Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJL 1.8 180 KM] wielka plama oleju

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

[ AJL 1.8 180 KM] wielka plama oleju

Post autor: PictBridge » 01 lut 2012, 22:07

Witam, samochód nie był odpalany 4 dni postał na mrozie i zrobiła się wielka plama oleju pod nim z czego może wyciekać jakieś rady może jakieś podobne doświadczenia ?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 lut 2012, 22:11

PictBridge, najlepiej podjedż na kanał luknij pod auto przyczyn może być wiele np. podkładka pod korkiem,uszczelniacz na wale,luźny filtr oleju lub uszczelka itp.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 22:13

Weź pod uwagę to, że:
a) kolega nie może otworzyć auta
b) wywaliło olej po mrozie
c) jak pojedzie jak mu wyleciał olej

Miski nie rozsadzi, w to wątpię, wał, uszczelka, albo odma.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 lut 2012, 22:19

-=Rafal=- pisze:Weź pod uwagę to, że:
a) kolega nie może otworzyć auta
b) wywaliło olej po mrozie
c) jak pojedzie jak mu wyleciał olej

Miski nie rozsadzi, w to wątpię, wał, uszczelka, albo odma.
Witam kolego jasnowidz nie jestem jak wyleciał wystarczy dolać jak nie to laweta <luzik>

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 01 lut 2012, 22:20

sprawa z otworzeniem to jutro kumpel otworzy jego stary jest specem od tego tzw awaryjne otwieranie drzwi no a z mechanikiem to holowanie zostanie abym nie popłynął za dużo $

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 23:01

No jak po nocy wywaliło olej, to znaczy że coś rozsadziło, więc nawet dolanie nie pomoże ;)
Laweta i targaj parchutla do mechanika :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 lut 2012, 23:03

-=Rafal=-, <okok>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 23:04

daniel1997, <luzik>
Swoją drogą to gdzie Wy trzymacie te auta :D 2 dni mrozów a to już chyba 3ci taki problem :P

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 lut 2012, 23:10

-=Rafal=-, z moja kozą nie mam problemu narazie fryga jak ta lala mróz jej nie straszny bardziej mi szkodzi pozdrawiam.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 01 lut 2012, 23:28

5 dni mrozow i wszystkim zaczyna olej wywalac ;/ u mnie lecial z pod uszczelki chłodnicy oleju ale to tylko na właczonym silniku jak bylo cisnienie
Najlepiej samochod odpalac codzienie i chociaz z 10km zrobic zeby pochodzil
Pare dni temu od mrozu w moim drugim samochodzie (golf) wywalilo olej odma az sie caly monowtrysk zalał i na dodatek wydmuchało uszczelke pod głowica a to wszystko przez to ze samochod stał 3 dni bez odpalania bo napewno jak by jezdzil codziennie to by nic sie nie stało.
No chyba ze ktos ma garaz to samochod moze stac cała zime :D

lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: lewy87r » 02 lut 2012, 09:40

Witam,

ja jeżdżę autem codziennie po xxxkm, wczoraj 500km zrobiłem... i dzisiaj rano(wczoraj też) olej pod autem :) na parkingu za moją c5 stoi taka sama tylko, że sedan i z litr oleju pod nią...

Podjechałem do mechanika na podnośnik i "jakaś przejściówka" między miską a filtrem oleju przepuszcza... ale nie na łączeniu filtra.
Mechanik skwitował tylko, że już 3samochód od wczoraj.
Tak więc koszt ~100zł i 2h pracy żeby uszczelnić.

Więc wnioskuję, że po prostu od mrozów się tak dzieje ponieważ są 2 części metalowe wykonane zapewne z innych domieszek i różnie się kurczą pod wpływem zimna... przy czym dochodzi do nieszczelności.

Pozdrawiam - nie wiem czy naprawiać czy czekać na lepsze temperatury (ja uszczelniam)

Podobno to

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 02 lut 2012, 11:35

Przejściówka czyli chłodnica oleju. Pekła uszczelka ktora kosztuje 12zł.
Ja wczoraj robiłem to u siebie i teraz wszystko dziala i jest git ;)

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 02 lut 2012, 19:31

lewy87r pisze:wnioskuję, że po prostu od mrozów się tak dzieje ponieważ są 2 części metalowe wykonane zapewne z innych domieszek i różnie się kurczą pod wpływem zimna... przy czym dochodzi do nieszczelności.
Nie, problem leży po stronie materiału, z jakiego wykonano uszczelnienie. To jest guma. Po wielu latach twardnieje, parcieje, a ostry mróz powoduje, że jest wiele wrażliwsza na pęknięcia.
Ja DZISIAJ RANO miałem ten motyw, w drodze do pracy. Na odcinku 2km stracił CALY olej z misy wyrzygując go na asfalt. Za autem szlaczek, pod autem kałuża oleju.

Naprawa jest prosta pod warunkiem, że jest ciepły garaż. Dla ułatwienia sobie roboty z góry (nie miałem kanału) odkręciłem zbiornik wyrównawczy i położyłem go na plecach na przednim pasie. Dobry dostęp do wszystkiego.

1. Odkręcić filtr oleju
2. Odkręcić kluczem 27 ((najlepiej krótki i oczkowy prosty) nakrętkę mocującą chłodniczkę do podstawki filtra
3. Upuścić płynu chłodniczego (ze 2-3 litry)
4. Zdjąć węże z chłodniczki oleju
5. Zsunąć chłodniczkę ze śruby, dokładnie wyczyścić i wymyć powierzchnie styków z filtrem i stopką benzyną ekstrakcyjną lub nitro - chodzi o usunięcie resztek syfu i kawałeczków gumy z oringu
6. nabyty w ASO VW/Audi oring za całe 10,98zł ułożyć na chłodniczce i wetkać w "cypki" wystające z chłodniczki - oring ma takie 2 małe uszka
7. Nasunąć chłodniczkę na śrubę, przykręcić nakrętkę kluczem 27 - mocno, ale z wyczuciem
8. wkręcić filtr oleju - jeśli nowy to lekko powlec gumowy pierścieĂą filtra olejem żeby się nie zawinął
9. Założyć węże wodne na chłodniczkę, uzupełnić płyn chłodniczy i olej
10. Stestować czy nie cieknie - niech pochodzi kilka minut, przegazówki też nie zaszkodzą

Nie stosujcie do niczego silikonu albo innych rzeczy, bo nie trzeba. Nie warto też reanimować starego jeśli lekko przepuszcza, bo nowy kosztuje 11 zeta.
Mi to zajęło ok. 4 godzin, ponieważ tak naprawdę nie miałem zdiagnozowanego uszkodzenia - początkowo myślałem, że wąż olejowy turbiny pokazał mi faka. Ale okazało się, że "po kosztach" da się obskoczyć problem.

Amon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Amon » 03 lut 2012, 16:30

Panowie z nieba mi spadliście,
tylko moglibyście napisać jak ta przejściówka się nazywa dokładnie, abym wiedział o co pytać w sklepie o ile ta część nie będzie dostępna tylko w ASO

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 lut 2012, 16:46

Część chyba tylko i wyłącznie ASO - czy to VW czy Audi. Koszt 11zł.
Numer części: 038117070A oznaczenie 59X5 - to na temat samego oringu.
Część?
Nie kumam...
Gadaj kolesiowi :"Poproszę oring uszczelniający pomiędzy chłodnicę oleju a stopę/podstawkę filtra oleju do 1.8 turbo benzyna"...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga