Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 tdi] wyciek z pompy wtryskowej

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

[C4 2,5 tdi] wyciek z pompy wtryskowej

Post autor: wolf111 » 15 paź 2009, 14:37

Obrazek

Witam poszukuje kogoś kto pomógłby mi zlikwidować wyciek paliwa z pod głowicy pompy wtryskowej w miejscu które jest przedstawione na załączonym zdjęciu, może ktoś z Was rozkręcał już sam tę pompę czy należy to do trudnych operacji, nadmieniam że mam trochę pojęcia z mechaniki samochodowej jednak osprzęt silników wysokoprężnych nie jest moim "konikiem" <smuty> . Dowiadywałem się w warsztatach i za uszczelnienie tego krzyczą sobie 1tyś. złociszy :shock: jak dlamnie do zdecydowanie za dużo. Proszę o fachową odpowiedź i dziękuję
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 14:58 przez wolf111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 15 paź 2009, 15:44

Nie daj sie naciągnąć!!

Mam w tej chwili to samo co Ty :) Masz wyciek spod nastawnika pompy wtryskowej, nie jest to nic strasznego, jest tam uszczelka, oraz druga uszczelka jest w pokrywie nastawnika odrazy warto wymienić obie.

Uszczelki kosztują grosze 21zl komplet:

http://www.allegro.pl/item761498868_usz ... i_tds.html

Jest tylko jeden mały szkopuł, że przed odkreceniem nastawnika trzeba VAGiem sprawdzic napiecie czujnika przesuwu i po wymianie uszczelek ustawić to samo. Zatem jesli tego sam nie jestes w stanie zrobić to udaj sie do firmy zajmujacej sie dieslami i pompami wtryskowymi zrobią Ci to za 80-150zł. Na znaki lepiej nastawnika nie ustawiać bo minimalna zmiana jego położenia zmieni parametry. Ja jutro jestem umówiony na wymianę obu uszczelek z ustawieniem dawki za 80zł w serwisie robiącym regeneracje pomp wtryskowych.


Generalnie widać ze "warszaty" robią w hu... ludzi, sprawa jest banalna, wymiana tych 2 uszczelek to 15min i ustawienie dawki i tyle. Ale laikom wmówią ze to powazna naprawa pompy wtryskowej i kasują tysiaka....


Tutaj sobie poczytaj o nastawniku:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 15 paź 2009, 18:01

Kolega powyżej ma racje. Nie jest to trudna robota, choć troszkę precyzji wymaga. Myślę, że sobie poradzisz ;-)
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

KataA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2009, 18:29
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: KataA6 » 15 paź 2009, 18:34

Naturalnie,kolega miał wycieki na całej pompie w 1.9 TDI AFN,koszt uszczelek Boscha to okolo 30zł i pompa jak nowa a mechanicy robią na tym ogromną kase :evil:

Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

Post autor: wolf111 » 15 paź 2009, 20:22

golob dzięki serdeczne za tak precyzyjne wytlumaczenie tematu, widzę że samo rozkręcenie tego nie jest trudne problem tylko z tym vagiem, co prawda mam program polski vag 2,5 czy coś podobnego jednak niedawno go kupiłem i za bardzo niejestem jeszcze w temacie i nie do końca wiem jak to ugryść, widzę że jesteś z Wrocławia możesz napisać w jakim warsztacie będą Tobie wymieniać te uszczelki

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 15 paź 2009, 20:46

Mi tydzień temu uszczelniali całą pompę i diagnostyka za 320zł. Diesel servis mleczna koło Jordanowa ÂŚląskiego.Ok 40 km od Wrocławia.Polecam w 100% <ok>
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 paź 2009, 08:55

Właśnie tam jadę :)

Grześ K.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 08:54
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grześ K. » 16 paź 2009, 14:21

Ja też to robiłem przy okazji wymiany rozrządu. Kosztowało coś ok. 250 zł

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 paź 2009, 20:32

Operacja udana, uszczelki wymienione, przy okazji dowiedzialem sie ze jesli ida te uszczelki przy nastawniku to bardzo możliwe że z innych uszczelek tez niedlugo bedzie leciec. Narazie jest sucho wiec nie ruszam, jak zacznie cos ciec to sie całą pompe wyciagnie i uszczelni.

Przy okazji Pan Pompiarz stwierdzil zeby filtr paliwa wymieniać co 10.000km razem z olejem, ja mam teraz 20kkm na filtrze i mowil ze juz syf widac w pompie.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 21:51 przez golob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 16 paź 2009, 20:59

golob pisze:Przy okazji Pan Pomiarz stwierdzil zeby filtr paliwa wymieniać co 10.000km razem z olejem, ja mam teraz 20kkm na filtrze i mowil ze juz syf widac w pompie.
to blad. Myslalem, ze to normalne ze sie wymienia filtr oleju, paliwa [ja dodatkowo zmieniam powietrza (badz co druga wymiane) - zalezy jak wyglada]

P.S. to normalnie co ile wzmieniales filtr paliwa?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 paź 2009, 21:50

elmi_k pisze: to blad. Myslalem, ze to normalne ze sie wymienia filtr oleju, paliwa [ja dodatkowo zmieniam powietrza (badz co druga wymiane) - zalezy jak wyglada]

P.S. to normalnie co ile wzmieniales filtr paliwa?
Filtr zmienilem na początku jak kupilem auto czyli pare miesiecy temu, czyli ok. 20kkm temu, myslalem juz teraz o zmianie ale nie wiedzialem ze trzeba praktycznie z olejem zmieniać. Teraz bede wiedzial :) to mój pierwszy diesel, wczesniej w benzynie to nie był taki problem, filtr zmienialo sie raczej rzadko.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 21:54 przez golob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 16 paź 2009, 21:54

A pompe wyjmowal i sprawdzal na stole czy nie? Czy tylko wymiana 2 uszczelek? Mozesz opisac jak to wygladalo
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 paź 2009, 22:06

Nie wyciągał pompy, ale powiedział odrazu żebym sie nie zdziwił że zacznie gdzies indziej cieknąć bo zwykle jak już tu cieknie to w innych miejscach tez może zacząć (np. uszczelka przy rozdzielaczu) i raczej powoli trzeba sie szykować na robote uszczelnień całej pompy. Najpierw odkręcił pokrywę nastawnika i tam wymienił uszczelkę. Potem odkrecił nastawnik i wymienił uszczelkę pod nastawnikiem. Generalnie wymiana tych uszczelek jest banalna (trzeba tylko mieć ten klucz trójkątny do tej jednej śruby albo cos z nią wykombinować). Przed robotą zrobił jeszcze znaki i na te znaki ustawił i kompa nie podlaczal (najpierw miał podłączać), kazał się przejechać i sprawdzić, jazda wyszła ok i po robocie. Jednak teraz widze minimalnie za małe są wolne obroty (jest minimalnie poniżej 800 a zawsze chyba mialem równo 800) i lekko inaczej odpala ale muszę jeszcze to poobserwować i samemu zvagować. Generalnie gość spoko, widać ze na tych pompach zjadł zęby, nie cwaniakował i sympatyczny był, no i kosztowało to grosze (40zł z uszczelkami), jak teraz zacznie sie cos dziac to oddam cała pompę do niego.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 16 paź 2009, 22:17

czyli mozliwe ze masz teraz inna dawke ustawiona poprzez to ze zdejmowal nastawnik. trzeba bylo przed sama robota zrobic sobie logi. Skoro bylo wszystko ok... mialbys jakis punkt zaczepienia co i gdzie jest nie tak.

Ja chyba oddam cala pompe(cos sie poci) do http://www.wolinski.com.pl/

Czytalem o nich dobre opinie...
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 paź 2009, 22:33

Pewnie masz racje, ale nie jest źle, ogólnie bardzo ładnie chodzi przejechałem z 50km po tym ustawieniu i jedzie się bardzo dobrze ale ja lubię jak jest wszystko idealnie i to pewnie poprawie jeszcze.


To lepiej zrob cała pompe i bedziesz miał spokój, mi generalnie sie pociła pompa tak ze 3-4 miesiace, ale naprawde mało ale ślady były, teraz przyszły te zimne dni i uszczelki chyba stwardniały i zaczeła sie niagara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga