Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5TDI] Wymiana termostatu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[A6 C4 2.5TDI] Wymiana termostatu

Post autor: ralf30 » 21 paź 2008, 22:23

Gdzie on się znajduje i jak się zabrac do jego wymiany? Wielkie dzięki za odp. Pozdr

kowal a6 19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2008, 19:10
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: kowal a6 19 » 21 paź 2008, 22:56

pod pompą wody musisz sie dostać pod auto pod pompą znajdziesz czarny kruciec na dwóch śrubkach i tam jest termostat
PRAWDZIWA SIŁA TKWI....
TYKLO W TDI!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
maaly4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 lut 2008, 17:00
Lokalizacja: Rzepin

Post autor: maaly4 » 22 paź 2008, 11:25

jeżeli chodzi o termostat od układu chłodzenia i chodzi o silnik 2,5TDI R5 140ps to dostęp najlepszy do niego jest nie od dołu lecz od góry - znajduje on sie (stojąc z przodu )po prawej stronie pod pampą VACUM i tam jest czarny kruciec na dwie śrubki od którego odchodzi dosc grubawy wąż - pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mario123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2009, 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Mario123 » 12 gru 2009, 17:11

Czy ja jako laik tematu moge sam wymienić temostat? Kiedy wiadomo, że jest do wymiany? Za cenne wskazówki będę ogromnie wdzięczny.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 13 gru 2009, 17:00

Witaj,

przy temp bliskiej zera nasze auto potrzebuje około 10km do nagrzania sie do 90 stopni, (zobacz kilka tematów wsześniej) jeśli trwa to u Ciebie dłużej albo wogóle temp. nie dochodzi do 90 to masz odpowiedź gotową, wymiana polega na odkręceniu dwóch śrubek M6 - klucz "10" , jeśli masz stary płyn to można go przy okazji wymienić, jeśli w miarę świerzy to stracisz go może litr może 2, przy wymianie koniecznie zakłada się nowy oring, trzeba też zwrócić uwagę na otwór odpowietrzający fi 1mm ma być na górze (nie pamiętam czy jest), potem dolanie płynu zagrzanie auta i uzupełnienie i po zabiegu. Dla pewności można odpowietrzyć układ przy nagrzewnicy, i to w zasadzie wszystko. Polecam kupić oryginalny termostat.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 13 gru 2009, 17:45

otworku fi 1mm w termostacie nie ma w audi a6 c4 2,5 tdi
termostat kosytuje od 19 zl a dobrz firmy wernet to koszt 35 a ori firmy WAHLER okolo 55 zlociszy

po spuszczeniu płynu przez zaworek w chlodnicy - w silniku zostaje jeszcze troche plynu i jak wyjniesz strary termostat spora cześc tego płynu wyleje sie poprostu z bloku- nie wiem może jest jakis sposob - spuszczania płynu z też bloku ale ja tego nie robilem.

na koniec ażeby najlepiej odpowietrzyc nagrzewnice - warto wykrecić zbiorniczek płynu i tak jakby unieść najwyżej jak sie da i przytrzymać - ktos do tego niech dodaje w tym czasie gazu a ty musisz jednocześnie odkrecasz śrobke odpowietrzenia na weżu od nagrzewnicy - do czasu aż przestaną wydobywać sie bąbelki ( piana) i zacznie dobrze wiac cieplem z nawiewu - także na wolnych obrotach ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 14 lut 2010, 20:33

Ja wymieniłem termostat bo objaw miałem taki ze temperatura sie nie nagrzeała a po wmianie to samo było i problem nie zniknał wiec szperał az sie dowiedziałem ze w moim samochodzie jest sprzęgiełko Visco i to one było przyczyna teraz problem zniknał;-)

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 19 lut 2010, 13:43

Witam!

Jeżeli dobrze rozumiem to w 100 2.5 TDI wymiana niczym się nie różni ?

Co do marki termostatu znajomy mówił że najlepiej kupić ORI u nas w salonie 98 zł. Warto więc rozglądnąć się za tym WAHLER-a ?? Czy nie patrzeć i kupić pewny w salonie?

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 24 lut 2010, 22:53

Siema
trochę odkopię, kupuj WAHLER'A bez zastanowienia, każdy kto ma jakieś pojęcie o autach z grupy VAG Ci potwierdzi że jest najlepszy
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 25 lut 2010, 10:35

Yokazik pisze:Siema
trochę odkopię, kupuj WAHLER'A bez zastanowienia, każdy kto ma jakieś pojęcie o autach z grupy VAG Ci potwierdzi że jest najlepszy
Potwierdzam :d

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 10 mar 2010, 17:55

może mi ktoś w etce sprawdzić czy w 100 przy silniku 2.4 D jest w tym samym miejscu ? objaw jest tak wskazówka woóle nie idzie do góry , czujnik temperatury uwalony ?

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 10 mar 2010, 18:03

patrzyłem w etce i 2.4 i 2.5 blok mają taki sam - termostat też jest taki sam jak w 2.5 tdi a co do problemu to masz raczej termostat do wymiany ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 10 mar 2010, 18:09

hmm muszę trochę poczekać aż cieplej się zrobi to wymienię a skoro blok taki sam to i turbinę jakąś włożę <ok>

gość_

Post autor: gość_ » 24 paź 2010, 18:51

Panowie jutro się zabieram za wymianę termostatu. Odpowietrznik o którym pisze Dodek w którym miejscu dokładnie się znajduje?

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 24 paź 2010, 20:26

Znajdziesz go na podszybiu po zdjęciu osłony (tej plastikowej z zatrzaskami) stojąc po stronie kierowcy. Tam wychodzą z nagrzewnicy 2 przewody gumowe, na jednym jest ten zaworek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga