[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??
Witam!! Zastanawiam się poważnie, czy nie pada/padła mi turbina. Otóż od niedalekiego czasu wstecz zauważyłem znaczną utratę mocy, auto nie chce się wkręcać na obroty, idzie mu to bardzo mozolnie (ostatnio nawet miałem problem wyprzedzić jadącego 100km/h Punciaka jadąc na 5 biegu przy 5 osobach w aucie, myślałem że się wścieknę że tak go trzeba prosić).
Zajrzałem do zaworu DV, po dmuchnięciu okazało się że trochę przepuszcza... zakpiłem nowy od TT (koĂącówka nr 710N), ale to też na nic się nie zdało, bo osiągi się nie poprawiły.
Czytałem trochę o objawach padniętego turbo, wiele osób pisze, że za autem powinna się unosić niebieska chmura dymu z wydechu... ale ja nie zauważam takiego objawu... co prawda dymu jest sporo, ale uważam, że to z uwagi na panujący mróz.
Co do ubytków oleju, to fakt, olej gdzieś mi wciąga... od ostatniej wymiany czyli około 8,5tyś km temu dolałem około 0,7L.
Myślałem może jeszcze o opcji zastosowania preparatu jak ten:
EGR 3 Diesel Exhaust Gas Recirculation AEROSOL-Wynn’s
nie wiem jednak czy nadaje się on także do turbiny motoru benzynowego i czy w ogóle jest sens go zastosować??
Wrzucałem też auto na VAG-a, czysto, wyskoczył mi tylko błąd czujnika położenia wału korbowego, ale bez zbędnych problemów dało się wykasować.
Nie wiem co o tym wszystkim sądzić??
Zajrzałem do zaworu DV, po dmuchnięciu okazało się że trochę przepuszcza... zakpiłem nowy od TT (koĂącówka nr 710N), ale to też na nic się nie zdało, bo osiągi się nie poprawiły.
Czytałem trochę o objawach padniętego turbo, wiele osób pisze, że za autem powinna się unosić niebieska chmura dymu z wydechu... ale ja nie zauważam takiego objawu... co prawda dymu jest sporo, ale uważam, że to z uwagi na panujący mróz.
Co do ubytków oleju, to fakt, olej gdzieś mi wciąga... od ostatniej wymiany czyli około 8,5tyś km temu dolałem około 0,7L.
Myślałem może jeszcze o opcji zastosowania preparatu jak ten:
EGR 3 Diesel Exhaust Gas Recirculation AEROSOL-Wynn’s
nie wiem jednak czy nadaje się on także do turbiny motoru benzynowego i czy w ogóle jest sens go zastosować??
Wrzucałem też auto na VAG-a, czysto, wyskoczył mi tylko błąd czujnika położenia wału korbowego, ale bez zbędnych problemów dało się wykasować.
Nie wiem co o tym wszystkim sądzić??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
Co do tego preparatu słyszałem pozytywne opinie,możesz go spokojnie zastosować w benzynce tylko zastosuj go zgodnie z instrukcją.Napewno nie zaszkodzi dozuj go z umiarem zeby ci silnik się nie rozbiegał.A i zobacz co masz w dolocie przed intercolerem czy ci się olej nie leje,zaznaczam że olej będzie ale nie powinno być go na tyle żeby ci sie wylewał z dolotu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
tokarka606
W którym mniej więcej miejscu będzie ten zawór N75?? Domniemam, że gdzieś blisko samej turbiny tak?? Czy jakby był walnięty to nie pokazałby się jakiś błąd na VAG-u??
grzemo
Co do instalacji LPG, to po przełączeniu na benzynkę jest to samo... Mówisz o odłączeniu aku celem resetu systemu??
W którym mniej więcej miejscu będzie ten zawór N75?? Domniemam, że gdzieś blisko samej turbiny tak?? Czy jakby był walnięty to nie pokazałby się jakiś błąd na VAG-u??
grzemo
Co do instalacji LPG, to po przełączeniu na benzynkę jest to samo... Mówisz o odłączeniu aku celem resetu systemu??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dokładnie chodzi o wyzerowanie korekt benzynowych które mogą być rozjechane przez lpg (samo przełączenie na pb niczym nie skutkuje gdyż aby korekty długie się zmieniły trzeba by zrobić trochę km).Jigitt pisze:Co do instalacji LPG, to po przełączeniu na benzynkę jest to samo... Mówisz o odłączeniu aku celem resetu systemu??
Dlatego musisz odłączyć aku na 30 min, wyzerujesz korekty, zrób trochę km na benzynie i będziesz miał przynajmniej jasność czy czasem problem nie leży po stronie lpg, a silnikowi dobrze zrobi spalenie kilku litrów benzyny.
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
Na rurze ssącej między filtrem a turbiną ,zawór odmy też trzeba wyjąć jest przed.Jigitt pisze:tokarka606
W którym mniej więcej miejscu będzie ten zawór N75?? Domniemam, że gdzieś blisko samej turbiny tak?? Czy jakby był walnięty to nie pokazałby się jakiś błąd na VAG-u??
Pierwszy raz jest ciężko ale następny to dwie minuty.
Jeżeli cewka w nim jest ok to błędu pokazywać nie będzie.
N75 ma trzy wyjścia,jedno zawsze zamknięte jak podasz napięcie to wszystkie muszą być otwarte.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Dodam jeszcze do moich wstępnych wywodów, że wydaje mi się, że im bardziej nacisnę nogą na gaz, tym mniejsza jest reakcja auta, że auto najlepiej reaguje na gaz w pierwszej fazie naciskania pedału gazu, a potem to tylko ledwo ledwo...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Dzwoniłem dziś do klepu w Wawce w sprawie tego preparatu i koleś powiedział mi, że do benzynki jest inny preparat, podał mi tego linka:krzys19600 pisze:Co do tego preparatu słyszałem pozytywne opinie,możesz go spokojnie zastosować w benzynce tylko zastosuj go zgodnie z instrukcją.Napewno nie zaszkodzi dozuj go z umiarem zeby ci silnik się nie rozbiegał.
http://sklep.texpert.pl/do-benzyny/255- ... rosol.html
Uważacie że ten będzie lepszy od tego pierwszego??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
no właśnie, koleś w rozmowie ze mną kazał psikać obudowę filtra, po wcześniejszym wyjęciu filtra... stąd wolałem zapytać czy ten preparat to lepsze rozwiązanie od tamtego...
ale jednak zostanę przy tamtym
Dzięki!!
ale jednak zostanę przy tamtym
Dzięki!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
no właśnie, koleś w rozmowie ze mną kazał psikać obudowę filtra, po wcześniejszym wyjęciu filtra... stąd wolałem zapytać czy ten preparat to lepsze rozwiązanie od tamtego...
ale jednak zostanę przy tamtym
Dzięki!!
ale jednak zostanę przy tamtym
Dzięki!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
słuchajcie, nie wiem co się stało, ale auto wróciło do normy... miałem w sobotę trasę około 200km i na samym koĂącu tej trasy znów wróciła moc auta taka jak była przedtem. Co prawda dziś rano po nocnym mrozie odpaliłem silnik i znów muł, ale po 3 minutach i około 3 km w mieście znów wrócił do normalności... Nie wiem, czy coś w nim zamarza??
Dodam, że przy wymianie DV w wężu był jeden wielki lodowy korek, który usunąłem, ale to nie zdało się na nic, bo auto jak nie miało mocy tak nie miało... a tu wczoraj nie wiadomo dlaczego usterka ustąpiła...
Zgłupiałem już totalnie.
Ponadto psiknąłem w dolot turbiny tego preparatu Wynn's i?? Takiego kopa to auto jeszcze za czasu kiedy je posiadam nie miało... A tylko 3 psiknięcia, na próbę były.
Nie wiem co spowodowało takiego muła przez te ostatnie niemal 2 tygodnie
Dodam, że przy wymianie DV w wężu był jeden wielki lodowy korek, który usunąłem, ale to nie zdało się na nic, bo auto jak nie miało mocy tak nie miało... a tu wczoraj nie wiadomo dlaczego usterka ustąpiła...
Zgłupiałem już totalnie.
Ponadto psiknąłem w dolot turbiny tego preparatu Wynn's i?? Takiego kopa to auto jeszcze za czasu kiedy je posiadam nie miało... A tylko 3 psiknięcia, na próbę były.
Nie wiem co spowodowało takiego muła przez te ostatnie niemal 2 tygodnie
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga