Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4] Brak wskazań temperatury silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
irontm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 maja 2008, 21:00
Lokalizacja: Wielkopolska

[A6 C5 2,4] Brak wskazań temperatury silnika

Post autor: irontm » 09 paź 2008, 10:33

Witam i proszę o pomoc.
Wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury płynu chłodzącego. Jest cały czas na min. i ani drgnie nawet przy gorącym silniku. Myślałem, że na 100% czujnik temperatury ale sprawdziłem i działa dobrze, zmierzyłem oporność i pokazuje przy ok. 40 stC jakieś 1200 omów, czyli jest dobrze, Vag nie pokazuje błędów, odczytuje dobrze temperaturę z czujnika. Przeczyściłem styki, obejrzałem kabelki i wszystko wygląda OK.
Również spalanie jest w normie a przy padniętym czujniku powinno wzrosnąć.
Zastanawiam się nad termostatem, ale to raczej niemożliwe żeby silnik nie osiągnąl nawet 60 st C, bo tyle pokazuje wskaźnik. Tym bardziej, że wskazania temperatury oleju są w normie.
Spalanie też powinno wzrosnąć jeżeli uszkodzony byłby termostat i silnik niedogrzany.
Vag nie pokazuje żadnych błędów a podczas testu wyjść wskaźnik na desce porusza się.
Co to może być?

irontm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 maja 2008, 21:00
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: irontm » 09 paź 2008, 14:16

Niedługo wymieniam rozrząd więc termostat też będzie nowy i wtedy zobaczę.
Zastanawia mnie dlaczego spalanie nie jest większe, skoro silnik jest niedogrzany.
W trasie 9,5 - 10L w mieście na bardzo krótkich odcinkach ok. 13,5L.
A w jaki sposób można sprawdzić sam wskaźnik temperarury?

irontm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 maja 2008, 21:00
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: irontm » 09 paź 2008, 23:31

Sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Czujnik jest OK, termostat też w porządku. Silnik normalnie się nagrzewa, temperatura w normie i wskazania czujnika też poprawne.
Pozostają jeszcze kabelki idące do wskaźnika (być może gdzieś przetarte), oraz sam wskaźnik, który nie mam pojęcia jak sprawdzić. W starej 80-tce rozbierałem zegary na części ale tutaj nie będe ryzykował.
Grunt że silnik pracuje normalnie więc można śmiało jeździć.
Pozdr

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 15 paź 2008, 21:41

Witam w moim silniku 2.8 AQD sprawa wygląda identycznie z tym ze ja nie mierzyłem czujników omomierzem tylko wymieniłem na nowy najpierw na zamiennik ale podobno z tych dobrych po wymianie wskaźnik na desce ani drgnie a VAG pokazuje 40 stopni na deskę a 90 do kompa.myślę sobie pewnie lipa i kupiłem oryginał w ASO i po wymianie to samo ręce mi opadły ale widzę ze u kolegi to samo,może ktoś zna rozwiązanie tego problemu

wiktor-a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2008, 23:20
Lokalizacja: głogów

Post autor: wiktor-a6 » 16 paź 2008, 17:56

witam panowie ja mam taki sam probliem w 2.4 wszystko powymienialem na noe i nic tak sama wskazuwka a nie drgnula :-)
...Audi - Ty Jesteś Extraklasa...Jedyna Miłośc...
...Obiecuję Miłośc, Wiernośc i Uczciwośc Oraz Że Cię Nie Opuszczę...

irontm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 maja 2008, 21:00
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: irontm » 17 paź 2008, 11:04

Myślę, że przyczyną może być jedynie uszkodzenie przewodów od czujnika do zegarów. Ewentualnie uszkodzenie samego wskaźnika, jednak u mnie podczas robienia testów wskaźników analogowych VAGiem wskazówka prawidłowo wychylała się.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 18 paź 2008, 01:39

no to ja wam powiem ze u mnie to wogole jest śmiesznie

wskazówka od cieczy chłodzacej rusza sie kiedy chce... raz sie wogóle nei rusza, ale wystarczy ze zgasze samochód i odpale jeszcze raz i juz pokazuje ładnie 90 stopni tak jak powinno być, raz wogóle nic nie skutkuje, a raz działa bez problemu....

gdzie szukac przyczyny?problem wystapił 3 dni temu i trwa cały czas :/ silnik 2.7T

po podłaczeniu pod VAGa czasami wywala (ale nie przy kazdym odczycie-raczej sporadycznie)

16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


z góry dziekuje i pozdrawiam

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 19 sty 2009, 21:38

witam ponawiam pytanie czy komuś udało się go rozwiązać

pawcioawcio2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2008, 23:08
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: pawcioawcio2 » 20 sty 2009, 11:13

witam problemem napewno jest czujnik temp. ja zanim doszedłem do tego wymieniłem 3 czyjniki nawet nowe były do bani dopiero czwarty jest ok i dział juz ponad rok
w czyjniku są dwa obwody jeden do komputera drugi do deski
na jednym temperatura nie rosła wcale
na drugim rosła tylko do 70 st.
na trzecim skakała jak głupia raz 90 raz 60 ,70 w cały świat
a na czwartym jest ok cały czas 90
i wszystkie czujniki były dobieran z numeru pierwszego z obudowy
wiec stawiam na czyjnik

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 20 sty 2009, 12:55

Witam ja już wymieniłem 3 w tym ostatni z ASO może ktoś z kolegów poda jaka powinna być oporność i jak ją zmierzyć, to znaczy które piny żeby nie było wątpliwości

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 27 kwie 2012, 17:27

Ja miałem u siebie podobny problem. Wymieniłem zarówno czujnik temperatury jak i termostat. Czujnik G2/G62 udało mi się kupić firmy ELTH 059 919 501 - zielony (wcześniej był niebieski) za 40 zł, natomiast termostat BEHR 2.145.87.312 za 60 zł (Allegro - użytkownik vagtech). Za robociznę zapłaciłem dodatkowo z wymianą uszczelnieĂą (bo miałem wycieki oleju) - 250 zł. Temperatura trzyma teraz równo na 90 st. Wcześniej wskazówka nie unosiła się nawet powyżej 60 st., Ale uszkodzony był zarówno czujnik jak i termostat. Jak to sprawdziłem ? Najpierw podpięcie pod Vaga i pomiar na zimnym silniku po nocy. Temperatura powinna być zbliżona do temperatury zewnętrznej. W bloku Engine znacznie odbiegała, a wiec G62 uwalony, natomiast w Instruments wskazanie 30 st. ale to było poprawne wskazanie - G2 sprawny.( G2 jest tak wyskalowany, że zaczyna pomiar dopiero od 30 st). Na rozgrzanym silniku temperatury w tych dwóch blokach odbiegały od siebie. Kolejno sprawdziłem nowy czujnik czyli jego rezystancje omomierzem. Styki 1i 3 - czujnik G62 - przy temperaturze pokojowej 20 st powinien mieć rezystancje ok. 2,2 - 3 kΩ, a styki 2 i 4 - czujnik G2 - ok. 1 - 2 kΩ. Nowy czujnik miał rezystancje w tych przedziałach, wiec miałem pewność, że jest sprawny. A termostat wiedziałem, że działa źle obserwując podczas jazdy temperaturę oleju. Nigdy nie przekraczała 80 st. Teraz bezproblemowo osiąga do 100 stopni. Dodatkowo podczas nagrzewania silnika, temperatura gumowych przewodów doprowadzających płyn do chłodnicy była praktycznie taka sama. Także kiedy jeśli tylko wskazówka nie stoi równo na 90 st. należy niezwłocznie sprawdzić najpierw czujnik potem termostat.

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 16 lip 2013, 15:12

Witam,problem rozwiązałem nie łączył kabelek w kostce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga