Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] dylemat przed kupnem 2.0 140ps

Silniki wysokoprężne
estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

[A6 C6] dylemat przed kupnem 2.0 140ps

Post autor: estor » 29 wrz 2011, 21:58

witam, naczytałem się o awaryjności 2.0 nie wiem czy to przypadki odosobnione , czy są wogóle jakieś silniki 2.0 mniej awaryjne bo z tego co czytam najgorszy jest blb. mam na oku 2.0 tdi z 2008 160k przebiegu.
o 2.7 też sie naczytałem i multitroniku, 3.0 też ma swoje, mam mętlik i sam nie wiem co wybrać ,

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: dylemat przed kupnem 2.0 140ps

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 22:30

estor pisze:witam, naczytałem się o awaryjności 2.0 nie wiem czy to przypadki odosobnione , czy są wogóle jakieś silniki 2.0 mniej awaryjne bo z tego co czytam najgorszy jest blb. mam na oku 2.0 tdi z 2008 160k przebiegu.
o 2.7 też sie naczytałem i multitroniku, 3.0 też ma swoje, mam mętlik i sam nie wiem co wybrać ,
Witaj, już Ci pisałem, przy Twoim przelocie, nie zastanawiaj się na gnojowozem, bierz 4.2 Pb i ciesz się, tylko szukaj motoru bez FSI (335KM).

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 30 wrz 2011, 06:44

estor, Bierz 2.7 TDI w manualu bez quattro i w sedanie rewelacja bardzo mało awaryjna jednostka nalatane mam juz 210 tys km :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 wrz 2011, 08:10

Zagór pisze:Witaj, już Ci pisałem, przy Twoim przelocie, nie zastanawiaj się na gnojowozem, bierz 4.2 Pb i ciesz się, tylko szukaj motoru bez FSI (335KM).
Ale pieszczotliwe określenia <rotfl> Zaraz właściciele TDI obrażą się... pamiętam taki temat jak goście się pokłócili bo jeden nazwał samochód drugiego 'kiblem'.

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 30 wrz 2011, 08:24

miałem chryslera 3.8 od tego czasu powiedziałem ze mam dość spalania na poziomie 20l. bo w moim przypadku czest przejazdy ale małe czyli 2-3 km stop po 1h znowu to samo tam mi nawet wychodziło 25l.
pytanie czy to domena forum ze jest natłok tych złych spraw bo gdzie nie jade widze vw w 2.0tdi i to najbardziej popularny silnik. sznurek do mechaników powinien być wnioskując jak go źle oceniacie duży.
Mam rozumieć ze nie ważne czy z 2006 czy z 2008 2.0tdi nie są poprawione i nie ma symbolu mniej awaryjnego ?

czy BRE jest tak samo awaryjny ? bo taki mam okazje zobaczyć .

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 30 wrz 2011, 09:11

kolega ma bre nalatane niecałe 140 tyś i mnóstwo problemów:
- popmpowtryskiwacze
- kolektor
- rolka napinająca od paska rozrządu urwana
- napęd pompy. który już wymienił

ogólnie lipa
ale wbrew temu co pisali inni, silnik całkiem daje radę w tej budzie

niestety nie ma silników, które nie sprawiają problemów w tej budzie
może te najnowsze ale o tym na żadnym forum się nie dowiesz

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 30 wrz 2011, 09:53

ale ogólnie wychodzi na to że 2.0 jest gorsze niż 3.0 czy 2.7 ?
cz każde 2.7 quatro jest w tipie ? z tego co poczytałem tip bedzie lepszy niż multi .
bo mam takie coś do zobaczenia
http://otomoto.pl/audi-a6-2-7-tdi-quatt ... 73897.html

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 30 wrz 2011, 09:59

no niestety 2.0 to chyba najgorszy silnik z diesli tym modelu
multi to skrzynia automatyczna dla napędu auta na jedną oś (przednią)
tiptronic skrzynia automatyczna dla napędu na obie osie

najekonomiczniejszy wybór przy 2.7 to napęd na jedną oś i manual jak kolega wyżej pisał

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 30 wrz 2011, 10:23

ok tylko ciężko dostępny .
a te 2.7 quatro to silnik w miarę niezawodny z tej gamy ? na co największą uwagę zwrócić , bo przebieg na polskie warunki duży 193k a na forumowe warunki to pewnie za mały :)
czy takie autko jesli było serwisowane i uzytkowane jak trzeba pośmiga spokojnie jeszcze , mowa o silniku skrzyni

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 30 wrz 2011, 10:32

estor pisze:ale ogólnie wychodzi na to że 2.0 jest gorsze niż 3.0 czy 2.7 ?
cz każde 2.7 quatro jest w tipie ? z tego co poczytałem tip bedzie lepszy niż multi .
bo mam takie coś do zobaczenia
http://otomoto.pl/audi-a6-2-7-tdi-quatt ... 73897.html

Przeglądy niby są ale co 45 000 km, czy to jakiś nowy serwis LongLongService? Czy ja o czymś nie wiem?

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 30 wrz 2011, 10:36

tez na to zwróciłem uwage ze co roku , pytanie jak to jest co roku ale nie wiecej niz ile km ?
co do samego przebiegu jesli by taki było to jest do przyjęcia ?
ah i co mnie czeka na dzien dobry :) oleje filtry co trzeba zrobić przy takim silniku i skrzyni i wiecie jakie to koszta

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 wrz 2011, 12:06

estor pisze:miałem chryslera 3.8 od tego czasu powiedziałem ze mam dość spalania na poziomie 20l. bo w moim przypadku czest przejazdy ale małe czyli 2-3 km stop po 1h znowu to samo tam mi nawet wychodziło 25l.
No to przy takich ruchach, to ci wyjdzie w 12-13 ON przy 2.0Tdi, jak kupisz 2.7/3.0 to będziesz miał wynik na poziomie 15-16 litrów, i do tego problem z DPF, i do tego masę problemów z racji tego że to TDi, a policz sobie też przeglądy co 5tyskm, bo nie wierzę, że olej wytrzyma dłużej przy takich przelotach :( słowem totalnie nietrafiona decyzja :(
Z Pb, też niekolorowo ale dużo będzie lepiej, ale przez te 3-5km takie V6, czy V8 (moje V8 ma 90st po ok 1,5km) złapie już normalną temperaturę pracy, a diesel - będzie chodził cały czas na dawce rozruchowej :( i mało tego że lał ile wlezie, to jeszcze część tego będzie w oleju - masakra :(
Moim zdaniem brniesz w g..., ale to Twoja kasa i Twoje przysżłe auto, przecież to nawet nie będzie miało się gdzie przedmuchać przy takich jazdach !!!

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 30 wrz 2011, 12:41

hmm , przez ostanie 2 lata jeździłem s-max 2.0 tdi masakry nie było spalanie ok 7,8 l , dpf sie odzywał oczywiście
to moze kompletnie nie trafiona marka :( może jakiego suva lub jeepa trzeba kupić sam juz nie wiem
ps. a 2.0 tfi 170 km automat :) to tez pewnie nie za bardzo

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 wrz 2011, 12:50

estor pisze:hmm , przez ostanie 2 lata jeździłem s-max 2.0 tdi masakry nie było spalanie ok 7,8 l , dpf sie odzywał oczywiście
to moze kompletnie nie trafiona marka :( może jakiego suva lub jeepa trzeba kupić sam juz nie wiem
ps. a 2.0 tfi 170 km automat :) to tez pewnie nie za bardzo
TFSI - ogólnie motor fajny, miał pewne problemy, ale chyba już zażegnane.
Ale z manualem to chyba nie ma, a multitronic, to masakra :(
Jeśli A6 C6 to 2.4, albo 3,2 Pb quattro - bedziesz jeździł i cieszył mordę (jakt to mówią) - owszem, te silniki również nie są wolne od wad, ale aut się już nie robi po to by jeździły bezawaryjnie, ostatnie takie wyszły w latach 80 :(, Stoi u mnie B3 '83 1.8s - na szafie 670k km - nie wiem czy pierwszy przebieg, śladów korozji brak, pali z dotyku, pracuje miód malina w zeszłym roku zakulała się nad Adriatyk :):) - czeka na lepsze czasy, będzie może przeszczep 2.2t, a może zółte blachy :)

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 30 wrz 2011, 14:00

estor pisze:tez na to zwróciłem uwage ze co roku , pytanie jak to jest co roku ale nie wiecej niz ile km ?
co do samego przebiegu jesli by taki było to jest do przyjęcia ?
ah i co mnie czeka na dzien dobry :) oleje filtry co trzeba zrobić przy takim silniku i skrzyni i wiecie jakie to koszta
Przeglądy co 365 dni lub 15 000/30 000 km.
Najlepiej sprawdzić historię serwisową, przeskanować auto VCDS'em (odczytać przebieg ze sterownika silnika - jeśli się da).
A co Cię czeka na dzień dobry - to zależy czy auto było faktycznie serwisowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga