Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 165 KM] Odpalanie na mrozie

Silniki wysokoprężne
Społeczność Audi A6

[ BMK 3.0 165 KM] Odpalanie na mrozie

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 sty 2012, 12:00

Koledzy nie wiedzialem gdzie umiescic ten temat, ale dalem go wtym dziale, najwyzej zostanie przesuniety.
Za pare dni wyjezdzam w gory na narty. Mam takie pytanie. Mam nowy akumlator filtry wszytskie mozliwe powymieniane. Przyjade na miejsce w czwaretk, wracac bede w niedziele. Auto bedzie zatem stac 3 dni. Temperatura ma byc przynajmniej -18. Czy podczas tego pobytu odpalac mam auto by podladowac akumlator, czy dodac jakis dodatek do paliwa? jaki? Co robic by nie bylo sytuacji takiej ze nie wroce do domu:-(

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 sty 2012, 13:14

Dodatek możesz dodać, chociaż -18 to jak dla mnie żaden mróz. Taka próba odpalenia bez jazdy to chyba bardziej zaszkodzi aku niż pomoże... .

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 28 sty 2012, 13:53

MaTyS też mi się tak zdaje, jak wszystko sprawne w aucie, to taki mróz nie straszny, a 3 dni to też nie jest długo :)

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 28 sty 2012, 18:50

Dodatek jest na pewno dobrym rozwiązaniem, ja stosuję go od łowy listopada 2011. (w zimie 2010 roku utraciłem auto na tydzieĂą czasu przez rewelacyjne paliwo w Polsce. Efekt taki że musiałem opalarką rozgrzewać przewody zapłonowe żeby odpalić auto <wnerw> ).
MaTyS pisze:Taka próba odpalenia bez jazdy to chyba bardziej zaszkodzi aku niż pomoże...
Dokładnie tak, podobno aku dopiero po przejechaniu 20 km wraca do wcześniejszego poziomu. Pieron wie ile byś musiał go mieć odpalonego. <mysli>
Raz mój teściu obawiał się czy mu auto odpali rano (był ochroniarzem - zmiana co 24 godziny) więc co kilka godzin podchodził do auta i odpalał, zagrzewał silnik i gasił. Rano ledwo odpalił bo padł mu bendix (czy jakieś takie ustrojstwo - nie jestem mechanikiem). Mróz był -20 kilka. Para się skraplała z powietrza na ciepłym silniku i osprzęcie po czym zamarzała i to co kilka godzin. Czyli nie warto się w to bawić.

Jednego jestem pewny, że jak zostawiam swoje auto na tydzieĂą pod chmurką to nie mam najmniejszego problemu z odpalaniem. Np w tym tygodniu 3 dni było nad ranem -13 i odpala od strzała. <okok>

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 29 sty 2012, 04:56

Niby tak, ale....
Jakos i tak sie boje bo to daleko od domu:-(

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 29 sty 2012, 14:30

fenomenalny, skoro masz wszystko w porządku, nowy aku, filtry, bez błędów w silniku, to teraz po prostu zaufaj swojej niuni, daj jej szansę ;)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 30 sty 2012, 20:33

Weź ze sobą na wszelki wypadek kable rozruchowe, tylko nie taki najtaĂąsze (czyli chude), tylko takie grubsze (ok. 90zł na allegro).
Ja aku wymieniałem zeszłej zimy, a teraz już pojawiają się problemy, pomimo, że stoi w garażu (nieogrzewanym). Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci... a gwarancja na niego jest taka, że ją o kant d... rozbić.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 30 sty 2012, 21:05

Aron, a kupowales varte lub oryginal czy cos innego? Kable rozruchowe wezme i kluczyk 10 tez gdyby tzreba bylo go wymontowac z auta! Zobaczymy co i jak po powrocie. Trosze sie boje ale zoabczymy co bedzie!

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 30 sty 2012, 23:08

fenomenalny, weź też 13tkę, może się przydać do odkręcenia blachy :)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 30 sty 2012, 23:57

Kurcze! Bagaznik w limuznie jaki jest taki jest, a tu oprocz 3 pary nart+ 3 x buty + 2 wlaizki musze wziac cos co mnie uratruje wrazie niemocy odpalenia! Gdzie to wszystko pomiescic! Ale siara by byla gdyby auto takiej klasy nie odpalilo!!Zoabczymy! 10, 13 biore! Do tego klemy! Jak nie odpali pojade kupic jakis prostownik i odpale i bede mial nauczke by autem zima daleko od domu sie nie wybierac:-).

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 31 sty 2012, 12:35

fenomenalny pisze:Aron, a kupowales varte l
Tak. Kupiłem u siebie w mieście, wymianę dokonali na podtrzymaniu. Jak zadzwoniłem by powiedzieć, że po nocy ledwo kręci i komp pokazuje 10%, to powiedział, żeby naładować prostownikiem, bo brak naładowania nie podlega reklamacji. Oni mogą zrobić o za mnie (20zł za usługę), tylko, że musiałbym im zostawić aku. Wówczas dopiero mogliby przyjąć reklamację. Czyli tak czy siak, musiałbym im oddać aku, a oni nie dadzą na czas jej rozpatrzenia lub naładowania zastępczego! Czyli jak go zareklamować? Bez aku komp mi się pewnie zrestartuje, może jeszcze jakieś sterowniki...

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 31 sty 2012, 13:39

Aron pisze:Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci
Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%
Aron pisze:wymianę dokonali na podtrzymaniu
jeżeli wstawili Ci identyczny aku to ok,ale jak trochę inny różniący się Ah lub amperami ,to będzie kiszka no niestety takie są te nasze AUDI ,bez kabla i laptopa ani rusz.
Razu u siebie też bawiłem się i odłączyłem aku i podłączyłem z powrotem ten sam i też zaczął pokazywać 10% ale po naładowaniu teraz wszystko jest ok.

Pozdrawiam.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 31 sty 2012, 14:04

M1A1 pisze:
Aron pisze:Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci
Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%
Aron pisze:wymianę dokonali na podtrzymaniu
jeżeli wstawili Ci identyczny aku to ok,ale jak trochę inny różniący się Ah lub amperami ,to będzie kiszka no niestety takie są te nasze AUDI ,bez kabla i laptopa ani rusz.
Razu u siebie też bawiłem się i odłączyłem aku i podłączyłem z powrotem ten sam i też zaczął pokazywać 10% ale po naładowaniu teraz wszystko jest ok.

Pozdrawiam.
nie zawsze - w moim przypadku po zamianie varty 95 na centrę 100 bez kodowania pokazywał na początku 100%
po roku (zimą) zaczął się problem więc kupiłem ori varte 110, którą zakodowałem i po dwóch misiącach najpierw stan pokazywał 10% i po naładowaniu do 100% ciągle się wyładowywał
po paru godzinach na niewielkim mrozie znów 10%
a po dwóch dniach całkiem rozładował
wymieniłem regulator, wsadziłem starą centre (bo varta się ładowała) i o dziwo od soboty stan paska nie zszedł poniżej 100%
miałem zakładać już varte ale poczekam trochę bo mają przyjść spore mrozy, żeby sprawdzić czy faktycznie winny był akumulatro czy regulator

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 31 sty 2012, 14:26

Fakt zapominałem o module aku ,ale skoro na starym aku było ok może tylko to kodowanie,co dwie głowy to nie jedna :)
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 31 sty 2012, 18:47

M1A1 pisze: Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%
Skoro wiesz, że jestem tu dłużej od Ciebie, to nie znaczy, że wiesz również, czy kodowałem nowy aku czy nie - więc proponuję swoje stwierdzenia opierać na faktach niż przypuszczeniach.

coolmen77, Obserwuję podobne zjawisko do Twojego. Po wymianie regulatora przez ile dni maksymalnie możesz nie odpalać auta? Może też wymienię regulator...

Swój aku również zakodowałem po jakimś czasie, czyli generalnie po wymianie zeszłej zimy (w grudniu) było wszystko ok. Wiosną zakodowałem, teraz jak te mrozy rano spada do 10%. Aż mam dziwne przypuszczenia, że gdybym nie kodował byłoby wszystko ok... Tylko, że to przypuszczenie jest wbrew naukom Audi. a może to ten regulator (?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga