Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Allroad] Wiatrak klimatyzacji 1 czy 2 biegowy? Silni

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

[ A6 C5 Allroad] Wiatrak klimatyzacji 1 czy 2 biegowy? Silni

Post autor: jojo001 » 19 lip 2012, 17:51

Krótkie pytanie... czy wiatrak klimy w tym aucie powinien mieć jedną czy dwie prędkości?

Awatar użytkownika
Cryss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2012, 01:22
Lokalizacja: Chmielno

Post autor: Cryss » 19 lip 2012, 19:00

Silnik ma jedną prędkość :P jedynie zmienia się do niego napięcie poprzez oporniki, które nadają mu "dwie prędkości" czy też dwa biegi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2012, 20:25

Cryss pisze:Silnik ma jedną prędkość :P jedynie zmienia się do niego napięcie poprzez oporniki, które nadają mu "dwie prędkości" czy też dwa biegi.
Po co takie pokretne tłumaczenie ???

Na tej samej zasadzie samochód tez ma jedną prędkość tylko skrzynia biegów nadaje mu 5 albo 6 prędkosci <okok>

W obu przypadkach (wentylator, auto) samo z siebie nie ma żadnej prędkości ale odpowiednio sterowane i zasilane "toto" osiąga różne prędkości <okok>

Chyba bardziej już nie można skomplikować odpowiedzi <okok>

Nie sadziłem, że kiedykolwiek az tak filozoficznie trzeba bedzie to tłumaczyć <radocha>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 19 lip 2012, 21:37

Ok, to uściślijmy - wentylator ma dwa kable (rozumiem, że to + i - czerwonoczarny i brązowoczarny - silnik napędzany prądem stałym). Czyli nie ma w nim nic specjalnego?

Skąd więc moje pytanie o te nieszczęsne biegi... Przy wyższych temperaturach otoczenia (jak były upały) wyłącza mi się i włącza klima na postoju. Wentylator jest sprawny tzn. kręci się. Jak jadę to klima chodzi bez problemu. Nie zauważyłem, żeby obroty wiatraka na postoju się zwiększały choć wygląda na to, że niewystarczająco chłodzi chłodnicę klimy (stąd klima się wyłącza i włącza - taką mam hipotezę).
Klima świeżo "nabita" więc czynnik w układzie jest ok.

Stąd:
1. Czy wiatrak jest sterowany (obroty), czy po prostu włącza się i wyłącza i ma "stałe" obroty jak jest włączony (jest zasilany cały czas jednym napięciem)?
2. Jeśli wiatrak jest sterowany to co odpowiada za regulację jego obrotów i jakie są podawane napięcia?
3. Jeśli wiatrak nie jest sterowany to:
a) jest problem z wiatrakiem - ma za małe obroty i nie chłodzi wystarczająco (był wymieniany na używany z innego A6 i może nie pasować do tego układu)?
b) jest inny problem z klimą ?

Może mi ktoś pomóc z odpowiedzią na te pytania?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2012, 21:50

jojo001, Wiatrak klimy to prosty silnik. Tak konkretnie to wiatrak klimy powinien mieć 2 "stany pracy" czyli predkości obrotowe. Jak załączasz klimę to automatycznie od razu startuje wiatrak. Na 1 predkości obrotowej. Jezeli jest bardzo gorąco to ten 1 bieg nie wystarcza i załącza się 2 bieg. U mnie w upalny dzieĂą 2 bieg załącza sie chwilę po zatrzymaniu pojazdu. Steruje tym czujnik ciśnienia- daje sygnał sterujący. Sam wiatrak jeżeli w ogóle się załącza tzn. że jest sprawny. Jeżeli nie załącza 2 prędkości to problem jest w sterowaniu.
Dodatkowo wiatrak od klimy załączy się gdy wisko nie daje rady, sterowany jest wówczas sygnałem z włącznika temperaturowego - na dolnym króćcu chłodnicy.

Napięć nie mierzyłem, ale na logikę na 2 biegu powinieneś mieć ok. 14 V czyli napięcie instalacji, a na 1 biegu niższe napięcie. Napięcie redukowane jest na opornicy.

Sprawdzałeś błędy klimy ? Ja juz kiedyś musiałem wymienić czujnik cisnienia <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 20 lip 2012, 07:13

No to mam jasnośc co do silnika wiatraka.
A gdzie jest czujnik ciśnienia sterujący wiatrakiem?
Jaki jest jego numer katalogowy?

Co do błędów - mam problem z odczytaniem bo vag nie łączy sie ze sterownikiem (za dużo błędów transmisji - mam "niebieski kabelek" i win7)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2012, 09:10

jojo001, czujnik jest po prawej stronie auta (po stronie pasażera), z przodu, poniżej lampy, przy skraplaczu klimy.

W tej chwili nie mam dostepu do ETKI wiec numeru nie podam :(

Ale nie wymieniaj nic w ciemno, postaraj sie jakoś o odczyt błędów. Ja specjalnie przed laty kupowałem laptopa z Win XP, pewnie jeden z ostatnich z tym systemem, tez miałem na początku problemy z połaczeniami, poszukaj w moich starych postach, bo nie pamiętam jak to rozwiązałem. Raz ustawione smiga teraz bezproblemowo <okok>
Nie wiem, czy juz jest opanowane aby VAG działał na WIN 7 ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 lip 2012, 09:16

RomanS pisze:Nie wiem, czy juz jest opanowane aby VAG działał na WIN 7 ?
Raczej nie... ale 'wirtualna maszyna' rozwiązuje problem <okok>

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 20 lip 2012, 18:18

Ciekawe, bo praktycznie wszystkie sterowniki mi VAG czyta bez problemu na win7 (uruchom jako administrator i śmiga). A ten od klimy nie.. błędy transmisji ... wredny jakiś.

Mówicie, że XP pomoże?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 lip 2012, 12:34

jojo001 pisze:Mówicie, że XP pomoże?
Powinien... postaw na wirtualce i po problemie... <okok>

Awatar użytkownika
neever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 04 lut 2012, 04:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neever » 21 lip 2012, 15:03

Na Win7 vag powinien działać normalnie. Bynajmniej u mnie wszystko działa jak należy. A czujnik ciśnienia masz 3 pinowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga