[A6 C5] Naprawa ułamanego pokretla ust lusterek ;-)
[A6 C5] Naprawa ułamanego pokretla ust lusterek ;-)
Witam
Wiem ze wielu z Was mialo problem z ułamanym pokretłem ustawiania lusterek
Koszt nowej takiej kostki w ASO to160 zł Ja zrobilem to za dyche
Otóz:
Potrzebujemy do tego 1 cm bardzo twardego drutu (srednica ok 1mm) chwytamy go w kombinerki i podgrzewany np zapalniczka do czerwonosci,
Pozniej rozgrzany drut wtapiamy w kostke w miejscu gdzie sie ułamało pokrętło. Po kilku chwilach drucik siedzi stabilny w kostce
Bierzemy w rece pokretło i za pomoca wiertarki i malutkiego wiertła wywiercamy malutki otworek (oczywiscie od srodka) , nieco wiekszy niz srednica drutu, zalepiamy poxylina, czekamy 20 minut i w ten sposob mamy 150zł w kieszeni <czapa> Pozniej wrzuce fotki pozdrawiam
Wiem ze wielu z Was mialo problem z ułamanym pokretłem ustawiania lusterek
Koszt nowej takiej kostki w ASO to160 zł Ja zrobilem to za dyche
Otóz:
Potrzebujemy do tego 1 cm bardzo twardego drutu (srednica ok 1mm) chwytamy go w kombinerki i podgrzewany np zapalniczka do czerwonosci,
Pozniej rozgrzany drut wtapiamy w kostke w miejscu gdzie sie ułamało pokrętło. Po kilku chwilach drucik siedzi stabilny w kostce
Bierzemy w rece pokretło i za pomoca wiertarki i malutkiego wiertła wywiercamy malutki otworek (oczywiscie od srodka) , nieco wiekszy niz srednica drutu, zalepiamy poxylina, czekamy 20 minut i w ten sposob mamy 150zł w kieszeni <czapa> Pozniej wrzuce fotki pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 22 cze 2008, 22:53
- Imię: Henryk
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: KALISZ
- Kontakt:
Kupował to ktoś z Was może? Ja niestety kupując Audicze to miałem juz ulamaną tą gałke więc nie ma nawet co naprawiać bo nie mam nawet tej ułamanej gałki a tak jak mowi Bolszakooof, nowe pokrętlo w ASO 160zł :evil: a to dobre rozwiązanie które zaproponowal Witia, planuje to kupić tylko czy nie trzeba bedzie rozkrecać zbyt wiele plastików? bo nie jestem w tym za dobry :roll:
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-1998-2005-A6 ... 240%3A1318
http://allegro.pl/item510593703_zestaw_ ... skoda.html
http://allegro.pl/item510593703_zestaw_ ... skoda.html
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
[A6 C5 1.8T 2000]
Witam. Mam pytanie dotyczące tego nieszczęsnego pokrętła. Kupiłem auto już z ułamaną tą wajchą, na szczęscie bakującą część właściciel zachował i dzisiaj chciałem to sobie w końcu naprawić. Chodzi mi o to że wszystko fajnie wyciagnąłem i rozebrałem te kostkę, znaczy wyjąłem z tej obudowy czarnej.Następnie chciałem sprawdzić czy ono( to pokrętło) działa i podłaczylem ją tak na surowo i zacząłem tam robić takie zwarcia tych miedzianych ścieżek, ale lustera ani drgną. Jak moge sprawdzić czy to wina tej kostki, lub samych lusterek, bo niechce wydawać kasy na wajchę jak się okaże że lusterka są zwalone. Dzięki za odpowiedz!
gks1, najlepiej miernikiem czy cos sie na tych sciezkach pojawia jak wychylasz pokretlo w jakas strone.
jak nie masz miernika(ktory i tak kosztuje ok 10pln i sie zawsze przyda) to wez jakas malutka zaroweczke na kabelkach i zwieraj tymi kabelkami i jak sie zapali, tzn., ze wszystko ok. jak sie nie zapali to wiadomo, ze kostka do niczego.
jak nie masz miernika(ktory i tak kosztuje ok 10pln i sie zawsze przyda) to wez jakas malutka zaroweczke na kabelkach i zwieraj tymi kabelkami i jak sie zapali, tzn., ze wszystko ok. jak sie nie zapali to wiadomo, ze kostka do niczego.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Witam.
Do naprawy mojego regulatora zainspirowały mnie pierwsze dwa posty tego tematu.
Pokrętło wykonałem z fleka damskiej szpilki,ponieważ auto kupiłem bez pokrętła ,a o zestawie naprawczym przeczytałem przed chwilą. A więc drut oszlifowałem do grubości około 1,2mm,długość około 6mm,
a górną część uformowałem do okrągłego kształtu,rozmontowałem regulator na część pierwsze" tylko ostrożnie wewnątrz są cztery sprężynki które mogą łatwo wyskoczyć " .Proponuję małe zamknięte pomieszczenie wtedy łatwiej znaleźć zgubę.W
złamanym czpieniu regulatora delikatnie wywierciłem otwór wiertłem 1,5mm tak aby przypasować przygotowane pokrętło,poskładałem regulator w całość zamontowałem pokrętło z odrobiną kleju (z klejem ostrożnie) i wszystko działa .
Nie wiem co było przyczyną wcześniejszego złamania regulatora.
Ja w swoim zgniotłem sprężynę która odpowiada za przełączanie między lusterkami moim zdaniem jest zbyt sztywna może to być przyczyna złamania . :idea:
Do naprawy mojego regulatora zainspirowały mnie pierwsze dwa posty tego tematu.
Pokrętło wykonałem z fleka damskiej szpilki,ponieważ auto kupiłem bez pokrętła ,a o zestawie naprawczym przeczytałem przed chwilą. A więc drut oszlifowałem do grubości około 1,2mm,długość około 6mm,
a górną część uformowałem do okrągłego kształtu,rozmontowałem regulator na część pierwsze" tylko ostrożnie wewnątrz są cztery sprężynki które mogą łatwo wyskoczyć " .Proponuję małe zamknięte pomieszczenie wtedy łatwiej znaleźć zgubę.W
złamanym czpieniu regulatora delikatnie wywierciłem otwór wiertłem 1,5mm tak aby przypasować przygotowane pokrętło,poskładałem regulator w całość zamontowałem pokrętło z odrobiną kleju (z klejem ostrożnie) i wszystko działa .
Nie wiem co było przyczyną wcześniejszego złamania regulatora.
Ja w swoim zgniotłem sprężynę która odpowiada za przełączanie między lusterkami moim zdaniem jest zbyt sztywna może to być przyczyna złamania . :idea:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga