Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Prawidłowe ciśnienie dla 17

Koła, felgi i opony
3.0 BMK 224KM

[ A6 C6] Prawidłowe ciśnienie dla 17

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 23 mar 2012, 11:12

Witam
Mam koła 17 - szerokość 235, profil 45
Auto - 3.0 tdi 4x4
Felgi nowe, oponki roczne, jeżdżę głównie sam lub w 2 osoby.

Jakie ciśnienie w oponach mi radzicie ? Na wlewie takiej konfiguracji jak mam nie ma dlatego pytam.

n@tty dre@d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:51
Lokalizacja: Dublin/Irlandia

Post autor: n@tty dre@d » 23 mar 2012, 21:14

2.2 bar przód i tył i będzie gitara ;)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 24 mar 2012, 07:54

o ile się nie myle to w quattro jest 2,5 bara, to jeżeli tyle jest to na większej, chudszej itp oponie nie powinno być mniej. waga auta robi swoje.

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 24 mar 2012, 10:45

Foto z mojej Audi
Foto
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 11:52 przez cobra-1313, łącznie zmieniany 1 raz.
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 mar 2012, 11:17

cobra-1313, chyba nie ten link...

Ja mam 225/50/17'' i ładuję je do 2.6... Tylko zwróć uwagę na to, gdzie to robisz... na stacjach benzynowych, w tych automatach, wskazania mam kompletnie inne niż na sprawnym manometrze u wulkanizatora... tak więc polecam podjechać do wulkanizatora i potem np. na wybrany kompresor na stacji i zobaczyć jaka jest różnica...

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 24 mar 2012, 11:31

0x4B25A pisze:cobra-1313, chyba nie ten link...
jak to nie ten A6 C6 Avant 3.0 TDI
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 mar 2012, 11:35

cobra-1313,


Zawartość chwilowo niedostępna.


Nie można wyświetlić żądanej strony. Może ona być chwilowo niedostępna, wybrany link może nie działać lub możesz nie mieć uprawnieĂą do wyświetlania tej strony.
■
Wróć do strony głównej

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 24 mar 2012, 11:56

Poprawione
Foto
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 mar 2012, 14:22

Dałem przód 2,4

Tył 2,2

Patrząc na klapkę i słowa wulkanizatora. Myślicie dobrze ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 mar 2012, 14:39

nikos, nie za mało trochę? Jak się to wizualnie prezentuje? ;>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 mar 2012, 22:21

No właśnie wygląda normalnie. Wg moich tabliczek było nawet rozwiązanie 2.4 przód, 2.0 tył. A przy większej oponie 2,6 i 2.2

Ja wybrałem kompromis 2,4 i 2,2.

Pompowałem u wulkanizatora.

Jak coś zawsze można dopompować, ale myślicie warto ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 24 mar 2012, 22:40

nikos, decyzja nalezy do Ciebie ale jak jeździłem na 17 calach to pompowałem przód 2,6-2,7. (AC5 2,5 TDI). Przy niższych ciśnieniach miałem wrażenie bardzo głębokiego dobijania na krawędziach dziur czy krawężnikach. Napompowałem nawet 2,8 ale to już było twardo (mam zawieszenie 1 BE, czyli utwardzone trochę). Więc ten 2,6 to byl jakiś kompromis, przy nizszym cisnieniu było troche wygodniej ale bałem sie o opony <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

mateo_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: Stare Sioło

Post autor: mateo_81 » 25 mar 2012, 09:50

Ja mam napompowane 2.8 przód i 2.5 tył (235/45R17). W naszych C5 v6 silnik jest przed osią więc przód jest mocno obciążony. A A4 V6 TDI zepsułem opony na 2.5 bar, poleciały boki, środek został ok.

n@tty dre@d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:51
Lokalizacja: Dublin/Irlandia

Post autor: n@tty dre@d » 25 mar 2012, 12:26

http://www.puretyre.co.uk/tyre-informat ... audi-tyres

tabelka może ci pomoże.Ja bym się osobiście nie kierował tym jak guma prezentuje sie wizualnie bo to nic nie ma do wyglądu ,wiadomo ze chodzi tutaj o to jak opona się będzie z używać w dalszej eksploatacji i w dużej mierze prawidłowe ciśnienie ma wpływ na konsumpcje paliwa wiec raczej nalezy sie kierowac zaleceniami producenta a jak sie nie można takich nigdzie doszukać to dobierz najbardziej optymalne.wiem troche na glupa sie wychylilem z tym 2.2 <mysli> to troche za malo jak na taką masę samochodu wiec mogło by Ci ciąć oponki po zewnętrznych stronach i ssac troszke wiecej ropy wiec patrzac na powyzsza tabelke kierowal bym sie cisnieniem do A6 3.0TDI na gumach 225/50/17.pozdrawiam

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 27 mar 2012, 07:26

posłuchałem waszej rady - zmieniłem na 2,6 przód ; 2,4 tył.

Przy dopompowaniu brakowało 0,1 bara w jednej oponie z przodu, już jesienią czasami schodziło z niej delikatnie powietrze. Jednak sądziłem że to wina wentyla.Teraz mam nowe felgi to i wentyle . Myślicie, że to jednak z nią coś może być nie tak ? czy prędzej poprzednim razem musiał na szybko pompować i zrobił niedokładnie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga