[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika
[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika
Witam.Przeglądałem tematy związane z niedogrzanym silnikiem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Otóż moja V-ka nie potrafi sie zagrzać do 90 stopni.Myslałem że to termostat więc go wymieniłem.Ale podczas jazdy temperatura oscyluje w granicach 60-70 stopni i to trzeba przejechac z 15km żeby ją osiągnąć.Na dłuzszym postoju na wolnych obrotach dojdzie do 90 stopni ale jak tylko ruszę i przejadę 2km gwałtownie spada do 70.
Dodam że wąż po drugiej stronie chłodnicy-dolny jest zimny do póki temperatura nie osiągnie 90 czyli myślę że termostat działa.Potem termostat sie otwiera ale ten drugi wąż nie jest tak ciepły jak górny.
Ale te 90 stopni osiągam tylko na postoju.Od odpalenia i po przejechaniu 25km temperatura oscyluje jak juz wczesniej napisałem w okolicach 70 stopni i nie ma mowy żeby sie podniosła.Nawiew powietrza też jest taki sobie.Ogólnie do pracy mam 13km i jadę w zimnie
POMOCY...
Czy ktoś ma jakis pomysł.Wymienic płyn?może odpowietrzyć?Wyczyścić nagrzewnicę?
Co może być problemem bo mi kolega sugeruje że może uszczelka pod głowicą???
Otóż moja V-ka nie potrafi sie zagrzać do 90 stopni.Myslałem że to termostat więc go wymieniłem.Ale podczas jazdy temperatura oscyluje w granicach 60-70 stopni i to trzeba przejechac z 15km żeby ją osiągnąć.Na dłuzszym postoju na wolnych obrotach dojdzie do 90 stopni ale jak tylko ruszę i przejadę 2km gwałtownie spada do 70.
Dodam że wąż po drugiej stronie chłodnicy-dolny jest zimny do póki temperatura nie osiągnie 90 czyli myślę że termostat działa.Potem termostat sie otwiera ale ten drugi wąż nie jest tak ciepły jak górny.
Ale te 90 stopni osiągam tylko na postoju.Od odpalenia i po przejechaniu 25km temperatura oscyluje jak juz wczesniej napisałem w okolicach 70 stopni i nie ma mowy żeby sie podniosła.Nawiew powietrza też jest taki sobie.Ogólnie do pracy mam 13km i jadę w zimnie
POMOCY...
Czy ktoś ma jakis pomysł.Wymienic płyn?może odpowietrzyć?Wyczyścić nagrzewnicę?
Co może być problemem bo mi kolega sugeruje że może uszczelka pod głowicą???
Próbowałem odpowietrzyć ale ten zawór koło cewek nie chciał puścić więc robiłem to obok nagrzewnicy.Od razu poleciała woda.Odczekałem chwilę ale powietrza nie było.Może ma znaczenie z którego sie korzysta bo podobno są 3 takie odpowietrzniki.Jutro spróbuje jeszcze raz tylko muszę mieć dłuższy imbus bo trochę mało tam miejsca.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 17:16 przez megi74, łącznie zmieniany 2 razy.
WITAM megi74 i co udało ci się odpowietrzyc układ? ja w mojej A6 C5 2,8 Q ACK mam podobny problem również nie dogrzewa mało tego jak przyszły mrozy to wywala mi czerwony alarm że mały stan płynu lub zbyt wysoka temp. silnika co oczywiście mija się z prawdą ponieważ płyn jest a silnik jest zimny i jak się troszkę rozgrzeje alarm gaśnie 3 dni temu wymieniłem czujnik temp. silnika ale dalej to samo więc czy to będzie termostat?
ryba_73
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Witaj Megi74. Mam ten sam silnik co Ty. Ostatnio jak było -27st C samochód stał w garażu. Rano wyjechałem no i po przejechaniu 30km wskazówka temp silnika dopiero lekko się podniosła. Ale że mam w gazie to niestety mi się nie przerzucił i jechałem na benz. Stanąłem na chwilę na poboczu, 90st złapał w jakieś 3min może mniej i dopiero jak ruszyłem to przerzucił się na gaz. Po ruszeniu temp spadła do 50-70 zależne to było od prędkości. Jak nie było mrozów to trzymał 70st. Termostat wymieniony i układ odpowietrzony. Tylko jest jedna rzecz która chyba jest bardzo istotna w tych silnikach a ja mam ją uszkodzoną. To jest taki trójnik z zaworkiem kierunkowym. Znajduje się on z tyłu silnika bardziej po prawej stronie(stoją przed autem). U mnie na każdym z wyjść tego trójnika były pęknięcia i płyn mi uciekał więc go wyjąłem i zastąpiłem kolankiem i innym zwykłym trójnikiem. Ale co najlepsze żadnego zaworka w środku nie było. Problem niedogrzania jak był tak i jest. Wie ktoś coś na temat tego trójnika i jakie on spełnia zadanie? Gdzie mogę taki dostać? W sklepach nigdzie nie ma i na szrotach, allegro też nie mogę znaleźć. Zdjęcie załączę jutro. Proszę o jakieś informacje. pozdrawiam
Hmmm jaki trójnik ? Masz na myśli może ezektor ? Tylko, że w nim nie ma płynu. Link do ezektora a6-c5-24-28-jak-wymienic-ezektor-fotost ... ht=ezektor
Ja wam natoimiast powiem, mam też ACK, że mi się niesamowicie szybko zagrzewa nawet na tym mrozie, po przejechaniu okolo 3-4 km mam 90* i pozniej w ciagu dnia po zgaszeniu, odpaleniu ladnie trzyma. Termostat wymieniałem w zeszłym roku, tak samo chłodnicę.
Ja wam natoimiast powiem, mam też ACK, że mi się niesamowicie szybko zagrzewa nawet na tym mrozie, po przejechaniu okolo 3-4 km mam 90* i pozniej w ciagu dnia po zgaszeniu, odpaleniu ladnie trzyma. Termostat wymieniałem w zeszłym roku, tak samo chłodnicę.
Ja mam wszystko nowe można powiedzieć bo odbudowa silnika u mnie była robiona ACK.
Mam termostat Wahler i po przejechaniu ok 2-3 km przy obecnych mrozach mam 90 stopni i nie spada trzyma cały czas 90 nie zależnie ile jadę i czy stoję w miejscu temperatura nie malej ani nie wzrasta równiutkie 90 ma i dobrze grzeje.
Więc jak dla mnie to tylko termostat albo zapowietrzony układ jeżeli temp spada i rośnie zamiast trzymać 90 stopni.
No możliwe że wiskoza się zablokowała i chodzi na sztywno ale to mało prawdopodobne...
Mam termostat Wahler i po przejechaniu ok 2-3 km przy obecnych mrozach mam 90 stopni i nie spada trzyma cały czas 90 nie zależnie ile jadę i czy stoję w miejscu temperatura nie malej ani nie wzrasta równiutkie 90 ma i dobrze grzeje.
Więc jak dla mnie to tylko termostat albo zapowietrzony układ jeżeli temp spada i rośnie zamiast trzymać 90 stopni.
No możliwe że wiskoza się zablokowała i chodzi na sztywno ale to mało prawdopodobne...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. jako że kolega ma lpg zapewne jest to trójnik od wcięcia w instalacje ogrzewania do reduktora chyba że sie mylę i kolega ma jeszcze Webasto i ten trójnik jest zarazem zaworem zwrotnym . okaże się jutro temat musi być rozwiązany bo mam ten sam problem jak opisany wyżej -termostat wymieniany wielokrotnie(pewnie stare były dobre ) a efekt pływającej temperatury jak wyżej czekam na rozwiązanie .pozdro
tylko quatrro !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga