Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap z AFB (?) 2.5 , 150 KM na AFN 1.9 , kłopot z komputerem

Elektryka
xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Swap z AFB (?) 2.5 , 150 KM na AFN 1.9 , kłopot z komputerem

Post autor: xlv » 13 lip 2012, 23:28

Witam Forowiczów! Mam nadzieję że w dobrym miejscu zakładam temat i że nie istnieje podobny, a jeśli tak to proszę o przeniesienie.
Ale do rzeczy.
Dostałem (za symboliczne pieniądze) od koleżanki która mieszka w Szkocji A6, którego to chciała się pozbyć, bo tam roczniki 99' to raczej już na złomowisku. Poleciałem samolotem, wróciłem autem. Technicznie super, natomiast wizualnie już gorzej. Początkowo miałem robić przekładkę ale przekalkulowałem i wyszło że lepiej jak kupię Audi A6 z zajechanym silnikiem 2.5, bo można znaleźć w dobrych pieniądzach. Tak zrobiłem. Ten sam rocznik, też Avant ale silnik 2.5 i skrzynia tiptronick, super wizualnie, jasne skóry, grzane i regulowane we wszystkich płaszczyznach siedzenia, ASR, czujniki parkowania itd. (mój Anglik, a raczej Szkot to 1.9 AFN i skrzynia manual, czarne skóry lepsze audio bo z subwooferem i głośnikami tylnymi). Znajomy mechanik zajął się przekładką całego kompletnego napędu - silnik, skrzynia oraz niezbędne , a nawet zbędne rzeczy eksploatacyjne. Był dylemat co do elektryki ale pewien fachman powiedział że się tym zajmie. Twierdził że wystarczy przesterować komputer z 1.9 i będzie obsługiwał wszystkie dodatkowe opcje które są w budzie 2.5. Do tego aby pozostawić oryginalną stacyjkę oraz licznik, miał wywalić immo. Dzisiaj w koĂącu, po tygodniu proszenia, dzwonienia, nerwów odzyskałem niby "zrobiony" komputer. "Podpiąć i ma odpalić" - cyt.
Niestety nie zapalił. Wogóle nie steruje wiązką silnika. Kręci rozrusznikiem ale nic poza tym. Na liczniku nie wyświetla się kontrolka świec żarowych, świeci za to non stop żółty trójkącik ESP (elektroniczny program stabilizujący) .
Czy ktoś może mi coś doradzić, przechodził taką modyfikację lub zna odpowiedzialnego i zaufanego fachowca, który mógłby przesterować/wgrać mapy (czy jak tam to zwał) komputer abym mógł w koĂącu uruchomić maszynę i zwolnić koledze warsztat, który podejrzewam ma już mnie i moich 2 porozkręcanych A6 po dziurki w nosie?
Z góry dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi.

Wpisów mam mało i jestem początkujący na forum ale raczej staram się korzystać z szukajki niż nabijać posty, dlatego proszę o wyrozumiałość mimo "młodego" stażu.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2012, 22:25 przez xlv, łącznie zmieniany 1 raz.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 14 lip 2012, 08:16

mam nadzieje ze glowna wiazka ta z podszybia zmieniona na 1,9. A komunikacja z sinlikiem jest , jakies bledy, bo wyglada jakby brakowalo sterowania.

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 14 lip 2012, 08:44

Dzięki za odpowiedź.

Tak, wiązka od sterowanie silnika jest od Anglika. Na razie nie skracana/przedłużana. Najpierw miał być odpał.
Elektryk jak z łaską oddał komputer, powiedział że w Angliku mogą być jakieś dwa kable zamienione (?) i że trzeba je odwrócić jeśli nie będzie chciał odpalić. Ale trzeba mu samochód podstawić. Szczerze to po przejściach z tym komputerem i jego pracą nad nim, to teraz boję się mu samochód na lawecie tam wieźć, bo nie zrobi tego do zimy. Poza tym przestaję wierzyć w jego kompetencje, bo ostatnio zbyt często sam zaczyna mieć wątpliwości w to co mówi...
Jeśli chodzi o kontrolki które się świecą, a raczej nie powinny to właśnie ten żółty trójkąt ostrzegawczy, ciśnienie oleju (nawet gdy zapalił na PLAKU), płyn chłodniczy (no ale nie zalany jeszcze więc musi świecić), no i immo ale immo teraz ponoć ma migać cały czas, no bo jest wywalone, a 2 kabelki od niego (zielony i czarny) zlutowane - tak jak kazał zrobić elektryk. Dodam że nie ma znaczenia czy są złączone , czy nie. Sterowania nie ma kompletnie żadnego. Napięcie na pompę też nie idzie. Przy zmostkowaniu pompy do plusa(+) głównego na chwilę, pojawia się kontrolka od świec żarowych i silnik łapie.


Edit:

Jest światełko w tunelu. Otóż właśnie dzwoniłem do innego magika. Wytłumaczył że należy zlutować ale nie to co my zrobiliśmy tylko dwa kabelki które dochodzą do centralki immo, czyli białej plastikowej puszeczki znajdującej się przy pedale gazu, gdzieś przy nawiewach. Zielony z czerwonym paskiem do zielonego z czarnym paskiem. A białą puszeczkę wywalić z auta. Jestem laikiem w tym temacie więc piszę tak jak mi tłumaczył.
I znane mi już hasło: "Ma działać" . Oby pomogło.
Jak ktoś coś może dodać lub potwierdzić, to będę wdzięczny.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 lip 2012, 10:27

olej i trakcja przad uruchomieniem beda świecić . a z tego co piszesz to immo blokuje zaplon tylko co za pajac <szok> to robił ,że nie umiał sklonować immo zeby wszystko było jak w originale. zrób tak jak ten drugi ci radzi, bo immo musi najpierw odblokowac ster silnika i jednoczesnie zapala spiralke. spirala musi sie zapalic zeby. wogóle pompa zastartowala. pozdro i daj znac o poczynaniach

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 15 lip 2012, 20:24

Ponoć pajac mógł sklonować ale powiedział że nie daje gwarancji na to czy i jak długo będzie działać. A na wywalenie immo całkowite dawał 100% gwarancji. Bałem się że może mi kiedyś w najmniej odpowiednim momencie się zablokować, no i wtedy tylko laweta więc kazałem wywalić całkiem. Pozostaje chyba tylko zrobienie jakichś lewych zabezpieczeĂą/alarmów etc. przed kradzieżą (ale to już nie w tym temacie).
Prawdopodobnie jutro po pracy będzie podejście do odpalania nr 2. Oczywiście stosownie poinformuję o efektach.
Zdrówka!

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 lip 2012, 22:35

to pierwsze słysze o tym immo co on mówi. zawsze robie klona i nie ma problemu a wywalam jak nie ma kluczyka

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 16 lip 2012, 22:42

No ja już powoli zaczynam mieć dość tych kabelków. Dzisiaj szukaliśmy tej centralki immo i niestety nie znaleźliśmy. szczerba2 możesz powiedzieć gdzie ona jest i czy faktycznie to jakaś plastikowa puszeczka? Czy może ta centralka jest wbudowana w licznik. Bo już mam na tyle sprzecznych informacji że sam nie wiem.
W każdym razie efektów 0 , kolejny wieczór i kolejny raz nie udało się odpalić.

Edit.

Ok, z tego co doczytałem na forum, to w c5 jest immo w liczniku, oddzielna biała puszeczka to była w c4.
No więc czemu to bydle nie chce odpalić? <wnerw>
Ciekawostka, bo w Angliku były puszczone oddzielne kabelki immo z licznika do stacyjki, nie wiedzieć czemu. Oryginalne były odpięte, a te zapasowe (identyczny kolor, średnica, puszczone bokiem). Anglik śmigał bez problemu.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 17 lip 2012, 08:17

podstaw na chwile ten drugi licznik z 1,9 i transponder -pestke w kluczyku,bo z tego co piszesz to obecnie masz wpiety od 2,5 automat. Ale szczerze mowiac to wyklada ze immo skopane

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 18 lip 2012, 13:23

Niestety licznik nie da się podpiąć bo Anglik ma 2 kostki i nie ma fisa, tylko pojedyncze ikonki. Natomiast 2.5 ma duży fis i 3 podłużne kostki.
Wczoraj podłączyliśmy się pod pożyczony komputer (VAG?) i sprawdzaliśmy błędy. Skrzynię widzi, licznik też, natomiast nie może nawiązać połączenia ze sterownikiem silnika, w ogóle go nie widzi. Błędy 1314 i 562 niedające się wykasować.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 18 lip 2012, 20:31

czyli zerwana linia komunikacyjna lub zakłucenia, spróbuj nawiązać dialog na odpietym liczniku

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 18 lip 2012, 22:13

Jutro spróbuję. Tym czasem majster który przesterowywał komputer, telefonicznie stwierdził że nie dochodzi masa albo plus do sterownika. Coś jest prawdopodobnie inaczej na tej angielskiej wiązce niż w europejskiej. Teraz będę musiał poszukać schematu instalacji.
Mam nadzieję że jest gdzieś tutaj na forum? Potrzebne są tylko schematy do instalacji sterowania silnikiem zarówno do wersji AFB jak i AFN.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 lip 2012, 08:03

z tego co pamietam to wiazki sa identyczne pod wzgledem pinologii czy to angol czy europa

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 15 sie 2012, 12:17

Autem już śmigam od dawna, zrobione 2 kkm i mechanicznie super <okok> . Głównym problemem okazał się niesłowny elektryk. Zawiozłem auto do innego i na drugi dzień miałem sprawne auto.
Zrobił immo, zakodował drugi kluczyk, dorobił grot. Znalazł jednak jakąś różnicę w instalacji pomiędzy pinami. Brakowało też plusa na sterowniku (ale to znaleźliśmy sami wcześniej ).
Pozostało jeszcze kilka "szczegółów", mianowicie nie działa obrotomierz (w 2.5 były sygnały zdaje się z innych czujników - trzeba poszukać w 1.9 ) , świecą kontrolki od ciśnienia oleju ale to też kwestia podłączenia kabli, bo ciśnienie i smarowanie jest.
Lewy przód czujnik ABS nie daje sygnału, dlatego brak ABS i jak się domyślam również ASR (by chyba z czujników ABS sczytuje) .
Pierdoły typu brak oświetlenia pod drzwiami lewy przód i prawy tył.
Klima do nabicia.
Przełożenie z Anglika głośników do tylnych drzwi , subwoofera oraz zmieniarki.

Jak wszystko dopnę na ostatni guzik, pochwalę się fotkami w odpowiednim dziale.
Dzięki za porady.

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 24 gru 2012, 15:56

xlv, kolego widze ze jestes z niedaleka powiedz mi czy poradziles sobie juz ze wszystkim bo tez bede zakladal AFNa tylko do AKNa i chce troche informacji troche uzyskac od Ciebie

xlv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: xlv » 15 sty 2013, 10:38

Dzwoniłem do znajomego mechanika który mi przerzucał silnik żeby przypomniał co tam było inaczej w tej wiązce el. silnika.Uprzedzam że on tez nie pamięta dokładnie, bo czas zrobił swoje ale powiedział że po schemacie elektr. powinieneś dojść. Kostka przy sterowniku (na 99% ta pomarańczowa) w silniku 2.5 ma 2 plusy (?) i przy podłączeniu sterownika 1.9 któryś z tych plusów trzeba przepiąć w inny pin. tak by sterownik dostał plusa, bo w momencie podpięcia go nie dostaje. Może chaotycznie to trochę opisałem ale nie jestem fachmanem i wymądrzać się nie będę. Natomiast żeby uruchomić auto należało "przestroić" (?) immo, bo auto zapalało na 2-3 sekundy i gasło, dlatego zawiozłem auto na lawecie do elektryka (adres mogę podać na PW żeby nie robić reklamy, bo nie wiem czy to dozwolone). On zajął się immobiliserem, zakodował kluczyk, drugi dorobił i auto normalnie odpala i jeździ do tej pory. Twierdził że jeszcze znalazł jakąś różnicę gdzieś na wiązce ale tego nie jestem w stanie potwierdzić, bo auto zostało u niego na noc.
Mam nadzieje że trochę pomogłem.

Pozdrawiam.

PS. A jeśli chodzi o niedziałający obrotomierz, migający olej i niedziałające czujniki cofania oraz światła wsteczne, to jeszcze tego nie robiłem , bo się przyzwyczaiłem :| ale zbliża się termin badań technicznych więc trzeba będzie zająć się tymi niepodpiętymi wtyczkami. Wcześniej był automat, więc i kabli więcej do skrzyni no i jednostka 2.5 też miała więcej czujników stąd te "luźne" kabelki jeszcze. Ale to już na szczęście tzw szczegół.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga