[ A6 C5] Wibracje i drgania karoserii przy 120 km/h
[ A6 C5] Wibracje i drgania karoserii przy 120 km/h
Panowie,
Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Gdy wyjeżdżam spod domu i rozpędzam się do około 100 - 130 km/h na całym samochodzie czuje wibracje na całej karoserii. Raczej nie jest to wibracja od kół to był ten efekt zarówno na letnich jaki i zimówkach. Koła są na 100% dobrze wyważone, nie bije nic na kierownicę jak to zwykle jest przy niewyważonych kołach. Efektu nie ma w ogóle, gdy auto jest rozgrzane po dłuższej jeździe.
Cały zawias jest sztywny, nic nie ma luźnego, amory super itp
Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Gdy wyjeżdżam spod domu i rozpędzam się do około 100 - 130 km/h na całym samochodzie czuje wibracje na całej karoserii. Raczej nie jest to wibracja od kół to był ten efekt zarówno na letnich jaki i zimówkach. Koła są na 100% dobrze wyważone, nie bije nic na kierownicę jak to zwykle jest przy niewyważonych kołach. Efektu nie ma w ogóle, gdy auto jest rozgrzane po dłuższej jeździe.
Cały zawias jest sztywny, nic nie ma luźnego, amory super itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Jeszcze sprawa kół ,(wyważone nie znaczy że proste -jajko taż wyważe)czy fele masz ori czy dobierane. Chodzi mi głównie o centrowanie felgi względem piasty.Niektóre nie ori fele wymagają tzw pierścienia centrującego ,musi on być bardzo pasowny gdyż w innym wypadku następuje przemieszczenie osi obrotu piasty względem osi felgi.Powoduje to podskakiwanie koła i przenoszenie wibracji na kabine.ZAZNACZE ÂŻE TESTOWAÂŁEM TO ZJAWISKO NA KILKU MÂŁODYCH AUTACH I NIGDY DRGANIA NIE BYÂŁY WYCZUWALNE NA KIERZE . ZAJMUJE SIę OGUMIENIEM ZAWODOWO OD 14 LAT I WIELE WIDZIAÂŁEM. NAPISZ jeszcze czy te wibracje wystepują przy stałe prędkości, czy w momencie ich początku silnik jest pod obciążeniem(przyśpieszasz) czy auto leci te 120k/h na luza bez gazu.
Re: Wibracje i drgania karoserii przy 120 km/h
Kolego po prostu nie rozpędzaj się tak! Polskie drogi nie pozwalają na tak zawrotne prędkości, przy mniejszych się nie objawia?don pisze:Panowie,
Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Gdy wyjeżdżam spod domu i rozpędzam się do około 100 - 130 km/h na całym samochodzie czuje wibracje na całej karoserii. itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Jeśli fele mają pierścienie to na 100 są dobierane sprawdż te pierscienie ,wnioskuje że na przednich ich nie ma, nie ma prawa tam być luzu .Wyczyść dobrze powierzchnie przylegające= styk felgi z tarczą hamulcową ,najlepiej robi się to tarczą od boscha.Zakres prędkości śiadczy o biciu kół. Do kolegi lukki .... po co kupiłeś audice zamiast 126p jak jeżdzisz do 100km. Wyjdzie taniej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Dobierane tzn że byly prawdopodobnie dokupione jako część zamienna,producentem felg do audi jak i merca jest Ronal.producent ogranicza koszty produkcji stosując pierścienie centrujące jak wiecie felga z audi ma rozstaw 5x112 otw 57,1 a MB przykładowo 5x112 otw ok.65mm ta sama fela pasuje do kilku marek po zastosowaniu pierścienia.Don a na 100 % są proste te stalówki.Wyważenie to nie wszystko, jak będziesz miał możliwość podleć do wulkanizacji i spytaj czy możesz spojrzeć na obracające się koło na wyważarce. Wtedy wystarczy dostawic do wewnętrznej strony feli -punkt stały- i w ten sposób sprawdzisz osiowość felgi.Jeśli fela chodzi na boki lub podskakuje to masz odpowiedż na swój problem. Inna sprawą jest prawidłowy montaz opony.Częstym błędem popełnianym przez gumiarzy jest zły montaz opony i właściwa optymalizacja opony i felgi względem siebie. przyczyną tego jest niewłaściwe rozpompowanie opony na feldze. Chodzi o to aby po nasmarowaniu felgi i opony pastą montażową (najlepsza Acrylmed taki zielony bądż czerwony żel/ tiptopa białe mydliny są do bani)pompować opone bez zaworku do ok 4-5 atm.Często zdarza się że opona żle się układa i od nowa ją się zbija z felgi i przekręca względem feli o180* i tak aż do skutku aż będzie idealnie współgrać.Gumiarze często nie zwracają na to uwagi bądż to z braku czasu, z braku wiedzy lub lenistwa , a klient i tak płaci.Przestrzegam iż żle zamontowana guma po przejechani 200-300 km jest nie douratowania gdyż kord stalowy jak i oplot stalowy stopki już się odkształcą że nie ma opcji tkiej oponki uratować. To tłumaczy brak bicia po rozgrzaniu. A i jesio jedno, jeśli zawias jest ok i koła też to kwestia tej podwieszki wału i wyważenia wału jak pisał kolega pare postów wyżej . Należało by też sprawdzić te tuleje na tylniej ławie (mocowanie do ramy).Narazie to tyle Spadam pomieszkać .
Dobrze się czujesz?Bedlam pisze:jak wyjeżdżasz z domu nie rozpędzaj się tak. Dajże mu się obudzić!! Diesla trzeba zrozumieć
Ok rozumiem, w takimr azie dlaczego takie cos jest u mnie? fele są od nowości na autku i tylko na tyle wystepuja te pierścienie (czerwone) a na felgach wybity jest znaczek OOOO. Czy taki pierscien moze powodowac wibracje?Dobierane tzn że byly prawdopodobnie dokupione jako część zamienna,producentem felg do audi jak i merca jest Ronal.producent ogranicza koszty produkcji stosując pierścienie centrujące jak wiecie felga z audi ma rozstaw 5x112 otw 57,1 a MB przykładowo 5x112 otw ok.65mm ta sama fela pasuje do kilku marek po zastosowaniu pierścienia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Tak może jeśli ma luzy -pisałem o tym. A kupileś auto nowe z salonu ze twierdzisz że są od nowości te fele. W ori na pierwszy montaż nigdy nie było pierścieni tym bardziej tylko na jednej osi ,nie ma takiej opcji.Kolorem pierścienia sie nie stresuj to oznaczenie rozmiaru i będą na nim jeszcze nadruki- dwie średnice.Na ori feldze zawsze jest bity tzw znzk limesa wygląda to jak odwrócone małe -m- z ogonkiem.Dobra metodą na sprawzenie drgań jest podniesiene auta na lewarku big i jazda . Sprawdza sie na poczatek z zamontowanym kołe a nastebnie bez koła. na poczatku na wolnych obrotach spogladasz na koło z tylu na rowki opony czy niekreśli ósemek ,póżniej patrzysz z boku czy nie podskakuje.Jak kreśli ósemki to na 100% krzywa ,wadliwa opona lub krzywa piasta ewentualnie wadliwy montaż tarczy względem piasty.Gdy koło podskakuje brak centrowania felgi z piastą winny pierścień.Wrzuć fotki tych felg to więcej coś wyczarujemy z tym problemem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga