Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BLB 2.0 103 KM] dziwne odgłosy pracy turbosprężarki

Silniki wysokoprężne
jozef-bialy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: GPU

[ BLB 2.0 103 KM] dziwne odgłosy pracy turbosprężarki

Post autor: jozef-bialy » 14 sty 2012, 20:10

Witam wszystkich. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem auta z jakże pięknym silnikiem o oznaczeniu BLB :(
A więc tak, mój problem polega na dziwnych odgłosach wydobywających się z filtra powietrza (po zdjęciu pokrywy filtra jest najlepiej słyszalne) a mianowicie przy schodzeniu z obrotów ok 1000 obr/min odgłos jakby coś nagle wyhamowywało turbinę.Przy zmianie biegu 1 na 2 i 2 na 3 też jest to słyszalne później już nie (bardzo ciężko to opisać) Wiem że problem był już opisywany na forum i jest nawet filmik na You Tube z takim właśnie objawem ale we wszystkich opisach jakie przeczytałem czyszczenie turba lub wymiana pomogły w 100%. Niestety u mnie po wymianie turbiny i zaworu n75 ten dziwny i uporczywy odgłos pozostał. Na wymianę turba namówił mnie warsztat który się zajmuje naprawą i regeneracją turbawek. Oni z całą stanowczością stwierdzili że moja dmuchawka jest do wymiany pomimo w miarę małego przebiegu 147000. Niestety jak widać nie mieli racji (ale to już inna historia) Bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu tej dziwnej zagadki. Chciałbym jeszcze dodać że zawór EGR też wymieniony na nowy(nieszczęsne plastikowe zębatki się wytarły) :(

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 14 sty 2012, 23:20

Podaj więcej szczegółów; jak z dynamiką auta,dymi na siwo lub czarno,a przepływka sprawdzona i klapa dławiąca, ten odgłos nie przypomina czasem takiego przerywanego bulgotania,lub szeleszczenia jakby mietej kartki papieru.Sprawdzić by wypadało wartości doładowania i masy powietrza.(klikaj na obrazki lepsza jakośc)
Załączniki
010komentarz.jpg
003statycznyegrocena.jpg
003komentarz.jpg
000dynamiczny.jpg
000statyczny.jpg

jozef-bialy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: GPU

Post autor: jozef-bialy » 15 sty 2012, 12:13

Witam. Przepływka sprawdzona. Nie dymi ani na siwo ani na czarno. ÂŻadnych błędów nie ma. Auto ma moc, nie przerywa, nie zamula, nie trzęsie. Wartości doładowania w normie ani nie przeładowuje ani nie niedomaga. Odgłos słyszalny to coś w stylu bulgotania ale takiego jakby bardziej metalicznego. Są to takie jakby trzy, cztery bulgotnięcia (szczeknięcia, jakby zachrypnięty pies :) Sprawia takie wrażenie jakby turbina za dużo powietrza nadmuchała w układ i po odjęciu gazu auto nie miało co zrobić z tym nadmiarem wiatru i on jakby cofa się z powrotem do filtra powietrza. Sory ale nie wiem jak to opisać żeby w pełni oddać ten dziwny głos. Dodam jeszcze że po odłączeniu wężyka podciśnienia sterującego sztangą turbiny odgłos całkowicie zanika ale wtedy nie ma mocy. Ale bardzo mnie zastanowiła klapa dławiąca o której napisałeś. Tego jeszcze nie sprawdzałem bo wydawało mi się że ona jest związana z gaszeniem silnika. Mógłbyś mi coś więcej o niej napisać. Jakie jest jej dokładne przeznaczenie? Może ta klapa się za wcześnie przymyka i to powoduje ten jakby nadmiar powietrza w układzie? <mysli>

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 sty 2012, 09:10

tu masz temat przepustnicy viewtopic.php?t=30090 ale szczerze mówiąc to chyba ta turbinka coś nie chalo jest
ps.; podaj adres meilowy to wyśle załącznik z opisem
---Układ recyrkulacji spalin
Układ recyrkulacji spalin jest środkiem do zmniejszania emisji tlenku azotu. Układ recyrkulacji spalin doprowadza
ponownie część spalin z układu wylotowego do komory spalania. Jednocześnie zmniejszona zostaje zawartość
tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej, co powoduje spowolnienie spalania. W ten sposób obniża się szczytowa
temperatura spalania i zmniejsza się emisja tlenku azotu.
elementy:
1 zasysane powietrze
2 jednostka sterująca przepustnicą -J338-
z potencjometrem przepustnicy -G69-
3 zawór recyrkulacji spalin z potencjometrem
recyrkulacji spalin -G212- i zaworem recyrkulacji
spalin -N18-
4 sterownik silnika -J623-
5 przewód doprowadzania spalin
6 czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
7 sonda lambda -G39-
8 kolektor wydechowy
9 turbosprężarka
10 chłodnica spalin
11 zawór przełączający chłodnicę układu
recyrkulacji spalin -N345-
12 silnik klapy w kolektorze ssącym -V157-
z potencjometrem klapy w kolektorze ssącym
-G336-

===Jednostka sterująca przepustnicą -J338-
W kierunku przepływu przed zaworem układu
recyrkulacji spalin zamontowana jest jednostka
sterująca przepustnicą -J338-. W jednostce
sterującej przepustnicą -J338- znajduje się silnik
elektryczny, który uruchamia poprzez przekładnię
klapę przepustnicy. Położenie klapy jest regulowane
bezstopniowo, dzięki czemu może być dostosowywane
do chwilowego obciążenia i liczby obrotów silnika.
Jednostka sterująca przepustnicą -J338- ma następujące
zadania:
W określonych sytuacjach pracy przez
przepustnicę wytwarzana jest różnica między
ciśnieniem w kolektorze ssącym a ciśnieniem spalin.
Ta różnica ciśnieĂą jest niezbędna do prawidłowego
działania recyrkulacji spalin. W trybie regeneracji
filtra cząstek stałych regulowana jest ilość zasysanego
powietrza za pomocą przepustnicy. Przy wyłączeniu
silnika klapa zostaje zamknięta. W ten sposób
zasysana jest i sprężana mniejsza ilość powietrza,
dzięki czemu silnik gaśnie bez szarpnięć.
====Potencjometr przepustnicy -G69-
Potencjometr przepustnicy -G69- jest zintegrowany
w napędzie przepustnicy. Element czujnika obejmuje
aktualne położenie przepustnicy.
Zastosowanie sygnału
Na podstawie sygnału sterownik silnika rozpoznaje
aktualne położenie przepustnicy. Informacja ta
potrzebna jest do regulacji recyrkulacją
----kolektor ssący----
W kolektorze ssącym znajdują się regulowane
bezstopniowo klapy zawirowujące.
Położenie klap zawirowujących - w zależności od
obrotów i obciążenia silnika - umożliwia regulację
zawirowywanie zasysanego powietrza.
Klapy zawirowujące poruszane są łącznikiem
przesuwnym przez silnik klap w kolektorze ssącym
-V157-. Silnik nastawczy jest w tym celu sterowany
przez sterownik silnika. W silniku klap w kolektorze
ssącym wbudowany jest potencjometr -G336-, który
służy sterownikowi silnika do uzyskiwania
informacji zwrotnej na temat aktualnego położenia
klap zawirowujących.
----------Tłumik przepływu--------------
Za wyjściem turbosprężarki w obszarze
doładowywanego powietrza zamontowany jest tłumik
przepływu ze stali szlachetnej. Zadaniem jego jest
zmniejszenie hałasu turbosprężarki.
Budowa i zasada działania
Podczas przyspieszania na pełnej mocy
turbosprężarka musi wytworzyć bardzo szybko
ciśnienie doładowania. Wirnik turbiny i wirnik
turbosprężarki uzyskuje przy tym szybko duże
przyspieszenie obrotowe a turbosprężarka zbliża się
do swej granicy możliwości tłoczenia. Może to
prowadzić do zaburzeĂą strumienia powietrza,
a przez to do szkodliwych hałasów, emitowanych
w obszarze doładowywania powietrza.
Doładowywane powietrze wprowadza powietrze
znajdujące się w komorach tłumika przepływu
w drgania. Te drgania mają w przybliżeniu tę samą
częstotliwość, co odgłosy doładowywanego powietrza.
Na skutek nakładania się fal akustycznych
doładowywanego powietrza i drgaĂą powietrza
z komór tłumika przepływu, odgłosy zakłócające
zostają zminimalizowane.

jozef-bialy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: GPU

Post autor: jozef-bialy » 16 sty 2012, 21:08

Bardzo dziękuję za przydatny opis działania całego dolotu. <okok> Co prawda wykluczyłbym już turbinę, gdyż moją "starą", oryginalną dałem do sprawdzenia już do innego zakładu zajmującego się dmuchawkami i oni stwierdzili że ona jest w całkiem dobrym stanie i nie wiedzą na jakiej podstawie tamci "fachowcy" po kilku minutach stwierdzili że ona jest do wymiany <szok> . Na razie jestem poza domem ( praca w delegacji) ale jak wrócę sukcesywnie będę sprawdzał cały dolot i jak tylko się dowiem cóż to takiego było to na pewno dam znać. Na razie jeżdżę i żeby nie słyszeć tego czegoś nieco głośniej biorę radio :) W każdym razie czekam na kogoś kto już taki dziwny przypadek przerabiał i może pomóc bez szukania że tak powiem "w ciemno". No i na sam koniec mała porada dla wszystkich. ZASIęGNIJCIE PORADY DWÓCH I WIęCEJ ZAKÂŁADÓW ÂŻEBY ZDIAGNOZOWAć USTERKę BO MÓJ PRZYKÂŁAD POKAZUJE W JAKI PROSTY SPOSÓB MOÂŻNA NACIÂĄGNÂĄć KOGOÂŚ NA KASę. Lepiej odżałować parę dych niż od razu wydać ponad klocka i nic z tego nie mieć. Pozdrawiam. jozef-bialy1@wp.pl

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 sty 2012, 21:53

znzlazłem jeszcze coś ciekawego na germaĂąskiej stronie i w etka mianowicie tzw rezonator czy tłumik zasysanego powietrza nr. kat 8E0129955B jest wkomponowany z prawej strony(od pasażera)pod zderżak łaczy się z ta metalowa rurą i wężem co idzie od dołu turba,Pisza że sprawia on problemy związane z halasem.

jozef-bialy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: GPU

Post autor: jozef-bialy » 16 sty 2012, 22:07

Uwierz mi że właśnie się zastanawiałem <mysli> jakie znaczenie ma te pudełko? Teraz już wszystko jasne.Dziękuję.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 17 sty 2012, 20:06

Sprawdż pocztę wysłałem Ci zeszyty ssp do 2,0tididi

pbosu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2013, 23:11
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pbosu » 25 kwie 2013, 10:16

jozef-bialy pisze:Uwierz mi że właśnie się zastanawiałem <mysli> jakie znaczenie ma te pudełko? Teraz już wszystko jasne.Dziękuję.
witam,

Czy to łaśnie to było przyczyną tych odgłosów?
Ile zapłaciłeś za część i wymianę? napisz czy eraz jest już wszystko ok:)

Pozdrawiam, Przemek
Przemek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga