Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8] Wyjące łożysko alternatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

[2.8] Wyjące łożysko alternatora

Post autor: swienty » 01 maja 2012, 12:33

Od jakiegoś czasu wyje mi łożysko alternatora.
Zabieram się samemu do wymiany, ale wolałbym się najpierw dowiedzieć ile jest z tym roboty.
Dużo rzeczy trzeba odkręcać?

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 01 maja 2012, 13:36

Zapoznaj się z tematem;
viewtopic.php?t=38344

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 15 maja 2012, 18:31

krzys19600 pisze:Zapoznaj się z tematem;
viewtopic.php?t=38344
No dobra, ale tutaj jest mowa o 2.5 TDI a ja mam 2.8.
W każdej A6 C5 trzeba demontować przód żeby wyjąć alternator?
Tutaj ktoś pisze że nie trzeba.
No więc jak to z tym jest? <mysli>

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 15 maja 2012, 18:48

jak masz 120A alternator jest troche roboty przy jego rozbieraniu, ja swoj robilem w 2,5tdi ale teraz chodzi jak nalezy. poszukaj w zrob to sam to zobaczysz co i jak.

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 15 maja 2012, 18:59

lgorek pisze:jak masz 120A alternator jest troche roboty przy jego rozbieraniu, ja swoj robilem w 2,5tdi ale teraz chodzi jak nalezy. poszukaj w zrob to sam to zobaczysz co i jak.
Alternator mam pod kodem 8GL więc wygląda na to że 120A.
No dobra, znowu 2.5TDI...
Pytanie czy w KAÂŻDEJ A6 C5 TRZEBA demontować przód żeby wyjąć alternator?
Bo odpowiedzi na to pytanie jeszcze nie znalazłem, wszędzie tylko ten tedeik...

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 15 maja 2012, 21:43

wymiana-szczotek-i-komutatora-alternato ... t41443.htm

Nie wiem jak jest w 2.8, musisz sprawdzić gdzie on dokładnie jest, jak będziesz w stanie ściągnać a później spowrotem nałożyć pasek i odkręcić alternator to spoko. Ale wiem że raczej nie będzie to latwe bez rozkrecania przodu choc w przypadku 2,5tdi jest to do wykonania ale jest to mordega.

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 17 maja 2012, 17:10

Dzisiaj rano podstawiłem auto do mechanika na wymianę tego.
Przed chwilą odebrałem.
Wrażenia? Przez to że łożysko już nie wyje to silnika prawie nie słychać. <radocha>
Mieli wymienić łożysko, zajrzeć do regulatora napięcia i znaleźć/naprawić winnego który po kilkudniowym postoju rozładowuje mi akumulator.
Podobno wszystko naprawione.
Cena - 280zł. :)
Biorąc pod uwagę ciężkie dojście myślę że cenowo nie jest źle.
ÂŚwięty spokój jest wart o wiele więcej. :)

leadus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 cze 2015, 21:56
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: leadus » 04 lip 2015, 17:08

witam , podepnę się trochę pod temat gdyż i u mnie zaczęły wyć łożyska , czy ktoś zna wymiary tych łożysk ? byłbym wdzięczny bo nie mogę namierzyć ich w sieci a sklepy mam nieco ubogie w takie graty ...



PS. i sory że się nie przywitałem na głównym ale nie mogę namierzyć tematu :P

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 27 wrz 2015, 14:14

leadus, namierzyłeś numery tych łożysk bo też potrzebuje

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 07 mar 2016, 23:31

Też muszę wymienić łożyska w alternatorze, bo szeleszczą, że aż w uszach zaczyna dzwonić jak wejść pod spód. :|
Co do rozmiaru łożysk - najlepiej wyjąć stare z alternatora i odczytać ich numery. ...czyli robota na minimum dwa dni. <uoee>

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 07 mar 2016, 23:59

swienty pisze:W każdej A6 C5 trzeba demontować przód żeby wyjąć alternator?
Tutaj ktoś pisze że nie trzeba.
No więc jak to z tym jest? <mysli>
Temat odświeżony, więc ze swojej strony potwierdzę, że można zdemontować alternator bez odjeżdżania przodem. Sporo gimnastyki, ale jest to możliwe.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga