Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Układ napędowy i skrzynie biegów
michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Post autor: michok » 12 paź 2012, 11:37

Witam...
Wlasnie to jest ostatni problem ktory dolega mojej A6.
Na wstepie powiem, ze
1. poduszki pod silnikiem wszystkie OK
2. Olej oraz sprzeglo w skrzyni wymienione
3. zadnych bledow

Po wrzeuceniu na D lub R i przytrzymaniu hamulca silnik zaczyna mocniej drgac.
Objawy te sie zwiekszaja jak przytrzymam hamulec i dodam gazu ( okolice 2 tys obrotow ).

Ktos ma jakis pomysl ? rady ? cokolwiek :) ?

Blade-Karol

Re: Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Post autor: Blade-Karol » 15 paź 2012, 13:03

michok pisze: Po wrzeuceniu na D lub R i przytrzymaniu hamulca silnik zaczyna mocniej drgac.
Objawy te sie zwiekszaja jak przytrzymam hamulec i dodam gazu ( okolice 2 tys obrotow ).
PO CHU*A KRęCISZ GO DO tych 2 tys obrotów na postoju z wciśniętym gazem?!!!!!! :[

Lekkie drgania na postoju na jałowych obrotach to norma....

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Post autor: Zagór » 15 paź 2012, 15:38

Blade05 pisze:
michok pisze: Po wrzeuceniu na D lub R i przytrzymaniu hamulca silnik zaczyna mocniej drgac.
Objawy te sie zwiekszaja jak przytrzymam hamulec i dodam gazu ( okolice 2 tys obrotow ).
PO CHU*A KRęCISZ GO DO tych 2 tys obrotów na postoju z wciśniętym gazem?!!!!!! :[
Aleś się najeżył, aż Ci się gaz z hamulcem pomylił :) <luzik>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 16 paź 2012, 09:20

Kolego, bez cisnien :).

Robil to Pan w jednym z lepszych warsztatow zajmujacych sie skrzyniami automatycznymi, takze spokojnie :).

Wlasnie problem polega na tym, ze przod silnika idzie wg mojego mechanika oraz Pana z Serwisu zdecydowanie za wysoko ( jakby poduszki daly ciala ).

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2012, 09:52

michok pisze:Kolego, bez cisnien :).

Robil to Pan w jednym z lepszych warsztatow zajmujacych sie skrzyniami automatycznymi, takze spokojnie :).

Wlasnie problem polega na tym, ze przod silnika idzie wg mojego mechanika oraz Pana z Serwisu zdecydowanie za wysoko ( jakby poduszki daly ciala ).
Poduszki silnika są diagnozowalne, oczywiście można też je obejrzeć czy sprawiają wrażenie całych.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 16 paź 2012, 10:42

wlasnie problem polega na tym, ze one sa cale...mechanik przez 1 dzien probowal znalezc usterke i nic z tego...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2012, 10:47

michok pisze:wlasnie problem polega na tym, ze one sa cale...mechanik przez 1 dzien probowal znalezc usterke i nic z tego...
A czym on próbował znaleźć usterkę przez cały dzień, bo poduszki testuje się komputerem w 5 min + badanie wzrokowe 15-20 min.

Jeśli nie noszą śladów wycieku, do tego elektrozawory w nich działają poprawnie, to nie ma się co czepiać.

Spójrzcie na poduszki skrzyni.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 16 paź 2012, 10:56

moze przesadzilem z tym calym dniem :P.

Przy okazji byl sprawdzany alternator+wszystkie paski itp.

Niestety nie wiem Kolego jak poduszki byly sprawdzane, ale sie dowiem.
Podrzuce pomysl z poduszkami skrzyni.

Wiesz moze jaki moze byc objaw wywalonych poduszek skrzyni ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2012, 11:03

michok pisze:moze przesadzilem z tym calym dniem :P.

Przy okazji byl sprawdzany alternator+wszystkie paski itp.

Niestety nie wiem Kolego jak poduszki byly sprawdzane, ale sie dowiem.
Podrzuce pomysl z poduszkami skrzyni.

Wiesz moze jaki moze byc objaw wywalonych poduszek skrzyni ?
Właśnie + - taki jak piszesz - drgawki, do tego może być wyczuwalne uderzenie przy zmianie biegów.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 16 paź 2012, 11:12

Dziekuje Kolego...

Wlasnie wyczuwalne jest szarpanie zwlaszcza przy zmianie z 2 na 3...

Podrzuce pomysl mechanikowi.


EDIT.


Poduszki pod skrzynia sa OK.

Objaw.

Przy wrzuceniu D lub R, samochod zaczyna lekko drzec, przy wrzuceniu P lub N drgania ustaja...
w poniedzialek odstawiam samochod do mechanika a on odezwie sie do swojego kolegi od skrzyn...
Rece juz mi opadaja...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 paź 2012, 10:20

michok pisze:Dziekuje Kolego...

Wlasnie wyczuwalne jest szarpanie zwlaszcza przy zmianie z 2 na 3...

Podrzuce pomysl mechanikowi.


EDIT.


Poduszki pod skrzynia sa OK.

Objaw.

Przy wrzuceniu D lub R, samochod zaczyna lekko drzec, przy wrzuceniu P lub N drgania ustaja...
w poniedzialek odstawiam samochod do mechanika a on odezwie sie do swojego kolegi od skrzyn...
Rece juz mi opadaja...
Nie wiem, jak bardzo on drży, ale mój też lekko wibruje, nie jest tak jak na P czy N, więc może szukasz dziury w całym, a dziś w dobie kryzysu, ktoś wyciągnie Ci kasę z kieszeni, a potem będzie zwalał na coś innego.
Delikatna wibracja, to rzecz normalna, automat chce pełzać, hamulec go trzyma, konwerter ma przej.... w tym czasie, ale u mnie jest to takie lekko wyczuwalne mrowienie.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 18 paź 2012, 10:40

dziekuje Kolego za zabranie zdania w tym temacie.

Wlasnie rozmawialem z 2 mechanikami ( 1 od skrzyn ) ktorzy widzieli prace tego silnika i kazdy mowi, ze rusza sie za mocno...

Irytuje mnie to, bo wlasnie wczesniej tak nie bylo...

Plus, jezeli mam wrzucone D i stoje w miejscu i szybko przerzuce na R nastepuje ( czasami ) takie uderzenie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 paź 2012, 17:56

michok pisze:dziekuje Kolego za zabranie zdania w tym temacie.

Wlasnie rozmawialem z 2 mechanikami ( 1 od skrzyn ) ktorzy widzieli prace tego silnika i kazdy mowi, ze rusza sie za mocno...

Irytuje mnie to, bo wlasnie wczesniej tak nie bylo...

Plus, jezeli mam wrzucone D i stoje w miejscu i szybko przerzuce na R nastepuje ( czasami ) takie uderzenie.
Wymień poduszki skrzyni, nie kosztują majątku, w przeciwieństwie do tych silnika :(

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 paź 2012, 09:23

Myslisz kolego, ze to moga byc poduszki ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2012, 09:41

michok pisze:Myslisz kolego, ze to moga byc poduszki ?
Skoro masz wrażenie, i twierdzą że trzęsie bardziej niż powinno, to można zaryzykować, szczególnie że są sporo tańsze niż te silnika, a pewnie swoje lata też mają - guma się starzeje, nie muszą być zerwane, żeby dawały po plecach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga