Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY

Warsztat
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY

Post autor: lgorek » 25 sie 2012, 12:57

Witam

Z uwagi na to iż w mojej A6 temperatura nie dobijała do 90°C (nawet w ostatnie upały), zwykle było to między 70-80°C, przez co nie mogłęm zrobić logów. Wcześniej myślałem że jest to nie wiadomo ile roboty. Jednak gdy przeglądałem gołe silniki zauważyłem że nie jest tak źle. No i nabyłem termostat i czekałem na dobry dzień.


Do przeprowadzenie wymiany będzie nam potrzeba:
- samochód A6 2,5tdi :)
- termostat Wahler 4274.87D
- płyn do chłodnicy 7-8 litrów
- klucze
* 7mm, 10mm
* 6,8 hex
* T25, T30, T45
* przedłużki, przegłuby i inne drobne narzędzia
- trochę wolnego czasu



Obrazek Obrazek Obrazek


Odkręcamy nadkola, są tam 3 wkręty zaraz z brzegu oraz 4 głębiej (klucz T25), jeżeli mamy osłonę silnika to musimy ją odkręcić na początku.

Obrazek Obrazek


Gdy odsuniemy nadkole zobaczymy 3 nakrętki od zderzaka (nasadka 10mm)

Obrazek


Zdejmujemy kratkę halogenu ponieważ jest tam śruba zderzaka (hex 8)

Obrazek Obrazek


Następnie ściągamy delikatnie zderzak, odczepiamy wtyczki od halogenów i klaksonów i odkładamy na bok.

Obrazek


Lampy mocowane są 3 śrubami, jedna jest dość głęboko, ale po zdjęciu zderzaka łatwiej jest trafić. Gdy odkręcimy śruby należy pomału odchylić lampę do błotnika aby wyskoczyła z zaczepu zaznaczonego na zielono. Dodatkowo na niebiesko zaznaczone mocowanie pasa przedniego ale to później.

Obrazek Obrazek


Należy odkręcić pas przedni od podłużnicy, do tego celu należy użyć klucza T45, oraz od błotnika T30

Obrazek Obrazek

Odkręcamy plastikową osłonkę która blokuje nam dostęp do mocowania chłodnicy oleju (zielony) i klimatyzacji (niebeiski), oraz to samo z drugiej strony tylko że jest jeszcze nakrętka od mocowania węży chłodnicy, po czym chłodnice dajemy pod auto.

Obrazek Obrazek Obrazek


Okręcamy chłodnice klimatyzacji (nie mam zdjęcia zapomniałem), aby ją wyciągnąć należy odkręcić mocowania 4 śruby (10mm), następnie ściągnać ten plastik długi na chłodnicy są tam 3 zaczepy, a następnie ją odchylamy i wyciągamy do góry i na bok, po uprzednim odpięciu wtyczki. Jednocześnie możemy ściągnąć wężę od intercoolera oraz wtyczke.

Obrazek Obrazek Obrazek


Spuszczamy płyn z chłodnicy odkręcając spust (aby lepiej leciał dobrze odkręcić korek od płynu) oraz odpinamy wtyczkę. ÂŚciągamy zawleczę i zdejmujemy węża, od dołu i od góry.

Obrazek Obrazek Obrazek


Odkręcamy pas przedni T30 i odchylamy go na bok, aby ułatwić sobie sprawę można odpiąć linkę od zamka. Należy uważać na kable, bo np w moim przypadku były pospinane szybkozłączkami które musiałem najpierw rozłączyć aby bezpiecznie położyć pas na bok.

Obrazek Obrazek Obrazek


Teraz pasuje ściągnać visco do tego celu należy użyć dwóch kluczy 32mm, a następnie ten co jest na visco uderzyć energicznie młotkiem i się odkręci. Strzałki zaznaczyłem chyba poprawnie.

Obrazek


Mamy już obudowę pasków na wierzchu teraz tylko zdejmujemy zaczepy z osłony rozrządu i odkręcamy kluczem hex 6

Obrazek


Gdy już to zrobimy mamy wszystko już prawie jak na dłoni teraz tylko odkręcenie osłony termostatu, mocowanego na 3 śruby 10mm

Obrazek Obrazek


Teraz należy lekko pomyśleć i tak ugiąć zarówno plastikową obudowę rozrządu jak i sam rozrząd aby wysunać rure. Gdy nam się to uda, mamy termostat już w zasięgu zwroku.

Obrazek


Po wyciągnięcu starego przeczyściłem otwór ze zbędnego sufu.

Obrazek Obrazek


Termostat stary i nowy

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Termostat nowy już na miejscu, nie wiem czy miało to znaczenie ale dałem go tak samo jak stary czyli tym takim nitem do góry. Obudowa termostatu wkładamy analogicznie jak wyciąganie. Po tym wszystkim mamy już założony.

Obrazek Obrazek


Dodatkowo umyłem silnik z tego syfu i oleju co się nazbierało, gdy wszystko ładnie wyschło zabrałem się do składania całości w odwrotnej kolejności niż rozbieranie.

Obrazek Obrazek


Teraz pozostaje tylko nalać płynu do chłodnic weszło mi około 7-8litów i zobaczyć czy sprzęt się nagrzewa.


Koszty
- termostat 49zł
- płyn chłodniczy 35zł
- 2 piwka 5zł

RAZEM = 89-100zł :)

Czas spędzony przy wymianie BEZCENNY, ale samo dostanie się do termostatu to około 1:30 godziny, czyli jesteśmy w stanie to zrobić w ciągu 3 godzin spokojne gdy mamy wszystko przygotowane. Ja robiłem około 5 godzin, ale przy czym umyłem silnik, czekałem na płyn do chłodnicy, i nie miałem potrzeby aby się śpieszyć :)


Nie jest tak starasznie jak mówią :), że wymiana termostatu w 2,5tdi to koszmar.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2012, 14:57 przez lgorek, łącznie zmieniany 1 raz.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 27 sie 2012, 22:18

Dzisiaj zrobilem jazdę próbną po około 6-10 km wskazówka od temperatury była ładnie na środku. VAG pokazywał temperature pomiędzy 89-91°C w zaleźności od stylu jazdy. Po około 15 km uzupełniłem płyn chłodzący do poziomu MAX i mogłem przeprowadzić logi mojego wozu.

patryk780920
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
Lokalizacja: war-maz

Post autor: patryk780920 » 17 wrz 2012, 12:12

ile to roboty ja juz drugi raz wymieniałem termostat ale wymieniłem go bez roskrecania przodu .Jest troche ciasno ale da sie
najlepiej wymieniał mi sie calorstat france bo mało wystaje ,ateraz wymieniałm wahler było znacznie ciezej zebym wiedział to bym go nie kupił .Czas ok 3godzin

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 18 wrz 2012, 02:22

Szkoda ze jak u siebie robilem to nie bylo tego fotostory, ale rowniez nie sciagalem rozrzadu

Jestem Slaby

Post autor: Jestem Slaby » 18 wrz 2012, 10:18

mimo iż nie mam C5 to muszę przyznac ze poradnik robi wrazenie. GENIALNA ROBOTA!

r0o0b3rT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2012, 12:13
Lokalizacja: Kletnia

Post autor: r0o0b3rT » 13 lis 2012, 21:54

lgorek, ogromne dzięki za te fotostory! <okok>

Zanim trafiłem tutaj, przeczytałem sporo nt. wymiany termostatu i się przeraziłem,
ale patrząc na Twój przewodnik stwierdziłem, że nie taki diabeł straszny ;)

Na jutro sobie zostawiłem jedynie przykręcenie lamp, zderzaka i nadkoli (dzisiaj już za zimno - robiłem na dworze).

Jedynie co zmieniłem u siebie, to nie odkręcałem wiatraka a odkręciłem 3 śrubki trzymające obudowę rozrządu za wiatrakiem i ciągnąc za jej lewy dolny róg po prostu skierowałem ją ku dołowi odsłaniając tym samym całą obudowę termostatu. (to dla tych, którzy - tak jak ja - nie mają dwóch kluczy płaskich i musza posiłkować się nastawnymi, a te niestety są za grube, żeby się zmieściły między obudowę a wiatrak).

Jutro w końcu będę mógł zrobic logi <rotfl>

Bilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2011, 16:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bilo » 16 lis 2012, 16:18

Patrzac na powyzsze warto wymieniac termostat razem z rozrzadem bo plyn spuszczony i wszystko rozebrane. Jak tak zrobilem w 2.5 i naprawde polecam wliczac go w rozrzad niezaleznie w jakim jest stanie.

pawełpawełpaweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2009, 18:12
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: pawełpawełpaweł » 29 lis 2012, 21:19

<brawo> Wielkie dzięki za szczegułowe opisanie i pokazanie wszystkiego jak na dłoni .Bez twojej pomocy niebrał bym się za to Właśnie wymieniłem termostat i naprawa alternatora

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 01 gru 2012, 18:27

świetny poradnik ! dziś wymieniałem termostat w swoim tylko śruby miałem tak zapieczone 2 od podłużnic że jedna mi przeskoczyła i na przyszłość pozostaje tylko szlifierka. Udało mi się po odkręceniu wentylatorów obu i chłodnic wymienić termostacik, ale następną (oby nie) taką wymianę na pewno dokonam ze zmianą rozrządu, bo wyjąć to ustrojstwo pod którym jest termostat to jest masakra

pozdrawiam i wielkie dzięki lgorek za świetny poradnik :)

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 02 gru 2012, 15:29

Zapomniałem dodać jak jest już po założeniu.

Teraz u mnie przy spokojnej jeździe poniżej 100km/h przy około 20*C, silnik nagrzewa się po około 6km do 90*C. Teraz wskazówka stoi bardzo prosto co mnie cieszy :)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 09 gru 2012, 15:44

Bardzo przejrzysty temat <okok> Jeżeli mogę dodać coś od siebie to wczoraj kiedy wymienialiśmy z kolegą rozrząd, pompę wody oraz pompę wspomagania to odkręciliśmy cały przód bez odkręcania lamp, oraz chłodnicy klimy, myślę że nie jest to potrzebne. Jedyna różnica że robiliśmy 1.8T Pzdr.

K-2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2012, 02:01
Lokalizacja: Krakow

Post autor: K-2 » 13 gru 2012, 12:13

Witam ! Jestem pod wrażeniem. Instruktaż bardzo czytelny. :) Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Cris9222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz

Post autor: Cris9222 » 16 gru 2012, 13:59

lgorek, good work :) chciałbym tylko dodać, że w benzyniakach 2,4 i 2,8 termostat jest w tym samym miejscu i wymienia się go analogicznie (ostatnio wymieniałem). To tak na przyszłość jakby ktoś miał wątpliwości :) Pozdro :)
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 19 maja 2013, 18:31

Gdybym to fotostory miał rok temu..... rozebrałem cały pas a że mechanik ze mnie żaden opierałem się tylko na zebranych materiałach tylko były od V8. No i niestety nie zlokalizowałem termostatu myślałem że jest gdzieś za paskami i odpuściłem :( ale chociaż zrobiłem klaksony halogeny no i paski od klimy i alternatora ;) ale to ratuje mi dolną cześć pleców no i sporą cześć gotówki ;) mechanik pewnie zaśpiewałby ze 400 zl

[ Dodano: 2013-06-04, 21:10 ]
No jestem po wymianie termostatu xD Matko święta jak trzeba się nagimnastykować z tą metalową osłoną żeby wyszła z pomiędzy tego paska rozrządu. Ale fotostory idealne. Wszystko jak "trza" opisane zdjęcia lux. W końcu auto dogrzewa się jak trzeba ! I trzyma temperaturę. Aha i jakby ktoś próbował wymieniać termostat z pasem w pozycji serwisowej to od razu odradzam. Niewiele więcej roboty z rozebraniem pasa a dojście o niebo lepsze a wierzcie mi że się przyda pole do manewru. Niesamowicie uparta ta blacha a i śrubki niewiele bardziej pomocne. Uważajcie bardzo ja musiałem wyławiać je magnesem z pomiędzy aluminiowej obudowy rozrządu obsr...ny po pachy.
Dzięki wielkie Igorek za fotostory ! Polać mu ! xD
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

Marcin a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin a6 » 17 cze 2013, 22:44

<okok> pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga