[ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju
[ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju
Witam szanowne grono
Gdyby ktoś z użytkowników posiadających silnik 4.2 BAT próbował usunąć wyciek oleju to mogę podpowiedzieć od czego zacząć. Ubytek oleju był u mnie dosyć spory, rzędu 1l na 1000 km wiec problem nie bagatelny. A więc do rzeczy
1. zacząłem do uszczelnienia pokryw od wałków rozrządu 2 uszczelki po 75 zł - efekt zmniejszony wyciek ale to niestety nie to
2. wymiana uszczelki pod miska olejową - okazało się ze tam nie ma uszczelki jest to składane fabrycznie na sylikon no to go kupiłem 11 zł - efekt olej dalej wycieka
3. stwierdziliśmy, że to uszczelniacz na wale każdy kto posiada ten motor wie że palca sie z przodu nie da wcisnąć więc przód do zdjęcia wymiana paska napinacza bo wszytko pływało w oleju a po zdjęciu koła pasowego z wału sucho czyli to nie to ale i tak uszczelniacz wymieniłem.
4. i to już ostatni punkt wyciek okazał się pod kolektorem ssącym jest tam pokrywa do której jest przykręcony uchwyt filtra olejowego i tam był spory wyciek do usunięcia którego potrzebna jest uszczelka za 35 zł.
Dorzucam kilka zdjęć jak silnik wyglądał przed a jak po
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt
Gdyby ktoś z użytkowników posiadających silnik 4.2 BAT próbował usunąć wyciek oleju to mogę podpowiedzieć od czego zacząć. Ubytek oleju był u mnie dosyć spory, rzędu 1l na 1000 km wiec problem nie bagatelny. A więc do rzeczy
1. zacząłem do uszczelnienia pokryw od wałków rozrządu 2 uszczelki po 75 zł - efekt zmniejszony wyciek ale to niestety nie to
2. wymiana uszczelki pod miska olejową - okazało się ze tam nie ma uszczelki jest to składane fabrycznie na sylikon no to go kupiłem 11 zł - efekt olej dalej wycieka
3. stwierdziliśmy, że to uszczelniacz na wale każdy kto posiada ten motor wie że palca sie z przodu nie da wcisnąć więc przód do zdjęcia wymiana paska napinacza bo wszytko pływało w oleju a po zdjęciu koła pasowego z wału sucho czyli to nie to ale i tak uszczelniacz wymieniłem.
4. i to już ostatni punkt wyciek okazał się pod kolektorem ssącym jest tam pokrywa do której jest przykręcony uchwyt filtra olejowego i tam był spory wyciek do usunięcia którego potrzebna jest uszczelka za 35 zł.
Dorzucam kilka zdjęć jak silnik wyglądał przed a jak po
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt
- sir KENnY XVIII
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 314
- Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Do mocy ponad 300KM praktycznie nie ma reduktora, który dobrze zaopatrzyłby układ w odpowiednią ilość gazu, no może po za reduktorem Prinsa.
Po za tym uważam, że błędem jest zrobienie zasilania z jednego węża (podejrzewam 12mm) w silniku o mocy 335KM.
Na jednym wężu takiej średnicy to powiedzmy max 200-220KM.
Niestety ale jeśli auto nie jest wyposażone w fabryczne sondy szerokopasmowe to taki montaż grozi ubogą mieszanką przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach,
jeśli jest wyposażone w takie sondy to grozi rozjechaniem adaptacji benzynowych dla wysokich obciążeń.
Po za tym uważam, że błędem jest zrobienie zasilania z jednego węża (podejrzewam 12mm) w silniku o mocy 335KM.
Na jednym wężu takiej średnicy to powiedzmy max 200-220KM.
Niestety ale jeśli auto nie jest wyposażone w fabryczne sondy szerokopasmowe to taki montaż grozi ubogą mieszanką przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach,
jeśli jest wyposażone w takie sondy to grozi rozjechaniem adaptacji benzynowych dla wysokich obciążeń.
Witam
Kolego bardzo dziękuje za cenne rady, przed zakładaniem lpg do mojej niuni bardzo wnikliwie badałem temat jaki lpg żeby być świadomym czym jeżdżę. Widać temat zbadałem za mało wnikliwie . Nie bardzo wiem co w tej sytuacji zrobić czy kazać facetowi dołożyć jednego isporta czy w która stronę pójść. Musze bez bicia się przyznać, że samochód przy kick down przełącza mi się ostatnio na paliwo i byłem z tym u gościa stwierdził, że sterownik gubi jakiś sygnał dlatego to się dzieje. Instalację montowałem z polecenia faceta bardzo sensownie rozmawiał ze mną wiec wydał mi się ok. Podaje link do strony http://www.gascar.pl/
Pozdrawiam
Kolego bardzo dziękuje za cenne rady, przed zakładaniem lpg do mojej niuni bardzo wnikliwie badałem temat jaki lpg żeby być świadomym czym jeżdżę. Widać temat zbadałem za mało wnikliwie . Nie bardzo wiem co w tej sytuacji zrobić czy kazać facetowi dołożyć jednego isporta czy w która stronę pójść. Musze bez bicia się przyznać, że samochód przy kick down przełącza mi się ostatnio na paliwo i byłem z tym u gościa stwierdził, że sterownik gubi jakiś sygnał dlatego to się dzieje. Instalację montowałem z polecenia faceta bardzo sensownie rozmawiał ze mną wiec wydał mi się ok. Podaje link do strony http://www.gascar.pl/
Pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A jednak coś w trawie piszczy.
Podejżewam że to najprościej ciśnienie gazu spada poniżej dopuszczalnego progu i wtedy przełącza na benzynę.
Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę, ale w to jednak wątpię.
Każ mu siadać z laptopem w auto i w drogę i niech Ci pokaże dlaczego przełącza na benzynę
Podejżewam że to najprościej ciśnienie gazu spada poniżej dopuszczalnego progu i wtedy przełącza na benzynę.
Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę, ale w to jednak wątpię.
Każ mu siadać z laptopem w auto i w drogę i niech Ci pokaże dlaczego przełącza na benzynę
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sterownik gazowy potrzebuje sygnał obrotów i zazwyczaj pobierany on jest z sygnału cewki zapłonowej. Jeśli sygnał obrotów dla sterownika gazowego jest podłączony nie tam gdzie powinien lub nie poprawnie wybrane jest napięcie sygnału obrotów to sygnał ten może zanikać w pewnych momentach i sterownik gazowy będzie przełączał na benzynę.tomek maz pisze:Kolego,możesz w skrócie wyjaśnić o co chodzi?fassi1 pisze:Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę,
Witam
Po chwilowej przerwie mam następujące problemy z moją niunią, a mianowicie wyskakuje mi czek a tam błąd knock sensor i katalizatory poniżej progu. Wydaje mi się że błędy pojawiają sie na gazie ale jestem w fazie testów wiec jak będę wiedział to dam znać. I jeszcze jeden bardzo duży moim zdaniem problem mi się pojawia jak jeżdżę na gazie to mi skrzynia głupieje po wykasowaniu błędów i jeździe na paliwie pracuje w miarę normalnie. Czy zła praca silnika na gazie może wpływać na pracę skrzyni?
Po chwilowej przerwie mam następujące problemy z moją niunią, a mianowicie wyskakuje mi czek a tam błąd knock sensor i katalizatory poniżej progu. Wydaje mi się że błędy pojawiają sie na gazie ale jestem w fazie testów wiec jak będę wiedział to dam znać. I jeszcze jeden bardzo duży moim zdaniem problem mi się pojawia jak jeżdżę na gazie to mi skrzynia głupieje po wykasowaniu błędów i jeździe na paliwie pracuje w miarę normalnie. Czy zła praca silnika na gazie może wpływać na pracę skrzyni?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Masz źle wyregulowaną instalację.
Przy poprawnie działającej instalacji nie powinno być żadnej różnicy w pracy silnika czy skrzyni biegów.
Kasując błędy kasujesz korekty benzynowe a widać się rozjeżdżają skoro po wykasowaniu ich jest różnica na gazie.
Co do knock sensor to trzeba uważać przy ściąganiu kolektora bo wtyczki od tych czujników spalania stukowego są podwieszone na przedniej stronie kolektora a tam jest kiepskie dojście no i trzeba spokojnie żeby nic nie pourywać.
Po za tym tych czujników się nie rusza, czasami ich się nie odkręca bo jak montuje się je nowe to bardzo ważny jest moment dokręcenia śruby mocującej czujnik.
Najlepiej pojeździć na benzynie trochę i sprawdzić czy błędy wracają.
Zrób logi na benzynie i potem na gazie i wżuć do tematu to popatrzymy jak wystrojona jest ta instalacja.
Przy poprawnie działającej instalacji nie powinno być żadnej różnicy w pracy silnika czy skrzyni biegów.
Kasując błędy kasujesz korekty benzynowe a widać się rozjeżdżają skoro po wykasowaniu ich jest różnica na gazie.
Co do knock sensor to trzeba uważać przy ściąganiu kolektora bo wtyczki od tych czujników spalania stukowego są podwieszone na przedniej stronie kolektora a tam jest kiepskie dojście no i trzeba spokojnie żeby nic nie pourywać.
Po za tym tych czujników się nie rusza, czasami ich się nie odkręca bo jak montuje się je nowe to bardzo ważny jest moment dokręcenia śruby mocującej czujnik.
Najlepiej pojeździć na benzynie trochę i sprawdzić czy błędy wracają.
Zrób logi na benzynie i potem na gazie i wżuć do tematu to popatrzymy jak wystrojona jest ta instalacja.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga