Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVG 1.9 110 KM] Przekładka 2.5 TDI na 1.9 TDI AVG - możliw

Silniki wysokoprężne
djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

[ AVG 1.9 110 KM] Przekładka 2.5 TDI na 1.9 TDI AVG - możliw

Post autor: djHebo » 13 mar 2012, 11:41

Witam! Szukam a6c5 już dłuższy czas. Chciałem c5 z silnikiem AVG jednak tego jest mało. Jeśli już dobra i zadbana sztuka to sprzedający woła za niego koło 30 tys co za 12-13 letnie auto jest wg mnie stanowczo za drogo. W dodatku same golasy. Więc zastanawiam się na kupnem 2.5 tdi quattro w manualnej skrzyni na dobrym wypasie za nie duże pieniądze. Zadbane wizualnie 2.5 można dostać za grosze booo nieszczęsne wałki. W razie awari wałków w gre wchodziła by przekładka silnika na 1.9 AVG. Jest taka możliwość? Tzn chodzi mi o to czy da rade przełożyć sam silnik bez skrzyni? Skrzynia by została z 2.5. Oraz może ktoś się orientuje jakie były by koszty całej przekładki? Sam silnik audi 1.9 AVG z chłodnicami za 1000-1200 pln mogę mieć.

pozdrawiam

Bartek28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: koszęcin

Post autor: Bartek28 » 13 mar 2012, 12:18

Bez dobrego elektronika możesz mięc problem Ja osobiście bym odradzał bo jak kupisz dobre 2.5 tdi to będziesz bardziej zadowolony z kultury pracy i z dynamiki tego silnika tylko trzeba o niego dbać ok spalanie ma większe ale jak piszesz chcesz quattro i tu miałem przyjemność jechać a6 1.9 quattro i nie jest to to samo co 2.5 tak że zastanów sie .pozdrawiam

djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: djHebo » 13 mar 2012, 14:16

Z tego co się orientuje to w c5 1.9 nie było quattro. Chyba że przekładka silnika. O spalanie nie chodzi bo 2.5 napewno więcej pali niż 1.9 ale to tragedii nie ma. Głownie chodzi o to żeby w razie awarii wałków nie wkładać 10 tys w 2.5 tylko wymienić go na 1.9.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 13 mar 2012, 14:29

djHebo pisze:Z tego co się orientuje to w c5 1.9 nie było quattro. Chyba że przekładka silnika. O spalanie nie chodzi bo 2.5 napewno więcej pali niż 1.9 ale to tragedii nie ma. Głownie chodzi o to żeby w razie awarii wałków nie wkładać 10 tys w 2.5 tylko wymienić go na 1.9.
Kolego a kto Ci powiedział że komplet wałków to koszt ok 10tys.? Dobrze zregenerowane wałki to kosz około 2 tys. reszta około 1.5 tys. zł wymiana to koszt około 500zł więc śmiało można się wyrobić w 4 tys. zł Właśnie przez takie pisanie rośnie zła sława tych silników, które w gruncie rzeczy zadbane psują się rzadziej niż 1.9 (przynajmniej w mojej ocenie), to już lepiej w razie awarii zmienić głowice na BAU lub BDG

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 13 mar 2012, 14:40

kolego djhebo naprawa wałków cie wyjdzie około 4-5 tys a nie 10 , kupujesz głowice z wałkami np. od silnika BAU i tyle ,wyjdzie cie to samo jakbyś wstawił 1.9 a z tym jeszcze sporo problemów żeby to chodziło ,elektryka itp ,ja osobiście nigdy nie zamieniłbym 2.5 na 1.9 całkiem inna kultura pracy , moc,komfort jazdy
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

Bartek28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: koszęcin

Post autor: Bartek28 » 13 mar 2012, 15:39

Tak dokładnie w 1.9 nie było quattro jeżdziłem przekładką kolegi i wiem że naprawde nie spiuje się to dobrze i zgadzam sie z kolegami głupie gadanie innych wymiana wałków 10tyś <szok> .ja naprawde nie wiem czemu te śilniki mają taką fatalną opinie moje mtto JAK DBASZ TAK MASZ moja rada kup dobre 2.5 i ciesz się jazdą mówi ci to szcześliwy posiadacz ..

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 13 mar 2012, 16:11

djHebo , oczywiście nie odradzam zakupu 2.5 ale musisz przed zakupem wziąć pod uwagę fakt, że jak kupisz 2.5 to być może czeka cię wymiana nieszczęsnych wałków wraz z hydrauliką, więc najprostszym sposobem jest się zabezpieczyć finansowo na taką ewentualność i mieć pieniądze na boku po kupnie auta. Najrozsądniejszą opcją w razie takich problemów to zmiana kompletu głowic na B... . Ponieważ wątpię żeby sprzedawca dał odkręcić dekle, co według mnie było by wspaniałą opcją dla Ciebie podczas zakupu. <luzik>

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 13 mar 2012, 18:56

Koledzy... :) głowice do przekładki od BAU BDG czy BDH (ew jeszcze BCZ) nie są tak łatwo dotępne jakby sie wydawało. Ja z bratem szukałem samych głowic prze około miesiąc czasu. A to długo jeśli auto ma jeździć a nie stać na klockach. Ludzie krzyczą za te głowice do 2 tys zł za sztukę !!! co dla mnie jest normalną paranoją i ewidentnym znakiem ze ludzie w polsce to ciemnota która chce sie wzbogacić na byle gównie. Tu absolutnie nie mam zamiaru nikogo obrażać. My w ostateczności kupiliśmy cały silnik z wałkami nowego typu - koszt 3800 zł. A silnik jest teraz jak żyletka. Tu proponuję postawić sobie pytanie... czy za takie pieniadze wstawi sie silnik 1.9 ? Sam jeżdzę takim silnikiem (auto z podpisu) i jestem zadowolony. Ale do Audi A6 i jeszcze z Quattro nie widze takiego silnika. No chyba że do jazdy z górek <rotfl>


djHebo, jeśli będziesz kupował samochód z zamiarem późniejszego swapowania to bierz zwykła oskę. A w przypadku quattro pomoże Ci tylko chiptunning.




EDIT

jeszcze przypomniało mi się że quattro waży ponad 1800 KG. Z pasażerami ponad 2 tony..... Więc też trzeba przemysleć jak taki 110 konny silnik bedzie się zachowywał...
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 22:15 przez mnichu, łącznie zmieniany 1 raz.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: djHebo » 13 mar 2012, 22:10

hmm a silniki B... od którego roku montowano w c5? 2.5 TDI B... Już nie miały tego problemu z wałkami, hydraulika itp? Jak sprawdzić podczas oględzin wałki?

Co do quattro to jeździłem znajomego c5 ale 2.8 w benzynie i to jest bajka. Więc takiego napędu szukam. Tylko spalanie 2.8 jest dość spore a gazować audi to jak dla mnie się nie uśmiecha - woĂącu to audi a nie fiat. Zresztą całe życie jeżdzę dieslami i raczej przy tym pozostane.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 mar 2012, 13:41

to nie jest tak że nie miały problemu system poprawiono ale dalej nie wyeliminowano najgorszego zagrożenia czyli użytkownika jak nie pilnujesz hydrauliki przy wymianach rozrządu i dobrego oleju to padną ja mam BAU i przez to ze poprzedni właściciel zaniedbał wymieniłem całość i mam spokój ja oraz ten kto po mnie go kupi

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 14 mar 2012, 20:48

każdy neguje 2.5tdi no ale cóż jeżdżę już 3ci rok i jakbym stał ponownie przed kupnem to kupiłbym napewno!!
Jak ktos wczesnie j napisał Jak Dbasz Tak Masz a jak chcesz sie bujac i niedbac to bedziesz pchał <luzik>
No i duzo zalezy jaki egzemplarz sie kupi.....
P.S a wczoraj mnie odwiedził poprzedni właściciel i chciał odkupic auto no ale za to co zaproponował to mu podziekowałem)
Pozdro:)
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 mar 2012, 22:07

ja wyprowadziłem autko na tip top i nic tylko śmigać
ale z uwagi na spalanie chyba będę musiał go komuś oddać
aż żal serce ściska ale no cóż

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 19 mar 2012, 22:05

Nie rozumiem tej dyskusji, Człowiek zapytał czy da rade przełożyć silnik z 2.5 na 1.9 po co ta krytyka. To czy komuś sie opłaca to niema znaczenia, jednego bedzie to kosztować 3 tyś a innego 500 zł. Na pewno lepiej by było jak by w temacie wypowiadały się osoby które wiedzą coś na temat, łatwiej będzie osobą które chcą się dowiedzieć w tym co ich interesuje, a nie wchodząc w jakis temat czytają niepotrzebne wywody. Jestem na etapie przekładania takiego silnika z 2.5 na 1.9 z tego co się wywiedziałem to np. sprzęgło z dwumasem pasuje bez żadnego problemu od 2.5 i skrzynia tak samo(tylko potrzebny jest dystans między skrzynie a silnik. Należy przedłużyć kable od czujników. a po analizie instalacji wydaje mi sie ze wszystko będzie hulać ale odpowiem dokładnie dopiero jak to połączę , co i jak należy zmienić. Na pewno należy wymienić chłodnice wody, intercooler jak kto chce czy wymienić czy dosztukować rury ( ja akurat miałem rury oryginalne od 1.9 i intercooler dokupiłem za 50 zł. jako że nie zmieniasz skrzyni nie potrzeba zmieniac lewarka zmiany biegów, saĂą, dobrze by było poduszki wymienić pod silnik. Należy zmienic tłumik częćś od środka układu wydechowego, rurki od kompresora do chłodnicy i osuszacza,dopasować rozrusznik od jakiegoś 2.0 tdi najlepiej pasuje. Jak cos mi sie przypomni na pewno dam znać, Ostatecznie aby zmniejszyć koszty można sprzedać stary silnik na części naapewno coś sie przyda innym, jak wtryski pompa, turbo. Pozdrawiam.

Bartek28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: koszęcin

Post autor: Bartek28 » 19 mar 2012, 22:44

tak zapytał i każdy odp. co o tym myśli a nie krytykuje mam za sobą pare przekładek silników i wiem że tam gdzie rządzi elektronika to nie jest takie hop sam wymieniłeś kilka takich przeróbek które nie każdy będzie umiał sam wykonać i jak by nie było żeby to wszystko dziłało jak miało to trzeba czasu i kasy dodaje jeszcze że chodziło o quattro jak już pisałem jeżdziłem taką przeróbką i nie spisuje się to w zadowalający sposób da mnie bo mam porównanie z 2.5 i nie miej pretensji to osób które chciąły pomóc .

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 20 mar 2012, 00:50

michu1002 pisze:tylko potrzebny jest dystans między skrzynie a silnik
rozumiem że w połączeniu 2.5 plus skrzynia nie ma tego dystansu ?
a w 1.9 plus skrzynia od 2.5 to juz dystans jest potrzebny ? Dla mnie ważne pytanie.... skąd taki dystans wziaść ? W niedalekiej przyszłości bede robił takie cuda więc proszę o informacje :)
michu1002 pisze:z tego co się wywiedziałem to np. sprzęgło z dwumasem pasuje bez żadnego problemu od 2.5

i muszę zapytać.... koło dwumasowe w 2.5 V6 jest mocowane na 8 śrubach... Czy nie jest tak że silniki 1.9 mają koło zamachowe montowane na 6 śrub ?

AVG >> http://allegro.pl/audi-a6-1-9tdi-avg-sp ... 93398.html
2.5 V6 >> http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-audi-a ... 20713.html


ABSOLUTNIE nie robię nikomu reklamy.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga