[ A6 C5 Allroad] Wiatrak klimatyzacji 1 czy 2 biegowy? Silni
- jojo001
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
- Lokalizacja: Dolnoslaskie
- Kontakt:
[ A6 C5 Allroad] Wiatrak klimatyzacji 1 czy 2 biegowy? Silni
Krótkie pytanie... czy wiatrak klimy w tym aucie powinien mieć jedną czy dwie prędkości?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Po co takie pokretne tłumaczenie ?Cryss pisze:Silnik ma jedną prędkość :P jedynie zmienia się do niego napięcie poprzez oporniki, które nadają mu "dwie prędkości" czy też dwa biegi.
Na tej samej zasadzie samochód tez ma jedną prędkość tylko skrzynia biegów nadaje mu 5 albo 6 prędkosci
W obu przypadkach (wentylator, auto) samo z siebie nie ma żadnej prędkości ale odpowiednio sterowane i zasilane "toto" osiąga różne prędkości
Chyba bardziej już nie można skomplikować odpowiedzi
Nie sadziłem, że kiedykolwiek az tak filozoficznie trzeba bedzie to tłumaczyć
Części samochodowe online - Motostacja pl
- jojo001
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
- Lokalizacja: Dolnoslaskie
- Kontakt:
Ok, to uściślijmy - wentylator ma dwa kable (rozumiem, że to + i - czerwonoczarny i brązowoczarny - silnik napędzany prądem stałym). Czyli nie ma w nim nic specjalnego?
Skąd więc moje pytanie o te nieszczęsne biegi... Przy wyższych temperaturach otoczenia (jak były upały) wyłącza mi się i włącza klima na postoju. Wentylator jest sprawny tzn. kręci się. Jak jadę to klima chodzi bez problemu. Nie zauważyłem, żeby obroty wiatraka na postoju się zwiększały choć wygląda na to, że niewystarczająco chłodzi chłodnicę klimy (stąd klima się wyłącza i włącza - taką mam hipotezę).
Klima świeżo "nabita" więc czynnik w układzie jest ok.
Stąd:
1. Czy wiatrak jest sterowany (obroty), czy po prostu włącza się i wyłącza i ma "stałe" obroty jak jest włączony (jest zasilany cały czas jednym napięciem)?
2. Jeśli wiatrak jest sterowany to co odpowiada za regulację jego obrotów i jakie są podawane napięcia?
3. Jeśli wiatrak nie jest sterowany to:
a) jest problem z wiatrakiem - ma za małe obroty i nie chłodzi wystarczająco (był wymieniany na używany z innego A6 i może nie pasować do tego układu)?
b) jest inny problem z klimą ?
Może mi ktoś pomóc z odpowiedzią na te pytania?
Skąd więc moje pytanie o te nieszczęsne biegi... Przy wyższych temperaturach otoczenia (jak były upały) wyłącza mi się i włącza klima na postoju. Wentylator jest sprawny tzn. kręci się. Jak jadę to klima chodzi bez problemu. Nie zauważyłem, żeby obroty wiatraka na postoju się zwiększały choć wygląda na to, że niewystarczająco chłodzi chłodnicę klimy (stąd klima się wyłącza i włącza - taką mam hipotezę).
Klima świeżo "nabita" więc czynnik w układzie jest ok.
Stąd:
1. Czy wiatrak jest sterowany (obroty), czy po prostu włącza się i wyłącza i ma "stałe" obroty jak jest włączony (jest zasilany cały czas jednym napięciem)?
2. Jeśli wiatrak jest sterowany to co odpowiada za regulację jego obrotów i jakie są podawane napięcia?
3. Jeśli wiatrak nie jest sterowany to:
a) jest problem z wiatrakiem - ma za małe obroty i nie chłodzi wystarczająco (był wymieniany na używany z innego A6 i może nie pasować do tego układu)?
b) jest inny problem z klimą ?
Może mi ktoś pomóc z odpowiedzią na te pytania?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jojo001, Wiatrak klimy to prosty silnik. Tak konkretnie to wiatrak klimy powinien mieć 2 "stany pracy" czyli predkości obrotowe. Jak załączasz klimę to automatycznie od razu startuje wiatrak. Na 1 predkości obrotowej. Jezeli jest bardzo gorąco to ten 1 bieg nie wystarcza i załącza się 2 bieg. U mnie w upalny dzieĂą 2 bieg załącza sie chwilę po zatrzymaniu pojazdu. Steruje tym czujnik ciśnienia- daje sygnał sterujący. Sam wiatrak jeżeli w ogóle się załącza tzn. że jest sprawny. Jeżeli nie załącza 2 prędkości to problem jest w sterowaniu.
Dodatkowo wiatrak od klimy załączy się gdy wisko nie daje rady, sterowany jest wówczas sygnałem z włącznika temperaturowego - na dolnym króćcu chłodnicy.
Napięć nie mierzyłem, ale na logikę na 2 biegu powinieneś mieć ok. 14 V czyli napięcie instalacji, a na 1 biegu niższe napięcie. Napięcie redukowane jest na opornicy.
Sprawdzałeś błędy klimy ? Ja juz kiedyś musiałem wymienić czujnik cisnienia
Dodatkowo wiatrak od klimy załączy się gdy wisko nie daje rady, sterowany jest wówczas sygnałem z włącznika temperaturowego - na dolnym króćcu chłodnicy.
Napięć nie mierzyłem, ale na logikę na 2 biegu powinieneś mieć ok. 14 V czyli napięcie instalacji, a na 1 biegu niższe napięcie. Napięcie redukowane jest na opornicy.
Sprawdzałeś błędy klimy ? Ja juz kiedyś musiałem wymienić czujnik cisnienia
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jojo001, czujnik jest po prawej stronie auta (po stronie pasażera), z przodu, poniżej lampy, przy skraplaczu klimy.
W tej chwili nie mam dostepu do ETKI wiec numeru nie podam
Ale nie wymieniaj nic w ciemno, postaraj sie jakoś o odczyt błędów. Ja specjalnie przed laty kupowałem laptopa z Win XP, pewnie jeden z ostatnich z tym systemem, tez miałem na początku problemy z połaczeniami, poszukaj w moich starych postach, bo nie pamiętam jak to rozwiązałem. Raz ustawione smiga teraz bezproblemowo
Nie wiem, czy juz jest opanowane aby VAG działał na WIN 7 ?
W tej chwili nie mam dostepu do ETKI wiec numeru nie podam
Ale nie wymieniaj nic w ciemno, postaraj sie jakoś o odczyt błędów. Ja specjalnie przed laty kupowałem laptopa z Win XP, pewnie jeden z ostatnich z tym systemem, tez miałem na początku problemy z połaczeniami, poszukaj w moich starych postach, bo nie pamiętam jak to rozwiązałem. Raz ustawione smiga teraz bezproblemowo
Nie wiem, czy juz jest opanowane aby VAG działał na WIN 7 ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga