Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [1.8 AWT] problem z przepustnicą??

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [1.8 AWT] problem z przepustnicą??

Post autor: Jigitt » 10 sty 2012, 22:52

Witam!!! Mam problem z Audi A6 C5 1.8 AWT z 2003r, seryjnie 150KM, podobno jakiś wirus był, ale nie hamowałem, więc nie potwierdzone, dodatkowo LPG.

Otóż na wolnych obrotach trzęsie budą, po rozgrzaniu trzęsawka ustaje, jednak często brakuje mu mocy...

Na konsoli pali się kontrolka od ESP, czasem gaśnie, ale na krótko i znów się zapala.

Podłączyłem kompa, co wyszło??

Address 01: Engine

7 Faults Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
P0507 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
Readiness: 0000 1000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes

1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Wszystkie je dało się usunąć przy zapalonym silniku. Dodam że wymieniłem czujnik temp, bo ten błąd powtarzał się wcześniej (tylko ten aż do ostatnich dni)

Po wykasowaniu tych błędów i jeździe próbnej dość ostrej ponowny VAG i:

Address 01: Engine

2 Faults Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 1101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Nie wiem co może się dziać??
Czyściłem przepływkę, sprawdzałem przewody, nie wiem co mam dalej robić?? Macie jakiś pomysł co może być przyczyną??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Daro1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2011, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Daro1990 » 10 sty 2012, 23:06

na początek wymontuj zawór DV i sprawdz go (dmuchnij w niego nie powinien przepuszczać) jeśli przepuszcza trzeba go wymienić najlepiej na ten od TT 06A 145 710 N.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 11 sty 2012, 21:15

wyciągnąłem ten zaworek, dmuchnąłem z dwóch stron i z obydwu bez oporu przepuszcza powietrze...

Ale czy taka usterka może powodować fakt że pali się kontrolka od ESP??

Z czym lepszy jest zawór od TT o którym pisze Daro1990, niż oryginalny od tego auta (AWT) - numer mojego zaworku to 06A 129 101 A.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 14 sty 2012, 13:55

U mnie np. nie ma Check Engine i gdy wywali jakiś błąd to swieci sie własnie kontrolka ESP i ABS i jakiś komunikat na FIS. zawór DV powinien przepuszczac w momencie gdy sie otworzy - tak to jest szczelny :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

PILNIE POTRZEBUJę POMOCY!!

Post autor: Jigitt » 15 sty 2012, 12:55

Słuchajcie, mam niemal dwa takie same auta, jak w opisie... te same silniki, jedynie rok prod się różni... jeden z 2000r drugi z 2003r. Jako że opisana powyżej usterka dotyczy tego z 2003r to postanowiłęm z tej audiczki z 2000r wyciągnąć zawór DV i włożyć do tej młodszej... Zobaczyć czy to coś da, czy nie wywalę kasy na marne...

Po wyjęciu DV z tej starszej (sprawnej, bo nic się z autem nie dzieje, bynajmniej nic nie wsjkazuje aby miało się coś dziać, żadna z kontrolek się nie pali, po sprawdzeniu Vag-iem też żadnego błędu nie pokazuje, może dlatego nie świeci żadna kontrolka bo nie ma w niej ESP) zawór DV zachowuje się identycznie jak w tej młodszej... to jest niezależnie z której strony w niego dmuchnę ustami, to normalnie jest przepływ powietrza, nie stwarzał on mi żadnego oporu...

Stąd już nie wiem, o co chodzi...

Dodam, że w obydwu tych audiankach są takie same zawory, tj. te same nr seryjne 06A 129 101 A.

Czy to oznacza, że w obydwu tych autach mam walnięty zawór DV?? Czemu zatem nie mam żadnych objawów w tej starszej z 2000r??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 sty 2012, 13:11

Mój zawór puszczał na membranie. i sie nie otwierał , ale drugi sprawny otwierał sie dopiero kiedy pojawiało sie wysterowanie podciśnieniem z kolektora. ale z króćca jednego do drugiego przejścia nie było :) to chyba masz 2 sztuki walniete... chyba ze czegos nie rozumiem <mysli>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 15 sty 2012, 13:27

wiesz... tak się teraz zastanawiam, bo ta starsza moja Audi z 2000r choć niby była w pełni sprawna, to odkąd ją kupiłęm (kilka m-cy temu) zawsze odstawała trochę ilością mocy od tej nowszej, mówię tu o czasie jak ta nowsza jeszcze byłą sprawna, bo teraz chwilowo to w ogóle nie ma siły się dźwignąć...

Tłumaczyłęmn to sobie większym o 50tyś przebiegiem, zmęczeniem materiału i zanikiem koników, ale może ta różnica mocy wynikała właśnie z tego że ta stasza odkąd ją mam miała walnięty zawór DV, a ta nowsza była jeszcze ok...

A czy w tej starszej z 2000r przy diagnostyce nie wykazałoby nic jeśli ten zawór byłby do d...??
ÂŻadnego wskazania na VAG-u??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 sty 2012, 15:55

Jigitt, oczywiscie nicego to co napiszę nie przesądza ale moze Ci pomoze <okok>

Kupiłem Passata AWT, jexdziłem nim ze 2,5 roku, nie narzekałem na osiągi, wydawały się troche lepsze niż poprzedniego Passata B4 2,0 115 KM. Po tym okresie zapaliła się kontrolka "check". Był środek zimy, nie mam warunków aby sam grzebać, udałem się do ASO. Błędów nie odczytywałem bo wtedy jeszcze nie miałem czym. Wymieniono mi zawór DV. Po wyjeździe z ASO zdebiałem <szok> jak to auto zaczeło jeździć <okok>

Oddali mi stary zawór, było w nim dość duzo nagaru, takiego mokrego. Jak wetknałem palec i próbowałem naciskać membrane to puściła ale płynnie to nie chodziło <mysli>
Tak, że teraz to nie jestem Ci w stanie powiedzieć czy była stale otwarta czy stale zamknieta <mysli> Pewnie gdybym sam to robiłto próbowałbym usunąć ten nagar i rozruszać zawór.

Wszystko Ok do dziś.

Spróbuj czy te zawory dają się rozruszać albo kup 1 nowy i będzie wiadomo, zobaczysz jak to działa i jaki efekt będzie w aucie <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 sty 2012, 19:48

nowy DV w ASO nie jest jakiś super drogi - najlepiej ten od TT jak wspomnieli - mocniejszy i jesli pomodzisz troche przy ciśnieniu to wytrzyma wszystko :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 15 sty 2012, 21:24

R.K.O. pisze:nowy DV w ASO nie jest jakiś super drogi - najlepiej ten od TT jak wspomnieli - mocniejszy i jesli pomodzisz troche przy ciśnieniu to wytrzyma wszystko :)
R.K.O. co masz na myśli pisząc powyższe?? O jakich modach myślisz?? Chodzi o dalsze mody związane ze zwiększeniem mocy?? Czy trzeba coś rezać z ciśnieniem już teraz, przy standardowym układzie??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 15 sty 2012, 21:43

I jeszcze jeno pytanie... znalazłem stronę w necie z opisem tego zaworka od TT, tj o nr 06A 145 710 N, patrz poniżej:

This is the new, stronger OEM diverter valve. If you own any Volkswagen or Audi 1.8T built before 2002, you should upgrade your factory bypass (diverter) valve to the latest version offered by Volkswagen and Audi. Genuine OEM straight from VAG, this bypass (diverter) valve, known as the '710N' valve, has a 14.4 pound spring inside versus the 8.8 lb spring found in the earlier Golf/Jetta/Beetle models and in all Audi A4 and Passat applications.

Czy to znaczy że do tej mojej nowszej audi, tj. z 2003r nie mogę założyć tego zaworu?? Coś nie będzie współgrać??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 16 sty 2012, 20:06

Chodziło mi oto ,że jeśli będziesz zwiekszał np. ciśnienie doładowania to seryjny szlag trafi jeśli to nie jest ten z N. Ja zajeździłem 4 sztuki. Mam ten z N i wytrzymuje , ale... chyba czas tez na zmiane na aluminiowy - gdyż coś mi sie zdaje ze pomalutku membranka tez już puiszcza....
Co do tego z 2003 roku - mozesz go zastosować - chyba , ze jest juz wyposażony w niego.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 16 sty 2012, 20:24

Bzdura, zawory z TT-tki padają tak samo.


Kup aluminiowy DV - problem rozwiązany na wieki wieków amen.
Polecam zawory od sida - 150 zeta sztuka, działają bdb, nie zacinają się nie puszczają.
Oczywiście możesz przepłacić za jakiś " firmowy " z tej samej fabryki i z tym samym wyglądem, ale po co?

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 sty 2012, 17:42

Mam pytanie jeszcze o ten zawór od TT-ki. Otóż zamówiłem go w ASO, ale że mam do najbliższego ASO kawałek drogi, to kumpel miał mi go odebrać przejazdem... W momencie odbioru tego zaworu z ASO kumpel do mnie zadzwonił i powiedział mi, że ten zawór ma jakieś dodatkowe wejście, że o jakąś dodatkową cienką rurkę jest więcej, niby od jakiegoś sterowania podciśnieniem...
Czy to będzie u mnie chodzić, kiedy u mnie jest tylko wej/wyj?? Czy coś tam trzeba będzie podłączyć??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 sty 2012, 20:22

Maver
Sie chyba musze zgodzic - bo mój zaczyna niedomagać , aczkolwiek do seryjnego w zupełnosci wystarczy. i Alu sie kłania aż piszczy :)

Jigitt
normalnie ma 2 otwory główne i 1 sterujacy. - wiec nie wiem czemu Twój nie ma tego 1 małego sterujacego , moze sie urwał?? U mnie wychodzi podciśnienie prostoz kolektora ssącego wezykiem do DV - w AWT moze jest jakiś zawór posredniczący :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga