Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Jak odpowietrzyć układ chłodzący?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

[ACK 2.8 193 KM] Jak odpowietrzyć układ chłodzący?

Post autor: nivre » 10 gru 2009, 10:52

Witam. Problem się zaczął po wymianie termostatu. Stary puszczał i silnik był niedogrzany. Po wymianie przełącza się na gaz dopiero gdy termostat puści na duży obieg. Wcześniej przełączał się po krótkiej jeździe. Nie wiem gdzie leży przyczyna - czy układ zapowietrzony czy coś innego?
Reduktor jest wpięty szeregowo w chłodnicę oleju. Może tak być, czy to nie najlepsze rozwiązanie? Chłodnica oleju jest chyba na małym obiegu, a nie na dużym? Może reduktor posiada jakiś własny zawór odpowietrzający? Ewentualnie jak odpowietrzyć cały układ? Ma się sam odpowietrzyć, czy trzeba mu jakoś pomóc?

nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

Post autor: nivre » 10 gru 2009, 11:16

absajler już próbowałem. Po odkręceniu leci płyn. Autem już zrobiłem kilkanaście kilometrów, więc teoretycznie powinien się odpowietrzyć, ale dalej nie przełącza na gaz jak przedtem. A napisz mi jeszcze, czy odpowietrzasz na pracującym silniku czy na wyłączonym? Bo ja odkręcałem ją dziś rano na zimnym. Może trzeba najpierw zagrzać i odpowietrzać na ciepłym?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 10 gru 2009, 12:04

Ja spuszczałem wodę przy wymianie chłodnicy i wiem ze jedyną rzecz jaką zrobiłem to włączyłem na 15 minut nawiew na max gorący przy rozgrzanym samochodzie do 90. Odpowietrzył się za pierwszym razem bez używania zaworku nawet.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

Post autor: nivre » 10 gru 2009, 15:28

Nigdzie w necie nie mogę znaleźć schematu obiegu płynu dla silnika V6 30V. Znalazłem tylko dla 2.7 BiTurbo
Obrazek
Być może, że 2.8 30V ma taki sam obieg. Ze schematu tego wynika że chłodnica oleju jest na dużym obiegu? Wg mnie dopóki termostat się nie otworzy, woda nie będzie krążyć przez chłodnicę oleju tylko będzie w niej stać w miejscu.
Mógłby ktoś zobaczyć u siebie jak ma wpięty reduktor w obieg? Ponoć najlepiej jest wpiąć równolegle w rury do nagrzewnicy?

nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

Post autor: nivre » 10 gru 2009, 15:44

No grzeją się dopiero jak wskaźnik pokaże 90 stopni - czyli jak pójdzie na duży obieg.
absajler a Ty gdzie masz wpięty reduktor?

nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

Post autor: nivre » 10 gru 2009, 19:47

absajler pisze:nivre, jutro Ci sprawdzę, wiem tylko że u mnie jeszcze wskazówka leży na 60 i po 500-800 metrów przeskakuje na lpg.
Ok absajler czekam w takim razie na info i dzięki ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 gru 2009, 08:24

ostatnio płukałem układ (4 razy spuszczany płyn i zalewany)
za każdym razem po zlaniu, rozgrzanie auta do 90st C, powrót, chłodzenie i kolejne zalewanie
ale ani razu nic nie odpowietrzałem, wszystko działało jak wcześniej
tylko to pewnie od instalacji zależy

nivre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
Imię: erwin
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie

Post autor: nivre » 12 gru 2009, 16:04

Dzięki wielkie. Czyli masz zrobione tak jak na rysunku czy powrót gdzie indziej?
Obrazek

Tak patrzyłem i ciężki będzie dostęp do tych rur w komorze silnika. Myślę czy nie przewiercić się przez przegrodę grodziową do podszybia, i tam koło akumulatora wpiąć się na trójnikach w te rury do nagrzewnicy?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 04 lut 2012, 18:20

panowie co może być przyczyną tego że po jeździe na gazie jak przełączam sekwencję na benzynę to wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy??? Ma ktoś jakiś pomysł?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 lut 2012, 19:52

Reduktor do wymiany/regeneracji.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 04 lut 2012, 20:17

grzemo pisze:Reduktor do wymiany/regeneracji.
kurcze tylko ja mam nowy praktycznie,
jak pojeżdże trochę to się wszystko uspokaja
poza tym chyba na gazie by wybijało płyn a nie na benzynie

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 lut 2012, 20:37

A czy czasem nie jest to magic?
Jak nowy to reklamować.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 04 lut 2012, 21:02

grzemo pisze:A czy czasem nie jest to magic?
Jak nowy to reklamować.
nie to zavoli s
ale na benzynie by nie wywalało płynu od reduktora
może to być termostat?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga