Witam,
Mam mały problem z dymieniem mojego samochodu na niebiesko. Sprawa trochę dziwna ponieważ za samochodem pojawia się dym w określonej sytuacji po hamowaniu silnikiem kiedy wcisnę gaz, w tylnej szybie widzę niebieskawy dym przez ok. 1-2s. Dymi mi tylko kiedy jest zimny, po nagrzaniu nie dymi, moc jest ok. Silnik spala ok. 0,3-0,5l/1000km, olej na jakim jeżdżę to shell 5w-40. Czy ktoś miał taką sytuację, lub czy ktoś mógł by mi doradzić.
Z góry dzięki za odpowiedź
[ INNY] [Audi A6 C4 2.8 APR] Niebieski dym z rury wydechowej
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
[ INNY] [Audi A6 C4 2.8 APR] Niebieski dym z rury wydechowej
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. mam to samo kolego ciśnienie na cylindrach sprawdziłem i jest po 13 więc zostają uszczelniacze na zaworach i takie objawy raczej na to wskazują przy takim zużyciu oleju można jeżdzić dalej niektórzy chcieli by mieć takie spalanie oleju u siebie , można też pomyśleć o wymianie uszczelniaczy ale wiążą się z tym już jakieś poważniejsze koszty -decyzja należy do ciebie . pozdro
tylko quatrro !
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Nie wiem czy to uszczelniacze, może. Dwa lata temu wymienione były na Corteca. Jedyne co, to ostatnio miałem przestawiony rozrząd na 2 głowicy o jeden ząbek na łaĂącuchu. Silnik na wolnych obrotach drgał, przejechałem tak z 600km, kiedy doszedłem do rozrządu. Dziś sprawdziłem dodatkowo, czy jak ostatnio ściągałem pokrywy zaworów to czy nie wleciał olej w otwory na świece, co prawda tam było trochę oleju, ale na jeździe próbnej dalej to samo dymi, dziś nawet na ciepłym zaczął po dłuższej jeździe z górki (6km hamowania silnikiem).
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Przebieg silnika to obecnie niecałe 250tyś.km. Kupiłem zestaw do zmierzenia kompresji w aucie także w poniedziałek odpowiem, co do kondycji silnika.
Dziwi mnie jedno, bo wczoraj miałem trasę ponad 300km i nie było żadnego dymku z tył widocznego. Jeszcze w poniedziałek będę szukał po warsztatach testera szczelności płaszcza wodnego i sprawdzę czy nie ma spalin ( CO2 ) w zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdziłem też świece, po stronie pasażera w głowicy były poprawne, natomiast po stronie kierowcy w głowicy trochę ciemniejsze, ale ostatnio miałem rozrząd źle ustawiony i pewnie to przyczyna, obecnie kupiłem blokady rozrządu i wału korbowego i jest ustawione idealnie, na vag wyskakuje 0.0 stopnia dla pierwszej głowicy i 0.0 dla drugiej.
[ Dodano: 2012-06-05, 18:52 ]
Witam,
Mam wyniki ciśnienia sprężania na zimnym silniku temp. otoczenia ok. 11 stopni.
nr. cylindra - wynik (bar)
1 - 11,0 bar
2 - 11,0 bar
3 - 11,1 bar
4 - 11,25 bar
5 - 11,25 bar
6 - 11,25 bar
Jutro będę miał jeszcze pomiary na ciepłym silniku.
[ Dodano: 2012-06-06, 11:34 ]
Wyniki sprężania na ciepłym silniku, temp. płynu 75-80 stopni, oleju 70-80 stopni:
nr. cylindra - wynik
(1) - 11,5 bar
(2) - 11,5 bar
(3) - 11,25 bar
(4) - 11,5 bar
(5) - 11,5 bar
(6) - 11,5 bar
Co wy na to ?
[ Dodano: 2012-06-11, 18:24 ]
Sprawdzony dodatkowo układ chłodzenia na zawartość CO2 w zbiorniczku brak, tester nie zmienił koloru.
Sprawdziłem również świece i obecnie świece są normalnego koloru, brak zaolejenia itp.
Jedynie gwint lekko mokry, od oleju. Może puszczają okulary od pokryw zaworowych ?
Mechanik proponuje wymianę pierścieni na nowe, czy to coś poprawi ?
Odmy nowe, nowe rurki, ezektor, przewody podciśnieniowe podłączone wg. ELSY.
Dziwi mnie jedno, bo wczoraj miałem trasę ponad 300km i nie było żadnego dymku z tył widocznego. Jeszcze w poniedziałek będę szukał po warsztatach testera szczelności płaszcza wodnego i sprawdzę czy nie ma spalin ( CO2 ) w zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdziłem też świece, po stronie pasażera w głowicy były poprawne, natomiast po stronie kierowcy w głowicy trochę ciemniejsze, ale ostatnio miałem rozrząd źle ustawiony i pewnie to przyczyna, obecnie kupiłem blokady rozrządu i wału korbowego i jest ustawione idealnie, na vag wyskakuje 0.0 stopnia dla pierwszej głowicy i 0.0 dla drugiej.
[ Dodano: 2012-06-05, 18:52 ]
Witam,
Mam wyniki ciśnienia sprężania na zimnym silniku temp. otoczenia ok. 11 stopni.
nr. cylindra - wynik (bar)
1 - 11,0 bar
2 - 11,0 bar
3 - 11,1 bar
4 - 11,25 bar
5 - 11,25 bar
6 - 11,25 bar
Jutro będę miał jeszcze pomiary na ciepłym silniku.
[ Dodano: 2012-06-06, 11:34 ]
Wyniki sprężania na ciepłym silniku, temp. płynu 75-80 stopni, oleju 70-80 stopni:
nr. cylindra - wynik
(1) - 11,5 bar
(2) - 11,5 bar
(3) - 11,25 bar
(4) - 11,5 bar
(5) - 11,5 bar
(6) - 11,5 bar
Co wy na to ?
[ Dodano: 2012-06-11, 18:24 ]
Sprawdzony dodatkowo układ chłodzenia na zawartość CO2 w zbiorniczku brak, tester nie zmienił koloru.
Sprawdziłem również świece i obecnie świece są normalnego koloru, brak zaolejenia itp.
Jedynie gwint lekko mokry, od oleju. Może puszczają okulary od pokryw zaworowych ?
Mechanik proponuje wymianę pierścieni na nowe, czy to coś poprawi ?
Odmy nowe, nowe rurki, ezektor, przewody podciśnieniowe podłączone wg. ELSY.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga