panowie, przymierzam się do wymiany paska rozrządu.
powiedzcie mi proszę, jakie potrzebuję blokady rozrządu? czy potrzebna jest taka jak w 3.0, czy wystarczy standardowa blokada wałków jak np. w 2.8?
z góry dzięki za odpowiedź!
[ ARE 2.7 250 KM] wymiana paska rozrządu
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Górna blokada jest dokładnie taka sama jak 2.4 i 2.8, dolna na 99% też. Co do dolnej, to jak ja wymieniałem rozrząd, to mechanik właśnie miał standardową blokadę i ta część, która powinna wejść w otwór w wale, miała za dużą średnicę. Mechanik mówił, że robił kilka 2.4 i 2.8 i blokada spokojnie się wkręcała. Może ten "otworek" w wale BiT ma mniejszą średnicę. Niemniej jednak dało się ustawić wał z pomocą takiej blokady, bo stożek blokady wystarczająco wchodził w otwór w wale i wał był zablokowany w odpowiedniej pozycji.
ps1. 3.0 ma całkiem inny układ zmiany faz zaworów, to wątpię, żeby blokada pasowała.
ps2. zamierzasz wymieniać sam pasek, czy kompletny rozrząd + termostat + pompa wody?
ps1. 3.0 ma całkiem inny układ zmiany faz zaworów, to wątpię, żeby blokada pasowała.
ps2. zamierzasz wymieniać sam pasek, czy kompletny rozrząd + termostat + pompa wody?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
tak. zmieniałem już sam w mojej secie 2.6, z tym, że tam nie trzeba było rozbierać przodu, a w A6 niema kompletnie na nic miejsca. gazownik miał nie lada z montażem całego oprzyrządowania instalacji
tak więc mordka out i do dzieła. co prawda zrobię to dopiero za jakiś czas, bo teraz nie mam za bardzo warunków a i przy okazji wymienię pompkę wspomagania, bo mi brzęczy i sprzęgło kompresora klimy bo też jest martwe . także wszystko za jednym zamachem.
co do zestawu to tak: pasek rolki, napinacz pompa i termostat. termostat mam nowy, nieużywany jeszcze z mojej sety, bo miałem problem z grzaniem silnika i wymieniałem termostaty, niestety bez skutku. do dzisiaj nie wiem co ją bolało...
ale z tego co zauważyłem to termostaty do tych silników są takie same.
tak więc mordka out i do dzieła. co prawda zrobię to dopiero za jakiś czas, bo teraz nie mam za bardzo warunków a i przy okazji wymienię pompkę wspomagania, bo mi brzęczy i sprzęgło kompresora klimy bo też jest martwe . także wszystko za jednym zamachem.
co do zestawu to tak: pasek rolki, napinacz pompa i termostat. termostat mam nowy, nieużywany jeszcze z mojej sety, bo miałem problem z grzaniem silnika i wymieniałem termostaty, niestety bez skutku. do dzisiaj nie wiem co ją bolało...
ale z tego co zauważyłem to termostaty do tych silników są takie same.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Mój mechanik tylko "odjeżdżał" z przodem - wkręcał takie dłuższe śruby zamiast tych oryginalnych i na nich odsuwał cały pas przedni. Chłodnice oczywiście szły na bok i zderzak trzeba było odkręcać. Dostęp był wystarczająco dobry. Nie wiem, czy to lepsza metoda, ale on tak robił.
ps. masz jakieś zdjęcia instalki LPG? U mnie cała instalka jest jakby z tyłu silnika, więc w ogóle nie koliduje z żadnymi pracami przy przodzie silnika. Jak znajdę fotki, to podrzucę linka.
ps. masz jakieś zdjęcia instalki LPG? U mnie cała instalka jest jakby z tyłu silnika, więc w ogóle nie koliduje z żadnymi pracami przy przodzie silnika. Jak znajdę fotki, to podrzucę linka.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga