Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [Audi A6 C4 2.8 APR] Niebieski dym z rury wydechowej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

[ INNY] [Audi A6 C4 2.8 APR] Niebieski dym z rury wydechowej

Post autor: krychu30 » 29 maja 2012, 22:27

Witam,
Mam mały problem z dymieniem mojego samochodu na niebiesko. Sprawa trochę dziwna ponieważ za samochodem pojawia się dym w określonej sytuacji po hamowaniu silnikiem kiedy wcisnę gaz, w tylnej szybie widzę niebieskawy dym przez ok. 1-2s. Dymi mi tylko kiedy jest zimny, po nagrzaniu nie dymi, moc jest ok. Silnik spala ok. 0,3-0,5l/1000km, olej na jakim jeżdżę to shell 5w-40. Czy ktoś miał taką sytuację, lub czy ktoś mógł by mi doradzić.

Z góry dzięki za odpowiedź
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 30 maja 2012, 18:17

witam. mam to samo kolego ciśnienie na cylindrach sprawdziłem i jest po 13 więc zostają uszczelniacze na zaworach i takie objawy raczej na to wskazują przy takim zużyciu oleju można jeżdzić dalej niektórzy chcieli by mieć takie spalanie oleju u siebie , można też pomyśleć o wymianie uszczelniaczy ale wiążą się z tym już jakieś poważniejsze koszty -decyzja należy do ciebie . pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 30 maja 2012, 20:02

Nie wiem czy to uszczelniacze, może. Dwa lata temu wymienione były na Corteca. Jedyne co, to ostatnio miałem przestawiony rozrząd na 2 głowicy o jeden ząbek na łaĂącuchu. Silnik na wolnych obrotach drgał, przejechałem tak z 600km, kiedy doszedłem do rozrządu. Dziś sprawdziłem dodatkowo, czy jak ostatnio ściągałem pokrywy zaworów to czy nie wleciał olej w otwory na świece, co prawda tam było trochę oleju, ale na jeździe próbnej dalej to samo dymi, dziś nawet na ciepłym zaczął po dłuższej jeździe z górki (6km hamowania silnikiem).
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 30 maja 2012, 20:41

witam . sprawdz sprężanie na cylindrach może któryś cylinder ma słabe ciśnienie i pierścienie puszczają .jaki masz przebieg ? . pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 03 cze 2012, 08:10

Przebieg silnika to obecnie niecałe 250tyś.km. Kupiłem zestaw do zmierzenia kompresji w aucie także w poniedziałek odpowiem, co do kondycji silnika.
Dziwi mnie jedno, bo wczoraj miałem trasę ponad 300km i nie było żadnego dymku z tył widocznego. Jeszcze w poniedziałek będę szukał po warsztatach testera szczelności płaszcza wodnego i sprawdzę czy nie ma spalin ( CO2 ) w zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdziłem też świece, po stronie pasażera w głowicy były poprawne, natomiast po stronie kierowcy w głowicy trochę ciemniejsze, ale ostatnio miałem rozrząd źle ustawiony i pewnie to przyczyna, obecnie kupiłem blokady rozrządu i wału korbowego i jest ustawione idealnie, na vag wyskakuje 0.0 stopnia dla pierwszej głowicy i 0.0 dla drugiej.

[ Dodano: 2012-06-05, 18:52 ]
Witam,
Mam wyniki ciśnienia sprężania na zimnym silniku temp. otoczenia ok. 11 stopni.
nr. cylindra - wynik (bar)
1 - 11,0 bar
2 - 11,0 bar
3 - 11,1 bar
4 - 11,25 bar
5 - 11,25 bar
6 - 11,25 bar

Jutro będę miał jeszcze pomiary na ciepłym silniku.

[ Dodano: 2012-06-06, 11:34 ]
Wyniki sprężania na ciepłym silniku, temp. płynu 75-80 stopni, oleju 70-80 stopni:

nr. cylindra - wynik

(1) - 11,5 bar
(2) - 11,5 bar
(3) - 11,25 bar
(4) - 11,5 bar
(5) - 11,5 bar
(6) - 11,5 bar

Co wy na to ?

[ Dodano: 2012-06-11, 18:24 ]
Sprawdzony dodatkowo układ chłodzenia na zawartość CO2 w zbiorniczku brak, tester nie zmienił koloru.

Sprawdziłem również świece i obecnie świece są normalnego koloru, brak zaolejenia itp.

Jedynie gwint lekko mokry, od oleju. Może puszczają okulary od pokryw zaworowych ?

Mechanik proponuje wymianę pierścieni na nowe, czy to coś poprawi ?

Odmy nowe, nowe rurki, ezektor, przewody podciśnieniowe podłączone wg. ELSY.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 03 lut 2013, 10:56

Co z silnikiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga