Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??

Post autor: Jigitt » 09 lut 2012, 11:40

Witam!! Zastanawiam się poważnie, czy nie pada/padła mi turbina. Otóż od niedalekiego czasu wstecz zauważyłem znaczną utratę mocy, auto nie chce się wkręcać na obroty, idzie mu to bardzo mozolnie (ostatnio nawet miałem problem wyprzedzić jadącego 100km/h Punciaka jadąc na 5 biegu przy 5 osobach w aucie, myślałem że się wścieknę że tak go trzeba prosić).
Zajrzałem do zaworu DV, po dmuchnięciu okazało się że trochę przepuszcza... zakpiłem nowy od TT (koĂącówka nr 710N), ale to też na nic się nie zdało, bo osiągi się nie poprawiły.
Czytałem trochę o objawach padniętego turbo, wiele osób pisze, że za autem powinna się unosić niebieska chmura dymu z wydechu... ale ja nie zauważam takiego objawu... co prawda dymu jest sporo, ale uważam, że to z uwagi na panujący mróz.
Co do ubytków oleju, to fakt, olej gdzieś mi wciąga... od ostatniej wymiany czyli około 8,5tyś km temu dolałem około 0,7L.
Myślałem może jeszcze o opcji zastosowania preparatu jak ten:

EGR 3 Diesel Exhaust Gas Recirculation AEROSOL-Wynn’s

Obrazek

nie wiem jednak czy nadaje się on także do turbiny motoru benzynowego i czy w ogóle jest sens go zastosować??

Wrzucałem też auto na VAG-a, czysto, wyskoczył mi tylko błąd czujnika położenia wału korbowego, ale bez zbędnych problemów dało się wykasować.

Nie wiem co o tym wszystkim sądzić??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 09 lut 2012, 12:47

Wymontuj zawór N75 i sprawdź.
Po podaniu napięcia powinien się otwierać.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 09 lut 2012, 13:06

Co do tego preparatu słyszałem pozytywne opinie,możesz go spokojnie zastosować w benzynce tylko zastosuj go zgodnie z instrukcją.Napewno nie zaszkodzi dozuj go z umiarem zeby ci silnik się nie rozbiegał.A i zobacz co masz w dolocie przed intercolerem czy ci się olej nie leje,zaznaczam że olej będzie ale nie powinno być go na tyle żeby ci sie wylewał z dolotu.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 lut 2012, 13:15

a może lpg miesza w korektach
sprawdź czy po odłączeniu aku na benzynie też jest problem

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 09 lut 2012, 13:27

tokarka606
W którym mniej więcej miejscu będzie ten zawór N75?? Domniemam, że gdzieś blisko samej turbiny tak?? Czy jakby był walnięty to nie pokazałby się jakiś błąd na VAG-u??

grzemo
Co do instalacji LPG, to po przełączeniu na benzynkę jest to samo... :/ Mówisz o odłączeniu aku celem resetu systemu??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 lut 2012, 17:03

Jigitt pisze:Co do instalacji LPG, to po przełączeniu na benzynkę jest to samo... Mówisz o odłączeniu aku celem resetu systemu??
Dokładnie chodzi o wyzerowanie korekt benzynowych które mogą być rozjechane przez lpg (samo przełączenie na pb niczym nie skutkuje gdyż aby korekty długie się zmieniły trzeba by zrobić trochę km).
Dlatego musisz odłączyć aku na 30 min, wyzerujesz korekty, zrób trochę km na benzynie i będziesz miał przynajmniej jasność czy czasem problem nie leży po stronie lpg, a silnikowi dobrze zrobi spalenie kilku litrów benzyny.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 09 lut 2012, 23:19

Jigitt pisze:tokarka606
W którym mniej więcej miejscu będzie ten zawór N75?? Domniemam, że gdzieś blisko samej turbiny tak?? Czy jakby był walnięty to nie pokazałby się jakiś błąd na VAG-u??
Na rurze ssącej między filtrem a turbiną ,zawór odmy też trzeba wyjąć jest przed.
Pierwszy raz jest ciężko ale następny to dwie minuty.
Jeżeli cewka w nim jest ok to błędu pokazywać nie będzie.
N75 ma trzy wyjścia,jedno zawsze zamknięte jak podasz napięcie to wszystkie muszą być otwarte.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 lut 2012, 00:03

Ok, będę dlubal w weekend, może uda mi się coś ustalić, zapodaliscie kilka opcji więc mam co robić.

A powiedzcie na logach dynamicznych nie wykaże co jest przyczyną mojego problemu?
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 lut 2012, 09:11

Dodam jeszcze do moich wstępnych wywodów, że wydaje mi się, że im bardziej nacisnę nogą na gaz, tym mniejsza jest reakcja auta, że auto najlepiej reaguje na gaz w pierwszej fazie naciskania pedału gazu, a potem to tylko ledwo ledwo... <wnerw>
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 lut 2012, 11:27

krzys19600 pisze:Co do tego preparatu słyszałem pozytywne opinie,możesz go spokojnie zastosować w benzynce tylko zastosuj go zgodnie z instrukcją.Napewno nie zaszkodzi dozuj go z umiarem zeby ci silnik się nie rozbiegał.
Dzwoniłem dziś do klepu w Wawce w sprawie tego preparatu i koleś powiedział mi, że do benzynki jest inny preparat, podał mi tego linka:

http://sklep.texpert.pl/do-benzyny/255- ... rosol.html

Uważacie że ten będzie lepszy od tego pierwszego??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 10 lut 2012, 11:44

Nie słyszałem o tym preparacie.A wydaje mi się ze to do czyszczenia zaworów;
DIP 3 - DIRECT INJETION POWER 3CZYSZCZENIE I AKTYWNA OCHRONA ZAWORÓW, GNIAZD ZAWOROWYCH I DOLOTU POWIETRZA SILNIKA BENZYNOWEGO Z WTRYSKIEM PALIWA.Tak pisze na ulotce.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 lut 2012, 11:46

no właśnie, koleś w rozmowie ze mną kazał psikać obudowę filtra, po wcześniejszym wyjęciu filtra... stąd wolałem zapytać czy ten preparat to lepsze rozwiązanie od tamtego...

ale jednak zostanę przy tamtym :)

Dzięki!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 lut 2012, 11:58

no właśnie, koleś w rozmowie ze mną kazał psikać obudowę filtra, po wcześniejszym wyjęciu filtra... stąd wolałem zapytać czy ten preparat to lepsze rozwiązanie od tamtego...

ale jednak zostanę przy tamtym :)

Dzięki!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 10 lut 2012, 12:57

Jigitt pisze:A powiedzcie na logach dynamicznych nie wykaże co jest przyczyną mojego problemu?

Grupa 115 i 002 i można wtedy dużo powiedzieć.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 12 lut 2012, 22:35

słuchajcie, nie wiem co się stało, ale auto wróciło do normy... miałem w sobotę trasę około 200km i na samym koĂącu tej trasy znów wróciła moc auta taka jak była przedtem. Co prawda dziś rano po nocnym mrozie odpaliłem silnik i znów muł, ale po 3 minutach i około 3 km w mieście znów wrócił do normalności... Nie wiem, czy coś w nim zamarza??

Dodam, że przy wymianie DV w wężu był jeden wielki lodowy korek, który usunąłem, ale to nie zdało się na nic, bo auto jak nie miało mocy tak nie miało... a tu wczoraj nie wiadomo dlaczego usterka ustąpiła...

Zgłupiałem już totalnie.

Ponadto psiknąłem w dolot turbiny tego preparatu Wynn's i?? Takiego kopa to auto jeszcze za czasu kiedy je posiadam nie miało... A tylko 3 psiknięcia, na próbę były.

Nie wiem co spowodowało takiego muła przez te ostatnie niemal 2 tygodnie :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga