[ A6 C5] Skrzypienie
[ A6 C5] Skrzypienie
Witam od 2 tyg mam problem przy ruszaniu za kazdym razem gdy przod delikatnie sie uniesie jest niesamowite skrzypienie z lekkim dzwonem bylem na 4 czy nawet 5 stacjach diagnostycznych i mowi ze kazdy wachacz jest dobry wstrzykneli tez olej w gumy i nadal od reki to samo dodam ze podczas jazdy tez juz slychac grzechot...nie mam zielonego pojecia co wymienic jest to z lewej strony od kierowcy... a metoda prob i bledow to zabraknie mi $$ . Wymieniłem łaczniki stab. mysalem ze to to fakt byly mocno zjechane ale nie pomoglo efekt jaki byl taki jestm dolny wachacz lu oba maja lekko popekane gumy ale na kazdej stacji wachacze ok na dobrym sprzecie sprawdzane.ktoś ma jakies pomysł?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Skrzypi bo kulki w tym cięgnie rdzewieją i blokują się w gumkach w których miały się obracać. oli80, lepiej wymień to cięgiełko, bo podczas jazdy takie zblokowane cięgło działa bardzo dużymi siłami na czujnik ugięcia zawieszenia i może go uszkodzić. Wymiana cięgła to 30min roboty, a te czujniki mają nierozsądne ceny...
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Zaden problem. nie trzeba nawet wjezdzac na kanal - kladziesz sie kolo auta, odkrectasz oslone belki z lewej strony i masz to jak na talerzu
Dodane:
Z rozpedu opisalem tu wymiane ciegla tylnego czujnika przy FWD, ale zdaje mi sie, z przodu powinno pojsc rownie latwo. Moze dla ulatwienia trzeba bedzie odkrecic kolo.
Dodane:
Z rozpedu opisalem tu wymiane ciegla tylnego czujnika przy FWD, ale zdaje mi sie, z przodu powinno pojsc rownie latwo. Moze dla ulatwienia trzeba bedzie odkrecic kolo.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 02:11 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Tipp-ex, skombinuj sobie drewniany prosty kawalek listewki, popros kogos by bujal przodem i przykladaj jego koniec w rozne miejsca, z drugiej strony trzymajac go dlonia przy uchu (tylko nie wbij go sobie w mozg). Obadaj w ten sposob podejrzane miejsca i sprawdz skad dochodzi najmocjiejsze skrzypienie. Koniecznie przytknij kijka do tego ciegielka, bo ono na prawde potrafi narobic halasu niewspolmiernego do swoich rozmiarow.
Metodą "kijową" zlokalizowałem swoje popsute cięgno.
Metodą "kijową" zlokalizowałem swoje popsute cięgno.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Na fotce moje rozwalone przednie cięgno. Tylne jest podobne, też plastikowe, ale krótsze i ma równoległe łączenia, a nie przekręcone o 90° jak przednie.
Z przodu bez problemu zlokalizujesz je na dolnym wahaczu po lewej stronie. Ja wymieniałem je nie odkręcając nawet koła.
Z tyłu trzeba odkręcic plastikową osłonę belki skrętnej (mi wystarczyło odkręcenie śrub tylko z lewej, nie zdejmowalem całej osłony).
Cięgno jest przykręcone do metalowego ramienia na belce skrętnej - ramie wystaje do przodu samochodu. Szukaj w okolicy tulei mocującej belkę do nadwozia.
Z tyłu oczywiście też jest z lewej strony.
Zeby odkręcic cięgno z jednej strony atakujesz nakrętkę nasadką a z drugiej blokujesz płaskim kluczem 9mm, żeby nakrętka nie obracała się z gwintem.
Z przodu bez problemu zlokalizujesz je na dolnym wahaczu po lewej stronie. Ja wymieniałem je nie odkręcając nawet koła.
Z tyłu trzeba odkręcic plastikową osłonę belki skrętnej (mi wystarczyło odkręcenie śrub tylko z lewej, nie zdejmowalem całej osłony).
Cięgno jest przykręcone do metalowego ramienia na belce skrętnej - ramie wystaje do przodu samochodu. Szukaj w okolicy tulei mocującej belkę do nadwozia.
Z tyłu oczywiście też jest z lewej strony.
Zeby odkręcic cięgno z jednej strony atakujesz nakrętkę nasadką a z drugiej blokujesz płaskim kluczem 9mm, żeby nakrętka nie obracała się z gwintem.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
emcetdbc, a Ty w ogóle sprawdziłeś, że to te łączniki Ci skrzypią ?
Jak już to bardziej prawdopodobne, że przedni bo pracuje w trudnych warunkach, a tylny schowany pod osłoną
A jeżeli już one to czemu nie posmarujesz ich przegubów ?
Wygląda, że jeżeli skrzypią to na skutek brudu lub korozji zrobiło się ciasno. Rozbierz, wyczyśc, posmaruj kulki.
U mnie przedni juz tak wylatany, że wyraźny luz ma ale nic nie skrzypi
Jak już to bardziej prawdopodobne, że przedni bo pracuje w trudnych warunkach, a tylny schowany pod osłoną
A jeżeli już one to czemu nie posmarujesz ich przegubów ?
Wygląda, że jeżeli skrzypią to na skutek brudu lub korozji zrobiło się ciasno. Rozbierz, wyczyśc, posmaruj kulki.
U mnie przedni juz tak wylatany, że wyraźny luz ma ale nic nie skrzypi
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga