[ MULTI] Nie reaguje na pedał gazu
[ MULTI] Nie reaguje na pedał gazu
Audi A4 B6 2.5TDI bfc, 2003r, 160000km.
Komputer wyrzucał dwa błedy 17134 i 18149 związane z Multitronikiem. Komputer został zregenerowany i błedy nie powracają lecz na biegu P i N auto nie reaguje na pedał gazu (przed i po naprawie). Jak pochodzi z 5 sek i jeszcze raz mu dam gaz do dechy to maksymalnie wzrosną do 1200rpm. Na biegach R i D autem strasznie szarpie. Podbija go do 1500rpm i rusza i puszcza. Dość mocno nim szarpie (silnik cały chodzi pod maską i widać jak koło się przesuwa w przód i tył). Olej został wymienony na właściwy do Multi (100% dobry) i weszło go 4.6L dokładnie. Wcześniej był czerwony a teraz wlałem taki bezbarwny. Jak przednie koła były w powietrzu i wrzuciłem mu D to po 2sek zaczeły się dopiero kręcic i po kolejnych 2sek stały już w miejscu. A mówiąc dokładnie to jak stał w powietrzu to było słychać jak by coś tak się załączało (nie przyjemny dzwięk). Takie chrobotanie. Podłączyłem go do VAG-com i mam wszystkie bloki pomiarowe. Na co zwrócić uwagę ? Czym może być spowodowane moje problemy ze skrzynią ?
Dzięki
Komputer wyrzucał dwa błedy 17134 i 18149 związane z Multitronikiem. Komputer został zregenerowany i błedy nie powracają lecz na biegu P i N auto nie reaguje na pedał gazu (przed i po naprawie). Jak pochodzi z 5 sek i jeszcze raz mu dam gaz do dechy to maksymalnie wzrosną do 1200rpm. Na biegach R i D autem strasznie szarpie. Podbija go do 1500rpm i rusza i puszcza. Dość mocno nim szarpie (silnik cały chodzi pod maską i widać jak koło się przesuwa w przód i tył). Olej został wymienony na właściwy do Multi (100% dobry) i weszło go 4.6L dokładnie. Wcześniej był czerwony a teraz wlałem taki bezbarwny. Jak przednie koła były w powietrzu i wrzuciłem mu D to po 2sek zaczeły się dopiero kręcic i po kolejnych 2sek stały już w miejscu. A mówiąc dokładnie to jak stał w powietrzu to było słychać jak by coś tak się załączało (nie przyjemny dzwięk). Takie chrobotanie. Podłączyłem go do VAG-com i mam wszystkie bloki pomiarowe. Na co zwrócić uwagę ? Czym może być spowodowane moje problemy ze skrzynią ?
Dzięki
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A więc,
Na biegu P nie reaguje na gaz. Chodzi mi o do, tak dla przykładu: jak masz manual i dasz mu na luz do możesz go wkręcić pod wyższe oborty np.4000rpm, a ja tego zrobic nie mogę. Widziałem na innych Multi że jak stał na P to auto się wkręcało na oborty.
Olej wymieniałem sam jak i komputer. Bardzo dbałem o czystość, a olej kupowałem w serwisie Audi. Olej spuściłem metodą statyczną i zleciało około 4,5L (czerwony i bez opiłków). Potem wypoziomowałem auto i zalałem mu 4,4L i zagrzełem go do 35C i jeszcze 0,2brakowało do wypłynięcia oleju.
Dzieki
Na biegu P nie reaguje na gaz. Chodzi mi o do, tak dla przykładu: jak masz manual i dasz mu na luz do możesz go wkręcić pod wyższe oborty np.4000rpm, a ja tego zrobic nie mogę. Widziałem na innych Multi że jak stał na P to auto się wkręcało na oborty.
Olej wymieniałem sam jak i komputer. Bardzo dbałem o czystość, a olej kupowałem w serwisie Audi. Olej spuściłem metodą statyczną i zleciało około 4,5L (czerwony i bez opiłków). Potem wypoziomowałem auto i zalałem mu 4,4L i zagrzełem go do 35C i jeszcze 0,2brakowało do wypłynięcia oleju.
Dzieki
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Nie zrozumiałeś o co chodzi P i N to bieg jałowy dla automatu. Koledze Damianz11 chodzi o to, że przy tej pozycji lewarka zmiany biegów auto nie reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia (obroty silnika nie rosną lub rosną minimalnie).fassi1 pisze:Przecież P to postój a N to luz to jak auto ma reagować na dodanie gazu?
Za duże wartości ciśnienia w układzie hydraulicznym powodują, że liczba obrotów jakie może osiągnąć silnik zostaje ograniczona (mechanizm obronny chroniący przed uszkodzeniem skrzyni).damianz11 pisze:Audi A4 B6 2.5TDI bfc, 2003r, 160000km.
Komputer wyrzucał dwa błedy 17134 i 18149 związane z Multitronikiem. Komputer został zregenerowany i błedy nie powracają lecz na biegu P i N auto nie reaguje na pedał gazu (przed i po naprawie). Jak pochodzi z 5 sek i jeszcze raz mu dam gaz do dechy to maksymalnie wzrosną do 1200rpm. Na biegach R i D autem strasznie szarpie. Podbija go do 1500rpm i rusza i puszcza. Dość mocno nim szarpie (silnik cały chodzi pod maską i widać jak koło się przesuwa w przód i tył). Olej został wymienony na właściwy do Multi (100% dobry) i weszło go 4.6L dokładnie. Wcześniej był czerwony a teraz wlałem taki bezbarwny. Jak przednie koła były w powietrzu i wrzuciłem mu D to po 2sek zaczeły się dopiero kręcic i po kolejnych 2sek stały już w miejscu. A mówiąc dokładnie to jak stał w powietrzu to było słychać jak by coś tak się załączało (nie przyjemny dzwięk). Takie chrobotanie. Podłączyłem go do VAG-com i mam wszystkie bloki pomiarowe. Na co zwrócić uwagę ? Czym może być spowodowane moje problemy ze skrzynią ?
Dzięki
Wygląda na to, że wcześniej miałeś zalany olej przeznaczony dla Tiptronika - skrzynia załatwiona (na stół i analiza mechaniki oraz hydrauliki).
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
G 052 180 A2 - tak to prawidłowy olej dla skrzyni Multitronic (przy czym z uwagi na to, że podczas wymiany statycznej wymieniasz tylko część ATF - masz teraz w skrzynce mieszankę dwóch typów fluidu z lekką przewagą tego prawidłowego .
Mam dziś nockę pracującą więc jeśli nie kładziesz się spać to śmiało możesz dzwonić... Logi dotarły.
Mam dziś nockę pracującą więc jeśli nie kładziesz się spać to śmiało możesz dzwonić... Logi dotarły.
Te o to błedy wyskakiwały przed regenerecją komputera. Teraz nawet po probie jazdy te błedy nie wyskakują już. Hmm, ale olej to i w Tiptroniku nie jest czerwony. Chyba jakiś angielski "mechanior" zalał mu jakieś "siśki". Tam jeszcze trochę tego oleju będzie w skrzyni.
PS. Zadzwonię jutro. Nie chce sobię psuć nocy złymi informacjami
PS. Zadzwonię jutro. Nie chce sobię psuć nocy złymi informacjami
Niestety Jutro zleję olej i będę płukać ją wodą w środku (żartuję) Nie chcę myśleć co się tam wytrało. Mam książke serwisową i napewno olej był wymieniany przy 50000mil w Serwisie a pózniej to nie wiem, ale zaraz sprawdzę dokładnie w książce i napiszę co i kiedy. Ten olej to wygladał jak płyn do wspomagania, taki czerwony. Tak sobię myśle ile już jeździł ten olej.
A wiec gaz juz mam. Jechałem do tyłu a potem do przodu i wrzuciłem mu "N" i zobaczyłem że auto się kreci. Dałem mu do 2500rpm. i wyskoczył błąd 18149 (za wysokie cisnienie oleju) + PRND świeci na czerwono (problem wystąpił). Jeszcze problemu nie rozwiązałem, ale napewno skrzynie zdejme i dalej to już pomyśle. Jak rozwiązesz swoje, tez daj znac.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga