Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.6 193 KM] Remont silnika, czy podmianka

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

[ ACK 2.6 193 KM] Remont silnika, czy podmianka

Post autor: krychu30 » 23 paź 2012, 09:27

Ostatnio na forum pisałem nt. dymienia silnika po dodaniu gazu gdy auto było hamowane silnikiem.
Po kilku podejściach do auta stwierdziłem że problemem są pierścienie olejowe.
Sprawdzona kompresja w silniku to ok. 11,5bar, silnik pracuje na oleju Shell 5w-40.
Obecnie kompletuję wszystkie części które będą mi potrzebne do remontu.
Dodatkowo szukam zakładu w centrum polski w którym splanują mi głowicę i ewentualnie rozwiercą i honują cylindry w bloku na 1-2 nad wymiar.
Oczywiście również rozważam kupno silnika na przekładkę, ale do tego podchodzę bardzo uważnie ponieważ jeden taki silnik stoi u mnie w garażu, i po zdjęciu głowic głowicę są do uratowania, ale blok to już tylko będzie jako stolik, ma takie progi na cylindrach że czuć palcem, pomijając paznokieć.
Moje pytanie koledzy czy ktoś widział w dobrym stanie silnik 2.8 ACK, lub czy ktoś posiada dojście do tłoków nad wymiar 1 lub 2 w dobrych cenach.
Oraz oczywiście czy macie namiary na jakieś dobre zakłady obróbcze.
Jak piszę dopiero się przymierzam, więc na razie ściągam oferty cenowe ceny części i szukam silnika do przekładki, pytanie co sądzicie nt. tego silnika ?
http://moto.allegro.pl/silnik-kompletny ... 99966.html

czy będzie pasował, czy lepiej wyremontować istniejący i mieć pewność czym się jeździ.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

jmm

Post autor: jmm » 23 paź 2012, 15:24

ÂŻe swojego doświadczenia wiem, że już nigdy żadnego remontu. Co złożyła fabryka to nie to samo co pan kazio. Ja bym szukał używanego motoru. Patrzyłeś w niemczech na aukcjach, ceny nie są sporo wyższe, a często masz gwarancje na rok czy pół

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 23 paź 2012, 18:26

witam. kolego stoisz przed dużym wyzwaniem <zalamka> . napisze tak . możesz wyjąć głowice i będziesz wiedział na czym stoisz wtedy możesz zadecydować czy remontować czy kupić drugi na przekładkę .co do tego z aukcji przebieg mało realny więc nie ma co się napalać . jaki masz przebieg u siebie ?. bardzo interesuje mnie ten temat więc informuj na bieżąco co i jak ewentualne koszty bo czeka mnie wyjęcie jednej głowicy i ciekawy jestem faktycznych kosztów . pozdro


ps jmm, szacunek za to QUATTRO z profilu jeśli to twoje <okok>
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 23 paź 2012, 18:38

Tzn. na dzień dzisiejszy sytuacja jest taka:

Zakupione na początek:

- prowadnice zaworowe FRECCIA(30szt.),
- uszczelniacze zaworowe Cortec (30szt.),
- uszczelki napinaczy elring (2szt.),
- uszczelki pod głowicę elring(2szt.),
- śruby do głowic febi(2kpl),
- zimeringi elring (4szt.),
- zaślepka wałka rozrządu HP (2szt.),
- uszczelka układu wydechowego elring (2szt.).

Dodatkowo będę wkładał parę gratów do LPG:

- podmianka reduktora z Zavoli S na KME Gold,
- podmianka wtrysków z czerwonego Valtec'a na zielone Hany H2001,
- nowe filtry gazu fazy lotne i ciekłej.

Jutro przymierzam się do rozkładania silnika i jak coś będę robił fotki.

Jeżeli chodzi o przebieg to silnik teoretycznie teraz powinien mieć ok. 250000km, ale jak pamiętam miał on problem z zapiekającym się pierścieniem bo dymienie tak szybko znikało, jak się pojawiało. Silnik to APR z 2001r. z Audi A4. Miałem z nim problemy na początku bo silnik leżał w garażu u Niemca przez dwa lata. Po założeniu po paru kilometrach wypluł jedna uszczelkę pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, 18:45 przez krychu30, łącznie zmieniany 1 raz.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 23 paź 2012, 18:44

witam. super zrób foty na pewno nie jednemu się przydadzą na pewno mnie . jak coś to będę walił do ciebie na pw jeśli nie masz nic przeciwko . puki co to pisz o postępach w tym temacie . pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 23 paź 2012, 18:48

Spoko nie ma problemu, obecnie jeszcze w razie czego szukam oferty na tłoki nad wymiarowe żeby później nie kupić szybko i w wygórowanej cenie takiej jak IC gdzie za tłoki nad wymiar 1 krzyknęli około 3-k zł. Normalnie złodziejski ten InterCars się zrobił, dla klientów detalicznych.

[ Dodano: 2012-10-24, 14:17 ]
Wyniki sprawdzenia kompresji na ciepłym silniku:

1 - cylinder 11,45 bar,
2 - cylinder 11,30 bar,
3 - cylinder 11,00 bar,
4 - cylinder 11,25 bar,
5 - cylinder 11,50 bar,
6 - cylinder 11,25 bar.

Próba olejowa:

1 - cylinder 21,00 bar, (dalej nie kreciłem skończył się zakres, chyba za dużo oleju)
2 - cylinder 20,00 bar,
3 - cylinder 17,00 bar,
4 - cylinder 17,00 bar,
5 - cylinder 18,00 bar,
6 - cylinder 17,00 bar.

Wg. w/w wyników uważam głowicę za szczelną natomiast pozostaje sprawdzić teraz stan cylindrów i pierścieni tłokowych.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 24 paź 2012, 18:13

witam. jeśli chodzi o ciśnienie to nie ma tragedii jak już byś sie zdecydował to podmień pierścienie wymień uszczelniacze i prowadnice , planowanie i jazda !!!. pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 24 paź 2012, 18:53

Jestem po zdjęciu głowic. Stan bloku jest myślę w niezłym stanie, brak progu i widać jeszcze honowanie. Jedyne co jest jeszcze to rysy prawdopodobnie zrobione przez zapieczone pierścienie. Więc chyba będę honował i wymieniał tylko pierścienie. Jakoś jedna głowica po stronie pasażera była słabo przykręcona bo jakoś się nie wysiliłem ją odkręcając, no i mogę powiedzieć że nasi tu byli bo uszczelka Victor-rein :-(
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 24 paź 2012, 19:24

witam. no widzisz nie jest tak żle nie pchaj się w koszta wymień co potrzebne i będzie ok dużo roboty wstępnie zanim głowice odkręciłeś ? .pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 24 paź 2012, 19:30

Głowice ściąga się szybciej niż w 2.0 ABT z Audi 80. Po pierwsze lżejsza, i mniej pierdoł dochodzi. Oczywiście jak masz blokady do rozrządu itd. Myślę do tego zabiegu trochę się przygotowałem, bo zawsze liczę na najgorsze. Głowica dla wprawnego to myślę maks. 3h. druga już szybciej.

[ Dodano: 2012-10-25, 11:34 ]
Dziś rano znowu podszedłem do silnika i już nie byłem takim optymistą, tzn. widać że silnik długo stał i te rysy wzdłuż pracy tłoka są wyczuwalne palcem. Dziś jadę w okolicy zobaczyć drugi silnik. Zadzwoniłem też do Pana z auto-szlifu i on krzyknął mi ok. 6000zł za dół z tłokami nad wymiarowymi. Zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej kupić drugi silnik, pierścienie GOETZE to koszt 100zł x 6. wychodzi 600zł + uszczelki itd. Mam na oku silnik 2.8 AMX (sam słupek) tylko czy on będzie pasował zamiast ACK/APR.

[ Dodano: 2012-10-25, 21:31 ]
Zdjęcia z postępu prac sukcesywnie będę zamieszczał w tym albumie.

Album_remont_2.8_APR

[ Dodano: 2012-10-26, 06:33 ]
Czy ktoś zna tego kolegę który opisuje w linku, doszukałem się na forum że on wymieniał ACK na AMX ?

https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=39968
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 26 paź 2012, 20:25

witam. napisz do chłopa na pw odpisze w miarę możliwości z tego co pisze to słupek jest ten sam tylko podmienić trzeba kolektor . jak tam postępy w pracach ??/ .pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 27 paź 2012, 20:56

Na PW do niego napisałem wcześniej ale dawno się nie logowal na forum. Kupiłem silnik o oznaczeniu AMX ze skody superb z 2005 roku, z przebiegiem 80 tyś. km, był on zalewany olejem 5w-30, ale ją chyba przejdę na 5w-40.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

jmm

Post autor: jmm » 27 paź 2012, 21:05

Albo zalej 5w50. Też jestem ciekaw czy słupki są zamienne, niezależnie od oznaczenia

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 27 paź 2012, 21:06

witam . i jak fizycznie czym się różni AMX od APR lub ACK na jakim jesteś etapie jakieś niespodzianki po drodze czy wszystko ok pod względem samych rozbiórek -składania ??? .pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 27 paź 2012, 21:50

Dekiel od odmy pod kolektorem ssacym, nie pasuje tzn. z 8 otworów pasują 4 jak pamiętam. Będzie przerobka, jedno co mnie niepokoi to przestawiony rozrzad o 3-4 zęby na glowicach :-( I pekniety stary kolektor wydechowy
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga