Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] slabo kreci powyzej 3600 obr

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

[ AKN 2.5 150 KM] slabo kreci powyzej 3600 obr

Post autor: tolondo » 04 mar 2012, 21:30

A wiec tak jestem po wymianie calej chydrauliki w silniku,wypadlo pare dzwigienek walki byly ok 2 calkiem dobre a na pozostalych dwoch wytarcia na okolo 1mm.zaszalalem i wymienilem wszystko.po wymianie zreszta przed tez ciezko mu dociagnac do max obr od dolu ciagnie milo nawet od 1200 juz czuc jak jedzie ale po przekroczeniu 2200 obr jak by nagle oslabla a na 4,5,6 biegu nie daje rade dociagnac do max obr na 4 jak poczekam to dojdzie do 4200 ale 5,6 juz nie wlasnie wrucilem z testow i nie daje rade wiecje jak 180.i jeszcze jedno jak cisnelem na max i juz nie chcial dalej przy odpuszczaniu gazu powoli dostaje lekkiego kopa.bede drazyl temat teraz skupie sie na ukladzie doladowania bo to mi tylko przychodzi do glowy.dam znac jak jak rozwiaze problem.jeszcze jedno po wymianie chydrauliki silnik klepie nie przyjemnie w przedziale 1200-2000 obr.jak macie jakies sugestje to bede wdzieczny

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 04 mar 2012, 21:56

kat wtrysku masz ok mam rozumiec i teraz pytanie u mnie tez klepie strasznie po wymianie walkow i hydrauliki tez w tym przedziale obrotow walcze juz rok z tym ciagnac ciagnie mi do konca mie ma co zapeszac

xcool
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2012, 18:42
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: xcool » 05 mar 2012, 06:44

Proponuje sprawdzić przepływomierz, miałem podobne objawy jak u Ciebie z tym, że mi ciągnoł do 3tyś obrotów max speed 180 i koniec jakby miał jakieś odcięcie. Po wymianie wszystko smiga :>

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 05 mar 2012, 08:48

walczysz z tym klepaniem juz rok,co robiles co moze byc przyczyna tego klepania.
przeplywke sprawdze ale te odjecia mocy przy 2200obr i wtedy znowu stara sie rozkrecic
kiedys robilem logi dynamiczne i wyszlo ze turbo przelaodowuje.nie dymi nic sie nie dzieje przy porannym odpalaniu.kat wtrysku mechanik ustawial po wymianie chydrauliki to chyba ok.nic bede dzialal dam znac jak do czegosc dojde

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 05 mar 2012, 21:20

tolondo czeba by ruszyc troche temat z tą glosna pracą silnika ,ja tak jeszcze mysle o klinie na kole zebatym na wale małe koło na wale od paska rozrzadu moze klin sciety i jest przestawiony minimalnie, bo ja juz mam wszystko sprawdzone ciekawe co mysli o tym piotrus nasz znachor z forum

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 05 mar 2012, 23:16

wszelkie koncepcje z przestawionym rozrzadem mozna zweryfikowac przy pomocy blokad... (jak u Ciebie ?)

poza tym (ale to prosba do Piotrusia aby potwierdzil) zadna 'edycja' walu korbowego naszych silnikow nie miala typowego 'klina', w najstarszych wystep/klin byl czescia walu, nowsze natomiast, zamiast klina sa jakby 'sciete'. Male prawdopodobienstwo aby kolo zebate bylo 'przestawione' wzgledem walu korbowego.

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 06 mar 2012, 08:22

tak sie zastanawialem tylko czy moze byc klin na dole nie chce mi sie rozbierac calego rozrzadu by sprawdzic,walki tak jak pisalem pokrywaja sie naciecia jak z wkrece bokade w wal ,moze popychacze jakies wadliwe :(

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 06 mar 2012, 08:50

kuki23 pisze:walki tak jak pisalem pokrywaja sie naciecia jak z wkrece bokade w wal
to znaczy ze jest ustawiony prawidlowo - (zakladam oczywiscie ze te walki, ktore widac po zdjeciu prokryw, rowniez sa ustawione prawidlowo wzgledem 'sasiada')

kuki23, trudno jest spekulowac wobec dzwieku, ktorego sie nie slyszy.... czy to na pewno 'klepie' ? - wtryskiwacze tez potrafia wydawac 'zabawne' dzwieki...

teoretycznie istnieje mozliwosc sprawdzenia hydropopychaczy (wg instrukcji z elsy) naciskajac popychacz (trzonkiem drewnianym !!) i sprawdzic szczelinomierzem luz pomiedzy dzwignia a krzywka walka. Nie moze przekraczac bodajze 0,2 mm (oczywiscie pomiaru dokonuje sie gdy krzywka nie naciska na zawor - czyli wznios krzywki jest 'u gory').

kuki23, tolondo, czy w trakcie wymiany 'tego wszystkiego' wymienialiscie rowniez zaworki zwrotne (te pod podstawa filtra oleju, 2 sztuki) ?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 06 mar 2012, 09:17

walki ustawione wzgledem siebie chyba dobrze zablokowany jeden widac sruby od glowicy i drugi tak samo sruby widac w glowicy,co do wtryskow juz byly wymienione zeczywiscie klepaly poprawilo sie po wymianie ale to nie jest jeszcze to,oczywiscie membrana w magistrali olejowej wymieniona zaworki 2 szt tez

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 07 mar 2012, 07:56

u mnie nie byly wymienione te zaworki,to napewno.w najblizszym czasie zrobie logi statyczne i dynamiczne i bede dalej drarzyl temat.tylko te odjecie mocy przy 2200obr i towarzyszace temu lekki pisk niedaje mi spokoju zostalo wymienione wszystko rolki itd cala chydr.nowa napinacz wraz z pompa olejowa wymienione przeplywka ma 2 lata wg.mech jest ok i te odjecie mocy jest takie same od poczatku.generalnie do 2200 ten samochod frunie wkreca b.dobrze zbiera sie nawet na 5.6 biegu super ale jak przekracza 2200 tak jak by przyczepe dostala.sam juz nie wiem co wymienic a bede wymienial az dojde do stanu zadowalajacego.jakies 1.5 roku temu na autostradzie w pelnym komplecie i z pelnym bagarznikiem jechala lekko 230 i wiecej a teraz sam ledwo 190

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 mar 2012, 10:10

tolondo, kuki23,
dobrze byloby znac jeszcze wyniki pomiarow cisnienia oleju (silnik rozgrzany <> 90 stopni, wskazania na jalowym biegu (jakie obroty ?) oraz przy 2000 rpm). Nie wiem czy to dobry trop, ale proces nie wymaga specyficznych kwalifikacji, wiec nie powinien kosztowac duzo oraz wydaje sie ze chyba niemal kazdy warsztat dysponuje manometrem.

kuki23 - daleko masz do Krakowa ? :)

Tolondo - przy wymianie pompy oleju pewnie byly robione - pamietasz wyniki ?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 mar 2012, 12:36

pomiar cisnienia oleju robilem ale juz nie pamietam ale bylo dobrze bo tez stawialem zeslabe cisnienie

[ Dodano: 2012-03-07, 15:43 ]
tx-didi jutro bede w bochni ale do krakowa z bochni jest jeszcze kawalek

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 07 mar 2012, 20:32

pomiary cisnienia oleju byly robione przy wymianie chydrauliki,wg mechanika byly ok tak powiedzial. w srode jade do znajomego mechanika i bedzie sprawdzal wszystko po koleji,usunie mi tez wycieki oleju jakie mi pozostaly po wymianie chydrauliki.generalnie posprawdza wszystko,zobaczymy czy cos znajdzie(powod klepania i braku mocy na wysokich obrotach.porobie logi przy okazji i dam znac co wyszlo

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 12 mar 2012, 06:58

tolondo wiesz juz cos

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 12 mar 2012, 11:25

jeszcze nic nie wiem,do mechanika jade sroda,czwartek po dam znac

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga