Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Skrzypienie

Zawieszenie
Tipp-ex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:13
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5] Skrzypienie

Post autor: Tipp-ex » 04 paź 2011, 22:55

Witam od 2 tyg mam problem przy ruszaniu za kazdym razem gdy przod delikatnie sie uniesie jest niesamowite skrzypienie z lekkim dzwonem ;/ bylem na 4 czy nawet 5 stacjach diagnostycznych i mowi ze kazdy wachacz jest dobry wstrzykneli tez olej w gumy i nadal od reki to samo dodam ze podczas jazdy tez juz slychac grzechot...nie mam zielonego pojecia co wymienic jest to z lewej strony od kierowcy...:( a metoda prob i bledow to zabraknie mi $$ . Wymieniłem łaczniki stab. mysalem ze to to fakt byly mocno zjechane ale nie pomoglo efekt jaki byl taki jestm dolny wachacz lu oba maja lekko popekane gumy ale na kazdej stacji wachacze ok na dobrym sprzecie sprawdzane.ktoś ma jakies pomysł?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 paź 2011, 00:29

Kolego Twoje objawy wskazuja na tuleje dolnego tylnego wachacza. :)

Tipp-ex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tipp-ex » 05 paź 2011, 00:35

Czyli wniosek ze tylny dolny wachacz do wymiany?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 paź 2011, 01:47

Skrzypi bo kulki w tym cięgnie rdzewieją i blokują się w gumkach w których miały się obracać. oli80, lepiej wymień to cięgiełko, bo podczas jazdy takie zblokowane cięgło działa bardzo dużymi siłami na czujnik ugięcia zawieszenia i może go uszkodzić. Wymiana cięgła to 30min roboty, a te czujniki mają nierozsądne ceny...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 paź 2011, 12:30

Zaden problem. nie trzeba nawet wjezdzac na kanal - kladziesz sie kolo auta, odkrectasz oslone belki z lewej strony i masz to jak na talerzu

Dodane:

Z rozpedu opisalem tu wymiane ciegla tylnego czujnika przy FWD, ale zdaje mi sie, z przodu powinno pojsc rownie latwo. Moze dla ulatwienia trzeba bedzie odkrecic kolo.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 02:11 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

Tipp-ex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tipp-ex » 05 paź 2011, 14:51

To tak konkretnie stawiac na tan dolny prosty wachacz? i zakupic? stacja diagnostyczna tu nie pomoze juz zadna;p
A6 C4 2.5tdi
A6 C5 1.8T
Seat Cordoba 1.9 TDi
Renault Thalia 1.4 v8
Renault Megane Coach 1.4 16v
Vw Passat 1.9 TDIi

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 06 paź 2011, 01:52

Jak koledzy mówią, że może jakieś cięgiełko, to najpierw sprawdź to. Nie wydaje mi się, żeby od razu wachacz trzeba było wymieniać. Chociaż ja i tak stoję przy mojej teorii że to banan. A konkretnie tuleje na nich. Na 2 stacjach mi tego nie wykryli, na trzeciej już tak.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 paź 2011, 02:18

Tipp-ex, skombinuj sobie drewniany prosty kawalek listewki, popros kogos by bujal przodem i przykladaj jego koniec w rozne miejsca, z drugiej strony trzymajac go dlonia przy uchu (tylko nie wbij go sobie w mozg). Obadaj w ten sposob podejrzane miejsca i sprawdz skad dochodzi najmocjiejsze skrzypienie. Koniecznie przytknij kijka do tego ciegielka, bo ono na prawde potrafi narobic halasu niewspolmiernego do swoich rozmiarow.

Metodą "kijową" zlokalizowałem swoje popsute cięgno.

Tipp-ex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tipp-ex » 07 paź 2011, 19:50

zaczynam od wymiany dolnrgo prostego bo ma luzy ze głowa mała a stacje tego nie widzialy szok dla mnie ale widac jakich mamy znawcow:) Potem dam znac co dalej metoda podkladania dobra tylko ze ja podkladalem łom <złodziej>

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 08 maja 2012, 15:04

Koledzy a gdzie znajduje się te ciegno? jak ono wygląda? może jakas fotka do wglądu? Lubie robić w aucie, ale lubie też wiedzieć co i jak od czego zacząć. Proszę o mały poradnik

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 maja 2012, 18:50

Na fotce moje rozwalone przednie cięgno. Tylne jest podobne, też plastikowe, ale krótsze i ma równoległe łączenia, a nie przekręcone o 90° jak przednie.


Obrazek

Z przodu bez problemu zlokalizujesz je na dolnym wahaczu po lewej stronie. Ja wymieniałem je nie odkręcając nawet koła.

Z tyłu trzeba odkręcic plastikową osłonę belki skrętnej (mi wystarczyło odkręcenie śrub tylko z lewej, nie zdejmowalem całej osłony).

Cięgno jest przykręcone do metalowego ramienia na belce skrętnej - ramie wystaje do przodu samochodu. Szukaj w okolicy tulei mocującej belkę do nadwozia.
Z tyłu oczywiście też jest z lewej strony.

Zeby odkręcic cięgno z jednej strony atakujesz nakrętkę nasadką a z drugiej blokujesz płaskim kluczem 9mm, żeby nakrętka nie obracała się z gwintem.

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 08 maja 2012, 23:30

Jak rozumiem występują dwa takie cięgna?? czy oprócz ASO gdzieś je mogę kupić?? proszę o jakiś link na allegro jeśli można tam to dostać bo ja znaleźć nie mogę

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 maja 2012, 02:16

Jedno z przodu, drugie z tyłu.
Używane masz już w samochodzie, nie szukałbym kolejnych na allegro.
Przednie można kupić, numer 8D0 941 299 B.
Z tylnym ponoć jest problem, ale można dorobić samemu z ogólnodostępnych części - poszukaj tematu o instalacji ksenonów+systemu poziomowana.

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 09 maja 2012, 11:52

Dzwoniłem dziś do ASO ceny jakie mi podali to:
- PRZEDNI KOSZTUJE 88 ZÂŁ CZAS REALIZACJI 1-2 DNI
- TYLNY 178 ZÂŁ 1-2 DNI CZAS REALIZACJI

O ile na ten przedni mogę dać te 88zł, to 178 zł za tylni to troszkę przesada. Niestety nie mam pojęcia jak zastąpić naprawić ten tylni?? Jakieś sugestie??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2012, 15:59

emcetdbc, a Ty w ogóle sprawdziłeś, że to te łączniki Ci skrzypią ?

Jak już to bardziej prawdopodobne, że przedni bo pracuje w trudnych warunkach, a tylny schowany pod osłoną <okok>

A jeżeli już one to czemu nie posmarujesz ich przegubów ?

Wygląda, że jeżeli skrzypią to na skutek brudu lub korozji zrobiło się ciasno. Rozbierz, wyczyśc, posmaruj kulki.

U mnie przedni juz tak wylatany, że wyraźny luz ma ale nic nie skrzypi <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga