Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy

Warsztat
szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy

Post autor: szczerba2 » 31 maja 2012, 00:40

Witam wszystkich . Poniżej postaram się przedstawić samodzielną wymianę tipa w dieslu 3,0 i 2,7 tdi z czteronapędem.
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni
!! olej atf wg specyfikacji i wersji softu !!
olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!

Uwaga !!!!!węże ATF myjemy i wymieniamy na nich oringi- smarując olejem wciskamy w wejścia w chłodnicy i dopiero dokręcamy nasadka 10 stosujac dostępne przedłużki
Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów

obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owiĂąmy workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293

PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16

http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324


Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WAÂŁU !!! http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201349 wykręcamy je nasadka 16 i zajmiemy sie nr 2 . Do tej 2 jest trudniejszy dostep ze względu na sąsiedztwo przewodów wodnych .Jak ja poluzujemy musimy pilotować rozrusznik .Odkręcamy i wyciągamy. Rozrusznik wywlekamy.
UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do koĂąca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.

Etap 3 - koĂącowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389


ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie



Wszelkie uwagi mile widziane <klotnia> Obrazek taki olej nabyłem na alledrodo -10 litrów
tak wygląda elektryczna pompka Obrazek
to ori smar w tubie Obrazek
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni
Obrazek płyta zaworowa i sterownik Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 22:56 przez szczerba2, łącznie zmieniany 11 razy.

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 31 maja 2012, 02:33

Widze ze kolega tu grubo leci-czy mozna poznac powod wymiany tej skrzyni???
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 maja 2012, 07:38

oki poprawie. Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm

Temat poprawiony .

Zachęcam do lektury. - wkrótce opis montażu mechatronika , i tipa do auta

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 maja 2012, 18:20

szczerba2
Sorki, ale muszę się wtrącić ;)
Wszystko jest ok, poza tym, że nie zastosowałeś odpowiedniego oleju do skrzyni 09L (6HP19A). Więc raczej nie wypada pisać, że użyłeś "...olej atf wg specyfikacji i wersji softu..." Choćbym nie wiem jaki miał soft w skrzyni, to będzie zły olej ( nawet na baĂące masz napisane, że dla tej skrzyni "nur original").
Mógłbyś wytłumaczyć stwierdzenie "Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF.", bo nie ogarniam ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 maja 2012, 18:30

szczerba2, ja także dołączę do krytyków oleju ;| Ale jak widzę, przewidziałeś to ' <klotnia> ' :)

Ale cała robota i jej opis robią wrażenie. Gratuluję! <brawo>

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 maja 2012, 18:48

Panowie sorki ale moja skrzynia to 6hp19 kod gzw bez literki na koĂącu ,więc olej z fotki jest jak najbardziej odpowiedni. Poza tym oleje do automatu nabywam zawsze tylko z jednego żródła od gościa który pracuje w niemieckim przadstawicielstwie Firmy ZF . Nadmieniłem także że należy stosować olej -,,olej atf wg specyfikacji i wersji softu ,,.
jutro wrzuce fotke ze specyfikacją mojego oleju i sami się przekonacie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d68c7.html. Ten mój jest słomkowy i taki był w mojej jak i tej nabytej używanej skrzyni. Na opakowaniu pisze że nie jest zamienny z BLAU I GREEN a mój jest ÂŻÓÂŁTY czy jak kto woli słomkowy.
Matys - wymieniałem chłodnicę wody, silnika (płynu np G12 glikol) w automacie jest ona zespolona z chłodnicą oleju ATF ponieważ test glikolowy wypadł pozytywnie - czyli wyciek płynu chłodniczego do strefy olejowej ATF( woda idzie do oleju).
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 19:08 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 maja 2012, 19:02

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 07:23 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 maja 2012, 19:24

MaTyS, info mam stąd jeśli złe to moja strata http://www.zf.com/corporate/en/company/ ... poland.jsp
Dodam że też konsultowałem to też z SSSerwis -Sopa i Midparts ,na temat oleju ATF jest też osobny temat na Forum.


!! Dlatego ATF dobieramy indywidualnie !!

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 maja 2012, 19:53

szczerba2
Może wprowadzasz w błąd siebie i innych szukając informacji o 6HP19, kiedy masz na 1000% 6HP19A !!
Nigdy w życiu nie uwierzę, że SSopa polecił by ci teki olej. W sumie to możesz lać co chcesz twoja wola, ale to forum czytają przecież inni... . <uoee>
Ja nie będę cie już przekonywał ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 maja 2012, 21:09

szczerba2, kiedy ja w Sopa Serwis wymieniałem olej rok temu, to wyraźnie mi powiedziano, że nie ma innego oleju do mojej skrzyni... i tak... napewno masz 6HP19A... a to, że na tabliczce na skrzyni, nie ma tego 'A', to nic nie znaczy w tym przypadku <okok>

Dodatkowo, pisałem do firmy ZF w tej sprawie i dostałem taką samą odpowiedź:
___________________________

Dear Mr. Krzysztof,

According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we have two variations of the ZF 6HP19A transmission. Each of these two versions have to be filled with another oil:
1. ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or
2. ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
The information which variation is used in your car only can be answered via the main part no. of the transmission. Therefor do the oil change at your local Audi service because they can read off this no. via the elcetronical control system or read off this no. from the transmission name plate and send it to me.
___________________________

Tak więc jeśli już, to mamy do dyspozycji dwa powyższe, a tak naprawdę to ten ZF8 - najnowszy...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 maja 2012, 22:49

0x4B25A, tak takie info też otrzymałem w ZF i SS ale powiedziano mi że z skrzynie z początku produkcji czyli te 2004 rok mogą i były fabrycznie zalane takim jak mój ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or , więc sobie odpuściłem ZF8. w tabeli http://www.prnd.pl/porady/oleje.htm jest mój ATF.
pierwszym razem nabyłem taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... ccf82.html i opis taki sam jak na ravenolu
Matys pisałem że każdy musi zastosowac specyfikacje ATF i tego się trzymajmy ....a kazdy zrobi jak chce
Dziękuję za spostrzeżenia <luzik>

DejayPablo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2019, 13:17
Lokalizacja: Płock

Post autor: DejayPablo » 19 sty 2019, 22:20

Troszkę odkopię ten temat, ponieważ jestem w trakcie składania konwertera, mam pytanie jakim momentem powinny być dokręcone 3 śruby do konwertera (przechodzące przez koło zamachowe)?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2019, 22:26

85 Nm

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy

Post autor: pelonek1 » 04 cze 2021, 19:11

Za jakiś czas będę uszczelniał wał od strony skrzyni. Zastanawiam się czy nie podejść do tego sam, stąd mam dwa pytania. Czy każdy tip ma chłodnicę oleju oraz czy jest potrzeba spuszczać olej ze skrzyni w celu jej demontażu i ponownego montażu.

daniellb1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2021, 21:35
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy

Post autor: daniellb1 » 08 sie 2023, 19:16

Uwaga ważne, lub mniej. Przepraszam ale to mój pierwszy post na forach jakichkolwiek 😄

Ogólnie zawsze grzebie coś sam, jak popsuje to się nauczę. To na wstępie.

Miałem problem ze zmianą z 3 na 4 bieg.
Fakt że skrzynia już wcześniej niedomagała, ale bałem się wymiany chociażby oleju, bo duży przebieg i nie wiadomo jaka była historia auta.

W końcu się stało, nagle przestała przerzucać bieg z 3 na 4 podczas przyspieszania. Manualnie można było zmienić, ale po jakimś czasie jechała tylko do 3. Waliło błędem sterowania, nie pamiętam kodu.

Przeszukałem cały internet. Zadzwoniłem do najbliższych serwisów. Od razu zwrotka bez diagnozy ...6500 zł remont...

Natrafiłem na Twój post. Pomyślałem, że w sumie nie mam nic do stracenia. Jak nie spróbuję to się nie dowiem. Jak cos to szukam uzywanej, bo koszta naprawy to niemalże polowa wartosci auta🤣. Jedno popołudnie z twoją instrukcją i skrzynia na stole.

Widziałem skrzynie manualne, stwierdzam że są bardziej skomplikowane w budowie niz ten automat. Chyba że chodzi o mechatronikę.

Co do demontażu: uwaga na czujnik obrotów koła zamachowego 😅. Następnie przy zdejmowaniu pompy ze skrzyni, lepiej wyjąć filtr oleju, będzie łatwiej 😁.

Rozebrałem środek. Okazało się że pękł kosz walka forward e.

Olej od nowości (chyba), bo filtr z mają 2005r. 🤣
Brak opiłków w oleju. Zleciało jakieś 4.5 litra + to co poszło w kanał 😅

Jutro będą części 😃

Wymianiam tłoczki (akumulatory) tulejki gumowe uszczelniające mechatronikę, płytę separacyjną, okular, olej i filtr wiadomo :)
Przy okazji uszczelniacze półosi i wału jak i konwertera. Wszystko czyszczę i składam.
Dam znać jak efekty 😄

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga