Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ALF 2.4 165 KM] Wyrzuca płyn chłodniczy przy przełączeniu

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ ALF 2.4 165 KM] Wyrzuca płyn chłodniczy przy przełączeniu

Post autor: paput » 04 lut 2012, 23:54

witam, mam następujący problem:
Auto rozgrzewałem na benzynie i płynnie przełączyło sie na gaz, po dojechaniu do celu przez jakieś 300 metrów nacisnałem przycisk i wyłączył się gaz i jechałem na benzynie.
Po powrocie do auta zauwazyłem kałuże pod nim. Wywaliło mi płyn chłodniczy. Jak to możliwe? Czy coś źle zrobiłem? Nie można tak robić w sekwencji? Teraz ciezko mi przychodzi odpowietrzenie auta. Po odpowietrzeniu jeździ normalnie a po 4 godzinach znowu zapowietrza się układ i parownik jest zimny.

moja instalacja jeszcze jest na gwarancji: mam
-komputer Lecho SEC
-wtryski OMVL niebieskie
-parownik Zavoli S
-wielozawór Tomasetto

auto to: audi a4 b5 2.4 V6

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 08:59

Mogło się zdarzyć, że parownik wewnątrz jest nieszczelny i gaz w nim się rozprężający przedostaje się do układu podgrzewania parownika, czyli defacto do układu chłodzenia silnika.
Sprawdź, czy płyn w chwili wydostawania się z układu nie śmierdzi LPG.
Parownik będzie zimny w tym momencie, bo gaz LPG wypchnie z niego całe chłodziwo z układu chłodzenia silnika. Węże układu chłodzenia mogą się robić twardsze podobnie, jak w wypadku uszkodzenia uszczelki głowicy.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 05 lut 2012, 09:29

No nie dalej jak w sobotę kolega miał identyczny przypadek u niego jeden z węży układu chłodzenia tak z twardniał na mrozie ( -23 stopnie) że jak dał po garach ,ciśnienie wody rozerwało połączenie rury a raczej pękła-ułamała się rura gumowa.Radzę sprawdzić wszystkie połączenia bo to one są najbardziej narażone ,tym bardzie podczas takich mrozów.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 10:52

ArKos72 pisze:Mogło się zdarzyć, że parownik wewnątrz jest nieszczelny i gaz w nim się rozprężający przedostaje się do układu podgrzewania parownika, czyli defacto do układu chłodzenia silnika.
Sprawdź, czy płyn w chwili wydostawania się z układu nie śmierdzi LPG.
Parownik będzie zimny w tym momencie, bo gaz LPG wypchnie z niego całe chłodziwo z układu chłodzenia silnika. Węże układu chłodzenia mogą się robić twardsze podobnie, jak w wypadku uszkodzenia uszczelki głowicy.
tylko to zdarzyło się przy przełączeniu na beznyne, a teraz nie mogę odpowietrzyć układu
jak uchyliłem opaskę na jednym z weży chłodzenia od parownika to tak jakby para lub gaz leciał, wąchałem ale zalatywało glikolem bardziej niż gazem tak mi się wydawało. Cały czas przez 20 minut ten gaz leciał i nic nie chciało się przelać.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 lut 2012, 11:01

To zakręć gaz w butli i już wtedy nic nie powinno się ewentualnie przedostawać do układu chłodzenia. Jeśli oczywiście jest problem z uszkodzonym reduktorem.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 11:24

paput pisze:tylko to zdarzyło się przy przełączeniu na beznyne
Bo pozostały w układzie reduktora gaz musiał gdzieś ujść. Przecież nie był konsumowany przez silnik, a podczas pracy na LPG silnik go zużywa więc ciśnienie z parownika ma gdzie ujść.
Jeśli auto będzie jakiś czas uzytkowane TYLKO na Pb i po odpowietrzeniu go problem nie pojawi się więcej, to ewidentnie układ LPG jest winien i moim zdaniem konkretnie parownik.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 12:26

ArKos72 pisze:
paput pisze:tylko to zdarzyło się przy przełączeniu na beznyne
Bo pozostały w układzie reduktora gaz musiał gdzieś ujść. Przecież nie był konsumowany przez silnik, a podczas pracy na LPG silnik go zużywa więc ciśnienie z parownika ma gdzie ujść.
Jeśli auto będzie jakiś czas uzytkowane TYLKO na Pb i po odpowietrzeniu go problem nie pojawi się więcej, to ewidentnie układ LPG jest winien i moim zdaniem konkretnie parownik.
teraz pojeździłem po nocy i przełączył mi się na gaz dopiero przy 90 stopniach, jeden wąż od parownika ciepły drugi zimny... Czemu tak jest? Zamarzł parownik?
Czy przyczyną tego jest własnie uszkodzony parownik?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 12:37

Czy przyczyną tego jest własnie uszkodzony parownik?
Bardziej powietrze w parowniku. Musi być ogrzewany, ponieważ gaz rozprężając się gwałtownie obniża swoją temperaturę - ma ok. -15 -20*C i w tym celu jest w obiegu chłodzenia silnika, aby nie zamarzał.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 12:42

ArKos72 pisze:
Czy przyczyną tego jest własnie uszkodzony parownik?
Bardziej powietrze w parowniku. Musi być ogrzewany, ponieważ gaz rozprężając się gwałtownie obniża swoją temperaturę - ma ok. -15 -20*C i w tym celu jest w obiegu chłodzenia silnika, aby nie zamarzał.
Tzn jak już się przełączył obydwa węże zrobiły się ciepłe a tak do 90 stopni to cały czas jeden był tylko ciepły, tak jakby parownik nie puszczał dalej cieczy. Czy przyczyna tego jest zapowietrzony układ?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 12:50

paput pisze:Czy przyczyna tego jest zapowietrzony układ?
Może tak być. Może też ciśnienie w parowniku wskutek nieszczelności.
Poczytaj jeszcze raz co ci się radzi, i będzie jasność:
ArKos72 pisze:Jeśli auto będzie jakiś czas uzytkowane TYLKO na Pb i po odpowietrzeniu go problem nie pojawi się więcej, to ewidentnie układ LPG jest winien i moim zdaniem konkretnie parownik.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 12:53

ArKos72 pisze:
paput pisze:Czy przyczyna tego jest zapowietrzony układ?
Może tak być. Może też ciśnienie w parowniku wskutek nieszczelności.
Poczytaj jeszcze raz co ci się radzi, i będzie jasność:
ArKos72 pisze:Jeśli auto będzie jakiś czas uzytkowane TYLKO na Pb i po odpowietrzeniu go problem nie pojawi się więcej, to ewidentnie układ LPG jest winien i moim zdaniem konkretnie parownik.
Ok tak zrobię. Tylko jeszcze jedno pytanko--- Czemu układ może się sam zapowietrzać?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 12:56

Jeszcze raz uważnie przeczytaj:
ArKos72 pisze:Mogło się zdarzyć, że parownik wewnątrz jest nieszczelny i gaz w nim się rozprężający przedostaje się do układu podgrzewania parownika, czyli defacto do układu chłodzenia silnika.
I potem jeszcze raz... ;)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 15:11

ArKos72 pisze:Jeszcze raz uważnie przeczytaj:
ArKos72 pisze:Mogło się zdarzyć, że parownik wewnątrz jest nieszczelny i gaz w nim się rozprężający przedostaje się do układu podgrzewania parownika, czyli defacto do układu chłodzenia silnika.
I potem jeszcze raz... ;)
to rozumiem, czyli radzisz podjechać do gazownika?

mam jeszcze taki objaw:
nie mam praktycznie grzania teraz w aucie, bo z tego co widze parownik jest własnie przed nagrzewnica zamontowany. Dopiero kiedy jade tak 3 tys obrotów to lekko ciepło zaczyna lecieć z nawiewów, kiedy ujmę noge z gazu znowu robi się chłodno

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 16:02

Napiszę jeszcze raz...

1. układ jest moim zdaniem zapowietrzony przez nieszczelny parownik
2. pojeździj TYLKO na benzynie odpowietrzając wcześniej układ chłodzenia
3. nie każę jechać do gazownika
4. nie będzie grzało, jeśli układ chłodzenia jest zapowietrzony, pow. 3000obr przelewa się trochę płynu i coś tam czuć
5. nie powinieneś jeździć z zapowietrzonym układem, bo na dłuższą metę możesz przegrzać głowice w silniku

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2012, 17:33

ArKos72 pisze:Napiszę jeszcze raz...

1. układ jest moim zdaniem zapowietrzony przez nieszczelny parownik
2. pojeździj TYLKO na benzynie odpowietrzając wcześniej układ chłodzenia
3. nie każę jechać do gazownika
4. nie będzie grzało, jeśli układ chłodzenia jest zapowietrzony, pow. 3000obr przelewa się trochę płynu i coś tam czuć
5. nie powinieneś jeździć z zapowietrzonym układem, bo na dłuższą metę możesz przegrzać głowice w silniku
zdjąłem przewód który prowadzi do parownika i przy 3 tys obr na postoju i 90 stopniach na blacie ledo co leci stamtąd płyn praktycznie w ogóle :( wydawało mi się że padła pompa cieczy chłodzącej, no ale przecież jeżdże bardzo dynamicznie i temperatura utrzymuje się 90 stopni. Gdzieś by wąż był przygiety?

tak to u mnie wygląda
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 21:43 przez paput, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga