do niego przylaczone?

[ Dodano: 2012-11-27, 13:53 ]
Podlaczylem ten przewod przez bezpiecznik i dziala.
Radio nie dziala, ale to pewnie przepalony bezpiecznik radia w samym radiu, musze sprawdzic.

Temat uwazam za zamkniety.
Bardzo dziekuje za pomoc!

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 lut 2013, 09:16

Odświeżam.
Mam przekaźniki 363 i 603. o zamianie miejscami, żadnej poprawy.
Jedyna zmiana to odezwał się błąd spalonych żarników, samo poziomowania i czujników zużycia klocków, bo przekaźnik 393 do tego właśnie służy.

Jakieś inne wskazówki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga