Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Podświetlenie deski - zegarów - przycisków

Elektryka
ODPOWIEDZ
Zbyzsek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2011, 17:52
Lokalizacja: Łódzkie

[A6 C5] Podświetlenie deski - zegarów - przycisków

Post autor: Zbyzsek » 23 wrz 2012, 17:20

Witam,

Proszę o pomoc w znalezieniu elementu, który steruje podświetleniem całej deski rozdzielczej, zegarów, przycisków podnoszenia szyb itp. Wiem, że nie jest to moduł komfortu, wypiąłem go i czerwone podświetlenie działa bez zmian, również nie jest to regulator natężenia podświetlenia który jest obok włącznika świateł, po jego odłączeniu różnica jest tylko tak że nie ma możliwości regulacji natężenia, a podświetlenie świeci. Przełącznik świateł również nie mam z podświetleniem bezpośrednio nic wspólnego, bo podświetlenie załączane jest po podaniu prądu na przewody od świateł postojowych. ÂŻadnych dodatkowych obwodów do podświetlenia nie załącza. Więc jestem w kropce. Może jest to jakiś przekaźnik? Potrzebne jest mi to, bo muszę przerobić podświetlenie, tak aby całe zapalało się po przekręceniu kluczyka a nie tylko sam licznik. Wiem, że taki efekt mam po włączeniu świateł, ale mam zamontowane światła do jazdy dziennej i przełącznik od świateł jest w pozycji wyłączonej w dzień. Podświetlenie chce przerobić ponieważ zamontowałem radio Concert II z adapterem CAN i w dzień wyświetlacz jest za ciemny i prawie nic nie widać :| , a radio za nic nie chce go samo rozjaśnić <uoee> . Dopiero po włączeniu podświetlenia jest bardzo dobrze w świetle dziennym.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 23 wrz 2012, 21:32

Kolego, po analizie schematów wynika, że za sterowanie oświetleniem odpowiada zestaw zegarów (niebieska wtyczka pin 20).

Jeżeli zależy Ci tylko na podświetleniu radia, sprawdź dokładnie jakie napięcie podawane jest w momencie włączonego podświetlenia na czarne 8-pinowe złącze radia pin 6.
Jak już będziesz znał jego wartość możesz je chociażby uzyskać za pośrednictwem LM780X zasilanego z 12V po przekręceniu stacyjki.

Zbyzsek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2011, 17:52
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Zbyzsek » 23 wrz 2012, 22:41

Dzięki za informację :)

A może ktoś wie czy da się coś zrobić w liczniku, aby włączał podświetlenie deski po przekręceniu kluczyka. Może jakieś przekodowanie, albo jakaś przeróbka manualna?

[ Dodano: 2012-09-26, 00:46 ]
Znalazłem rozwiązanie i teraz podświetlenie deski i wszystkich przycisków włącza się po przekręceniu kluczyka. Mi to rozwiązało problem z radiem Concert, wiec napiszę co i jak. Może ktoś również skorzysta na tej małej zmianie.
Po podpowiedzi kolegi kota919, że podświetleniem sterują zegary i wiedząc, że w przełączniku świateł są dwa przewody od świateł postojowych, a podświetlenie włączy się dopiero po podaniu napięcia na oby dwa przewody ( w innym przypadku nie załączy się), postanowiłem wymontować licznik i sprawdzić na które piny w tyczkach od licznika podawane jest napięcie po włączeniu postojówek. I tak w zielonej podawany jest plus na kontrolkę od zapalonych świateł, ale nas to nie interesuje, bo nie ma ona wpływu na włączanie podświetlenia. Za to w niebieskiej są dwa piny, na które podawane jest zasilanie po włączeniu świateł postojowych. Po podaniu zasilania na obydwa piny procesor w liczniku włącza podświetlenie. Numerów pinów nie liczyłem, ale co jest bardziej istotne kolory przewodów to zielono-czarny i zielono-czerwony.
Aby dostać się do przewodów rozwinąłem taśmę izolacyjną w miejscu rozgałęziania się wiązki, która kończy się niebieską wtyczką od wiązki głównej. Znalazłem obydwa przewody, przeciąłem je i każdy z czterech otrzymanych końcówek przedłużyłem 40 cm przewodem. Wszystko polutowałem (proponuję zdemontować kierownicę, aby był lepszy dostęp lutownicą) i zaizolowałem taśmą izolacyjną, a następnie całość taśmą TESA moher, tak samo zaizolowałem cztery przewody przedłużające oczywiście najpierw trzeba spisać sobie, co z czym połączyliśmy. Po za izolowaniu wszystko wygląda, jaka fabryka, z tą tylko różnica, że mamy dodatkową cztero przewodową wiązkę, którą kierujemy na dół w stronę skrzynki bezpieczników. Do licznika podpinamy wtyczki i montujemy na miejsce, nie skręcamy na gotowo, skręcimy dopiero jak wszystko będzie prawidłowo chodzić.
Demontujemy dolną plastikową osłonę przed nogami kierowcy i oczom naszym pokazuje się puszka bezpieczników i przekaźników. Jest tam również nasza dodatkowa wiązka.
Przeróbka polega na tym, że na przewody, którymi biegnie plus do licznika po przekręceniu przełącznika świateł musi być podany plus po włączeniu zapłonu. Aby to osiągną potrzebne są dwa przekaźnika rozłączające-załączające takiego typu: http://www.inprodus.pl/sklep/index.php? ... el-polonez i dwa gniazda z wsuwkami do tych przekaźników. Są to rzeczy ogólno dostępne w sklepach motoryzacyjnych i kosztują małe pieniądze. Dodatkowo potrzebujemy jeszcze dwa przewody: czerwony i brązowy. Przeróbka ta pozwala również zachować poprzednią funkcjonalność, czyli włączanie podświetlenie po przekręceniu przełącznika świateł, bez włączonego zapłonu.
Musimy znaleźć plus, który pojawia się po przełączeniu kluczyka w stacyjce. Ja go wziąłem z skrzynki bezpieczników. Sprawdzałem miernikiem gdzie pojawia się napięcia po włączeniu zapłonu. Po znalezieniu zdąłem pokrywę skrzynki, od strony kolumny kierowniczej podpiąłem czerwony przewód pod kabel, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu. Użyłem do tego specjalnego konektora i obyło się bez cięcia lub lutowania przewodu. Na tym przewodzie zamontowałem również dodatkowy bezpiecznik 5 Amper. Szukamy jeszcze masy, co jest dość proste, bo pod skrzynką są przykręcone brązowe przewody do karoserii. Można przykręcić nasz przewód brązowy do nich, albo podpiąć się do któregoś konektorkiem. Teraz, kiedy mamy cztery przewody pociągnięte z wiązki za licznikiem i dwa zasilające (czerwony i brązowy), musimy wszystko odpowiednio umieścić w gniazdach przekaźników. Zrobiłem schemat, który powinien rozjaśnić trochę sprawę i pomóc.

Obrazek

Do podłączenia przewodów w gniazdach wykorzystujemy wsuwki, które dostaliśmy w komplecie z gniazdami. Aby dobrze zarobić je na przewodach dobrze mieć odpowiednią praskę, w tedy bardzo ładnie to wygląda i mocno się trzyma.
Poza sprawdzaniem miernikiem, to wszystkie operacje najlepiej wykonywać przy odłączonym akumulatorze.

Po podłączeniu wszystkiego i załączeniu zasilania, możemy sprawdzić czy efekt jest taki jak być powinien. Jeżeli wszystko zostało podłączone odpowiednio, to nie powinno być żadnych problemów.
Jeżeli mamy pożądany efekt to mocujemy nasze przekaźniki z gniazdami najlepiej do ramki gdzie są montowane oryginalne przełączniki. Ja do tego wykorzystałem plastikowe opaski zaciskowe. Składamy wszystko i gotowe.
Opis tyczy się do auta z 1998, 1.8t, licznik bez fisa. W innych modelach instalacja może być inaczej poprowadzona. Nie biorę odpowiedzialności za ewentualne straty. Przeróbki dokonujecie na własną odpowiedzialność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga