Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5TDI AEL] Brudny płyn chłodniczy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

[C4 2.5TDI AEL] Brudny płyn chłodniczy

Post autor: bryku104 » 04 lis 2008, 20:39

Witam,
W moim C4 w naczynku wyrównawczym jest dużo rdzawego nalotu a płyn jest mętny i ma właśnie rdzawo brązowy kolor. Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

Czym to może być spowodowane?
Historia jest taka że w połowie września po zakupie auta (sprowadzone z Niemiec) wymieniłem wszystko co trzeba - rozrząd, filtry, płyny eksploatacyjne, w tym także chłodniczy, na oryginalny G12+. Wymieniony został też termostat. Błędu czujnika temperatury płynu VAG nie pokazał, więc go nie ruszałem. Wszystko po tym przeglądzie było ok., auto rozgrzewało się normalnie, wskazówka temperatury dochodziła do 90 st. i się nie ruszała. Niestety od paru dni jest takie zjawisko, iż wspomniany wskaźnik temperatury zaczyna wariować, tzn. podnosi się do połowy albo prawie do 90 st, potem nagle opada (zwłaszcza jak przyspieszam) i tak parę razy, zanim w końcu zatrzyma się na 90 st. Poza tym ogrzewanie, mam wrażenie też niemrawo działa - nastawiam np. na 25 st a leci jakieś takie ciepłe jedynie powietrze, dopiero przy ustawieniu na HI leci, można powiedzieć dobrze ciepłe. A co do nalotu w naczynku, to nie podoba mi się to, bo w moim poprzednim aucie (Octavia) przez 8 lat użytkowania naczynko było czyste, a płyn miał zawsze różowy kolor. Tutaj w A6 niecałe 2 miesiące od wymiany jest już daleki od różowego....
Czy te wahania temperatury mogą być spowodowane syfem w płynie i zacinaniem się termostatu? Pomyślałem że może dobrze byłoby jeszcze raz wymienić płyn i przy okazji jakoś przepłukać układ i mam pytanie jak to zrobić? Czy można zastosować jakiś środek do czyszczenia układów chłodniczych np. taki:
http://moto.allegro.pl/item473835195_ra ... warto.html albo taki
http://moto.allegro.pl/item473138728_wu ... hlodz.html
Czy ktoś z Was to stosował? Nie chcę sobie narobić nieszczęścia stosując coś niesprawdzonego... Tu viewtopic.php?t=4557#41588 jest info żeby wodą to robić...
Co do brudnego naczynka wyrównawczego to czy wyciągać je i spróbować ręcznie wyczyścić?
Czy spróbować przepłukać nagrzewnicę? Na forum była mowa o takim płukaniu wodą przy pomocy szlaucha.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 lis 2008, 20:56

Co do wskazówki temperatury to możliwe iż pada czujnik temperatury bądź regulator napięcia w zegarach lub nawet sam wskaźnik. Co do koloru płynu raczej bym się tym nie przejmował jeśli nie ma w nim oleju i go nie ubywa albo coś z takich rzeczy to porostu nie ma się czym martwić, co do wszelakiego rodzaju preparatów wszelakiej maści moje zdanie jest jedno - NIE.

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 05 lis 2008, 15:19

Brazowy kolor moze byc wynikiem oszczednosci poprzedniego wlasciciela :-)
mogl zalac wode mialem to samo w golfie dwie wymiany plynu nie pomogly
ciezko to wyplenic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga