[ AJL 1.8 180 KM] wielka plama oleju
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
[ AJL 1.8 180 KM] wielka plama oleju
Witam, samochód nie był odpalany 4 dni postał na mrozie i zrobiła się wielka plama oleju pod nim z czego może wyciekać jakieś rady może jakieś podobne doświadczenia ?
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
5 dni mrozow i wszystkim zaczyna olej wywalac u mnie lecial z pod uszczelki chłodnicy oleju ale to tylko na właczonym silniku jak bylo cisnienie
Najlepiej samochod odpalac codzienie i chociaz z 10km zrobic zeby pochodzil
Pare dni temu od mrozu w moim drugim samochodzie (golf) wywalilo olej odma az sie caly monowtrysk zalał i na dodatek wydmuchało uszczelke pod głowica a to wszystko przez to ze samochod stał 3 dni bez odpalania bo napewno jak by jezdzil codziennie to by nic sie nie stało.
No chyba ze ktos ma garaz to samochod moze stac cała zime :D
Najlepiej samochod odpalac codzienie i chociaz z 10km zrobic zeby pochodzil
Pare dni temu od mrozu w moim drugim samochodzie (golf) wywalilo olej odma az sie caly monowtrysk zalał i na dodatek wydmuchało uszczelke pod głowica a to wszystko przez to ze samochod stał 3 dni bez odpalania bo napewno jak by jezdzil codziennie to by nic sie nie stało.
No chyba ze ktos ma garaz to samochod moze stac cała zime :D
Witam,
ja jeżdżę autem codziennie po xxxkm, wczoraj 500km zrobiłem... i dzisiaj rano(wczoraj też) olej pod autem na parkingu za moją c5 stoi taka sama tylko, że sedan i z litr oleju pod nią...
Podjechałem do mechanika na podnośnik i "jakaś przejściówka" między miską a filtrem oleju przepuszcza... ale nie na łączeniu filtra.
Mechanik skwitował tylko, że już 3samochód od wczoraj.
Tak więc koszt ~100zł i 2h pracy żeby uszczelnić.
Więc wnioskuję, że po prostu od mrozów się tak dzieje ponieważ są 2 części metalowe wykonane zapewne z innych domieszek i różnie się kurczą pod wpływem zimna... przy czym dochodzi do nieszczelności.
Pozdrawiam - nie wiem czy naprawiać czy czekać na lepsze temperatury (ja uszczelniam)
Podobno to
ja jeżdżę autem codziennie po xxxkm, wczoraj 500km zrobiłem... i dzisiaj rano(wczoraj też) olej pod autem na parkingu za moją c5 stoi taka sama tylko, że sedan i z litr oleju pod nią...
Podjechałem do mechanika na podnośnik i "jakaś przejściówka" między miską a filtrem oleju przepuszcza... ale nie na łączeniu filtra.
Mechanik skwitował tylko, że już 3samochód od wczoraj.
Tak więc koszt ~100zł i 2h pracy żeby uszczelnić.
Więc wnioskuję, że po prostu od mrozów się tak dzieje ponieważ są 2 części metalowe wykonane zapewne z innych domieszek i różnie się kurczą pod wpływem zimna... przy czym dochodzi do nieszczelności.
Pozdrawiam - nie wiem czy naprawiać czy czekać na lepsze temperatury (ja uszczelniam)
Podobno to
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Nie, problem leży po stronie materiału, z jakiego wykonano uszczelnienie. To jest guma. Po wielu latach twardnieje, parcieje, a ostry mróz powoduje, że jest wiele wrażliwsza na pęknięcia.lewy87r pisze:wnioskuję, że po prostu od mrozów się tak dzieje ponieważ są 2 części metalowe wykonane zapewne z innych domieszek i różnie się kurczą pod wpływem zimna... przy czym dochodzi do nieszczelności.
Ja DZISIAJ RANO miałem ten motyw, w drodze do pracy. Na odcinku 2km stracił CALY olej z misy wyrzygując go na asfalt. Za autem szlaczek, pod autem kałuża oleju.
Naprawa jest prosta pod warunkiem, że jest ciepły garaż. Dla ułatwienia sobie roboty z góry (nie miałem kanału) odkręciłem zbiornik wyrównawczy i położyłem go na plecach na przednim pasie. Dobry dostęp do wszystkiego.
1. Odkręcić filtr oleju
2. Odkręcić kluczem 27 ((najlepiej krótki i oczkowy prosty) nakrętkę mocującą chłodniczkę do podstawki filtra
3. Upuścić płynu chłodniczego (ze 2-3 litry)
4. Zdjąć węże z chłodniczki oleju
5. Zsunąć chłodniczkę ze śruby, dokładnie wyczyścić i wymyć powierzchnie styków z filtrem i stopką benzyną ekstrakcyjną lub nitro - chodzi o usunięcie resztek syfu i kawałeczków gumy z oringu
6. nabyty w ASO VW/Audi oring za całe 10,98zł ułożyć na chłodniczce i wetkać w "cypki" wystające z chłodniczki - oring ma takie 2 małe uszka
7. Nasunąć chłodniczkę na śrubę, przykręcić nakrętkę kluczem 27 - mocno, ale z wyczuciem
8. wkręcić filtr oleju - jeśli nowy to lekko powlec gumowy pierścieĂą filtra olejem żeby się nie zawinął
9. Założyć węże wodne na chłodniczkę, uzupełnić płyn chłodniczy i olej
10. Stestować czy nie cieknie - niech pochodzi kilka minut, przegazówki też nie zaszkodzą
Nie stosujcie do niczego silikonu albo innych rzeczy, bo nie trzeba. Nie warto też reanimować starego jeśli lekko przepuszcza, bo nowy kosztuje 11 zeta.
Mi to zajęło ok. 4 godzin, ponieważ tak naprawdę nie miałem zdiagnozowanego uszkodzenia - początkowo myślałem, że wąż olejowy turbiny pokazał mi faka. Ale okazało się, że "po kosztach" da się obskoczyć problem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga