Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABC 2.6 150 KM] czujnnik temperatury cieczy ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

[ ABC 2.6 150 KM] czujnnik temperatury cieczy ?

Post autor: Patrykjaga92 » 18 kwie 2012, 21:48

witam

Moje pytanie jest takie czy na zalaczonym zdjeciu zaznaczony czujnik jest od temperatury cieczy i wskazania na wskazniku ?? Ma on wplyw na zachowanie sie obrotow na zimnym silniku ? Obrazek

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 19 kwie 2012, 06:51

Na tym foto masz czujnik temperatury 4 pinowy ale na tej samej rurze z drugiej strony silnika znajduje się jeszcze jeden czujnik temperatury dwu pinowy, jeden z nich jest odpowiedzialny za odczyt temperatury do ecu a drugi do temperatury na desce. Tylko nie pamiętam który. Ale napisz co dokladnie ci się dzieje.

[ Dodano: 2012-04-19, 07:09 ]
Poczytałem o tych czujnikach, to ten dwustykowy jest tylko do ECU silnika, a ten 3/4 stykowy, jest do wskaźnika temperatury, sygnalizatora przekroczenia temperatury (czerwona kontrolka w zegarach), i wyłącznik do klimy przy wzroście temperatury silnika. Kiedyś były 4 stykowe, ale zastąpiono je bardziej niezawodnymi 3 stykowymi, które korzystają z zasilania w zegarach, bo jak mnie pamięć nie myli to ten 4 styk był zasilającym właśnie.
Jeżli problemy z obrotami silnika zależą od temperatury, to tylko ten czujnik 2 stykowy.

[ Dodano: 2012-04-19, 12:06 ]
Jeszcze jak masz możliwość podepnij auto pod vaga

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 19 kwie 2012, 21:39

no wiec tak na zimnym silniku zawieszaja mu sie obroty najczesciej na 1500 obr/min i zalezy jak mu sie podoba albo z nich zejdzie albo sie utrzymuja ,


- dodam lekko gazu to jakby ktos przez chwile przytrzymal mi pedal
-jadac np na 3 cim biegu dodajac gazu jest tak samo lekko nacisne gaz to tak gdzies okolo 3 sekund sam mi przyspiesza i puszcza ..
- temperatura jak jezdze po miescie ma 90 nawet wiecej , a jak jade dalej gdzies w czasie rownomiernej jazdy temperatura na desce spada na nieco ponad 60 stopni . mysle ze to czujnik ten 3/4 pinowy ale moze i termostat no nie wiem , jak uwazacie ? ;>


dodam rowniez ze jak silnik sie nagrzeje to jest wrecz mozna powiedziec idealnie juz ale jeszcze co do plynnego spadania obrotow mam zastrzezenia , na rozgrzanym po przygazowce do 3 tys spadaja zatrzymuje sie na chwileczke na 1tys i spadaja do optymalych cos takiego ..


no bym musial jechac do warsztatu , i placic , moze jednak wspolnie ogarniemy to audiolke ! ;] Pozdrawiam

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 20 kwie 2012, 06:41

Tu ewidętnie nie masz termostatu lub jest cały czas otwarty mam to samo. Wymieniałem silnik i jak stoje temperatura rośnie do 90 a jak jadę spada do 70 także 100% termostat.Tu masz link jak wymienić bez rozbierania rozrządu pliki//www.centrum.audi80.pl_termostat_v6.pdf
Co do obrotów spróbuj przemyć silniczek krokowy benzyną ekstrakcyjną i zobaczysz czy coś się zmieni

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 20 kwie 2012, 11:04

a moge miec zawpowietrzony układ chłodzenia ? ostatnio wymieniali mi chłodnice bo ciekło z niej i sposzczali caly plyn , mozliwe ze to tylko zapowietrzony układ ?

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 20 kwie 2012, 11:50

Jak jezdziłeś i plyn masz w zbiorniku na równym poziomie to raczej jest odpowietrzony. Zrób prosty test, zapal silnik obserwując wskażnik temperatury i sprawdzaj dolny prawy wąż wchodzący do chłodnicy. Jeśli zrobi się ciepły za nim wskazówka osiągnie coś około 90 stopni a wąż zrobi się ciepły to znaczy że termostat puszcza i jest do wymiany. Uklad powinien się sam odpowietrzyć ale na upartego masz odpowietrznik na wężu na podszybiu, zapalasz silnik odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż przestanie lecieć z niego powietrze a zacznie płyn. Napisz jak sprawdzisz

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 20 kwie 2012, 12:20

mam dla ciebie filmik zrobilem z tymi obrotami podaj email to ci wysle i zobaczysz jak sie zachowuje ..

Ok ide zaraz sprawdze zaraz napisze czy waz byl ciepły ..

[ Dodano: 2012-04-20, 12:46 ]
waz wychodzacy robil sie cieplym przed osiagnieciem teperatury , a wiec wszystko jasne z termostatem .. :(

zaadaptowac przepustnicy nie mozna bo jest mechaniczna z linka gazu tak mi powiedzial fachowiec .. wiec nie wiem co ma wplyw na te obroty ..

[ Dodano: 2012-04-20, 22:11 ]
http://www.4shared.com/video/TmAP7rSk/20120420019.html

Obejzcie sobie filmik jak sie zachowuja obroty , moze to wiecej pomoze ..

[ Dodano: 2012-04-22, 09:42 ]
i JAK PANOWIE doradzicie cos ?:)

[ Dodano: 2012-04-24, 22:48 ]
tapir173, i jak obejrzales filmik wiesz co to moze byc ?;> Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga