Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB

Post autor: vwpiotrek » 15 wrz 2011, 17:56

Witam kolegów.

NIe znalazłem poszukiwanych informacji w szukajce, dlatego zakładam nowy temat.

jak wygląda dociąganie śrub głowicy w silniku AFB??

kolejność rzecz jasna. Mam kartkę z uszczelek ELRING. '

1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 90 stopni
4 etap 90 stopni



3 i 4 etap na zimnym silniku??


muszą być nowe śruby??
jesli tak czy z firmy GLASER będą dobre?? są tańsze od AJUSA lub ELRING


czekam na odpowiedzi

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 07:57 przez vwpiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 15 wrz 2011, 18:31

vwpiotrek- Co do firmy produkującej śruby głowic się nie wypowiem. Ale. Etapy dokręcania są tak wielkie, że powoduje to ich rozciągnięcie- tak więc ponowne ich wykorzystanie całkowicie odpada z opcji (możliwość ukręcenia podczas montażu, lub pęknięcia w czasie eksploatacji).
Całość operacji wykonujemy na zimno. <okok>

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 15 wrz 2011, 19:21

ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa

czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow... jedni mowia ze dokreca sie w 3 etapach....

do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 16 wrz 2011, 11:32

ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa
Kupując klucze też mamy wielu producentów- ale z ich wytrzymałością to sami wiemy jak jest...
czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow...
Zapomnij o tej opcji. Starymi śrubami nie dociągniesz głowic z odpowiednią siłą (chyba że jesteś nocnym markiem i sen Ci nie jest potrzebny (ciągle będziesz myślał czy to nie puści) <lol> ).
do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
Zgadza się. No chyba że masz dość pary w rękach :] .

Dwie rzeczy na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę to:
1. Czystość otworów gwintowanych w bloku.
2. Kolejność dokręcania (co jest oczywiste), ale co ważniejsze dwu lub trzykrotna kontrola dynamometrem pierwszych przejść. Pamiętaj że dokręcając kluczem pierwszą śrubę, ciągnie ona całą głowicę- gdy dociągniesz resztę- ta pierwsza i kolejne będą luźne <okok> .

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 17 wrz 2011, 00:16

ÂŻe śruby robią się lużne, to rozumiem, ale trzeba dociagac wg, schematu, czyli po kolei. 1 etap , nastepnie drugi itd

nie mozna powtarzac dwa razy 1 czy 2 etapu

zgadza sie??


ps.
głowice juz założne , wszystko złożone. czeka mnie odpowietrzanie pompy i zalanie układu i zdam relacje,

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 wrz 2011, 10:45

zgadza sie??
Nie zgadza się. Przeczytaj dokładnie co napisałem. Chodzi o to aby po 1-ym przejściu jeszcze raz sprawdzić kluczem dynamometrycznym czy wszystkie śruby są dokręcone jednakowo (zapewniam Cię że nie będą). Nie są to duże różnice- ale jednak. To samo z drugim przejściem. 3-ci i 4-y etap to już kwestia ostatecznego dokręcenia śrub- ale ich identyczne naprężenie zapewnia dobrze wykonany etap nr 1 i 2.
czeka mnie odpowietrzanie pompy
Są różne metody tej operacji z którymi z pewnością zapoznałeś się na forum.
Ja to robiłem tak:
- rozrząd ustawiony na przysłowiowe zero
- pasek pompy zdjęty
- stacyjka włączona
- przewody na wtryskach poluzowane
- kręcisz ręka kołem pompy w prawą stronę do momentu pojawienia się paliwa (nawet dłużej)- przykryj szmatami pokrywy bo będzie mokro...
- dokręcasz przewody
- zakładasz pasek (oczywiście pompa na blokadzie)
- i odpalasz- oszczędzając aku i rozrusznik. Powodzenia i czekamy na relację <okok> .

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 17 wrz 2011, 18:49

witam
autko odpaliło bardzo łatwo
rozrzad dobrze ustawiony wg blokad

jednak nie równo pracuje...
słyszałem o jakiejś adaptacji za pomoca Vag KKL, ktory oczywiscie mam...

jak to jest??

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 18 wrz 2011, 12:03

można powiedziec ze faluje i w czasie jazdy nie wkreca sie na obroty.... na luzie jako tako

jest po wymianie rozrzadu i hydrauliki

błedów brak

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 18 wrz 2011, 14:38

Niedobrze...
W tej sytuacji sądzę że bez logowania niewiele pomożemy, tym bardziej że piszesz- nie wkręca się na obroty- a to wskazuje na jakąś usterkę, bądź skopane coś przy montażu.
Opisz dokładniej całą historię naprawy, i co skłoniło do zwalania głowic.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 18 wrz 2011, 22:22

witam

do zrzucenia głowic zmusił mnie ciezko pracujacy zarow, po ogledzinach wyszła zatarta prowadnica ( tzn przytarta)

oczywiscie zrobiłem docieranie zaworow, uszczelniacze i całe czyszczenie, łacznie z rozrzadem i hydraulika


odpala pieknie, jechac jedzie ale nie ma " buta " tak jak by był żle ustawiony wtrysk...

a co do falowania to moze troszke przesadziłem... zbyt długo jeżdziłem "rzędówką" a v6 już tak ma...

na luzie jest ok, ale wiem ze na luzie nie ma obciazenia...

na ciepłym cieżej pali

jakos sie doregulowuje na kole zebatym? sa 3 sruby...

czy za pomocą Vag-kkl??

czekam na podpowiedz

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 21 wrz 2011, 09:45

PW napisane i czekam na Twoja odp


temat uważam za zamkniety


dzięki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga