[ AGA 2.4 165 KM] Wycieki oleju, duże ciśnienie pod korkiem
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
[ AGA 2.4 165 KM] Wycieki oleju, duże ciśnienie pod korkiem
To mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z moja audiolka, mianowicie od począdku gdy ja kupiłem miała wycieki oleju ( drobne) ale przez ostatni tydzieĂą wycieki sa ogromne. Sprawdzałem ezektor, odmy, wszystko jest drożne. Czytałem na forum że można sprawdzić ezektor wciskając pedał hamulca ... i tak: na włączonym silniku pedał chodzi miękko, na wyłączonym jak wcisnę kilka razy to jest niemal kamieĂą. Czyli ezektor chyba działa dobrze.
Problem polega na tym że na rozgrzanym silniku pod korkiem wlewu oleju jest ogromne ciśnienie. Tak jak by nie było odpowietrzenia. Gdy ponownie zakręcę korek i po ok 5 sekundach otworze jest to samo. Z silnika wyciekaja ogromne ilości oleju, na dodatek olej kapie na kolektor i strasznie dymi Jest jeszcze w tym silniku coś co może odpowiadać za odpowietrzenie?
Czy istnieje możliwość uszczelnienia wałków od strony klawiatury ( od środka ) czy trzeba demontować rozrzad? bo prawdopodobnie to jest jedno z miejsc gdzie wybija olej...
Uszkodzony miałem prawdopodobnie czujnik temperatury, wiec wczoraj przy jego wymianie wyczysciłem odrazu dolot, przepustnice, ezektor był czysty...
prawdopodobnie mam tez do wymiany termostat bo silnik nagrzewa sie maksymalnie do 70 st, przedtem była odchyłka na vagu i na konsloli jakies 10 st. teraz chyba bedzie ok.
Chciałem jeszcze zapytać o temperaturę oleju i płynu chłodniczego. Jaka powinna być temperatura oleju w porównaniu do temperatury cieczy chłodzącej? chodzi mi o to czy szybciej powinien się nagrzewać olej czy płyn chłodzący?
Pomijając że auto pali jak smok... ale najprawdopodobniej z powodu niedogrzania silnika.
proszę o pomoc bo nie wiem co z tym robić
Mam problem z moja audiolka, mianowicie od począdku gdy ja kupiłem miała wycieki oleju ( drobne) ale przez ostatni tydzieĂą wycieki sa ogromne. Sprawdzałem ezektor, odmy, wszystko jest drożne. Czytałem na forum że można sprawdzić ezektor wciskając pedał hamulca ... i tak: na włączonym silniku pedał chodzi miękko, na wyłączonym jak wcisnę kilka razy to jest niemal kamieĂą. Czyli ezektor chyba działa dobrze.
Problem polega na tym że na rozgrzanym silniku pod korkiem wlewu oleju jest ogromne ciśnienie. Tak jak by nie było odpowietrzenia. Gdy ponownie zakręcę korek i po ok 5 sekundach otworze jest to samo. Z silnika wyciekaja ogromne ilości oleju, na dodatek olej kapie na kolektor i strasznie dymi Jest jeszcze w tym silniku coś co może odpowiadać za odpowietrzenie?
Czy istnieje możliwość uszczelnienia wałków od strony klawiatury ( od środka ) czy trzeba demontować rozrzad? bo prawdopodobnie to jest jedno z miejsc gdzie wybija olej...
Uszkodzony miałem prawdopodobnie czujnik temperatury, wiec wczoraj przy jego wymianie wyczysciłem odrazu dolot, przepustnice, ezektor był czysty...
prawdopodobnie mam tez do wymiany termostat bo silnik nagrzewa sie maksymalnie do 70 st, przedtem była odchyłka na vagu i na konsloli jakies 10 st. teraz chyba bedzie ok.
Chciałem jeszcze zapytać o temperaturę oleju i płynu chłodniczego. Jaka powinna być temperatura oleju w porównaniu do temperatury cieczy chłodzącej? chodzi mi o to czy szybciej powinien się nagrzewać olej czy płyn chłodzący?
Pomijając że auto pali jak smok... ale najprawdopodobniej z powodu niedogrzania silnika.
proszę o pomoc bo nie wiem co z tym robić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
1. szybciej nagrzeje sie płyn chłodzący
2 Co do odpowietrzania to z tyłu jest jeszzce taka krótka odma moze ja masz zapchana u mnie była strasznie nie drożna koszt 60zł zaminnika i 140 w aso
po wymianie u mnie kompletu odm ezektora wycieki ustały a ciśnienie wróciło do normy
3 co do wycieków to może być
-zaślepka wałka rozrządu,
-korek wlewu oleju może mieć padniętą uszczelkę <proponuje wkręcić go na 2 uszczelki jesli cieknie>
-do tego jak leci po kolektorze możliwe pękniecie uszczelki pod deklami ,
-tudzież uszczelnienie napinaczy łaĂącucha rozrządu
-a na sam koniec , najgorsza z możliwości padnięte simmeringi na wałkach są one z przodu , sporo roboty trzeba zrzucać koła rozrządu ale z tego powodu nie bedzie Ci leciało na kolektor bo sa oczywiscie one z przodu ,
na każdy temat na forum jest multum info jak samemu naprawić
2 Co do odpowietrzania to z tyłu jest jeszzce taka krótka odma moze ja masz zapchana u mnie była strasznie nie drożna koszt 60zł zaminnika i 140 w aso
po wymianie u mnie kompletu odm ezektora wycieki ustały a ciśnienie wróciło do normy
3 co do wycieków to może być
-zaślepka wałka rozrządu,
-korek wlewu oleju może mieć padniętą uszczelkę <proponuje wkręcić go na 2 uszczelki jesli cieknie>
-do tego jak leci po kolektorze możliwe pękniecie uszczelki pod deklami ,
-tudzież uszczelnienie napinaczy łaĂącucha rozrządu
-a na sam koniec , najgorsza z możliwości padnięte simmeringi na wałkach są one z przodu , sporo roboty trzeba zrzucać koła rozrządu ale z tego powodu nie bedzie Ci leciało na kolektor bo sa oczywiscie one z przodu ,
na każdy temat na forum jest multum info jak samemu naprawić
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
Frugo1, zobacz też na tą odmę co jest pod przepustnicą a ja wszystkie odmy zmieniłem na gumowe i mam z głowy a nie płacić ponad 400zł a dwa dni temu kupiłem wszystkie uszczelki koszt ok.350zł pozdro
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949,105.htm
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949,105.htm
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jutro te wszystkie odmy potraktuje kompresorem...
pawel1 te odmy to kupiłeś po prostu kawałek węża, takiego co gazownicy maja? bo czytałem tutaj na forum że można to tym zastąpić. Uszczelki to kupowałeś tez simeringi? czy tylko pod klawiaturę, miskę olejowa? gdzie kupowałeś i jakiej frmy ? Sorki że tak wypytuje ale muszę to jakoś wszystko zrobić w miarę dobrze i tanio...
pawel1 te odmy to kupiłeś po prostu kawałek węża, takiego co gazownicy maja? bo czytałem tutaj na forum że można to tym zastąpić. Uszczelki to kupowałeś tez simeringi? czy tylko pod klawiaturę, miskę olejowa? gdzie kupowałeś i jakiej frmy ? Sorki że tak wypytuje ale muszę to jakoś wszystko zrobić w miarę dobrze i tanio...
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
to węże od gazowników
Uszczelki pod dekle - 2 komplety 78zł nie erling tylko taĂąsze
Uszczelki pod napinacze - 2 komplety (półksiężyce i metalowe blaszki) erling 23zł kompl
Zaślepki wałków - 2 sztuki - po jednym na każdą głowicę nie kupowałem bo to z metalu można wyciągnąć i wyczyścić i na sylikonie osadzić cena gdzieś 4zł
Simeringi wałków - 4 sztuki 13zl szt
nie kupowałem pod miskę
Uszczelki pod dekle - 2 komplety 78zł nie erling tylko taĂąsze
Uszczelki pod napinacze - 2 komplety (półksiężyce i metalowe blaszki) erling 23zł kompl
Zaślepki wałków - 2 sztuki - po jednym na każdą głowicę nie kupowałem bo to z metalu można wyciągnąć i wyczyścić i na sylikonie osadzić cena gdzieś 4zł
Simeringi wałków - 4 sztuki 13zl szt
nie kupowałem pod miskę
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Wawryn Właśnie grzebie pod machą to jak sam odszukam ta odmę to zrobię fotkę
Tymczasem znalazłem wyciek, olej ucieka dokładnie tędy :
dokładnie w tej szczelinie, jak wyłączę silnik to słychać uciekające powietrze i widac uciekajacy olej z powodu cisnienia w silniku. Silnik się tędy odpowietrza i dlatego miałem olej na osłonie rozrządu chyba .Mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest? jaka tam idzie uszczelka? Można odkręcić te dwie śruby?
Takie ciśnienie jest w silniku po 3 minutach pracy:
Po przejechaniu kilku km jest dużo większe.
Idę zrobić cos z tym odpowietrzeniem i czyścić te odmy ale strasznie trzeba uważać bo są bardzo sztywne i kruche. Proszę o odpowiedź jak uszczelnić to miejsce na filmiku
Tymczasem znalazłem wyciek, olej ucieka dokładnie tędy :
dokładnie w tej szczelinie, jak wyłączę silnik to słychać uciekające powietrze i widac uciekajacy olej z powodu cisnienia w silniku. Silnik się tędy odpowietrza i dlatego miałem olej na osłonie rozrządu chyba .Mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest? jaka tam idzie uszczelka? Można odkręcić te dwie śruby?
Takie ciśnienie jest w silniku po 3 minutach pracy:
Po przejechaniu kilku km jest dużo większe.
Idę zrobić cos z tym odpowietrzeniem i czyścić te odmy ale strasznie trzeba uważać bo są bardzo sztywne i kruche. Proszę o odpowiedź jak uszczelnić to miejsce na filmiku
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Przy takim ciśnieniu mogło Tobie tylko w tamtym miejscu wypchnąć pół okrągłą uszczelkę pod nastawnikiem faz rozrządu.Frugo1 pisze:Proszę o odpowiedź jak uszczelnić to miejsce na filmiku
Jeżeli nie była wymieniana i jest dosyć stara to nie jest już taka sztywna jak nowa.
Na zdjęciu masz zestaw uszczelek pod nastawnik.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Frugo1,
to miejsce z filmiku to właśnie napinacze łaĂącucha wałka rozrzadu cena za komplet 23zł plus odrazy nowa uszczelka pod dekiel 70-90zł wklejaj na sylikon
dodałem 2 fotki jedna to jak wkleić uszczelkę pod dekiel klawiatury , 2 to miejsce gdzie wchodzi krótka odma cena zamiennika 60zł mogę to opisać gdzie mniej więcej jest łączy ona doza odmę i idzie pod przepustnice z doża odma łączy się pod tym rozdzielaczem w kształcie cylinderka przy dużej odmie wiele os właśnie tej krótkiej odmy nie czyści ciężko ja zdjąć polecam nagrzać miejsce stuku wtedy plastik będzie bardziej elastyczny
a kiedy kolega olej wymieniał była płukanka czy nie?
pawel1, kolego o jakich 4 simmeringach mówisz możesz je dokładnie zlokalizować ? 2 na wyjściach wałków z głowicy za kołami rozrzadu i gdzie są jeszcze 2?
to miejsce z filmiku to właśnie napinacze łaĂącucha wałka rozrzadu cena za komplet 23zł plus odrazy nowa uszczelka pod dekiel 70-90zł wklejaj na sylikon
dodałem 2 fotki jedna to jak wkleić uszczelkę pod dekiel klawiatury , 2 to miejsce gdzie wchodzi krótka odma cena zamiennika 60zł mogę to opisać gdzie mniej więcej jest łączy ona doza odmę i idzie pod przepustnice z doża odma łączy się pod tym rozdzielaczem w kształcie cylinderka przy dużej odmie wiele os właśnie tej krótkiej odmy nie czyści ciężko ja zdjąć polecam nagrzać miejsce stuku wtedy plastik będzie bardziej elastyczny
a kiedy kolega olej wymieniał była płukanka czy nie?
pawel1, kolego o jakich 4 simmeringach mówisz możesz je dokładnie zlokalizować ? 2 na wyjściach wałków z głowicy za kołami rozrzadu i gdzie są jeszcze 2?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Dwa pozostałe są na wałkach ssących.raftor pisze:gdzie są jeszcze 2?
Tam gdzie masz zmontowane czujniki Halla.
Jeden od przodu, na lewej głowicy jak patrzysz na samochód od przodu
a drugi na prawej głowicy z tyłu.
Na zdjęciu masz tył lewej głowicy. Uszczelniacz wałka po lewej i zaślepka wałka rozrządu po prawej.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Wielkie dzieki za szczegółowy opis a własnie mam tez jeszcze takie pytanko zeby wymienić simmering walków z przodu jasna sprawa zrzucamy rozrzad i koła rozrządu wydłubujemy zakładamy nowa bez zdejmowania wałków , a co do tych z tylu to odkręcamy ta ala obudowę ?
niżej fotka na niebiesko zaznaczone choc tak sobie mys;e z tego miejsca chyba nie powinien ciec olej bynajmniej nie słyszałem o tym głównie dekiel napinacze zaślepka i simmeringi z przodu
niżej fotka na niebiesko zaznaczone choc tak sobie mys;e z tego miejsca chyba nie powinien ciec olej bynajmniej nie słyszałem o tym głównie dekiel napinacze zaślepka i simmeringi z przodu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Dokładnie tak.raftor pisze:zeby wymienić simmering walków z przodu jasna sprawa zrzucamy rozrzad i koła rozrządu wydłubujemy zakładamy nowa bez zdejmowania wałków
Do wbicia nowego uszczelniacza można użyć jakiejś rurki o podobnej średnicy, większej od wałka rozrządu.
Ważne jest, żeby wpychać/wbijać nowy uszczelniacz równomiernie.
Dokładnie tak.raftor pisze:a co do tych z tylu to odkręcamy ta ala obudowę
To jest obudowa z czujnikiem Halla. Potem odkręcamy jeszcze z wałka metalowy pierścieĂą przykręcony jedną śrubą i mamy otwarty dostęp do uszczelniacza.
Dokładnie wyczyścić wszystko przed włożeniem nowego oringa.
Wpychamy go na sucho, bez oleju.
Przed zrzuceniem rozrządu wszystko dokładnie sobie zaznacz, porób kilka zdjęć przed zdjęciem paska rozrządu. Zaznacz mazakiem położenie zębów paska na kołach rozrządu.
Jeżeli będziesz miał problemy w tym temacie, pytaj dalej.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Dzięki wszystkim za Informacje Oleju nie wymieniałem ponieważ byłem w aso sprawdzać historie po zakupie auta i szwajcar zrobił przegląd, powymieniał płyny i po 300km rozbił auto i tak trafiło rozbite do mnie, olej był czysty i świeży wiec nie wymieniałem.
Czyściłem te odmy, tylko w jednym miejscu się ułamała ale połączyłem kawalkiem węża i dwoma opaskami. Ta odma łącząca pokrywy była czysta, eżektor również czyściutki. Wrzucę kilka fotek może komuś się przyda.
Potem zabrałem się za tą odmę która idzie pod przepustnice ( odpinałem ja z 30 minut, strasznie ciężki dostęp) To jest ta tylna odma?
Własnie ona była zatkana, musiałem przetkać inna rurka... potem wszystkie odmy wyczyściłem benzyna i przedmuchałem kompresprem
raftor fajnie że wrzuciłeś ta fotkę bo się zastanawiałem skąd się odpiął ten przewodzik, miałem pytać ale widzę ze ktoś widocznie wcześniej odkręcał przepustnice i go nie podłączył
Poskładałem wszytko tak jak było. Odpaliłem silnik i po paru minutach znowu to samo odpiąłem to małe kolanko od eżektora i z odm z pokryw idzie powietrze wiec są raczej drożne. Gdy przytkam to kolanko olej zaczyna uciekać pod tymi napinaczami. Ciśnienie w silniku wzrasta. Gdy puszcze rurke lub odkrece korek wlewu oleju, wyciek ustepuje. Ezektor delikatnie zasysa tym mniejszym otworem. Juz nie wiem co jest nie tak
Mam jeszcze jakis majonezik pod korkiem aż sie boje pytać ale czy to może oznaczać najgorsze czyli głowice i przedmuchy tym spowodowane ?
Czyściłem te odmy, tylko w jednym miejscu się ułamała ale połączyłem kawalkiem węża i dwoma opaskami. Ta odma łącząca pokrywy była czysta, eżektor również czyściutki. Wrzucę kilka fotek może komuś się przyda.
Potem zabrałem się za tą odmę która idzie pod przepustnice ( odpinałem ja z 30 minut, strasznie ciężki dostęp) To jest ta tylna odma?
Własnie ona była zatkana, musiałem przetkać inna rurka... potem wszystkie odmy wyczyściłem benzyna i przedmuchałem kompresprem
raftor fajnie że wrzuciłeś ta fotkę bo się zastanawiałem skąd się odpiął ten przewodzik, miałem pytać ale widzę ze ktoś widocznie wcześniej odkręcał przepustnice i go nie podłączył
Poskładałem wszytko tak jak było. Odpaliłem silnik i po paru minutach znowu to samo odpiąłem to małe kolanko od eżektora i z odm z pokryw idzie powietrze wiec są raczej drożne. Gdy przytkam to kolanko olej zaczyna uciekać pod tymi napinaczami. Ciśnienie w silniku wzrasta. Gdy puszcze rurke lub odkrece korek wlewu oleju, wyciek ustepuje. Ezektor delikatnie zasysa tym mniejszym otworem. Juz nie wiem co jest nie tak
Mam jeszcze jakis majonezik pod korkiem aż sie boje pytać ale czy to może oznaczać najgorsze czyli głowice i przedmuchy tym spowodowane ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga