[ACK 2.8 193 KM] Jak odpowietrzyć układ chłodzący?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
- Imię: erwin
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
[ACK 2.8 193 KM] Jak odpowietrzyć układ chłodzący?
Witam. Problem się zaczął po wymianie termostatu. Stary puszczał i silnik był niedogrzany. Po wymianie przełącza się na gaz dopiero gdy termostat puści na duży obieg. Wcześniej przełączał się po krótkiej jeździe. Nie wiem gdzie leży przyczyna - czy układ zapowietrzony czy coś innego?
Reduktor jest wpięty szeregowo w chłodnicę oleju. Może tak być, czy to nie najlepsze rozwiązanie? Chłodnica oleju jest chyba na małym obiegu, a nie na dużym? Może reduktor posiada jakiś własny zawór odpowietrzający? Ewentualnie jak odpowietrzyć cały układ? Ma się sam odpowietrzyć, czy trzeba mu jakoś pomóc?
Reduktor jest wpięty szeregowo w chłodnicę oleju. Może tak być, czy to nie najlepsze rozwiązanie? Chłodnica oleju jest chyba na małym obiegu, a nie na dużym? Może reduktor posiada jakiś własny zawór odpowietrzający? Ewentualnie jak odpowietrzyć cały układ? Ma się sam odpowietrzyć, czy trzeba mu jakoś pomóc?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
- Imię: erwin
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
absajler już próbowałem. Po odkręceniu leci płyn. Autem już zrobiłem kilkanaście kilometrów, więc teoretycznie powinien się odpowietrzyć, ale dalej nie przełącza na gaz jak przedtem. A napisz mi jeszcze, czy odpowietrzasz na pracującym silniku czy na wyłączonym? Bo ja odkręcałem ją dziś rano na zimnym. Może trzeba najpierw zagrzać i odpowietrzać na ciepłym?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja spuszczałem wodę przy wymianie chłodnicy i wiem ze jedyną rzecz jaką zrobiłem to włączyłem na 15 minut nawiew na max gorący przy rozgrzanym samochodzie do 90. Odpowietrzył się za pierwszym razem bez używania zaworku nawet.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 cze 2009, 23:45
- Imię: erwin
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Nigdzie w necie nie mogę znaleźć schematu obiegu płynu dla silnika V6 30V. Znalazłem tylko dla 2.7 BiTurbo
Być może, że 2.8 30V ma taki sam obieg. Ze schematu tego wynika że chłodnica oleju jest na dużym obiegu? Wg mnie dopóki termostat się nie otworzy, woda nie będzie krążyć przez chłodnicę oleju tylko będzie w niej stać w miejscu.
Mógłby ktoś zobaczyć u siebie jak ma wpięty reduktor w obieg? Ponoć najlepiej jest wpiąć równolegle w rury do nagrzewnicy?
Być może, że 2.8 30V ma taki sam obieg. Ze schematu tego wynika że chłodnica oleju jest na dużym obiegu? Wg mnie dopóki termostat się nie otworzy, woda nie będzie krążyć przez chłodnicę oleju tylko będzie w niej stać w miejscu.
Mógłby ktoś zobaczyć u siebie jak ma wpięty reduktor w obieg? Ponoć najlepiej jest wpiąć równolegle w rury do nagrzewnicy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga