Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 01 lut 2013, 17:15

goly191 pisze:ponoć nie jest zalecana wymiana tego płynu
mozesz rozwinac co masz na mysli?nie jest zalecana wymiana w ogole plynu w ukladzie wspomagania,czy nie jest zalecana wymiana na febi 6162 i skad takie info posiadasz kolego?febi 6162 jest olejem mineralnym i jak najbardziej moze byc stosowany w audi a6 c6,sam na takim jezdze,a pompka pracje bez zarzutu.pozdro

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 01 lut 2013, 19:10

W ogóle to dzwoniłem dziś wieczorem jeszcze raz na serwis Audi , żeby nie było to do innego województwa i gość mi powiedział żebym się zapytał poprzedniego właściciela czy coś nie kombinował z płynem skoro u mnie jest gęściejszy i żółty bo tak jak on pracuje od 2007 roku to mówi że nic się nie zmieniło i leją zielony 004000 i nie słyszał żeby coś źle czy głośno chodziło :-)

tomcio77 ile czasu już śmigasz na febi?
jerry_

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 01 lut 2013, 19:34

jerry_ .Bo właśnie od 2007 jest stosowany zielony syntetyk, a przed tym byl żółty minerał.Wiec koleś powiedział prawde że zna tylko syntetyk. :) .Pozdro.
Dany1107.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 01 lut 2013, 19:53

jerry napisal:tomcio77 ile czasu już śmigasz na febi?
wymienialem jakos po kupnie auta czyli okolo dwoch lat temu ale wtedy nie wiedzialem jaki zostal zalany,bo fure dalem do mojego majstra na przeglad i wymiane oleju,filtrow itd. w grudniu kazalem mu dolac,bo zauwazylem ze z deka brakuje i wtedy sie dowiedzialem ze mam febi 6162 mineral.pozdro

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 01 lut 2013, 20:32

Dzięki tomcio77.

Mam jeszcze takie małe 2 pytanka do użytkowników. Czy w modelach Audi po 2007r na korku od zbiorniczka też jest napisane "Tylko mineralny"? a drugie pytanko czy może ktoś posiada gdzieś pudełko lub specyfikacje tego starego oleju G 002 000.?
Co do płynów płynów febi to niby 06161 jest za 002 000 co można zobaczyć w kodach OE produktu w linkach które podaje niżej:

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... &p=&n=&t=1

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... wkod=06161
jerry_

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Post autor: Dany1107 » 01 lut 2013, 22:32

jerry_ pisze:Dzięki tomcio77.

Mam jeszcze takie małe 2 pytanka do użytkowników. Czy w modelach Audi po 2007r na korku od zbiorniczka też jest napisane "Tylko mineralny"? a drugie pytanko czy może ktoś posiada gdzieś pudełko lub specyfikacje tego starego oleju G 002 000.?
Co do płynów płynów febi to niby 06161 jest za 002 000 co można zobaczyć w kodach OE produktu w linkach które podaje niżej:

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... &p=&n=&t=1

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... wkod=06161
06161 to syntetyk zielony,zielona butelka,czerwony korek= G 004000M2
06162 to minerał zielony,biała butelka zielony korek=G 002000.
Ja mam auto z 2006 i mam śiwy korek z napisem tylko mineral-G 002000.
Dany1107.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 02 lut 2013, 00:21

Dany1107 pisze:06162 to minerał zielony,biała butelka zielony korek=G 002000.
Ja mam auto z 2006 i mam śiwy korek z napisem tylko mineral-G 002000.
masz racje kolego interesuje nas tylko mineral 6162 <okok>

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 02 lut 2013, 11:44

Jadę zobaczyć czy jest w motoryzacyjnym ten febi i poczytam etykiete :-) A wczoraj wieczorem chciałem dokładnie zobaczyć jaki kolor ma stary płyn bo w sitku ciężko zobaczyć a wydawał się żółtawy , lecz jak wciągnąłem do strzykawki to się okazało że najbliżej mu do czarnego ;-) Nie ma się co dziwić że czasem się pompa odzywa :-)
jerry_

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 02 lut 2013, 15:31

Witam. Jestem po wymianie. Układ odpowietrzony, prawie litr płynu weszło. No ale niestety nie ma żadnej różnicy, nadal jest(wycie i lekkie przeskakiwanie kierownicy)i do tego jeszcze pisk, podczas skrecania na wolnych obrotach widac że przewody aż cale drżą. Teraz pyt. Jak okreslic czy to pompa, czy może magiel, lub przekładnia kierownicza?Miał ktoś podobny przypadek?Pozdro.
Dany1107.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 lut 2013, 16:34

Dany1107 pisze:czy może magiel, lub przekładnia kierownicza
a czym to się różni ?? :]
co do mojej wypowiedzi wyżej
co ile audi wymaga wymian płynu wspomagania ?? :]

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 02 lut 2013, 18:12

Wybacz,w sumie niczym.Hehe. Ja nie wymieniałem płynu, jakiś czas temu układ zaczął mi głośno chodzic, po sprawdzeniu okazało sie że zbiorniczek jest pusty.Wiec kupiłem zaminnik G002000 czyli G004000M syntetyk, Przeczyściłem cały układ, zamontowałem nową pompe(zamiennik z allegro za ok 450zł) zalałem i odpowietrzyłem. Lecz nie było już poprawy.Po kilku miesiącach stwierdziłem że zaleje go minerałem jak było fabrycznie (zrobiłem to dziś). Niestety też nie ma poprawy, wiec stwierdzam że już coś sie poprostu rozsypało. Teraz pytanie co i jak to stwierdzic? Obstawiałem magiel, ale sam juz nie jestem pewny :(
Dany1107.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 lut 2013, 19:08

Dany1107 pisze:Wybacz,w sumie niczym.Hehe. Ja nie wymieniałem płynu, jakiś czas temu układ zaczął mi głośno chodzic, po sprawdzeniu okazało sie że zbiorniczek jest pusty.Wiec kupiłem zaminnik G002000 czyli G004000M syntetyk, Przeczyściłem cały układ, zamontowałem nową pompe(zamiennik z allegro za ok 450zł) zalałem i odpowietrzyłem
dokładnie, magiel i przekładnia to to samo, różnie nazywane
podstawowe pytanie co się stało z Twoim płynem skoro to układ zamknięty :| można sprawdzić na wężach bo trochę ich jest
co do pompy zamiennika to powiem <szok> dobrze że jeszcze trzyma, takie rzeczy tylko ori, tzn ZF (przynajmniej w C5) albo regenerowane w dobrych firmach
z tym syntetykiem to zaszalałeś
teraz pozostaje Ci znaleźć dobrego mechanika który dokładnie stwierdzi pompa czy magiel

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Post autor: Dany1107 » 02 lut 2013, 19:51

goly191 pisze: podstawowe pytanie co się stało z Twoim płynem skoro to układ zamknięty :| można sprawdzić na wężach bo trochę ich jest
co do pompy zamiennika to powiem <szok> dobrze że jeszcze trzyma, takie rzeczy tylko ori, tzn ZF (przynajmniej w C5) albo regenerowane w dobrych firmach
z tym syntetykiem to zaszalałeś
teraz pozostaje Ci znaleźć dobrego mechanika który dokładnie stwierdzi pompa czy magiel
Przewody sprawdzilem, byly i są suche, po kupnie auta nigdy tam nie zaglądałem i myśle że nikt tam nie zaglądał od nowości, mimo że niby serwisowany w asso. Starą pompe mam wiec ja chyba dam do regeneracji. A co do mechanika to masz rację i chyba nie mam wyjścia.Masakra.Dzieki.Pozdro.
Dany1107.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lut 2013, 23:46

Dany1107 pisze:Przewody sprawdzilem, byly i są suche
No to zajrzyj może do harmonijkowych osłon przekładni ?

Swego czasu w innym aucie znalazłem tam dosyć duzo płynu a też sie ciekawiłem gdzie go wcięło <okok>

Nie bardzo rozumiem dlaczego robicie taka nagonkę typu: kupujcie tylko zamiennik Febi mineralny a nie kupujcie broń boże oryginału w ASO ???

Przeciez nie jest ważne jak płyn został wyprodukowany (czyli na bazie oleju mineralnego czy stworzono go "sztucznie" czyli syntetycznie tak aby otrzymać potrzebne parametry ?).

Ważne jest jakie ma parametry i to wszystko :).

Ja wymieniłem płyn ze 2 lata temu bo cos zaczęło głosniej działać. Stary był ciemny i gęsty, nowy z ASO dużo rzadszy. Po wymianie wszystko ucichło, przejechałem kilkadziesiąt tysiecy km i jest OK.

Dlaczego do silnika lejecie syntetyk a tu się upieracie przy mineralnym ? <szok>

Przed laty w Passacie B4 wymieniłem płyn na taki czerwony ze Statoila (Dexron II bodajrze) i tez chyba z 5 lat jeździłem, potem znajomy jeszcze ze 4 lata i nic sie nie działo a przecież wszyscy na forum Passata wołali: tylko nie czerwony !

Myslę, że jak cos jest zużyte to mu ani konkretny kolor nie pomoże (przecież to tylko barwnik), a jak jest sprawne to płyn z ASO nie zaszkodzi. Przecież w ASO Audi, VW, Skody itd. oni leją ten nowy płyn do wszystkiego co do nich zawita. Bo innego już w sieci VAG nie ma !
I jakoś nie widać kolejek klientów z reklamacjami :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 lut 2013, 10:29

RomanS pisze: Dlaczego do silnika lejecie syntetyk a tu się upieracie przy mineralnym ? <szok>
czyżby dlatego, że takie są wymagania producenta <szok>
skoro jest jaśnie napisane że do silnika syntetyk, a do przekładni mineralny to chyba dla jaj tego nie napisali
to może odrazu lejmy wszędzie H2O i będzie ok :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga