Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] Wycieki oleju, duże ciśnienie pod korkiem

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 lut 2012, 17:34

raftor to u mnie na szczęście nie są klejone tylko tam gdzie mi się ułamała to połączyłem wężem...

Rozumiem, zainwestuje pewnie w te odmy i ezektor, a jak to nie będzie to to sprzedam najwyżej. Stał się cud bo gazownik stwierdził ze odeśle reduktor na gwarancje i mówi, że to zeta s i musi wydalać, wielce się zdziwil jak usłyszał ze jest zamontowany zeta n. Stwierdził ze to nie możliwe ale że faktycznie ten zeta n bedzie za słaby do tego silnika i wymieni na zeta s bez dopłat żadnych, szkoda tylko że byłem wcześniej 3 razy i tego nie zauważył jak mówiłem <nerwus> Tylko narazie kij mi z reduktora jak silnik padł.



Możliwe że mogła mi pójść kompresja przez za słaby reduktor? bo kolega fassi1 napisał w innym temacie ze przez taka jazdę mogę ugotować głowice
fassi1 pisze:
Frugo1 pisze:Ja mam dokładnie to samo, instalacja(stag 300+ i reduktor zeta n) ma jakieś 2 m-ce i podczas gwałtownego przyspieszania bierze mi benzynę..
Mam takie coś ze wciskam gaz, przyspiesza następnie przestaje ładnie przyspieszać tak ze 2 sekundy tak jak by paliwa nie było i przełącza się na benzynę i wtedy ciągnie ja rakieta aż czuć wciśniecie w fotel.
Byłem z tym u gazownika, bo wyczytałem ze ten reduktor jest do 150km. Niestety producent podaje, że do 190 KM i gazownik mnie zapewnia że reduktor jest w porządku ( chociaż ja w to nie wierze). Zaprosiłem go wiec na jazdę i przedstawiłem problem wiec jechałem na drugim biegu do spodu przez jakieś 20 sekund - 7500 obr ( bo mówił żeby tak jechać)po czym dowiedziałem się ze mam niewyrysowane mapy i to jest jakieś "auto - coś" i jak pojeżdżę to mi się mapa wyrysuje od LPG albo że może mi to wyłączyć na kompie. Po tej jeździe faktycznie się tak nie przełączał ale tylko zaraz po "butowaniu". teraz dalej to samo...Muszę się przejechać do innego gaziarza.
Porażka. Reduktor zupełnie za słaby.
Ciśnienie leci na łeb, robi sie uboga mieszanka czyli nie ma mocy i auto nie jedzie aż do momentu aż nie spadnie poniżej progu i przełącza na benzynę.
Tak dłużej pojeździsz to ugotujesz głowice.


Petroniusz566 Z tym, że silnik słabszy to tak jak pisałem na LPG był a na benzynie śmigał aż miło.[/b]

Gadałem jeszcze z właścicielem tamtej a6-ki rozbitej. To w sobotę podjadę pooglądać może bym się dogadał żeby lampy i pompę od wspomagania podmienić za opłata oczywiście. I spróbuje może te odmy są lepsze i bym porozmawiał ewentualnie o cenie samego silnika bądź całego auta... Myślałem kupić i na części posprzedawać tylko później kłopot z wyrejestrowaniem... Ale to jeszcze przemyśle dokładnie bo czasem się mogę znowu wkopać po uszy. Sprawdze najpierw dokładnie to odpowietrzenie jak będzie to zmienię olej i zaleje ceramizer a jak nie bedzie odpowietrzenia to rozważę wymianę silnika.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 lut 2012, 19:41

Frugo1 pisze:Możliwe że mogła mi pójść kompresja przez za słaby reduktor?
jak jeździłeś na ubogiej mieszance to tak mogło się stać

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 14 lut 2012, 20:34

Frugo1, ja myślę, że głowice trzymają Ci ciśnienie bo inaczej nie byłoby przedmuchu do oleju tylko na wydech.. No chyba, że są przedmuchy tu i tu.. Jak ostatnio robiłem Ci logi to miałeś problemy z mieszankami na jednej głowicy o ile dobrze pamiętam.. Nie pamiętam jednak czy logi sprawdzaliśmy to na benzynie czy na gazie..
Zresztą dopiero założyłeś gaz i nie chce mi się wierzyć, żeby w tak krótkim czasie mogło to zaszkodzić w takim stopniu.. Ja jeździłem na mieszankach -18, -21 (pod koniec to już mi sondy zaczęło wyłączać) na obu głowicach i dopiero po 1,5 roku zaczął gubić olej
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 lut 2012, 20:48

Petroniusz566 pisze:Ja jeździłem na mieszankach -18, -21
Ale u ciebie to było za bogato, co najwyżej szkodziło katalizatorom, oczywiście jak jeszcze były :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 14 lut 2012, 21:00

grzemo, masz rację mieszanki były za bogate przez padnięty przepływomierz... wypaliło mi przez to uszczelki pod głowicami (znaczy tak mi się wydaje, że to przez to) katalizatory oczywiście też padły ale dużo później.. a dużo by opowiadać.. Jak pojechałem z tym do ASO AUDI w Częstochowie to mi tam powiedzieli, że "bogate mieszanki to wynik działania instalacji LPG, to normalne i nie ma się czym przejmować" i się nie przejmowałem <idiota> <killer> No ale chodzi o to, że spustoszenie w silniku zaczęło być wyczuwalne dopiero po ok 1,5 roku od kupna samochodu czyli za 1,5 roku za mojej kadencji.. a ile wcześniej tak jeździł to nie wiem..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 15 lut 2012, 16:34

znalazłem dobry silnik: http://otomoto.pl/audi-a6-v6-30v-165km- ... 56249.html z tego pojazdu.... Właściciel pomierzył ciśnienia i mówi że jest po 12,5 bara. Przebieg auta 217 tys.

Tylko mógłby mi ktoś powiedzieć czy ten silnik podejdzie pod skrzynie manualna?

Ja mam manuala a to jest tiptronik (chyba) . Dzisiaj albo jutro jadę oglądać samochód... bo przydało by mi się kilka rzeczy z niego...

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 15 lut 2012, 16:57

co do skrzyni jesli chodzi o mocowania to jak najbardziej nie wiem jak to jest z elektronicznymi duperelami ale to juz niech wypowie sie ktos kompetentny . Jak pojedziesz do niego to najlepiej sprawdź jeszcze raz ciśnienie żeby koleżka oleju nie dolewał do cylindrów wtedy one sie uszczelniają i maja większa kompresje ale to pewnie juz wiesz :)
sprawdź sobie spokojnie jak motor pracuje ciśnienie pod korkiem czy zasysa czy wypycha itp

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 lut 2012, 17:01

Witam kolego podejdzie napewno ewentualnie jak cos bedzie inaczej to masz swój silniczek i osprzęt na dawce części.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 15 lut 2012, 17:09

Ok dziękuje wam bardzo za pomoc :> Sprawdzę jeszcze sam silniczek i pogadam z mechanikiem bo znajomy i zrobi wszystko za 500zł czyli wyjecie z tamtego i przełożenie do mojego... <radocha> może będzie chodzić jak nalezy. Jeszcze raz dzieki za szybka odpowiedz :)

Kupiłem nowy ezektor tak na próbę, założyłem i tak ssie pod korkiem ze ledwo go sie da odkrecic, nic nie wyzuca oleju... wiec zainwestowałem w uszczelki :|
Zdarłem dzisiaj pokrywę, strasznie ciężko wymienić uszczelkę pod tym nastawnikiem. Przeciekało faktycznie pod tym pół księżycem całe było nasiąknięte olejem. Silnik ku mojemu zdziwieniu nawet nie taki brudny w środku. Bawiłem się z tym 5 h dzisiaj. W poniedziałek zaleje świerzy olej, kupiłem srodek do czyszczenia silnika. Olej valvoline 5w40 zobaczę co z tego wyjdzie ;/

Obrazek
Obrazek
Obrazek

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 mar 2012, 13:33

czy będziesz dokręcał dekle kluczem dynamometrycznym ? jeśli tak to z jaka siła może ktoś wie tez będę chciał porobić te uszczelki ale najpierw chce kupić klucz dynamometryczny bo do wymiany zawieszenia tez mi sie przyda ,komplet uszczelek simmeringów i zaślepki plus wszystko na silikon porobić.

środek STP to do czyszczenia silnika czy dodatek do benzyny i czyszczenia wtrysków ? tez tak sie zastanawiam czy profilaktycznie przed wymiana oleju nie zrobic płukanki ale szczerze to troche mi sie nogi trzesa jak sobie pomysle ze można cos rozszczelnić takim zabiegiem

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 21 mar 2012, 14:20

raftor pisze:czy będziesz dokręcał dekle kluczem dynamometrycznym ?
niestety nie dokręcałem dekli kluczem dynamometrycznym, tylko po ukosie sama nasadką bez grzechotki i tak kilka razy a pozniej juz grzechotka, tylko delikatnie az sie ladnie ulozyla i dokrecilem do koĂąca tak na wyczucie dosc mocno ale tak, żeby śrub nie pourywać :p Najgorzej żeby wymienić tą uszczelkę pod napinaczem, musialem demontować zewnetrzna osłone rozrzadu, waz od chlodnicy i doopiero oslone wewnetrzna moglem poluzowac (ta co jest przymocowana do bloku silnika) bo inaczej nie idzie podniesc napinacza bo blokuje ta oslona. Duzo zabawy mi zajelo jakieś 5 godzin. Pogrywe4 i metalowe elementy do których przylega uszczelka czyściłem rozpuszczalnikiem nitro, za pomoca wacików higienicznych, wykałaczek, recznika paierowego, wszystko wymyłem bardzo dokładnie ( samo czyszczenie zajelo mi z godzine). Pod napinacz wstrzyknolem troszke benzyny za pomocą strzykawki i wydmuchałem potem kompresorem i tak kilka razy. Potem na rogach silikon termiczny czarny i trzyma jak złoto :D

dwa tygodnie temu wymieniałem pod druga pokrywa i napinaczem i puki co mam już malutki wyciek, praktycznie znikomy, przypuszczam ze spod korka oleju, przed chwila własnie go czyscilem.. zobaczymy :)

raftor pisze:środek STP to do czyszczenia silnika czy dodatek do benzyny i czyszczenia wtrysków ?
ten srodek to do plukania silnika... wiem ze sie nie powinno ale w sumie nie byl brudny bardzo w srodku jak zdjołem pokrywe a z faktu wczesniejszych pomiarów kompresji doszedlem do wniosku ze nie mam nic do stracenia albo bedzie chodzil albo go zajezdze do wakacji i zrobie kapitalke :)


Póki co silniczek chodzi, na oleju przejechałem jakiś tysiąc km i jest czyściutki takze tragedi nie ma. Wymienie pompe od wspomagania jeszcze i pojade do kolegi zmierzyc kompresje jeszcze raz ... moze akurat coś sie poprawiło i obejdzie sie bez kapitalki :)

ps. w 2004 gosciowi strzelil rozrzad przy 100kkm bo w aso bylo sprawdzane i byly wymieniane zawory... i chyba wszytskie uszczelki bo te pod pokywami byly wlasnie z konca 2003 r takze tylko to mnie trzyma ze moze nie jest zle z tym silnikiem .

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 mar 2012, 17:15

Dziekuje za info kolego no ja tez chce sie zabrac niedlugo za uszzelki pod deklami napinaczem dacna slikon z obu stron do tego nowe zaslepki i simmeringi na czujniku halla ambitny plan boje sie czy przy dokrecaniu nie urwe srob i dlatego chce zainwestowac w klucz dynamometryczny tylko nie wiem z jaka sila mialbym dokrecic te srobki , swiece kolego wykrecales ? I jak z wtryskami od gazu ? Mi one beda strasznie przeszkadzaly bo sa przyzkrecone do plastikow od dekli ,
I jeszcze takie ptanko czy odczuwasz kolego roznice mniej cieknie po uszczelnieniu ?

A co do plukanki to roznie mowia ja chba jednak sobie odpuszcze wole nie ryzykowac , ale zato chce wlac do baku stp do czyszczenia wtryskow podobno potrafi zdzialac cuda tym bardziej ze mam Lpg i na nim czesciej jezdze

Pozdrawiam kolege ;) jak bede mial jakies pytania to pozwole sobie napisac na PW

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 21 mar 2012, 21:14

raftor pisze: swiece kolego wykrecales ? I jak z wtryskami od gazu ? Mi one beda strasznie przeszkadzaly bo sa przyzkrecone do plastikow od dekli ,
I jeszcze takie ptanko czy odczuwasz kolego roznice mniej cieknie po uszczelnieniu ?
ÂŚwiec nie wykrecałem :) a wtryski mam luźno także mogę je podnieść, przesunąć, u mnie leża na kolektorze ssacym...
Różnica w wyciekach jest bardzo duża, praktycznie jak mi wyrzucało ponad litr na 10km przed wymiana ezektora tak po wyminaie lalo tak ze była plama pod autem ok 20x20 cm, potem wymienilem pod lewa pokrywa ( ta gdzie napinacz jest od strony rozrządu) to już lało duzo mniej, plama była jakieś 10 cm moze mniej i wymylem silnik, wjechałem na kanał, jak sie okazało lalo tez z pod drugiej pokrywy tyle ze nie dokladnie z niej ale własnie z pod napinacza z tej półokrągłej uszczelki w sumie u mnie była, można powiedzieć luźna ( była strasznie wyrobiona), nowa weszła na wcisk. Po wymianie mam teraz plame na drugi dzien o srednicy moze 1 cm ( taka kropelka ), moze jeszcze splywa stary olej albo wlasnie lalo mi spod korka oleju bo było mokro na pokrywie od korka własnie... uszczelnilem korek i zobacze jak jutro bedzie to wygladać bo własnie wróciłem do domu :) Ale róznica jest ogromna :p
raftor pisze: jak bede mial jakies pytania to pozwole sobie napisac na PW
Nie ma problemu jak coś to pisz, jak będę mógł jakoś pomóc to chętnie pomogę. Pozdrawiam :)

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 mar 2012, 22:35

Ok jak będę sie brał za to to na pewno sie odezwę dobrze miec podporę w kimś kto ma to juz za sobą , mi przed wymiana ezektora i odm tez z pod korka waliło olejem najlepiej wkręcić go na 2 uszczelki taki patent rodem z forum :)

zaślepki i simmeringi sprawdzałeś tez potrafi tamtędy ciec to groszowa sprawa

a jeszcze kolego , z tego co widzę to kupiłeś olej syntetyczny jesteś pewien ze to dobre rozwiązanie? słyszałem ze lepiej lać valvoline 10w40 półsyntetyk ten max life , przymierzam sie do wymiany na niego ale dopiero po kompletnym uszczelnieniu v6 :) no ale jak zalejesz kolego ten olej to możesz mi dać znać jak silnik na nim pracuje

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 21 mar 2012, 22:41

Własnie jak mi bedzie kapało dalej to sprawdze jeszcze tylko zaslepki walkow bo simeringow nie bede ruszal bo to grubsza robota :( taka ilosc oleju to juz wole dolac bo to znikomy wyciek. Sprawdze najpierw kompresje jeszcze raz i jak bedzie ok to moze w przyszlym roku przy wymianie rozrzadu wymienie a jak nie to będę myslal . Teraz tylko jeszcze mi zostala pompa od wspomagania i termostat a z termostatem bedzie troche zabawy i wtedy okresle jak sie to ma wszystko :)

[ Dodano: 2012-03-22, 18:22 ]
raftor pisze:
a jeszcze kolego , z tego co widzę to kupiłeś olej syntetyczny jesteś pewien ze to dobre rozwiązanie? słyszałem ze lepiej lać valvoline 10w40 półsyntetyk ten max life , przymierzam sie do wymiany na niego ale dopiero po kompletnym uszczelnieniu v6 :) no ale jak zalejesz kolego ten olej to możesz mi dać znać jak silnik na nim pracuje

pozdrawiam
Teraz doczytałem, że pytałeś o olej jeszcze :) a wiec olej juz wymieniłem chwile temu, jakis miesic temu, zaraz po wymianie pierwszej uszczelki pod deklem i napinaczem jak dodalem te zdjecia czyli chyba 17 lutego( wczesniejszy olej to juz byla totalna miesznka 5w40 z castrolem i tanimi 5w40 z tesco i auchan po 20zł za litr) :) Na valvoline silniczek pracuje bardzo ładnie, jestem zadowolony <lol> wczesniej mialem lany niby castrol magnatec 5w40 tyle, ze to byl niby lepszy bo byl zalewany w Szwajcari ( auto sprowadzone), poczytalem troche opini o tym oleju, sam go mialem kiedys w astrze f i nie bylem zadowolony dlatego postanowilem zmienic wlasnie na valvoline bo podobno nie jest nigdzie rozlewany... i tak jak mówie jestem zadowolony, przejechałem jakiś 1000 km i olej jest czysciutki, silnik ładnie cicho pracuje, nie ma efektu "dzwonienia" zaraz po uruchomieniu silnika... na te 1000 km dolalem 0,5l ale to przez ta uszczelke pod drugim napinaczem,teraz wyciek mam minimalny. Rozważałem tez 10w40 ale ludzie zalecają jednak do tego silnika lać syntetyk...
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2012-04-03, 20:57 ]
Silnik w miarę doprowadzony do porządku, dzisiaj pomierzyłem kompresje jest ok 14 barów na cylinder, wycikeki ustały. Miałem rysę na misce olejowej ok 1cm i grubosci wlosa... po załataniu olej nie wycieka. Silnik pracuje ładnie nie wiem czemu wczesniej wychodziła kompresja 8,5 bara - teraz wyszła 14 barów z haczykiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga