Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Moje a6 nie ma wogóle mocy...

Silniki wysokoprężne
Zimny99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2011, 21:19
Lokalizacja: Zawiercie

[ AFB 2.5 150 KM] Moje a6 nie ma wogóle mocy...

Post autor: Zimny99 » 31 sty 2012, 13:15

Nie ma wogole mocy, jedzie jak by ciagla z 5 ton za sobą. 2,5 150km a ciagnie gorzej niz moj wczesniejszy vw 1,8 70km... Co to moze byc? jakis blad mechaniczny, ktorego nie wykrywa vag?? a moze gosc na warsztacie takiego miał kiepskiego vaga...?? pomocy

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 31 sty 2012, 13:28

To może być 1500100900 przyczyn, trzeba diagnozować kompem.

Zimny99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2011, 21:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Zimny99 » 31 sty 2012, 13:36

a jak komp nic nie pokazuje??
podlaczony byl pod kompa na warsztacie i nic nie pokazał... moze to byc przyczyną jakiegos lipnego kompa/vaga???

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 31 sty 2012, 20:36

Siemka wszystkim podłącze się pod problem kolegi Zimny99 zapewne masz błąd "regulacja początku wtrysku odchyłka regulacji" miałem to samo tylko w a4 98" 2.5 tdi, pompa do roboty blokuje se zawór sterujący początkiem wtrysku naprawa ok. 1500- 2000 ale ja se zrobiłem za free tylko trzeba mieć o tym pojęcie co i jak a jak nie wiesz jak to zrobić(rozbiórka pompy wtryskowej na czynniki pierwsze :) ) to lepiej oddaj to do warsztatu

Zimny99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2011, 21:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Zimny99 » 01 lut 2012, 12:38

kolego <<<<<audia42.5tdi>>>>> a czy ten błąd wykrył ci komuter??

jak zachowywało sie auto?? tak jakby turbina nie ciągła wcale?? i bez róznicy czy to 2 tys czy 4 tys obrotów to bez zmian-cały czas bez ciągu??

Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: ropniok » 01 lut 2012, 17:28

mkfryzjer pisze:To może być 1500100900 przyczyn, trzeba diagnozować kompem.
Powiem szczerze ,że pomogłeś chłopakowi jak nie wiem co!
Jak się nie zna odpowiedzi to poco dolewać oliwy do ognia i kogoś dołować Celowo?
Trzeba także przeczytać posta z zrozumieniem. Kolega napisał ,że VAG nic nie pokazał.
Więć co? I to jest także pytanie.

Moja sugestia:
Na sam pierw sprawdź podciśnienie i Vacum pompe.
Jęśli coś ktoś majstrował przy silniku to może wężyki pozamieniane.

Potem dalsze wykluczenia.
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 17:35

ropniok pisze:
mkfryzjer pisze:To może być 1500100900 przyczyn, trzeba diagnozować kompem.
Powiem szczerze ,że pomogłeś chłopakowi jak nie wiem co!
Jak się nie zna odpowiedzi to poco dolewać oliwy do ognia i kogoś dołować Celowo?
Trzeba także przeczytać posta z zrozumieniem. Kolega napisał ,że VAG nic nie pokazał.
Więć co? I to jest także pytanie.
Za to Ty mu tak pomogłeś naprawdę.... I widzę że Twoja wiedza nt. diagnostyki tak samo koĂączy się na odczycie i skasowaniu błędów. Odpowiedź co należy zrobić już padła w tym temacie wystarczy czytać. Tematów i postów na temat braku mocy i sposobów rozwiązania problemów w tdi na tym forum jest tyle, że można by było miesiąc czytać, a o tym co można znaleźć na google już nawet nie wspominam. Mało tego jest nawet podane jakie kable kupić do czego podłączyć i jakie i kiedy guziki wciskać. Więc wybacz naprawdę że nie pomogłem ale w takich sytuacjach to nawet szklana kula nie pomaga i tarot nie wychodzi. Bo gość może mieć i zatkany filtr paliwa a i może uwaloną przepływkę.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2012, 17:51 przez mkfryzjer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 01 lut 2012, 17:48

Zimny99, opisz czym sie to dokładnie objawia. Czycos ci piszczy lub świszczy, czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś zmiana, czy w przewodach paliwowych idących do pompy jest powietrze. Nakieruj nas co i jak sie dzieje bo niestety kolega mkfryzjer, ma racje i niestety przyczyn takiego zachowania może byc wiele, począwszy od filtra paliwa koĂącząc na braku kompresji silnika. Pomocne będą logi przynajmniej statyczne i dynamiczne tak jak napisał vippassat, Mam nadzieje że pomożemy :)
Obrazek

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 18:24

Więc tak objawy były takie szczególnie na zimnym motorku że autko wcale nie chciało jechać 2 tyś obr i tyle na na 2 biegu przy zmianie na 3 bieg auto zaczeło sie jako tako zbierać ale wystarczyło go na wolnych obr przytrzymć na 2-3 tyś obr przez 3-5 min i problem nikł. czasami w trasie podczas wyprzedzania bieg 5 170 km/h redukcja do 6 oczywićsie i zero objawów przyśpieszenia natomiast jak się lekko na pedał gazu naciskało auto bez najmniejszych problemów zaczęło "ciągnąć" spokojnie do 210 km/h więcej nie pójdzie hehe :) . Po jakimś czasie 2-3 miesiące auto wcale nie jechało więc podpiołem pod vaga audika i pokazało ten błąd co jest wyżej weszłem w vagu na nastawy podstawowe w kanał 004 żeby sprawdzić czy pompa przestawia początek wtrysku z wczesnego na późny i zero reakcji więc już wiedziałem w czym problem ponieważ robiłem z tym problemem już nie jedno 2.5 tdi :) więc sprawdz w logach kanał 004 czy pompa przestawia początek wtrysku.

Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: ropniok » 01 lut 2012, 18:44

Kolego mkfryzjer,
nie chciałem cię urazić, to na pewnio nie, i nie mówie ,że nie masz racji (ja expertem nie jestem) ale twój post mógł wyglądać tak jak kolegi:
Max1985 pisze:Zimny99, opisz czym sie to dokładnie objawia. Czycos ci piszczy lub świszczy, czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś zmiana, czy w przewodach paliwowych idących do pompy jest powietrze. Nakieruj nas co i jak sie dzieje
Max1985 pisze:niestety przyczyn takiego zachowania może byc wiele, począwszy od filtra paliwa koĂącząc na braku kompresji silnika. Pomocne będą logi przynajmniej statyczne i dynamiczne tak jak napisał vippassat, Mam nadzieje że pomożemy :)
Sorry za zaśmiecanie :|
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 01 lut 2012, 21:26

ropniok, o to chodziło.

Zimny99, zobacz czy masz ciśnienie w przewodach, masz 2 opcje jeżeli nie masz VAG'a przy sobie: odpal auto, wsadź kogoś za kierownice i powiedz jemu lub jej aby dodawał gazu a ty sprawdź czy sztanga turbo podnosi się i spada jeżeli tak to winna może być pompa, wtryski, przepływomierz lub inny podzespół namierzany przez logi statyczne i dynamiczne poprzez VAG.Jeżeli nie masz osoby towarzyszącej to najlepsza druga opcja: odpal auto i w komorze silnika mniej więcej za turbiną (po jej prawej stronie)jest takie okrągłe badziewie ( czarno żółte ) do którego podłączone są wężyki, rozepnij wężyki i zobacz czy na którymś wężyku zasysa ci palec ( nie bój się nie urwie:P ) jeżeli nie zasysa.. vacu pompa, jeżeli tak to obstawiam albo zawór EGR albo N75 lub ewentualnie źle podpięte powyższe zaworki lub wężyki do tego czarno żółtego badziewia

spróbuj tak. to jest sposób łopatologiczny ponieważ żaden ze mnie mechanik ale tak udało mi się wyeliminować padnięty zaworek N75 :D

BTW zapłon opóźniony lub przyśpieszony dotyczy odpalania auta. Jedynie VAG pokaże ci czy dawka paliwa na danych obrotach jest proporcjonalna do dawki paliwa wymaganej, dlatego te logi są takie ważne. Sam błąd może być sporadyczny i nie wpływa na koĂącowa prace silnika :)
Obrazek

Zimny99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2011, 21:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Zimny99 » 01 lut 2012, 21:38

Chłopaki bez nerwów... Dzieki za wszystkie informacje!

Auto zachowuje sie tak jakby nie działała wogole turbina ZERO ciągu, turbina była sprawdzana na warsztacie i ja słychac jak sie załącza bo wydaje lekki świst... wiec niby działa ale dalej ciągu NIC.
Było jeszcze kolo jesieni tak ze raz na jakis czas ciagnał ale to sporadycznie a teraz juz wogole.
około 2 tys obr i turbina sie załącza ale jedzie bez zmian jednym tempem.

podjade jutro lub po jutrze na orginalny komp do AUDI moze cos pokarze to sie odezwe co robic dalej, bo szczerze mówiąc to mechanicy robia teraz wszystko zeby wyciagnac kase z kieszeni klienta tym bardziej ze ja znam sie na tym motorze tyle co prawie nic, wiec mysle ze pomozecie jak bede wiedzial juz cos po sprawdzeniu u elektronika.

a co do filtru paliwa to wymieniałem przed zimą oleje płyny i wszystkie filtry tzn tak w grudniu.

Sprawdze jeszcze jak zachowa sie jak wypne przepływke..

aha i jeszcze teraz jak przyszly mrozy to z odpalaniem rano jest masakra, męka paĂąska, w tamtym roku paliła bez problemu a stała cała zime na dworze, teraz stoi w garazu (co prawda nie ogrzewanym ale zawsze to cos) i jest tragedia kreci prawie do wyczerpania akumulatora, czasem do nawet wyczerpie ale podłaczam pod prostownik (na start) i jakos odpala a akumulator kupiłem wczoraj nowy i jest tak samo jak na starym ktory był jeszcze oryginalny>

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 22:02

Najlepiej poszukaj kogoś w swoim rejonie kto ogarnia temat 2,5 v6 tdi bo to bardzo specyficzny silnik w naprawach, nie chodzi tu o oryginalność komputera tylko o wiedzę diagnozującego jak postępować z tym "pacjentem" Bo z tego co piszesz to brak mocy oraz to ciężkie odpalanie na pewno są powiązane i problem tkwi gdzieś głębiej niż tylko w padniętym przepływomierzu.

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 22:18

no kolego wiec mam racje co do pompy zawór regulacji początku wtrysku lub sterownik w pompie ci już całkiem padł i nawet jak byś miał padniętą przepływkę, wtyczkę odpiętą, zawory od turbo poszczelane,wężyki porozrywane i bóg wie co jeszcze auto tak czy siak musi ci odpalić tylko nie będzie wolnych obr oraz reakcji na gaz :)

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 22:20

Jeżeli chcesz pogadać poza forum tu jest moje gg 4579012 służe wszelką pomocą co do silników 2.5 tdi v6 oraz 1.9 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga