Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czujnik G62 czujnik temperatury płynu chłodzącego 2,4 benzyn

Elektryka
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 26 sty 2013, 10:23

Mało,że na zimnym to jeszcze warto odkręcić korek od zbiornika, po czym zakręcić i dopiero wymieniać. Mi tak udało się nie uronić ani kropli płynu :)

Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

Post autor: Kamis23kx » 26 sty 2013, 19:04

xoslox pisze:Mało,że na zimnym to jeszcze warto odkręcić korek od zbiornika, po czym zakręcić i dopiero wymieniać. Mi tak udało się nie uronić ani kropli płynu :)
Dokładnie.Ciśnienie z układu zejdzie.Płyn zostanie w układzie a my nie poparzymy rąk

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 27 sty 2013, 10:57

dokładnie jak piszecie , wczoraj wymienialem ten czujnik , sposcilem cisnienie z układu i nie poszlo ani kropki , wymiania trwa z 5 minut , i nie trzeba zdejmować dolotu jak to pisali wszyscy ze bez tego nie ma szans na wymiane , ja zdjołem tylko obudowe filtra powietrza , tę rurę elastyczna co idzie dalej , i odkrecilem te 3 sróbki na których się trzebaja te podcisnienie itp , nie wyjmowalem tego lecz tylko przesunelem , wkrętakiem wyciagnelem zawleczke która trzyma ten czujnik , i po sprawie. dodatkowo wymienialem 1 sonde lambda , tez poradzilem sobie bez klucza specjalnego , zwyklym kluczem plaskim 22 bodajrze , od spodu na kanale zajelo to z 10 min bo byla troche zapieczona , wd40 i po sprawie, zbiorniczego plynu chlodniczego tylko odkrecic musialem. koszt czujnika orginalnego 65 zł

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 07 lut 2013, 17:42

Raf4rb pisze:Jak staniesz z przodu auta przed silnikiem, to czujnik znajdziesz z lewej strony za silnikiem, są to dwa czujniki w jednym G2/G62, cztery kabelki z niego wychodzą.
a g2 to czujnik od czego?
ktoś może napisać od czego jest każdy kabelek(kolor)?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 lut 2013, 00:10

paput pisze:a g2 to czujnik od czego?
ktoś może napisać od czego jest każdy kabelek(kolor)?
Czujnik ten posiada 2 niezależne obwody, które dostarczają informacji dla sterownika silnika oraz dla wskazań temperatury licznika.
Poniżej rozpiska pinów:
Pin1 - kolor niebiesko-brązowy idzie do licznika (wskazania temperatury)
Pin2 - kolor brązowo-żółty idzie do GND silnika
Pin3 - kolor szaro-biały idzie do GND silnika
Pin4 - kolor brązowo-szary idzie do ECU silnika (pin93)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 08 lut 2013, 12:20

kot919 pisze:
paput pisze:a g2 to czujnik od czego?
ktoś może napisać od czego jest każdy kabelek(kolor)?
Czujnik ten posiada 2 niezależne obwody, które dostarczają informacji dla sterownika silnika oraz dla wskazań temperatury licznika.
Poniżej rozpiska pinów:
Pin1 - kolor niebiesko-brązowy idzie do licznika (wskazania temperatury)
Pin2 - kolor brązowo-żółty idzie do GND silnika
Pin3 - kolor szaro-biały idzie do GND silnika
Pin4 - kolor brązowo-szary idzie do ECU silnika (pin93)
dzieki wielkie kolego, to było mi potrzebne <brawo>

[ Dodano: 2013-02-08, 17:27 ]
powiedz mi jeszcze pin 93 to jest przy ECU?

kurcze czemu taki krótki kabel jest od tego czujnika temperatury, żeby ściagnąć kawałek izolacji z niego musze zdejmowac przeustnice :|
chyba ze ktos ma inny pomysł?

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 10 lut 2013, 14:33

kot919 pisze:
paput pisze:a g2 to czujnik od czego?
ktoś może napisać od czego jest każdy kabelek(kolor)?
Czujnik ten posiada 2 niezależne obwody, które dostarczają informacji dla sterownika silnika oraz dla wskazań temperatury licznika.
Poniżej rozpiska pinów:
Pin1 - kolor niebiesko-brązowy idzie do licznika (wskazania temperatury)
Pin2 - kolor brązowo-żółty idzie do GND silnika
Pin3 - kolor szaro-biały idzie do GND silnika
Pin4 - kolor brązowo-szary idzie do ECU silnika (pin93)
czyli który to G62 a który G2 który idzie do ECU który na licznik ?

wydaje mi sie ze na blat idzie G2

a G62 do ECU a co w przypadku jak na VAG pokazuje mi wartosc w Engine 01 -> meas .Blocks grupa 007 na wszystkich polach N/A ??? (g62)

w 01 Engine -> 17 instruments -> 08 meas Blocks ->grupa 003 pokazuje mi dobrze bo ok90 st (G2)

z tad twierdzze ze G2 idzie na licznik

pytanie do was dlaczego mi w grupie 007 pokazuje na 4 polach N/A nie wyswietla zandej wartosci ?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 10 lut 2013, 17:12


Mustava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 maja 2014, 13:42
Lokalizacja: Płd. Wlkp

Post autor: Mustava » 20 cze 2014, 11:42

daniel1997 pisze:dawsko8071, nie ruszałem odkręciłem tylko elastyczną rure przepustnica filtr wsadziłem tam łape <okok> została troszkę pozdzierana ale czujnik wymieniłem a nie wpomne ile zdrowasiek poleciało.
Ostatnio wymieniałem też ten czujnik, i nie wiem dlaczego nikt nie napisał żeby odkręcić rurę pomiędzy tę elastyczną a przepustnicą, pod którą, poniżej, zlokalizowany jest czujnik? Toż to odkręcenie jednej śruby (korekta - dwóch), a dostęp prawie jak na stole <hura> .
Zdrowasiek nie stosowałem <lol>

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 15 gru 2014, 12:51

to w końcu jak to jest z tym G2 panowie

mi na zimnym silniku w bloku 004 grupie 4 pokazuje 4,5 stopnia a w 17 instruments 30 stopni

czujnik od wymiany?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 gru 2014, 14:15

W 17 Instruments pokazuje dokładnie tak samo - dopiero jak wejdzie powyżej tej temperatury to rośnie i na ciepłym jest ok

Możliwe że ten typ tak ma i na zegary nie pokazuje poniżej 30 C??
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 gru 2014, 14:34

240 480 640 800 976 1040
30°C 60°C 80° C 100° C 122°C 130°C

bendzji, przecież to wynika nawet ze wsadu ;)

Tak wyskalowali ten czujnik, że pokazuje dopiero od 30 st ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 gru 2014, 14:38

kompletnie o tym nie pomyślałem <rotfl> dzięki
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 13 sie 2015, 19:22

odkopię trochę
dzisiaj sprawdzałem sobie autko VAGiem i wywaliło mi błąd G62-pokazywał ok.125'C więc domyślam się,że wymiana mnie czeka.
jaki czujnik kupić do BDV??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 sie 2015, 22:03

czujnik - 059 919 501A zielony wtyczka półokrągła
oring - N 903 168 01 jego rozmiar to 19,6 x 3,65
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga