[ TIP] Drążek zmiany biegów
[ TIP] Drążek zmiany biegów
Witam.
Po przejechaniu ok. 15 kilometrów postawiłem autko pod domem było wszystko OK. Po ok. godzinie postoju nie mogę przestawić lewarka z P na D, w ogóle nie można go ruszyć. Po naciśnięciu pedału hamulca, kontrolka przy lewarku nie gaśnie, czyli jakby to naciśnięcie pedału nic nie dawało. Co to może być...?!
Po przejechaniu ok. 15 kilometrów postawiłem autko pod domem było wszystko OK. Po ok. godzinie postoju nie mogę przestawić lewarka z P na D, w ogóle nie można go ruszyć. Po naciśnięciu pedału hamulca, kontrolka przy lewarku nie gaśnie, czyli jakby to naciśnięcie pedału nic nie dawało. Co to może być...?!
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
Zawsze przy jakiejkolwiek zmianie trzymam hamulec, ręczny zaciągam po wrzuceniu na P, czyli jest zawsze na hamulcu.
Szukajka...przeleciałem wszystkie tematy o skrzyniach i nic podobnego nie znalazłem, trochę też szukałem w układzie hamulcowym, bo to mi wygląda na coś hamulcami, jak napisał kolega mwx.
Szukajka...przeleciałem wszystkie tematy o skrzyniach i nic podobnego nie znalazłem, trochę też szukałem w układzie hamulcowym, bo to mi wygląda na coś hamulcami, jak napisał kolega mwx.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Skoro lampka z butem na hamulcu nie gaśnie to nie jest kwestia unieruchomionej przez naprężenia zapadki hamulca postojowego w skrzyni, tylko sprawa elektryki/elektroniki.
W wybieraku jest prosta blokada sterowana przez elektromagnes i zawsze gdy świeci się ikonka z butem blokada nie pozwoli przełączyć wybieraka z P lub N na bieg.
Musisz wykombinować tego VAGa i sprawdzić w sterowniku skrzyni, czy dociera sygnał z pedału hamulca - w którymś z bloków pomiarowych można to sprawdzić.
TU masz ładnie rozrysowane i opisane sprawy związane z blokadą wybieraka (element N110), ale nie wiem czy w naszej skrzyni wygląda to dokładnie tak samo.
ZDAJE mi się, że wyjęcie bezpiecznika 31 powinno odblokować wybierak. Nie powinienes bez tego bezpiecznika jechac, ale zawsze mozna przezucic na N i chocby przepchnac auto.
Gdybyś postanowił awaryjnie odblokować wybierak i pojechać do elektryka to pamiętaj, że
skrzynia która nie dostaje informacji o wciśniętym hamulcu podczas hamowania może trochę wariować. Jak już jechać o własnych siłach to BAARDZO powoli i ostrożnie, pamiętając że w razie jakiejś totalnej draki zawsze można wrzucić N i się zatrzymać.
W wybieraku jest prosta blokada sterowana przez elektromagnes i zawsze gdy świeci się ikonka z butem blokada nie pozwoli przełączyć wybieraka z P lub N na bieg.
Musisz wykombinować tego VAGa i sprawdzić w sterowniku skrzyni, czy dociera sygnał z pedału hamulca - w którymś z bloków pomiarowych można to sprawdzić.
TU masz ładnie rozrysowane i opisane sprawy związane z blokadą wybieraka (element N110), ale nie wiem czy w naszej skrzyni wygląda to dokładnie tak samo.
ZDAJE mi się, że wyjęcie bezpiecznika 31 powinno odblokować wybierak. Nie powinienes bez tego bezpiecznika jechac, ale zawsze mozna przezucic na N i chocby przepchnac auto.
Gdybyś postanowił awaryjnie odblokować wybierak i pojechać do elektryka to pamiętaj, że
skrzynia która nie dostaje informacji o wciśniętym hamulcu podczas hamowania może trochę wariować. Jak już jechać o własnych siłach to BAARDZO powoli i ostrożnie, pamiętając że w razie jakiejś totalnej draki zawsze można wrzucić N i się zatrzymać.
Koledzy, sorki, że się nie odzywałem, ale nie miałem czasu, żeby coś sprawdzić. Dziś wyjąłem bezpiecznik 31, lampka zgasła, a skrzynia weszła w tryb awaryjny, czyli powoli dojadę do elektryka.
Wielkie dzięki mwx
Wielkie dzięki mwx
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
Odebrałem dziś samochód. Okazało się, że powycierane są magnesy w płytce elektronicznej od lewarka zmiany biegów, coś tam poprawił ale jest do wymiany, nie działa tip, nie wyświetlają się biegi na FISe, zainkasował 200 i tyle. Mam ten cały mechanizm, ale do wymiany prawdopodobnie trzeba opuszczać skrzynię, bo wchodzi od spodu- ok.7 stówek sobie liczy, a samej płytki nie chce wymienić " bo, coś będzie nie działać" i takie tam...
Jutro sam wymienię tą płytkę i zobaczę co i jak
Jutro sam wymienię tą płytkę i zobaczę co i jak
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga