[ A6 C5 2.5 Tdi] Połamany popychacz a silnik...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
[ A6 C5 2.5 Tdi] Połamany popychacz a silnik...?
Witam,
Ok 1,5 msca temu zachaczylem pokrywa od miski olejowej o wystajaca studzienke. Olej zaczal kapac jak z kranu (auto mam obnizone).
Po sciagnieciu pokrywy w celu zespawania w pokrywie byl jak sie pozniej okazalo polamany popychacz hydrauliczny (zapewne za ostatniego wlasciciela). Dlatego mam kilka pytan:
1) Czy to mozliwe aby silnik wogole pracowal z polamanym popychaczem?
2) Jakie moglo miec to skutki dla silnika w momencie zlamania popychacza?
3) Czy mam racje twierdzac ze to moze byl stary popychacz a poprzedni wlasciciel zmienil popychacze na nowe?
Prosze rowniez o opinie czy naprawde musze sciagac glowice zeby obejrzec calosc jak ona wyglada? Czy to ma sens?
Dziekuje za porade i pozdrawiam
Ok 1,5 msca temu zachaczylem pokrywa od miski olejowej o wystajaca studzienke. Olej zaczal kapac jak z kranu (auto mam obnizone).
Po sciagnieciu pokrywy w celu zespawania w pokrywie byl jak sie pozniej okazalo polamany popychacz hydrauliczny (zapewne za ostatniego wlasciciela). Dlatego mam kilka pytan:
1) Czy to mozliwe aby silnik wogole pracowal z polamanym popychaczem?
2) Jakie moglo miec to skutki dla silnika w momencie zlamania popychacza?
3) Czy mam racje twierdzac ze to moze byl stary popychacz a poprzedni wlasciciel zmienil popychacze na nowe?
Prosze rowniez o opinie czy naprawde musze sciagac glowice zeby obejrzec calosc jak ona wyglada? Czy to ma sens?
Dziekuje za porade i pozdrawiam
The force will be with you...always
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Ja jestem kompletnym laikiem i boje sie cokolwiek tykac w tym aucie w silniku zeby nie dokonczyc jego zywota... Masz moze jakis know how zeby obejrzec te popychacze i krzywki?
A popychacz sam widzialem bo mechanik mi pokazywal. Byl on polamany i jezeli dobrze pamietam troszeczke zgnieciony w jajo jakgdyby... podejrzewam ze to jakas stara sprawa okraszona wymiana walkow etc ale musze je obejrzec i pytanie czy wogole jest sens je ogladac jak moze to byc cos starszego?
A popychacz sam widzialem bo mechanik mi pokazywal. Byl on polamany i jezeli dobrze pamietam troszeczke zgnieciony w jajo jakgdyby... podejrzewam ze to jakas stara sprawa okraszona wymiana walkow etc ale musze je obejrzec i pytanie czy wogole jest sens je ogladac jak moze to byc cos starszego?
The force will be with you...always
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Popychacz masz nad tłokiem i nad zaworem. Skoro by się znalazł w misce, musiałby spaść w dół, czyli zawór i popychacz musiałby spaść do cylindra, i przez niego przelecieć, co jest praktycznie niemożliwe bo w cylindrze masz tłok. Czyli tłoka by musiało ni być. Dalej lecąc w dół jest jeszcze korbowód etc etc. Jest jak dla mnie niemożliwe żeby tam się znalazł popychacz. ÂŻeby Ci to zwizualizować. Obejrzyj to.
Popychacze to to coś w 46 sekundzie. Zobacz jak to by się miało dostać do miski? To by musiała być grubsza usterka silnika.
Jak mówiłem, zdejmij pokrywy zaworów i wszystko będziesz widział. Wałek rozrządu popychacze i troszkę zaworów.
Jak dla mnie to pewnie stare popychacze, może wpadły komuś przy zakładaniu miski. Nie mam pojęcia. Jakby to były nowe, to jeden gar by Ci nie chodził. Ba. Nie byłoby go. Silnik to by był chodzący szrot, a raczej niechodzący.
Popychacze to to coś w 46 sekundzie. Zobacz jak to by się miało dostać do miski? To by musiała być grubsza usterka silnika.
Jak mówiłem, zdejmij pokrywy zaworów i wszystko będziesz widział. Wałek rozrządu popychacze i troszkę zaworów.
Jak dla mnie to pewnie stare popychacze, może wpadły komuś przy zakładaniu miski. Nie mam pojęcia. Jakby to były nowe, to jeden gar by Ci nie chodził. Ba. Nie byłoby go. Silnik to by był chodzący szrot, a raczej niechodzący.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-25-tdi-akn-dwie-drobne-czesci-w-misce- ... ight=misce-=Rafal=- pisze:Kanał olejowy nie jest na to za wąski? No ale ok. Wierzę Nigdy nie widziałem takiego czegoś, więc to dla mnie baardzo dziwne Ale chyba nie przez kanały na górze głowicy?
Pozdrawiam.
tu macie dowody, ze to jednak mozliwe
a kanaly splywowe oleju nie sa takie male
pozd.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:20 przez mariusz888, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
dziekuje za porady...
zdecyduje sie na sprawdzenie walkow i calej hydrauliki
Podpowiedzcie prosze czy to wogole mozliwe aby poprzedni wlasciciel nie wymienil tego popychacza etc? Czy silnik bez takiego popychacza bedzie wogole pracowal?
Boje sie ze kiedy nie zapale silnika to sam mu robie krzywde nie wiedza i brakiem doswiadczenia...
zdecyduje sie na sprawdzenie walkow i calej hydrauliki
Podpowiedzcie prosze czy to wogole mozliwe aby poprzedni wlasciciel nie wymienil tego popychacza etc? Czy silnik bez takiego popychacza bedzie wogole pracowal?
Boje sie ze kiedy nie zapale silnika to sam mu robie krzywde nie wiedza i brakiem doswiadczenia...
The force will be with you...always
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
po spadnieciu dzwigienki zazwyczaj nie czuc zadnej roznicy w pracy silnika poniewaz sa po 2 zawory ssace i wydechowe na 1 cylinderphiliphser pisze:Podpowiedzcie prosze czy to wogole mozliwe aby poprzedni wlasciciel nie wymienil tego popychacza etc? Czy silnik bez takiego popychacza bedzie wogole pracowal?
pozd.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 22:00 przez mariusz888, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A ja podejrzewam że te części znalazły się tam z powodu lewych rąk mechanika który już wymieniał elementy rozrządu, i jak to przy robocie- a to pestka, a to popychacz plum do kanału olejowego- ale co tam- przecież miski nie będziemy ściągać- nic się nie stanie .
No ale w zaistniałej sytuacji prawdy się nie dowiemy, tak więc dekle profilaktycznie na bok.
No ale w zaistniałej sytuacji prawdy się nie dowiemy, tak więc dekle profilaktycznie na bok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
zamowilem juz walki i hydraulike za 2150 pln wym w pon, mam nadzieje ze to bedzie kres duzych wydatkow na to auto...
od zakupu od czerwca wymienione:
- rozrzad - 2000
- hamulce przod - 500
- wisko - 600
- spawanie miski olejowej - 300
- 2 x zmiana oleju w silniku - 600
- 1 x w skrzyni
az sie juz rzygac chce na te wydatki malo tego + 3000 na walki i nowy pasek rozrzadu
wczoraj pekl metalowy przewod do sciagania pluny chlodniczego przy samym bloku silnika, naprawde chcialem go sprzedac ale z tymi popychaczami nigdy sie to nie uda... bo klepie jakby schabowe robil...
naprawde nie wiem dlaczego mam takiego pecha... mam nadzieje ze po tych walkach juz skoncza sie wydatki i glupie awarie bo cierpliwosc mi sie skonczy i sprzedam po kosztach go a bardzo go lubie....
Macie jakies porady na co zwrocic uwage i jak jezdzic po wym walkow? Czy jezdzi sie jak na dotarciu?
od zakupu od czerwca wymienione:
- rozrzad - 2000
- hamulce przod - 500
- wisko - 600
- spawanie miski olejowej - 300
- 2 x zmiana oleju w silniku - 600
- 1 x w skrzyni
az sie juz rzygac chce na te wydatki malo tego + 3000 na walki i nowy pasek rozrzadu
wczoraj pekl metalowy przewod do sciagania pluny chlodniczego przy samym bloku silnika, naprawde chcialem go sprzedac ale z tymi popychaczami nigdy sie to nie uda... bo klepie jakby schabowe robil...
naprawde nie wiem dlaczego mam takiego pecha... mam nadzieje ze po tych walkach juz skoncza sie wydatki i glupie awarie bo cierpliwosc mi sie skonczy i sprzedam po kosztach go a bardzo go lubie....
Macie jakies porady na co zwrocic uwage i jak jezdzic po wym walkow? Czy jezdzi sie jak na dotarciu?
The force will be with you...always
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga