[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
Witam wszystkich . Poniżej postaram się przedstawić samodzielną wymianę tipa w dieslu 3,0 i 2,7 tdi z czteronapędem.
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni
olej atf wg specyfikacji i wersji softu
olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!
Uwaga !!!węże ATF myjemy i wymieniamy na nich oringi- smarując olejem wciskamy w wejścia w chłodnicy i dopiero dokręcamy nasadka 10 stosujac dostępne przedłużki
Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów
obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owiĂąmy workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293
PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324
Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WAÂŁU ! http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201349 wykręcamy je nasadka 16 i zajmiemy sie nr 2 . Do tej 2 jest trudniejszy dostep ze względu na sąsiedztwo przewodów wodnych .Jak ja poluzujemy musimy pilotować rozrusznik .Odkręcamy i wyciągamy. Rozrusznik wywlekamy.
UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do koĂąca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.
Etap 3 - koĂącowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389
ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie
Wszelkie uwagi mile widziane taki olej nabyłem na alledrodo -10 litrów
tak wygląda elektryczna pompka
to ori smar w tubie
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni
płyta zaworowa i sterownik
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni
olej atf wg specyfikacji i wersji softu
olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!
Uwaga !!!węże ATF myjemy i wymieniamy na nich oringi- smarując olejem wciskamy w wejścia w chłodnicy i dopiero dokręcamy nasadka 10 stosujac dostępne przedłużki
Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów
obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owiĂąmy workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293
PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324
Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WAÂŁU ! http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201349 wykręcamy je nasadka 16 i zajmiemy sie nr 2 . Do tej 2 jest trudniejszy dostep ze względu na sąsiedztwo przewodów wodnych .Jak ja poluzujemy musimy pilotować rozrusznik .Odkręcamy i wyciągamy. Rozrusznik wywlekamy.
UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do koĂąca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.
Etap 3 - koĂącowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389
ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie
Wszelkie uwagi mile widziane taki olej nabyłem na alledrodo -10 litrów
tak wygląda elektryczna pompka
to ori smar w tubie
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni
płyta zaworowa i sterownik
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 22:56 przez szczerba2, łącznie zmieniany 11 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
oki poprawie. Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Temat poprawiony .
Zachęcam do lektury. - wkrótce opis montażu mechatronika , i tipa do auta
Temat poprawiony .
Zachęcam do lektury. - wkrótce opis montażu mechatronika , i tipa do auta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
szczerba2
Sorki, ale muszę się wtrącić
Wszystko jest ok, poza tym, że nie zastosowałeś odpowiedniego oleju do skrzyni 09L (6HP19A). Więc raczej nie wypada pisać, że użyłeś "...olej atf wg specyfikacji i wersji softu..." Choćbym nie wiem jaki miał soft w skrzyni, to będzie zły olej ( nawet na baĂące masz napisane, że dla tej skrzyni "nur original").
Mógłbyś wytłumaczyć stwierdzenie "Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF.", bo nie ogarniam
Sorki, ale muszę się wtrącić
Wszystko jest ok, poza tym, że nie zastosowałeś odpowiedniego oleju do skrzyni 09L (6HP19A). Więc raczej nie wypada pisać, że użyłeś "...olej atf wg specyfikacji i wersji softu..." Choćbym nie wiem jaki miał soft w skrzyni, to będzie zły olej ( nawet na baĂące masz napisane, że dla tej skrzyni "nur original").
Mógłbyś wytłumaczyć stwierdzenie "Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF.", bo nie ogarniam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Panowie sorki ale moja skrzynia to 6hp19 kod gzw bez literki na koĂącu ,więc olej z fotki jest jak najbardziej odpowiedni. Poza tym oleje do automatu nabywam zawsze tylko z jednego żródła od gościa który pracuje w niemieckim przadstawicielstwie Firmy ZF . Nadmieniłem także że należy stosować olej -,,olej atf wg specyfikacji i wersji softu ,,.
jutro wrzuce fotke ze specyfikacją mojego oleju i sami się przekonacie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d68c7.html. Ten mój jest słomkowy i taki był w mojej jak i tej nabytej używanej skrzyni. Na opakowaniu pisze że nie jest zamienny z BLAU I GREEN a mój jest ÂŻÓÂŁTY czy jak kto woli słomkowy.
Matys - wymieniałem chłodnicę wody, silnika (płynu np G12 glikol) w automacie jest ona zespolona z chłodnicą oleju ATF ponieważ test glikolowy wypadł pozytywnie - czyli wyciek płynu chłodniczego do strefy olejowej ATF( woda idzie do oleju).
jutro wrzuce fotke ze specyfikacją mojego oleju i sami się przekonacie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d68c7.html. Ten mój jest słomkowy i taki był w mojej jak i tej nabytej używanej skrzyni. Na opakowaniu pisze że nie jest zamienny z BLAU I GREEN a mój jest ÂŻÓÂŁTY czy jak kto woli słomkowy.
Matys - wymieniałem chłodnicę wody, silnika (płynu np G12 glikol) w automacie jest ona zespolona z chłodnicą oleju ATF ponieważ test glikolowy wypadł pozytywnie - czyli wyciek płynu chłodniczego do strefy olejowej ATF( woda idzie do oleju).
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 19:08 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
MaTyS, info mam stąd jeśli złe to moja strata http://www.zf.com/corporate/en/company/ ... poland.jsp
Dodam że też konsultowałem to też z SSSerwis -Sopa i Midparts ,na temat oleju ATF jest też osobny temat na Forum.
Dlatego ATF dobieramy indywidualnie
Dodam że też konsultowałem to też z SSSerwis -Sopa i Midparts ,na temat oleju ATF jest też osobny temat na Forum.
Dlatego ATF dobieramy indywidualnie
szczerba2, kiedy ja w Sopa Serwis wymieniałem olej rok temu, to wyraźnie mi powiedziano, że nie ma innego oleju do mojej skrzyni... i tak... napewno masz 6HP19A... a to, że na tabliczce na skrzyni, nie ma tego 'A', to nic nie znaczy w tym przypadku
Dodatkowo, pisałem do firmy ZF w tej sprawie i dostałem taką samą odpowiedź:
___________________________
Dear Mr. Krzysztof,
According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we have two variations of the ZF 6HP19A transmission. Each of these two versions have to be filled with another oil:
1. ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or
2. ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
The information which variation is used in your car only can be answered via the main part no. of the transmission. Therefor do the oil change at your local Audi service because they can read off this no. via the elcetronical control system or read off this no. from the transmission name plate and send it to me.
___________________________
Tak więc jeśli już, to mamy do dyspozycji dwa powyższe, a tak naprawdę to ten ZF8 - najnowszy...
Dodatkowo, pisałem do firmy ZF w tej sprawie i dostałem taką samą odpowiedź:
___________________________
Dear Mr. Krzysztof,
According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we have two variations of the ZF 6HP19A transmission. Each of these two versions have to be filled with another oil:
1. ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or
2. ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
The information which variation is used in your car only can be answered via the main part no. of the transmission. Therefor do the oil change at your local Audi service because they can read off this no. via the elcetronical control system or read off this no. from the transmission name plate and send it to me.
___________________________
Tak więc jeśli już, to mamy do dyspozycji dwa powyższe, a tak naprawdę to ten ZF8 - najnowszy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
0x4B25A, tak takie info też otrzymałem w ZF i SS ale powiedziano mi że z skrzynie z początku produkcji czyli te 2004 rok mogą i były fabrycznie zalane takim jak mój ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or , więc sobie odpuściłem ZF8. w tabeli http://www.prnd.pl/porady/oleje.htm jest mój ATF.
pierwszym razem nabyłem taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... ccf82.html i opis taki sam jak na ravenolu
Matys pisałem że każdy musi zastosowac specyfikacje ATF i tego się trzymajmy ....a kazdy zrobi jak chce
Dziękuję za spostrzeżenia
pierwszym razem nabyłem taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... ccf82.html i opis taki sam jak na ravenolu
Matys pisałem że każdy musi zastosowac specyfikacje ATF i tego się trzymajmy ....a kazdy zrobi jak chce
Dziękuję za spostrzeżenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2019, 13:17
- Lokalizacja: Płock
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
Za jakiś czas będę uszczelniał wał od strony skrzyni. Zastanawiam się czy nie podejść do tego sam, stąd mam dwa pytania. Czy każdy tip ma chłodnicę oleju oraz czy jest potrzeba spuszczać olej ze skrzyni w celu jej demontażu i ponownego montażu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 cze 2021, 21:35
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: [ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
Uwaga ważne, lub mniej. Przepraszam ale to mój pierwszy post na forach jakichkolwiek
Ogólnie zawsze grzebie coś sam, jak popsuje to się nauczę. To na wstępie.
Miałem problem ze zmianą z 3 na 4 bieg.
Fakt że skrzynia już wcześniej niedomagała, ale bałem się wymiany chociażby oleju, bo duży przebieg i nie wiadomo jaka była historia auta.
W końcu się stało, nagle przestała przerzucać bieg z 3 na 4 podczas przyspieszania. Manualnie można było zmienić, ale po jakimś czasie jechała tylko do 3. Waliło błędem sterowania, nie pamiętam kodu.
Przeszukałem cały internet. Zadzwoniłem do najbliższych serwisów. Od razu zwrotka bez diagnozy ...6500 zł remont...
Natrafiłem na Twój post. Pomyślałem, że w sumie nie mam nic do stracenia. Jak nie spróbuję to się nie dowiem. Jak cos to szukam uzywanej, bo koszta naprawy to niemalże polowa wartosci auta. Jedno popołudnie z twoją instrukcją i skrzynia na stole.
Widziałem skrzynie manualne, stwierdzam że są bardziej skomplikowane w budowie niz ten automat. Chyba że chodzi o mechatronikę.
Co do demontażu: uwaga na czujnik obrotów koła zamachowego . Następnie przy zdejmowaniu pompy ze skrzyni, lepiej wyjąć filtr oleju, będzie łatwiej .
Rozebrałem środek. Okazało się że pękł kosz walka forward e.
Olej od nowości (chyba), bo filtr z mają 2005r.
Brak opiłków w oleju. Zleciało jakieś 4.5 litra + to co poszło w kanał
Jutro będą części
Wymianiam tłoczki (akumulatory) tulejki gumowe uszczelniające mechatronikę, płytę separacyjną, okular, olej i filtr wiadomo
Przy okazji uszczelniacze półosi i wału jak i konwertera. Wszystko czyszczę i składam.
Dam znać jak efekty
Ogólnie zawsze grzebie coś sam, jak popsuje to się nauczę. To na wstępie.
Miałem problem ze zmianą z 3 na 4 bieg.
Fakt że skrzynia już wcześniej niedomagała, ale bałem się wymiany chociażby oleju, bo duży przebieg i nie wiadomo jaka była historia auta.
W końcu się stało, nagle przestała przerzucać bieg z 3 na 4 podczas przyspieszania. Manualnie można było zmienić, ale po jakimś czasie jechała tylko do 3. Waliło błędem sterowania, nie pamiętam kodu.
Przeszukałem cały internet. Zadzwoniłem do najbliższych serwisów. Od razu zwrotka bez diagnozy ...6500 zł remont...
Natrafiłem na Twój post. Pomyślałem, że w sumie nie mam nic do stracenia. Jak nie spróbuję to się nie dowiem. Jak cos to szukam uzywanej, bo koszta naprawy to niemalże polowa wartosci auta. Jedno popołudnie z twoją instrukcją i skrzynia na stole.
Widziałem skrzynie manualne, stwierdzam że są bardziej skomplikowane w budowie niz ten automat. Chyba że chodzi o mechatronikę.
Co do demontażu: uwaga na czujnik obrotów koła zamachowego . Następnie przy zdejmowaniu pompy ze skrzyni, lepiej wyjąć filtr oleju, będzie łatwiej .
Rozebrałem środek. Okazało się że pękł kosz walka forward e.
Olej od nowości (chyba), bo filtr z mają 2005r.
Brak opiłków w oleju. Zleciało jakieś 4.5 litra + to co poszło w kanał
Jutro będą części
Wymianiam tłoczki (akumulatory) tulejki gumowe uszczelniające mechatronikę, płytę separacyjną, okular, olej i filtr wiadomo
Przy okazji uszczelniacze półosi i wału jak i konwertera. Wszystko czyszczę i składam.
Dam znać jak efekty
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga