Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Nie reaguje na pedał gazu

Układ napędowy i skrzynie biegów
damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

[ MULTI] Nie reaguje na pedał gazu

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 20:20

Audi A4 B6 2.5TDI bfc, 2003r, 160000km. ;-)
Komputer wyrzucał dwa błedy 17134 i 18149 związane z Multitronikiem. Komputer został zregenerowany i błedy nie powracają lecz na biegu P i N auto nie reaguje na pedał gazu (przed i po naprawie). Jak pochodzi z 5 sek i jeszcze raz mu dam gaz do dechy to maksymalnie wzrosną do 1200rpm. Na biegach R i D autem strasznie szarpie. Podbija go do 1500rpm i rusza i puszcza. Dość mocno nim szarpie (silnik cały chodzi pod maską i widać jak koło się przesuwa w przód i tył). Olej został wymienony na właściwy do Multi (100% dobry) i weszło go 4.6L dokładnie. Wcześniej był czerwony a teraz wlałem taki bezbarwny. Jak przednie koła były w powietrzu i wrzuciłem mu D to po 2sek zaczeły się dopiero kręcic i po kolejnych 2sek stały już w miejscu. A mówiąc dokładnie to jak stał w powietrzu to było słychać jak by coś tak się załączało (nie przyjemny dzwięk). Takie chrobotanie. Podłączyłem go do VAG-com i mam wszystkie bloki pomiarowe. Na co zwrócić uwagę ? Czym może być spowodowane moje problemy ze skrzynią ?

Dzięki

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lut 2012, 20:29

Przecież P to postój a N to luz to jak auto ma reagować na dodanie gazu?
A kto demontował komputer i wymieniał olej w skrzyni i jak to było robione?

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 20:55

A więc,

Na biegu P nie reaguje na gaz. Chodzi mi o do, tak dla przykładu: jak masz manual i dasz mu na luz do możesz go wkręcić pod wyższe oborty np.4000rpm, a ja tego zrobic nie mogę. Widziałem na innych Multi że jak stał na P to auto się wkręcało na oborty.

Olej wymieniałem sam jak i komputer. Bardzo dbałem o czystość, a olej kupowałem w serwisie Audi. Olej spuściłem metodą statyczną i zleciało około 4,5L (czerwony i bez opiłków). Potem wypoziomowałem auto i zalałem mu 4,4L i zagrzełem go do 35C i jeszcze 0,2brakowało do wypłynięcia oleju.

Dzieki :]

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 17 lut 2012, 20:59

fassi1 pisze:Przecież P to postój a N to luz to jak auto ma reagować na dodanie gazu?
Nie zrozumiałeś o co chodzi ;) P i N to bieg jałowy dla automatu. Koledze Damianz11 chodzi o to, że przy tej pozycji lewarka zmiany biegów auto nie reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia (obroty silnika nie rosną lub rosną minimalnie).
damianz11 pisze:Audi A4 B6 2.5TDI bfc, 2003r, 160000km.
Komputer wyrzucał dwa błedy 17134 i 18149 związane z Multitronikiem. Komputer został zregenerowany i błedy nie powracają lecz na biegu P i N auto nie reaguje na pedał gazu (przed i po naprawie). Jak pochodzi z 5 sek i jeszcze raz mu dam gaz do dechy to maksymalnie wzrosną do 1200rpm. Na biegach R i D autem strasznie szarpie. Podbija go do 1500rpm i rusza i puszcza. Dość mocno nim szarpie (silnik cały chodzi pod maską i widać jak koło się przesuwa w przód i tył). Olej został wymienony na właściwy do Multi (100% dobry) i weszło go 4.6L dokładnie. Wcześniej był czerwony a teraz wlałem taki bezbarwny. Jak przednie koła były w powietrzu i wrzuciłem mu D to po 2sek zaczeły się dopiero kręcic i po kolejnych 2sek stały już w miejscu. A mówiąc dokładnie to jak stał w powietrzu to było słychać jak by coś tak się załączało (nie przyjemny dzwięk). Takie chrobotanie. Podłączyłem go do VAG-com i mam wszystkie bloki pomiarowe. Na co zwrócić uwagę ? Czym może być spowodowane moje problemy ze skrzynią ?

Dzięki
Za duże wartości ciśnienia w układzie hydraulicznym powodują, że liczba obrotów jakie może osiągnąć silnik zostaje ograniczona (mechanizm obronny chroniący przed uszkodzeniem skrzyni).

Wygląda na to, że wcześniej miałeś zalany olej przeznaczony dla Tiptronika - skrzynia załatwiona (na stół i analiza mechaniki oraz hydrauliki).

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 21:05

Bart-S witaj <luzik> Dzwoniłem dziś do Ciebie, wiec jutro zadzwonie tak jak piszesz. A co do oleju to był taki czerwono-czarny, a w serwisie kupiłem 5L jasnego. G.....A2 dokładnie nie pamietam, ale na pewno OK.

Pozdrawiam

Tak sobię myśle czy nie dodac jakiegoś filmiku.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lut 2012, 21:10

17134 P0750 Shift Solenoid A malfunction
18149 P1741 Clutch pressure adaptation at limit

Ten wcześniejszy olej to raczej skrzyni nie pomógł.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 17 lut 2012, 21:12

G 052 180 A2 - tak to prawidłowy olej dla skrzyni Multitronic (przy czym z uwagi na to, że podczas wymiany statycznej wymieniasz tylko część ATF - masz teraz w skrzynce mieszankę dwóch typów fluidu z lekką przewagą tego prawidłowego ;)).

Mam dziś nockę pracującą więc jeśli nie kładziesz się spać to śmiało możesz dzwonić... Logi dotarły.

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 21:17

Te o to błedy wyskakiwały przed regenerecją komputera. Teraz nawet po probie jazdy te błedy nie wyskakują już. Hmm, ale olej to i w Tiptroniku nie jest czerwony. Chyba jakiś angielski "mechanior" zalał mu jakieś "siśki". Tam jeszcze trochę tego oleju będzie w skrzyni.

PS. Zadzwonię jutro. Nie chce sobię psuć nocy złymi informacjami ;p

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 17 lut 2012, 21:19

Nie ma to już znaczenia - skrzynię i tak trzeba przepłukać. Obecnym problemem nie jest olej ale uszkodzenie do którego doszło w skrzyni.

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 21:27

Niestety :[ Jutro zleję olej i będę płukać ją wodą w środku <luzik> (żartuję) Nie chcę myśleć co się tam wytrało. Mam książke serwisową i napewno olej był wymieniany przy 50000mil w Serwisie a pózniej to nie wiem, ale zaraz sprawdzę dokładnie w książce i napiszę co i kiedy. Ten olej to wygladał jak płyn do wspomagania, taki czerwony. Tak sobię myśle ile już jeździł ten olej.

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 17 lut 2012, 22:05

kolego do multi lejesz olej tylko oryginalny kupiony w serwisie koszt 87 zł litr o co za bezbarwny wlałeś ?jakiej firmy ?

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 17 lut 2012, 22:09

Wlałem G 052 180 A2 kupiony w "Audi Serwis" i on jest bezbarwny, a wyleciał mi ze skrzyni czerwony.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 17 lut 2012, 22:14

ATF nie jest bezbarwny. Jego kolor określa się mianem słomkowy lub słomkowo brązowy... Może tak, bardziej żółty niż czerwony :)

dmk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sty 2012, 22:37
Lokalizacja: zagranica

Post autor: dmk82 » 21 lut 2012, 18:27

witam jak skonczyla sie diagnoza twojego problemu bo ja mam dokladnie to same ten sam silnik +skrzynia i te same obiawy autem nie jezdze bo juz raz zerwalo mi poduchy i nie chce kupowac nowych a zaden magik nie moze ogarnac tego problemu dzieki za info

damianz11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:51
Lokalizacja: chełm

Post autor: damianz11 » 21 lut 2012, 19:47

A wiec gaz juz mam. Jechałem do tyłu a potem do przodu i wrzuciłem mu "N" i zobaczyłem że auto się kreci. Dałem mu do 2500rpm. i wyskoczył błąd 18149 (za wysokie cisnienie oleju) + PRND świeci na czerwono (problem wystąpił). Jeszcze problemu nie rozwiązałem, ale napewno skrzynie zdejme i dalej to już pomyśle. Jak rozwiązesz swoje, tez daj znac.

Pozdrawiam <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga