Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] jak odpowietrzyc chlodnice c5 1.8t APU

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

[ A6 C5] jak odpowietrzyc chlodnice c5 1.8t APU

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 19:04

witam.
jak opowietrzyc chlodnice w c5 1.8t APU wyskoczyla mi kontrolka chlodzenia silnika, zobaczylem na zbiorniczek i faktycznie malo plynu,tez bylo slabe grzanie w aucie, jak dolalem plynu do zbiornika to teraz temperatura silnika pokazuje 100stopni grzanie super ale silnik sie grzeje na 100 stopni:( prosze o pomoc.
dudzian1980

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:22

W tych silnikach odpowietrza się samo przez zbiorniczek.

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 19:27

tylko ze jak dolalem plynu jest temperatura 100 stopni a w czesniej byla 90 tak jak powinno byc wiec oco chodzi?
dudzian1980

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:33

Płyn sam z siebie nie uciekł. Może coś jest na wykoĂączeniu? Pompa wody?
Układ odpowietrzasz, tak, że lejesz płyn na max, odpalasz furę, nagniatasz węże, żeby powietrze z nich uszło, ustawiasz nagrzewnicę na max i czekasz. Potem powtarzasz jeszcze trochę ugniatanie węży i już. W nowszej generacji np w małyszówce, jest specjalny korek do odpowietrzenia przy bloku gdzieś. Wątpię, żeby był też w C5.. Tutaj raczej metoda wężowa.
Duży obieg się włącza?

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 19:39

dudzian1980, kolego wszystko ok.100 stopni -normalna temperatura robocza auta nic nie szukaj na siłę

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 19:43

dzieki Rafał, sprubuje tak zrobic mysle ze masz racje co do tego ze w 1.8t sie nie odpowietrza:) pozdrawiam
dudzian1980

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:47

krzysiek1972 pisze:dudzian1980, kolego wszystko ok.100 stopni -normalna temperatura robocza auta nic nie szukaj na siłę
Normalna temperatura to 90st a nie 100 :|

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 19:48

Krzysiek 1972 normalna temperatura to 90 stopni
dudzian1980

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 19:53

pociągnelo mu płyn bo pewnie miał zapowietrzony układ od dawna pewnie teraz ma znacznie lepsze ogrzewanie -zgadza się? a węże możesz ściskać do oporu -tak się nieodpowietrza -podstawa dobrze rozgrzać najlepiej aż włączy się wentylator byś miał duży obieg płynu i najlepiej odpowietrzać w najwyższym punkcie-najczęściej przy nagrzewnicy bo tam najczęściej robi się poduszka powietrzna ale z tego co piszesz u ciebie jest ok

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 19:55

dudzian1980, tak na wskażnikach 100 stopni jest ok płyn mu napewno niewże koniec otwarcia termostatu jest powyżej 100 stopni

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:59

Boże widzisz i nie grzmisz. Pociągnęło mu płyn, bo może ma gdzieś wyciek. Jak miał mieć ogrzewanie jak nie miał płynu? I jakie normalne? 100st to dla Ciebie normalne? Powinno być 90. Ma układ zapowietrzony, bo włącza się duży obieg, ale jest gdzieś poducha i nie leci przez silnik. Albo padła pompa i nie pompuje płynu. A co do poduchy przy nagrzewnicy. Jakby tam miał, to by nie miał ogrzewania. Zgadza się?
Jak nie masz o czymś pojęcia to się nie wypowiadaj. Bo w każdym C5 odpowietrza się układ przez ustawienie nawiewów i ugniatanie węży. Ma to na celu wydobyć większe bąble powietrza. Reszta powietrza wydostanie się podczas gazowania i krótkiej przejażdżce, jak przez duży obieg wrócą powrotem do zbiorniczka.
dudzian1980, pytałem Cię czy masz duży obieg? Płyn wraca?

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 16 lut 2012, 20:10

krzysiek masz racjie od czasu dolania plynu mam lepsze ogrzewanie i to sporo lepsze, tylko ze teraz mi sie silnik grzeje, wczesniej bylo ok 90st teraz po dolaniu jest 100st, dodam ze dolewalem plyn na zagrzanym silniku, jak dolalem plynu to zostawilem otwarty zbiornik myslalem ze sam sie odpowietrzy po przez otwarty zbiornik, i faktycznie wyzucal poietrze ale i tak plyn ma 100st
dudzian1980

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 20:13

-=Rafal=-, kolego nie denerwój się -urodzie szkodzi silnik 1,8 to stara jak świat konstrukcja i tak jak ktoś pisał sam się odpowietrza a jak kolega chce mieć 90 stopni to niech wymieni czujnik temperatury zeby miał niewydolną pompę to by mu się zagotował a przede wszystkim niepisał nic o wycieku płynu a w tym silniku jedyne miejsce zapowietrzenia to nagrzewnica

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 20:18

dudzian1980, czasami tak jest albo czujnik szwankuje albo termostat miałem tak w wv passacie po wymianie na nowy termostat zjezdziłem mechaników i po co? by usłyszeć to co ci powiedziałem jakby ci wzrastało powyżej 100 stopni to warto by było się niepokoić

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 20:19

Ktoś pisał. Ja pisałem. Bo odpowietrza się sam. Skoro płyn był, a zakładam że był, to sam z siebie nie wyparował. Musiał gdzieś ujść. Jasne jak słoĂące. Wątpię, żeby czujnik temperatury robił takie rzeczy, skoro było wcześniej ok.

A co nas interesuje Twój zepsuty passat? Temperatura robocza to 90 i ma tyle być i stać jak przyklejone. Więcej może być, jak dajesz mu ostro w dyfer. Może wzrosnąć. Normalne. Albo latem. A nie w czasie normalnego użytkowania. Nie może być 100, bo to oznacza, jakąś usterkę.

I nie pisz postów pod postem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga