[A6 C6] Błąd P0571 - uszkodzony czujnik hamowania / stop
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
[A6 C6] Błąd P0571 - uszkodzony czujnik hamowania / stop
Witam
Dopadł mnie dzisiaj błąd
001393 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik hamowania (1K2945511), jutro zakupy i wymiana. Jeżeli będę miał wystarczającą ilość czasu to może strzele jakieś foto i zrobię manuala
Oprócz migającej kontrolki świec żarowych i błędu jest sporo różnych objawów (m.in. nie działający tempomat, zablokowany kluczyk w stacyjce, problem z połączeniem się ze sterownikiem ABS, pewnie jeszcze coś bym znalazł... ), jutro okaże się czy wszystko miało związek z ww. czujnikiem.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Dopadł mnie dzisiaj błąd
001393 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik hamowania (1K2945511), jutro zakupy i wymiana. Jeżeli będę miał wystarczającą ilość czasu to może strzele jakieś foto i zrobię manuala
Oprócz migającej kontrolki świec żarowych i błędu jest sporo różnych objawów (m.in. nie działający tempomat, zablokowany kluczyk w stacyjce, problem z połączeniem się ze sterownikiem ABS, pewnie jeszcze coś bym znalazł... ), jutro okaże się czy wszystko miało związek z ww. czujnikiem.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 08:34 przez MaTyS, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Za nowy czujnik w ASO zapłaciłem 47,10 PLN ( na alledrogo są oszołomy, które sprzedają używki za 70 PLN ), sama wymiana była banalnie prosta. Trochę się wcześniej naczytałem na forach o częstych przypadkach jego uszkodzenia podczas montażu
Na szczęście nowa wersja czujnika pozbawiona jest możliwości regulacji, a co za tym idzie wyeliminowano możliwość jego uszkodzenia.
Stary uszkodzony czujnik z regulacją, realizowaną poprzez wysunięcie lub wciśnięcie trzpienia. Po maksymalnym wysunięciu trzpienia, wsunięciu w otwór montażowy i przekręceniu w prawo o 45°, trzpieĂą zostaje zablokowany na ustalonej pozycji.
Nowy czujnik bez regulacji.
W celu zdemontowania czujnika ściągamy boczną osłonę bezpieczników od strony kierowcy i odkręcamy jedną śrubę + dwie pod nogami kierowcy (klucz 8 - najlepiej sprawuje się tryczka).
Aby ściągnąć dolną osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy, która zasłania nam dojście do czujnika, odciągamy jej górną krawędź do siebie (zatrzaski).
Następnie odczepiamy wtyczkę diagnostyczną + wtyczkę lampki oświetlającej nogi.
Po wymontowaniu osłony mamy dostęp do przełącznika świateł hamowania, rozłączamy elektryczne złącze wtykowe.
Wymontowujemy przełącznik obracając go w lewo o 45°.
Montaż nowego czujnika przeprowadzamy w odwrotnej kolejności
- poprowadzić przełącznik przez otwór montażowy, docisnąć i zamocować obracając o 45° w prawo.
- podłączyć elektryczne złącza wtykowe.
- zamontować schowek po stronie kierowcy
Fotki robione komórką w kiepskich warunkach, więc jakość nie najlepsza.
Na szczęście nowa wersja czujnika pozbawiona jest możliwości regulacji, a co za tym idzie wyeliminowano możliwość jego uszkodzenia.
Stary uszkodzony czujnik z regulacją, realizowaną poprzez wysunięcie lub wciśnięcie trzpienia. Po maksymalnym wysunięciu trzpienia, wsunięciu w otwór montażowy i przekręceniu w prawo o 45°, trzpieĂą zostaje zablokowany na ustalonej pozycji.
Nowy czujnik bez regulacji.
W celu zdemontowania czujnika ściągamy boczną osłonę bezpieczników od strony kierowcy i odkręcamy jedną śrubę + dwie pod nogami kierowcy (klucz 8 - najlepiej sprawuje się tryczka).
Aby ściągnąć dolną osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy, która zasłania nam dojście do czujnika, odciągamy jej górną krawędź do siebie (zatrzaski).
Następnie odczepiamy wtyczkę diagnostyczną + wtyczkę lampki oświetlającej nogi.
Po wymontowaniu osłony mamy dostęp do przełącznika świateł hamowania, rozłączamy elektryczne złącze wtykowe.
Wymontowujemy przełącznik obracając go w lewo o 45°.
Montaż nowego czujnika przeprowadzamy w odwrotnej kolejności
- poprowadzić przełącznik przez otwór montażowy, docisnąć i zamocować obracając o 45° w prawo.
- podłączyć elektryczne złącza wtykowe.
- zamontować schowek po stronie kierowcy
Fotki robione komórką w kiepskich warunkach, więc jakość nie najlepsza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2012, 15:04
- Lokalizacja: zielona góra
witam.
naczytałem sie na forum tyle opini na temat tego defektu.
w moim audi 3,0 tdi 07 allroad , od czasu do czasu w trakcie jazdy zapala sie kontrolka swiec zarowych do tego kontrolka esp i poziomowania auta , dalsze zjawiska to tak jakby 2 cylindry zostały odłaczone na kilka sekund potem moc wraca na kilka sekund i tak kilka razy. do tego zaczeły mi - raz tak sie stało - migac na przemian swiatła zwn , stopy , pozycje no i po wyłączeniu auta kluczyka nieszło wyciagnąć .
załamka , auto kupiłem jako wymarzone i po 2 miesiacach taka wpadka ,,, po awaryjnym mercedesie który doprowadzał mnie do białosci myslałem ze umrę - AUDI tak zachwalane a tu takie kwiatki . dzis byłem na spr komputerem jakie błedy , sporo ich było , abs , esp , czujnik stopu . czy rzeczywiscie ten czujnik potrafi tak nabruzdzić ???? dodam ze jak naładuje akum to rzadziej sie to dzieje.
mariusz zielona górw
naczytałem sie na forum tyle opini na temat tego defektu.
w moim audi 3,0 tdi 07 allroad , od czasu do czasu w trakcie jazdy zapala sie kontrolka swiec zarowych do tego kontrolka esp i poziomowania auta , dalsze zjawiska to tak jakby 2 cylindry zostały odłaczone na kilka sekund potem moc wraca na kilka sekund i tak kilka razy. do tego zaczeły mi - raz tak sie stało - migac na przemian swiatła zwn , stopy , pozycje no i po wyłączeniu auta kluczyka nieszło wyciagnąć .
załamka , auto kupiłem jako wymarzone i po 2 miesiacach taka wpadka ,,, po awaryjnym mercedesie który doprowadzał mnie do białosci myslałem ze umrę - AUDI tak zachwalane a tu takie kwiatki . dzis byłem na spr komputerem jakie błedy , sporo ich było , abs , esp , czujnik stopu . czy rzeczywiscie ten czujnik potrafi tak nabruzdzić ???? dodam ze jak naładuje akum to rzadziej sie to dzieje.
mariusz zielona górw
mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2012, 15:04
- Lokalizacja: zielona góra
akumulator badałem w specjalistycznej firmie oraz prad ładowania z alternatora , z obciazeniem max i bez obciazenia - wynik pozytywany . akumulator sam dla swojego spokoju doładowuje . kolega w audi a 8 z powodu akum nie mugł jezdzic auto wariowało , okazało sie ze 2 cele sie zlepiły i nie było wł napiecia w układzie . pomyslałem ze mozna doładowac - nic niezaszkodzi ------- inna spraw odpalanie po nocy ,,, czasami ładnbie obrót silnikiem i ok a 9 na 10 razy kreci i kreci , ale zaden dym nieleci ani nic z rur niekapie --- jestem laikiem
mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2012, 15:04
- Lokalizacja: zielona góra
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga