Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Niespotykany problem z elektryką. Brak prądu.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ManiekSztum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 lis 2011, 06:34
Lokalizacja: Sztum

[A6 C5] Niespotykany problem z elektryką. Brak prądu.

Post autor: ManiekSztum » 07 lis 2011, 19:42

Witam wszystkich Klubowiczów :)

Ten problem był już poruszany kilka razy, ale żaden nie jest do końca taki jak mój.
Od dwóch miesięcy mam problem z elektryką w moim samochodzie, coś wysysa prąd z akumulatora.
Posiadam A6 C5 z 1998 roku, silnik 1.9 TDI 110 KM.
Należy zacząć od tego, że jakieś dwa lata temu padł mi akumulator. Objawy były takie, że codziennie musiałem go podłączać pod prostownik.
Wystarczyło, że auto stało 12 godzin (zamknięte na alarm na dworzu nie podpięte pod prostownik) i nie mogłem go nawet odtorzyć
z pilota, ponieważ aku było całkowicie rozładowane. Wtedy kupiłem nowy akumulator - ta sytuacja miała miejsce przed zimą
i sprzedawca akumulatorów polecił mi aku o mocy 95 Ah bo na zimę lepiej mieć większego kopa. Przejeździłem na nim prawie dwa lata i sytuacja znowu
zaczeła się powtarzać niecałe 2 miesiące temu. Akumulator był jeszcze na gwarancji więc wymianiłem go na nowy, ale tym razem
wziąłem aku o mocy 74 Ah.
Nowy akumulator wytrzymał tydzień. Codziennie musiałem się podłączać kablami pod auto sąsiada.
Wystarczyło że stał 12 godzin i lipa, znowu aku rozładowane do zera. Przemęczyłem się tak jeszcze kilka tygodni i oddałem go
na gwarancję (nadmieniam, że codziennie pokonuje odległości minimum 30 km - tyle co do pracy).
Tydzień temu dostałem trzeci już akumulator (w ciągu dwóch lat). Ten nowy akumulator wytrzymał 4 dni (moc 80 Ah).
Ponownie muszę się podłączać kablami pod auto sąsiada, ponieważ Audi nie wytrzymuje 12 godzin (zamknięte, w stanie spoczynku pod chmurką).
Sytuacja jest bardzo denerwująca. Byłem już u dwóch elektromechaników - pierwszy sprawdził alternator i niby wszystko jest
z nim wporządku, otworzył go, sprawdzał szczotki i powiedział, że wszystko jest ok. Zmostkował aku sprawdzając pobór prądu
przy włączonym silniku, światłach, klimie itp, oraz podczas wyłączonego, zamkniętego samochodu (tak jak zostawiam go pod blokiem).
ÂŁadowanie akumulatora waha się w granicach 14A przy włączonym silniku, a podczas spoczynku na mierniku pobór prądu to 0.01-0.02A
czyli według elektromechanika jest to pobór podręcznikowy. Powiedział, że nie ma się do czego przyczepić i że może auto pobiera
prąd po dłuższym czasie postoju, może później coś się włącza i zjada aku np moduł komfortu.
Pojechałem do drugiego elektromechanika (ponoć the besciaka) i powiedział dokładnie to samo co ten pierwszy.
Sprawdzał miernikiem pobór prądu podczas gdy silnik jest uruchomiony (ładowanie 14A) jak i również przy wyłączonym silniku,
zamkniętym centralu i uzbrojonym autoalarmie (seryjnym) i okazało się, że podczas spoczynku auto pobiera tylko 0.01-0.02A (czyli tak jak u pierwszego elektromechanika).
Powiedział, że przy takim poborze prądu podczas spoczynku auto powinienem odpalić nawet po miesiącu, że te 0.01-0.02 to pamięt zegara itp.
Sprawdził alternator i jest z nim wszystko wporządku.
Nadmieniam, że jak zdejmuję klemę z aku na noc i podłącze ją rano to odpala bez problemu. Akumulator na bank jest wporządku, ponieważ i on był sprawdzany.
Nie wiem dlaczego moje auto zjada akumulatory w czasie spoczynku skoro pobór prądu to 0.01-0.02A. Elektromechanik polecił mi wyjmować bezpieczniki (plusowe)
każdej nocy po jednym, aż wyjdzie babol. Wyciągałem codziennie inny i codziennie nie mogłem go odpalić. Rozładowany do zera :(
Panowie, nie wiem co mam robić. Proszę o pomoc, bo już mi newry puszczają. Proszę napiszcie co mogę zrobić, co sprawdzić, gdzie szukać itp.
Nie znam się kompletnie na elektromechanice, a ci elektromechanicy u których byłem to chyba tylko jacyś statyści, bo twierdzą że wszystko jest OK a przecież nie jest :(

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 07 lis 2011, 20:16

Sprawdź sam ten upływ prądu amperomierzem może oni tak naprawdę tego nie zrobili musi coś kraść.. takich cudów nie ma.. jak masz jakiś miernik to zmierz sam będziesz pewny.. a jak nie masz to znajdź kogoś kto ma..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
ManiekSztum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 lis 2011, 06:34
Lokalizacja: Sztum

Post autor: ManiekSztum » 08 lis 2011, 00:32

arkadiuso: sprawdziłem amperomierzem (tak jak pisałeś) i pokazuje 0.01 max 0.02. W tych granicach się waha upływ prądu. Tak samo pokazywał amperomierz u dwóch wspomnianych wcześniej przeze mnie elektromechaników.

andi 2.5 TDI: wszystkie 3 akumulatory były firmy Perion. Nie wiem czy to jest dobra firma, ale z tego co słyszałem to na pewno nie jest lepsza od znanej Centry. Jednak facet sprzedaje akumulatory tylko tej firmy. Prąd był mierzony przez godzinę. Czekaliśmy na moment w którym coś nagle może się włączyć i spowodować znaczny upływ prądu, ale bezskutecznie. Tylko raz amperomierz pokazał pobór prądu na poziomie 0.07 ale trwał tylko 3 sekundy i dalej było 0.01-0.02.

Czy uszkodzony regulator napięcia może powodować "wysysanie" akumulatora np po 5 godzinach spoczynku? (skoro po godzinie nic się nie wydarzyło). Może coś się w trakcie spoczynku włączyć? Coś na tyle mocnego że zjada akumulator w przeciągu kolejnych 7 godzin czyli do momentu próby odpalenia silnika? Może akurat w trakcie sprawdzania przez elektromechaników moje Audi "zachowywało" się grzecznie? Może akurat ani oni ani ja nie trafiliśmy w duży upływ prądu.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 11 lis 2011, 01:03

Sprawdź radio jeśli masz nie ori. Inna częsta przyczyna to alarmy wszelkiego typu. One mogą się wzbudzać w nocy.

Szczerze mówiąc to nic więcej mi nie przychodzi na razie do głowy, ale dla dania sobie czasu na znalezienie usterki zamontuj sobie na przewodzie ujemnym od akumulatora tzw. "hebel" czyli odłącznik masy.
Wiem, niektórzy napiszą że to nie traktor, że nie przystoi, ale lepiej otworzyć maskę rano i wieczorem niż angażować sąsiada. Z tego co piszesz auto jest Ci potrzebne codziennie na dojazdy do pracy, więc ......nic do stracenia

Awatar użytkownika
ManiekSztum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 lis 2011, 06:34
Lokalizacja: Sztum

Post autor: ManiekSztum » 11 lis 2011, 15:07

Problem rozwiązany.
Auto stoi od wczoraj u elektromechanika. Sprawdził wszystko i okazało się, że przyczyna rozładowywania aku tkwiła w automacie stopu. Sprężynka, która się tam znajduje straciła swoje właściwości sprężystości i większości przypadków nie działała jak powinna. Blaszki, które się tam znajdują nie odpuszczały za każdym razem jak puszczałem pedał hamulca. Dlatego też w tych momentach w których elektromechanicy sprawdzali upływ prądu w momencie spoczynku auta tego nie spostrzegli ponieważ akurat w tych momentach sprężynka działała i styki (wcześniej wspominane blaszki) nie stykały się dlatego na amperomierzu upływ prądu wskazywał 0.01. Wczoraj elektromechanik podłączył amperomierz w czasie spoczynku i nagle na amperomierzu pokazał się upływ prądu na poziomie 0.75A. Sprawdzał po kolei każdy bezpiecznik i okazało się, że chodzi o bezpiecznik nr 13, czyli światła hamowania.
Wystarczy wymienić automat stopu, który kosztuje około 30 zł i wszystko będzie ok. Dzisiaj niestety tego nie kupię ponieważ jest święto, ale w poniedziałek się tym zajmę. Elektromechanik powiedział, że na 100% automat stopu był powodem rozładowywania aku.
Pozostała tylko nadzieja, że chodzi tylko o to a nie o coś jeszcze innego, ale to wyjdzie w "praniu".

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki i mam nadzieję, że jeżeli kiedykolwiek któryś z Was będzie miał podobny problem, to ten post mu w tym pomoże.

Pozdrawiam :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 11 lis 2011, 16:16

A mnie czasami przy vagowaniu auta występuję błąd czujnika świateł hamowania to jest ten sam element ? Z tym że światła stopu mi nie świecą w nocy przy postoju auta bo bym widział. Ze stopem też nie mam problemów. A mimo to (problem opisywany w moim temacie poniżej) rano jak odpalam auto to świeci kontrolka ładownia przez chwile tj musiał się chwile podładować aku. taki mój domysł że może u mnie też coś zżera prąd z tym że ja problemów z odpaleniem nie ma ponieważ kręci elegancko.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 lis 2011, 16:24

Błąd czujnika stopu występuje dlatego że nie został wciśnięty po uruchomieniu zapłonu.
Gdy go wciśniesz a potem sprawdzisz błędy to nie powinno już go być.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 11 lis 2011, 17:03

A no może i faktycznie bo raz jest raz nie ma.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
ManiekSztum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 lis 2011, 06:34
Lokalizacja: Sztum

Post autor: ManiekSztum » 12 lis 2011, 00:20

Piotrek24dm: Nie wiem dokładnie czy to ten sam element ponieważ jestem zielony w tych sprawach, napisałem tak jak opowiedział mi elektromechanik co było przyczyną, może i to to samo, u mnie światła też się nie świeciły samoczynnie. Kontrolka od ładowania też mi się nie świeciła, tzn może i by się świeciła, ale jak co dzień próbowałem pojechać do pracy samochodem to nie mogłem go nawet otworzyć z pilota bo był wyładowany do zera.
I nie wiem co oznacza vagowanie :P

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 12 lis 2011, 00:36

ManiekSztum pisze:I nie wiem co oznacza vagowanie
tzn. podłączenie autka pod komputer.. VCDS lub inny i sprawdzenia błędów..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 25 lis 2011, 17:09

Witam. U mnie sytuacja byla bardzo podobna. W moim przypadku uszkodzony okazal sie regulator napiecia i on od czasu do czasu powodowal rozladowywanie aku. Dodam ze niczym innym sie ta usterka nie objawiala. Wrecz przeciwnie. Ladowanie wzorowe. A przy pomiarach ciezko bylo sie tego doszukac. Po wymianie regulatora wszystko wrocilo do normy.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 25 lis 2011, 18:46

Witam .Podepne się pod temat.Czestą przyczyna rozładowania aku bywa wspomniany czujnik stopu .uszkodzony regulator, radio, alarm ,uszkodzony/e zakmek drzwiowy lup bagażnika(krańcówka) i webasto

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga