Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2,5TDI V6 150 KM]problem z uruchomieniem silnika

Silniki wysokoprężne
suchy551
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2008, 11:06
Lokalizacja: ciechanów

[A6 2,5TDI V6 150 KM]problem z uruchomieniem silnika

Post autor: suchy551 » 26 paź 2008, 12:36

Witam Wszystkich na forum. Mam problem z uruchomieniem swojej A6. Autko pracowało bez zarzutów do pewnego poranka, jednego dnia odstawiłem auto na parking nic nie wskazywało na to by miało się coś zepsuć, zgasiłem auto zamknąłem, po czym przychodzę rano próbuję uruchomić silnik a ona nic, rozrusznik kręci a autko nie pali, zdarzało się czasem,że trzeba było troszkę ją pokrecić rano po nocy na parkingu, ale zawsze zapaliła, tym razem nic nawet nie załapała. Oczywiście zapakowałem auto na lawetę i pod komputer, po sprawdzeniu żadnych błędów :-/ mechanik twierdzi, że może to być pompa wtryskowa, choć ja uważam że jeśli tak to powinno pokazać błąd na komputerze podczas sprawdzania. Proszę o pomoc i dziękuję z góry
Ostatnio zmieniony 27 paź 2008, 11:27 przez suchy551, łącznie zmieniany 1 raz.

radovan2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 paź 2008, 20:03
Lokalizacja: Gorzów wlkp.

Post autor: radovan2000 » 26 paź 2008, 21:23

sprawdz czy pompa podaje paliwko bo z opisu wygląda jakby po dluższym postoju paliwko sie cofało.tego komp ci nie pokarze.pozdro.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 26 paź 2008, 23:50

świece albo słaba bateryjka,w większości podobnych tematów pomagało,pozdr

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 08:46

suchy551 pisze:choć ja uważam że jeśli tak to powinno pokazać błąd na komputerze podczas sprawdzania.
I tu się mylisz, czesto i gęsto na kompie nic nie wyskoczy, wtedy liczy się doświadczenie.

Chcesz sprawdzić w czym problem odpal auto na "innym paliwie" i będzie wszystko jasne, Zdejmij wąż od Intercoolera przy kolektorze ssącym, weź sobie pomocnika, weź do reki plaka tego do kokpitów - wsiądź w auto i kręć rozrusznikiem a kolega nich wtryskuje Ci plaka do kolektora, jak auto zapali to problem z paliwem jak nie to trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej np czujnik położenia wału itd i itp. Jeśli auto jest zapowietrzony to również na plaka się odpowietrzy bez meczenia rozrusznika. Nie używaj samostartu - w dieslu potrafi rozwalić głowicę! <ok>

Awatar użytkownika
Bubu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:54
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bubu » 27 paź 2008, 09:03

Kolego, najpierw sprawdź czy masz paliwo w przewodzie łączącym filtr paliwa z pompą wtryskową. Bo jeśli nie ma tam paliwa, tylko powietrze to raczej nie odpali, bowiem te silniki wolą ON od O2. By je przywrócić, musisz odpowietrzyć układ, najlepiej za pomocą ręcznej pompki i butli ON. Jeśli jednak masz ON, to sprawdź świece, bo temperatury ostatnio wymagają od diesli podgrzania po nocy. Oczywiście są możliwości, że padła pompa wtryskowa (poluzuj wtryski i zakręć rozrusznikiem, oczywiście jeśli jest tam ON), lub paliwowa (posłuchaj czy się załącza po włączeniu stacyjki) a nawet że strzelił rozrząd lub immobiliser, ale zacznij od tańszych opcji na początek.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 27 paź 2008, 10:42

immo to by kontrolka nie gasla.... paliwo owszem w dieslu podstawa. czujnik polozenia wału jak najbradziej prawdpodobne. moze ci coś kabelki przegryzło? a co plaku to i sprawy nie rozwiarze bo kazdy wie że wtedy zapali.. silnik o samoczynym zaplonie... dając mu plaka pomijasz caly układ wtryskowy i elektronike. to pozwoli tylko na odzucenie teori uszkdzen mechanicznych samego silnika.. a to raczej jest 99 % sprawne bo samochód przyjechał na miejsce i został normalnie zgaszony. jedynie ze przy od powietrzeniu pomoże.

suchy551
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2008, 11:06
Lokalizacja: ciechanów

Post autor: suchy551 » 27 paź 2008, 11:54

Witajcie Koledzy, tak jak mówicie sprawdziłem pompę paliwową ze zbiornika i ona działa choć ma trochę niskie ciśnienie bo ok 1 Bara która to według mechanika od pomp wtryskowych powinna mieć od 2-6. Choć on twierdzi że to nie powinno być powodem nie odpalenia auta bo zadanie dostarczenia paliwa do pompy wtryskowej spełniła. Kolega zajmujący się pompami szuka właśnie mechanicznej przyczyny,ponieważ elektroniczna mam nadzieję że pokazałaby się podczas kontroli komputerowej. Sprawdza zawór wejściowy oraz pompę wewnętrzną pompy wtryskowej oraz jestem w trakcie demontażu pompy paliwowej ze zbiornika paliwa.Teraz tylko mogę czekać na opinię pompiarza no i sprawdzę jeszcze w trakcie wydajność pompy paliwa tej ze zbiornika, Pytanie, też może ktoś się orientuje, czy zbyt niskie ciśnienie pompy paliwa tej w zbiorniku może wpływać na takie też objawy niepalenia?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 12:46

suchy551 pisze:czy zbyt niskie ciśnienie pompy paliwa tej w zbiorniku może wpływać na takie też objawy niepalenia?
Oczywiście że tak! Twóch mechanik ma racje ta pompa dając 1bar daje stanowczo za mało.

Awatar użytkownika
Bubu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:54
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bubu » 28 paź 2008, 15:02

jak już pisałem, sprawdź najpierw czy masz paliwo w przewodzie pomiędzy filtrem a wtryskiem. a co do pompy paliwowej, to ona tylko napełnia koszyk w zbiorniku, za całą resztę odpowiada p. wtryskowa
bez ON nie odpalisz choćbyś nawet silnik wymienił

jedrek33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2008, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

mam podobny problem- pomożcie

Post autor: jedrek33 » 29 paź 2008, 20:58

Witam!

W moim samochodzie dzieje się coś podobnego. jak rano odpalam to za drugim razem się udaje, czasami za pierwszym ale z pomocą pedału "gazu". Jak przejadę 1-3 km i wyłączę silnik i po chwili (5 min) chcę uruchomić silnik to dopiero za drugim razem się udaje. bylem u mechanika sprawdził filtr paliwa, podłączył pod komputer. wg. niego wszystko ok. stwierdził że to pompa paliwa. może powinienem jeszcze coś sprawdzić? auto ma przejechane 140 tyś. km. na nagrzanym silniku nie ma problemu z uruchamianiem.

dzięki za pomoc.
jedrek

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 30 paź 2008, 08:57

Rownie dobrze moze byc zaplon przesuniety.... choc nie wiem jakim cudem mogl sie sam przestawic, ale moze rolka ta na ktorej ustawia sie kat poczatku wtrysku... po ktorej idzie pasek z pompy wtryskowej na walki sie przestawila, badz pora ja wymienic na nowa, kiedy jest cieply silnik pali a kiedy zimny ma ciezko bo z gazem trzeba....
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
Bubu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:54
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bubu » 30 paź 2008, 11:42

jak masz problem tylko na zimnym silniku, to sprawdź świeczki żarowe. pompa paliwa jak walnie, to nie ma znaczenia, czy silnik jest ciepły czy zimny, bo i tak nie poda paliwa, którego nie pociągnie wtryskowa. zresztą pompę łatwo sprawdzić, włączając zapłon, więc możesz to wyeliminować w 5 sek.
stawiam na świece

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robertas1.8 » 30 paź 2008, 12:59

Powiem wam że moje auto miało kiedyś również podobny objaw, tzn zawsze kręciło dobrze, aż pewnego dnia pojawił sie kłopot. Bawiliśmy sie w dzień maturzysty i w bagażniku a6 wylądowały 3 kolumny głośnikowe, skierowane oczywiscie na zewnątrz. Ot tak żeby umilić nauczycielom prowadzenie lekcji. Zabawa była przednia, a z głośników przez 5 godz leciała muzyka, która cicho trzeba powiedzieć nie grała :mrgreen: Jakież było moje zdziwienie kiedy po zabawie, wsiadam do auta, auto zapaliło i po 4 sek zgasło. Pobladłem i zaraz sobie pomyślałem ze poleciał mi rozrząd :shock: Oczywiscie dalsze kręcenie nie miało sensu :-| Skończyło sie na lawecie i wcisnięciu auta do garażu. Po wielu dywagacjach z ojcem na ten temat, doszedliśmy do wniosku że trzeba działać, więc klucze w dłoń i jazda z koksem. Od razu zdiagnozowalismy że nie ma uszkodzenia silnika i że winny jest układ paliwowy. Tylko co mogło sie stać? Otóż po wielu próbach nie znaleźliśmy niczego co mogłoby być uszkodzone, rozebraliśmy nawet bak, i nic. W koncu użyliśmy samostartu i co.... auto zapaliło :shock: Okazało sie że zapowietrzyła sie pompa i jedyna diagnoza którą udało sie stworzyć, to to że wszystko przez te głośniki. Najprawdopodobniej pole magnetyczne które wydzielało sie z tych wynalazków szatana lub też wibracje spowodowały otwarcie sie jakiegoś zaworka zwrotnego i paliwo cofnęło sie spowrotem do baku :-> Zostało tylko tyle w filtrze że ledwo zapaliło i zaciągło powietrze. Więc moja przestroga dla wszystkich użytkowników. Nie nglaśniajcie imprez z bagażników waszych aut, bo tak sie to potem kończy <piwo>


No i co do świec, kiedyś mój ojciec przyszedł do auta bo gdzieś jechał, auto stało całą noc na dworze, a było wtedy -10 st C. Wsiada przekreca kluczyk, kreci rozrusznikiem, pierwszy raz nic, drugi raz potrzymał troche dłużej i wkońcu zaskoczyło. Ojciec jak przyjechał to do mnie z pretensjami, że fajnym dieslem sie zaraziliśmy na zime. -10 a on już nie pali tak jak powinien. Nie dało mu to spokoju na drugi dzien zaraz rozgrzebał swiece i jak wróciłem ze szkoły przyszedł do mnie i mi pokazuje. A ja mówie: Tato, po coś wyciągał te świece???
a on...: Bo wszystkie spalone :mrgreen:

Przepraszam za swój referat z cyklu zycie rodzinne ale tak mi sie to przypomniało, a poniekąd związane z tematem <piwo>
A8 audi wkracza na teren, nic nie poradze, jestem szpanerem

jedrek33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2008, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jedrek33 » 30 paź 2008, 17:37

o tym co pisze: jay_zzA6 to może i racja przesunęli na rozrządzie tak aby było wskazanie na komputerze 2% (punkt odniesienia) wcześniej było 5%. czy to może rozwiązać problem?
jedrek

suchy551
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2008, 11:06
Lokalizacja: ciechanów

[A6 2,5TDI V6 150 KM]

Post autor: suchy551 » 05 lis 2008, 16:51

Dzięki Wszystkim za wyczerpujące podpowiedzi i opowieści, Udało się uruchomić autko po wymianie zaworu zwrotnego przy pompie no ale na krótkim układzie paliwowym, z bańki wężykami.Po podłączeniu do układu nie pali, więc zleciłem mojemu mechanikowi przejrzeć wizualnie przewody paliwowe cm. po centymetrze, no i ku mojej uciesze znalazło się miejsce w którym przewód był skorodowany lecz nie na wylot, ale w ten sposób spuchnięty zmniejszał przepływ paliwa co powodowało niższe ciśnienie dopływu paliwa do pompy,mógł również ten zawór zwrotny źle działać.No Ale w końcu zrobione i Autko chodzi, Mój mechanik troszkę się wczuł i przerobił pompę tą ze zbiornika tak aby dawała większe ciśnienie na pompę wtryskową a mniej na przepompowywanie paliwa z komory do komory zbiornika.Autko Działa fajnie ale zlokalizowanie głupiego zardzewiałego wężyka kosztowało ponad 400 zł ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga