Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 sklep audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Express Parts Motostacja.pl Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[ MULTI] Problem z falowaniem obrotów  
Autor Wiadomość
Sizar33 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2012-03-05, 21:15   [ MULTI] Problem z falowaniem obrotów

Witam
Od 2 m-cy borykam się z problemem falowania obrotów. Może ktoś z Was spotkał się z tym samym i będzie mógł mi pomóc?
Auto pali normalnie i na wolnych obrotach wszystko jest w porządku. Kiedy ruszam i przekroczę prędkość 50-60 km obroty zaczynają falować o około 200 góra/dół. Najbardziej odczuwalne jest to przy prędkości 80-100 km i obrotach pomiędzy 1400-2000. Poniżej i powyżej falowanie jest znacznie mniejsze. Kiedy jadę po prostej i mam około 2000 obrotów wskazówka stoi w miejscu, ale wystarczy, że zaczynam podjazd pod niewielkie nawet wzniesienie falowanie powraca. Po odjęciu nogi z gazu obroty spadają równomiernie. Co ciekawe, problem falowania obrotów mija gdy przechodzę z D na tiptronic.
Ostatnio zauważyłem też, że kilka razy coś zaczęło autem potrząsać kiedy delikatnie wciskam gaz i mam małą prędkość i niskie obroty. Wraz ze wzrostem prędkości drgania ustępują. Czasami skrzynia zrzuca bieg z 6 na 5, tak na kilka sekund jak gdyby coś ją dusiło po czym znowu wrzuca 6 i zaczyna falować.
Tak to wygląda i nie mam pomysłu w czym jest przyczyna?

Sądziłem, że to multitronic nawala, więc wymieniłem skrzynię na drugą ale nie pomogło. Falowanie jak było tak jest. Przy silniku sprawdziłem przepływomierz, wymieniłem przepustnicę, świece i przewody – nie pomogło. Auto co 2/3 dni sprawdzane komputerem i nie ma błędów na silniku i na skrzyni. Obie sondy pracują równo.
Dzisiaj mechanik powiedział mi, że przyczyną może być dwumas. Mam przebieg 260 tys. km. Ale nie ma typowych objawów dla jego usterki. Auto rusza równo, nie szarpie. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków…
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za pomoc.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
daniel1997 
Administrator VIP A6



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Daniel
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3922
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2012-03-05, 21:22   

Witam kolego czegoś nie łapie multitronic przełanczasz na tiptronic i do tego jeszcze dwumas <mysli>
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Wirus 230 KM i 486 NM

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
fenomenalny 
Śpi na forum



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1171
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-05, 22:12   

Sizar33, i na gazie i na benzynie jest tak samo? Jaka w kncu skrzynie ma to auto? multitronic? czy tipa? Cewki byly sprawdzane?
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
feniulolo 
Normalniak


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 187
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-03-05, 23:45   

Falowanie obrotów, które opisujesz prawdopodobnie wynika ze zmęczonego konwertera / sprzęgła hydrokinetycznego. (napisz czy masz tip czy multi <lol> )
Opisywałem swój podobny problem w dziale skrzy?. U mnie była to wina konwertera. Co do drga? to może to być ten skrzynia - przy około 120 telepało autem jak taczką po kocich łbach. Zmieniełm opony, tarcze, gumy...
Po naprawie skrzyni problem ustąpił.

Czy podczas tego falowania obrotów odczuwasz aby skrzynia mieszała biegami ? Jak dodasz gazu lub ujmiesz rozumiem, że falowanie ustaje ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Bart-S 
Normalniak



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 126
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-03-06, 00:05   

daniel1997 napisał/a:
Witam kolego czegoś nie łapie multitronic przełanczasz na tiptronic i do tego jeszcze dwumas <mysli>


Daniel ale czego nie łapiesz? Tiptronic to funkcja ręcznej zmiany biegów (tryb sekwencyjny), który oferuje także skrzynia Multitronic. Koło dwumasowe owszem - ale nie w V6 2.4 i 2.8 benzyniakach...

feniulolo napisał/a:
Falowanie obrotów, które opisujesz prawdopodobnie wynika ze zmęczonego konwertera / sprzęgła hydrokinetycznego. (napisz czy masz tip czy multi <lol> )
Opisywałem swój podobny problem w dziale skrzy?. U mnie była to wina konwertera. Co do drga? to może to być ten skrzynia - przy około 120 telepało autem jak taczką po kocich łbach. Zmieniełm opony, tarcze, gumy...
Po naprawie skrzyni problem ustąpił.

Czy podczas tego falowania obrotów odczuwasz aby skrzynia mieszała biegami ? Jak dodasz gazu lub ujmiesz rozumiem, że falowanie ustaje ?


To nie konwerter ani sprzęgło hydrokinetyczne ponieważ kolega ma Multitronika. Zresztą pisał o biegach w trybie sekwnecyjnym a skoro jest ich 6, to jest to potwierdzenie, że jest to CVT...

Rozumiem, że Twój silnik to 193-konny AMX lub AQD. Jaka skrzynia siedziała oryginalnie w aucie? DZN, EZN czy FNX (sprawdzisz to na wlepie serwisowej - wewnętrzna strona okładki książki serwisowej).

Jaką skrzynię teraz włożyłeś do auta i czy znajduje się w niej coś z tej starej?
_________________
 
 
Sizar33 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2012-03-06, 08:12   

Koledzy już odpowiadam

Falowanie występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, bez różnicy. Cewki nie sprawdzałem.

Pytacie o skrzynię, to multitronik. Silnik mam AQD a skrzynię dobrałem taką jaka była oryginalnie montowana z nalepki w bagażniku - DZN. Poprzednią skrzynię miałem naprawianą i nie byłem z niej zadowolony (auto samo nie ruszało, staczało się na wzniesieniach, miało problemy z podjechaniem pod nawet niewielki krawężnik - jednym słowem brak tzw. żółwia). Nowa skrzynia pochodzi z jakiegoś rozbitka, nie była nigdy naprawiana a sprzedający zapewnia że ma mały przebieg i dał mi na nią roczną gwarancję. Po zmianie skrzyni wszystkie inne problemy się skończyły, pozostało tylko falowanie obrotów.

[ Dodano: 2012-03-06, 08:20 ]
W czasie tego falowania skrzynia potrafi mieszać biegami między 5-6. Jednak tak jak wspominałem zero błędów i na skrzyni i na silniku (poza tymi wynikającymi od gazu). I nie jest to jakieś cykliczne tzn. jadę po równej drodze trzymam równo pedał gazu nie faluje, albo zrobi to raz na 2/3 minuty, zaczyna się jakiś podjazd faluje raz za razem.

Jakieś pomysły?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
przemek9900 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AQD
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: tomaszów mazowiecki
Wysłany: 2012-04-03, 21:15   

Witam Cie Kolego.Podlacz jakiegos kompa i zobacz czy masz rowne obroty na wszystkich kolach,chodzi mi o czujniki abs.Mialem taki sam problem co Ty i tez na tipie sie uspokajal i okazalo sie,ze jeden czujnik w kole byl za daleko.Napisz czy to bylo to.

[ Dodano: 2012-04-03, 21:23 ]
a jeszcze na marginesie,masz moze dobry sterownik do tej starej skrzyni?
 
 
XII 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-12, 09:51   

Witam,
Ja mam 2.5TDI z multitronikiem 01J i też mam falowanie widoczne na obrotomierzu przy prędkościach 50-90 (od kreski do kreski co kilkanaście sekund podczas stałej prędkości - gdy przyspieszam nic się nie dzieje)... W moim przypadku występują również lekkie szarpania autem gdy się rozpędzam, przeważnie od 0km/h do 70km/h potem już nie.

Zaskoczyło mnie to, że kolega zmienił skrzynie i ma to samo... o.0 masakra - ja jestem na etapie rozwiązywania tego problemu - kontaktowałem się z serwisami różnymi - telefonicznie każdy diagnozował mi "skrzynią do remontu" ... byłem/jestem zdecydowany na zakup regenerowanej skrzyni lub naprawę swojej - ale po tym co tu wyczytałem to sam nie wiem co może być przyczyną...

Skoro mamy takie same objawy w 2ch różnych autach benzyna/diesel można wykluczyć kilka czynników... Czytałem gdzieś na youtube (już tego filmu nie ma) w komentarzach do filmu przedstawiającego problem z pulsowaniem obrotów silnika na multi, że przyczyną tego był zasyfiony czujnik obrotów wała na wejściu - tylko, że nie mam potwierdzenia tego bo nikt nie chce się tymi informacjami podzielić i gdzie w ogóle znajduje się ten czujnik i w jaki sposób można go wymontować metodami domowymi.

Dziwna ta cała sprawa.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
robert73 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Robert
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-12, 10:10   

kolego podpinałes pod kompa?trzeba sprawdzić prace skrzyni pod każdym kontem a może pora na wymianę oleju,prawdopodobnie masz błąd ciśnienia oleju aczkolwiek nie wykluczam innego problemu taki jak sterownik skrzyni bo tu też bywają usterki.powodzenia w naprawie
 
 
XII 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-12, 14:13   

No właśnie nie ma żadnych błędów.. nie sprawdzaliśmy podczas jazdy parametrów pracy skrzyni. Robiona była adaptacja ale to nie pomogło. Powiem tak... Nie miałem żadnych problemów ze skrzynią do puki na rondzie przypadkowo podczas ostrego ruszania nie przestawiłem dźwigni z pozycji D na N od tamtej pory lekko poszarpuje i falują obroty silnika :/ albo to po prostu zbieg okoliczności - być może wcześniej nie zwracałem uwagi na pracę skrzyni, a dopiero po tym zdarzeniu zacząłem obserwować te dziwne zachowania. Na zimnym nic się nie dzieje, pełzanie na zimny jak i na gorącym jest ok - pod górkę stoi, a na płaskim jedzie - czyli ok. podejrzewam niski stan oleju w skrzyni - jeszcze tam nie zaglądałem - mam zamiar wymienić olej w skrzyni. Napiszcie mi tylko jakim zalać swojego multitronica 01J... jakiej firmy..

Pozdrawiam.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
robert73 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Robert
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-12, 17:13   

jak kupować olej to w serwisie koszt o ile pamiętam 87 zł litr na pełną wymiane wchodzi ok 8 litrów przy dynamicznej a przy statycznej ponad 4 litry.popraw masz silnik aym 155 km.a ostra jazda i ruszanie przy multitroniku to nie za bardzo to nie tip ani manual aby zrywać autem
 
 
XII 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-12, 22:24   

nie no, nie przesadzajmy ;) może za ostro napisałem ;) po prostu chciałem szybciej się wbić na rondo ;) ..było tak, że po prawie wjechaniu na rondo podczas dodawania gazu dźwignię popchnąłem niechcący ręką na N, obroty silnika wskoczyły na na 4-5k wg wciśniętego gazu... a później by zjechać z ronda z powrotem na D i nie było to na pewno na staniu :/ tu może być problem - mogło się coś uszkodzić w sumie, mimo, że obroty silnika podczas przesuwania dźwigni na D były minimalne (bez pedału hamulca) - wiem, że wykazałem się zerowym doświadczeniem ale każdemu może to się zdarzyć :D niepotrzebnie trzymałem rękę na dźwigni, a co mi pchnęło rękę do przodu to nie wiem :D masakra. Z tym, że zaznaczę głośno i wyraźnie - nie wykluczone, że objawy opisane przeze mnie wyżej nie występowały wcześniej na które po prostu nie zwracałem uwagi - dopiero po tym zdarzeniu..
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Bart-S 
Normalniak



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 126
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-04-12, 22:34   

To tak na przyszłość... Jeśli zdarzy się Wam wrzucić na N w trakcie jazdy - spokojnie wyhamujcie auto i już na postoju przełącznie ponownie na D.
_________________
 
 
robert73 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Robert
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-13, 19:34   

dobra rada popieram <okok>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
shymura 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AQD
Wiek: 30
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-24, 11:52   

Witam, kolegów w mojej audi A6 2,8 AQD ze skrzynią DZN pojawia się podobny problem (falowanie obrotów widoczny na obrotomierzu przy jeździe z równą prędkością, a w przypadku przełączenia na manualną zmianę biegów z D falowanie ustaje. Czasami na zimnym silniku zdarza się że około 60-70km/h pojawia się szarpanie) po wymianie oleju w skrzyni. Wcześniej po kupnie Audi a przed wymianą (użytkowałem auto około 2-3miesięcy) nie pojawiał się żaden z problemów. Czy komuś udało się znaleźć przyczynę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: